Skocz do zawartości
°°°

S.t.a.l.k.e.r - Czyste Niebo

Rekomendowane odpowiedzi

ja po patchu 03 widzę 1 buga na godzinę więc nie wiem jak można narzekać na błędy

Pewnie tyle widzisz, bo jesteś fanatykiem stalkera? :razz: Kilkukrotnie questy się blokowały i pomagało tylko wczytywanie autosave'a (z przed 2-3h gry -_- ). Kilkukrotnie przy wczytaniu save'a AI po prostu głupiało (np. stojąc w bezruchu i nie reagując na ostrzał).

 

/ u mnie headshot = death

U mnie też. Dostawałem headshota i death - w drugą stronę działało to od czasu do czasu. Tzn raz koleś padał po jednym strzale, a momentami dostawał cały magazynek w potylice i dalej radośnie do mnie strzelał :mrgreen:

 

celność wrogów i owszem jest zabójcza choć w dobie gier gdzie celownik sam nakierowuje się na przeciwnika to chyba zaleta prawda?

Zaleta? Chyba dla jakiegoś masochisty :mrgreen:

BTW, w jakim fpp na pieca miałes automatyczny celownik? Tylko proszę tutaj bez portów z konsol...

 

I od razu napiszę. Grałem bez żadnych modów ułatwiających rozgrywkę (zwiększanie limitu w plecaku, zmniejszanie cen itd).

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też. Dostawałem headshota i death - w drugą stronę działało to od czasu do czasu. Tzn raz koleś padał po jednym strzale, a momentami dostawał cały magazynek w potylice i dalej radośnie do mnie strzelał :mrgreen:

U mnie na ostatnim patch'u 1head = 1dead bez wyjątku (oczywiście mowa o strzelaniu do ludzi, z mutantami to różnie bywa). Wyjątkowa celność przeciwników według mnie jest raczej koniecznością jeżeli gra ma sprawiać choćby minimum trudności (stalker nie jest akurat jakiś specjalnie trudny). Dopóki AI nie będzie AI, a nie zwykłym skryptem to jest jedyna droga do zrobienia gry zapewniającej odpowiedni poziom trudności.

A co do błędów, jedyny jaki teraz czasem mi się przytrafia to problemy z zapisywaniem gry lub może wczytywaniem - po wczytaniu stanu gry, niektóre zadania są anulowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaleta? Chyba dla jakiegoś masochisty :mrgreen:

 

I od razu napiszę. Grałem bez żadnych modów ułatwiających rozgrywkę (zwiększanie limitu w plecaku, zmniejszanie cen itd).

Ja także grałem bez jakichkolwiek ułatwień. Nie uważam aby było przesadnie trudno. Poziom trudności trzyma poziom i dobrze :wink: .

 

Gorzej z całą masą różnych błędów. Po pierwszych godzinach gra nieomalże wylądowała na allegro (szczególnie wkurzały mnie niedoróbki w zakresie questów i specyficzny model strzelania (kule jakby przelatują przez przeciników)...całe szczęście odnalazłem w swem sercu cierpliwość...i dobrze :wink: , gdyż SC to świetna gra.

 

...gdyby tak jeszcze ją dopracować, rozwinąć fabularnie, wyeliminować sztuczne ograniczenia, urozmaicić, dopisać jakieś ciekawe zakończenia...to hoho by było :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...gdyby tak jeszcze ją dopracować, rozwinąć fabularnie, wyeliminować sztuczne ograniczenia, urozmaicić, dopisać jakieś ciekawe zakończenia...to hoho by było :wink:

...zrobić lepszy multiplayer, wykorzystać 100% możliwości stalkerka (a nie tylko 20%), rozbudować podziemia, dodać więcej obszarów, dodać więcej ciekawych questów, polepszyć AI to byłby GIGA hit ;). A tak SC to "tylko" bardzo dobra gra dla mnie i co najważniejsze ma swojski, słowiański klimat. Edytowane przez yuucOm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostawiłem STALKERA na jakiś czas. Teraz chciałem do niego wrócić. Doinstalowałem najnowszego patcha i... teraz jakoś cześciej gra się zawiesza. Czarny ekran i tyle. Dodam, że mój sys. op. to Vista.

 

Dziwne trochę, ze wcześniej chodziło dobrze, a teraz lipa (że nie wspomnę już o tym że oryginalną płytę, praktycznie nie używaną odtwarzacz mi mieli i nie raz nie może doczytać)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu koniec.. Gdyby nie ten klimat i fabuła gra była by totalnym bublem. Pełno bugów nawet z patchem .07, znacznie więcej niż w SoC.

Przeciwnicy padają praktycznie dopiero po kilku strzałach w łeb(tak samo jak w SoC), perfekcyjnie rzucają granaty, bardzo celnie strzelają - w grze po prostu nie ma AI, same skrypty.

Zakończenie gry jak na grę sprzed 10 lat, postać którą goniłem "zacięła" się poza placem (miejsce niedostępne ale w zasięgu broni) gry więc ledwo co poziom się rozpoczął a już było po wszystkim.

 

Ukraińcy (w sumie ruscy...) odwalili fuszerkę, nie pierwszy raz i raczej nie ostatni - taki naród. Gra ma świetny klimat ale wydając nieukończony produkt GSC okrada ludzi.

 

moja ocena 6/10

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba będzie trzeba założyć "video-wątek" na temat "masy bugów na patch 07" bo doprawdy nie jestem w stanie tego zrozumieć. Ja w tej grze utopiłem z 50 godzin większość grając na patch 04+ i jakieś błędy to były w rotacji jeden na godzinę gry może.

 

HiS jeżeli na 07 uważasz ten tytuł za zabugowany to dobrze, że nie grałeś na czystej wersji 1.0 bo wtedy byś chyba po instalacji oddał grę ;)

 

U mnie też był ten błąd z zacięciem się postaci na ostatnim poziomie tylko, że ja nie miałem go w zasięgu rażenia broni, ale że gra wybacza takie rzeczy to sobie poradziłem na inny sposób...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z takich istotnych błędów...

-zdobywanie bazy bandytów, podchodziłem sam 4 razy, za każdym razem po zdobyciu bazy, bandyci odradzali się, dopiero w którymś momencie skrypt zadziałał i wszyscy stalkerzy z okolicy zaatakowali bazę i przejęli na dobre.

 

-gra wychodziła do pulpitu gdy za często używałem F9, problemu tego nie było gdy wciskałem ESC i "wczytaj ostatni zapis"

 

-przeciwnicy bez problemu trafiają z dalekich odległości, no i te granaty. Czasem też się zawieszają stojąc jak słupy * wszystko to bardzo przypomina mi stary codename outbreak -w tej grze były podobne problemy.

 

-gra ma skopany system trafień, 50% tego co wystrzelimy i "trafimy" jakby przeszywało powietrze.

 

-dialogi, raz głośniej, raz ciszej, albo w ogóle nic nie słychać.

 

CS to zmodyfikowana podstawka z powielonymi błędami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z takich istotnych błędów...

-zdobywanie bazy bandytów, podchodziłem sam 4 razy, za każdym razem po zdobyciu bazy, bandyci odradzali się, dopiero w którymś momencie skrypt zadziałał i wszyscy stalkerzy z okolicy zaatakowali bazę i przejęli na dobre.

i tak dobrze masz bo ja nie mogełem tej bazy nigdy zdobyć dosłownie ;].

Z takich istotnych błędów...

-gra wychodziła do pulpitu gdy za często używałem F9, problemu tego nie było gdy wciskałem ESC i "wczytaj ostatni zapis"

 

-przeciwnicy bez problemu trafiają z dalekich odległości, no i te granaty. Czasem też się zawieszają stojąc jak słupy * wszystko to bardzo przypomina mi stary codename outbreak -w tej grze były podobne problemy.

Mi gra wyszła 2 razy tylko na wiele h gry. A co do przeciwników to fakt. Homing nady bolą ale są mody i na to ;).

-gra ma skopany system trafień, 50% tego co wystrzelimy i "trafimy" jakby przeszywało powietrze.

są na to mody ;]

-dialogi, raz głośniej, raz ciszej, albo w ogóle nic nie słychać.

 

CS to zmodyfikowana podstawka z powielonymi błędami.

Audio fix jest na to http://pliki.pcworld.pl/gry/programy/7762/...dio.Fix.PL.html

 

Bugi są ale imo najgorzej ze devy wykorzystali może z 20% potencjału gry. Niemniej i tak CS to bardzo dobra gra imo. Klimat jest a to jest najważniejsze.

Edytowane przez yuucOm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie będę wdawał się w bezcelową dyskusję bo każdy ma inne zdanie :) ale, że tak zapytam bo pojawia się sugestia, że wykorzystano potencjał gry w 20% - jak będziecie łaskawi to napiszcie w takim razie co w tych 80% miało by się znajdować? Ułatwię zadanie i zrobię, krótką listę rzeczy jakie w CS już są czyli "owe 20%"

 

- solidne poziomy

- dobre udźwiękowienie

- niepowtarzalny klimat

- dobra grafika

- wojna frakcji

- ogromna ilość broni i ich realizm

- szybkie podróże

- pancerze/detektory

- artefakty i anomalia

- nielinowy tytuł

 

to jest 10 elementów jakie przyszy mi do głowy w ciągu minuty tym samym jeżeli jest to 20% to zachęcam w takim razie do zapisania pozostałych 40 myślników :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- solidne poziomy

- dobre udźwiękowienie

- niepowtarzalny klimat

- dobra grafika

- wojna frakcji

- ogromna ilość broni i ich realizm

- szybkie podróże

- pancerze/detektory

- artefakty i anomalia

- nielinowy tytuł

1. Pierwsze dwa owszem, dwa ostatnie na siłę, ale ogólnie nic ponad to co było w SoC

2. Dźwięk broni fatalny, gdyby nie mod który sobie wgrałem. Dialogi raz ciche raz w ogóle ich nie słychać (tu też gdyby nie mod od pasjonatów...)

3. klimat SoC dalej jest bo jak już pisałem CS to mod SoC

4. Grafika to fakt klimatyczna i dobra.

5. Wojnę frakcji miałem zaledwie w 2 momentach, Powinność z Wolnością na jednym z przejść, Stalkerów z bandytami gdy w końcu skrypt zadziałał, ogólnie na mapie nic się nie działo. Dalej to już tylko wydarzenia narzucone z góry wg fabuły.

6. Praktycznie to samo co w SoC

7. Musieli wprowadzić ten element bo inaczej można by w pewnych momentach dostać zajoba. Więc + dla zmiany.

8 i 9 przecież to nic nowego...

10. Czy gra jest nieliniowa to można się z tym kłócić, bo przecież póki nie wykonasz wyznaczonych głównych wątków gra dalej nie ruszy i nie dostaniesz się na kolejne tereny.

 

CS jest jaki jest przez niedbałość producenta, bo jak można usprawiedliwić powielanie błędów z SoC a dopiero po wydaniu gry brać się za ich poprawianie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od kiedy nieliniowość definiuje się ilością zakończeń? To jakby do DooMa 3 przy ostatniej minucie dać wybór "zabij go | uratuj | zakop" i później różny filmik to co nagle mamy nieliniowy tytuł :lol2:

 

HiS- nie chodziło mi o weryfikacje listy tylko zakładając, że te 1- pkt to 20% potencjału gry to pytam się w takim razie na co skłąda się pozostałe 80%?

Edytowane przez LPKorn3324

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie będę wdawał się w bezcelową dyskusję bo każdy ma inne zdanie :) ale, że tak zapytam bo pojawia się sugestia, że wykorzystano potencjał gry w 20% - jak będziecie łaskawi to napiszcie w takim razie co w tych 80% miało by się znajdować? Ułatwię zadanie i zrobię, krótką listę rzeczy jakie w CS już są czyli "owe 20%"

 

- solidne poziomy

- dobre udźwiękowienie

- niepowtarzalny klimat

- dobra grafika

- wojna frakcji

- ogromna ilość broni i ich realizm

- szybkie podróże

- pancerze/detektory

- artefakty i anomalia

- nielinowy tytuł

 

to jest 10 elementów jakie przyszy mi do głowy w ciągu minuty tym samym jeżeli jest to 20% to zachęcam w takim razie do zapisania pozostałych 40 myślników :)

Nie chcesz chyba przekonywać, że gra wykorzystuje potencjał w 100% :wink: ?

 

Poza tym nie chodzi o wyodrębnianie coraz to nowych elementów, ale raczej sposób ich realizacji (w zakresie ogólnych postulatów min. dopracowania, orygianalności, pomysłowości etc.). W takim ujęciu SC nie pada za daleko od jabłoni. Dalej jest to w istocie ta sama gra...do tego - masa błędów...a innowacje są czysto kosmetyczne...co za tym CS nie wypada na tym tle jak pełnowartościowa kontynuacja...co widać, słychać i czuć :wink:

 

Obie gry są bardzo fajne...rzy czym SoC to krok milowy, a CS to już tylko mały kroczek (taki na 20% :wink: pi razy drzwi).

Ważne, że obie części mają chwilami świetny klimat i sporą swobodę...o wadach nieraz już pisałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jakby do DooMa 3 przy ostatniej minucie dać wybór "zabij go | uratuj | zakop" i później różny filmik to co nagle mamy nieliniowy tytuł :lol2:

Dla Ciebie nieliniowość to możliwość pobiegania po bagienkach itd?

Główny wątek jest do bólu liniowy, nie mamy wpływu jak potoczy się historia. Nie ma nawet opcji "zabij go | uratuj | zakop"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza się nie tylko po bagienkach ale i po pozostałych poziomach gwoli ścisłości (poza limańskiem) gdzie możesz powiedzieć sobie "a pójdę tą drogą", "przystapię do tej frakcji", "zrobię to zadanie poboczne", poza tym myślisz się mamy opcję "zabij | uratuj | może nie zakop ;) " jak nie wiesz gdzie to już nie moja wina.

 

Jake79 - a czy gdzieś napisałem ze projekt jest wykonany w 100% ? ;)

Edytowane przez LPKorn3324

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza się nie tylko po bagienkach ale i po pozostałych poziomach gwoli ścisłości (poza limańskiem) gdzie możesz powiedzieć sobie "a pójdę tą drogą", "przystapię do tej frakcji", "zrobię to zadanie poboczne",

To o czym piszesz, to otwarty świat. Ja natomiast mówię o liniowości głównego wątku...

 

poza tym myślisz się mamy opcję "zabij | uratuj | może nie zakop ;) " jak nie wiesz gdzie to już nie moja wina.

hmmm? Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym nie chodzi o wyodrębnianie coraz to nowych elementów, ale raczej sposób ich realizacji (w zakresie ogólnych postulatów min. dopracowania, orygianalności, pomysłowości etc.). W takim ujęciu SC nie pada za daleko od jabłoni. Dalej jest to w istocie ta sama gra...do tego - masa błędów...a innowacje są czysto kosmetyczne...co za tym CS nie wypada na tym tle jak pełnowartościowa kontynuacja...co widać, słychać i czuć :wink:

 

Obie gry są bardzo fajne...rzy czym SoC to krok milowy, a CS to już tylko mały kroczek (taki na 20% :wink: pi razy drzwi).

Ważne, że obie części mają chwilami świetny klimat i sporą swobodę...o wadach nieraz już pisałem...

Oczywiście, że to jest nadal ta sama gra, bo i główna część tytułu jest ta sama. Gdyby zrobili coś zupełnie innego były by żale do twórców jak w przypadku F3. Jeżeli szukasz całkiem innej gry - szukaj innego tytułu.

 

 

To o czym piszesz, to otwarty świat. Ja natomiast mówię o liniowości głównego wątku...

IMHO liniowość gry jest raczej rozumiana przez możliwość wykonywania zadań pobocznych w dowolnym momencie wykonywania głównego wątku czy możliwość dojścia do celu za pomocą wielu dróg, a nie tylko jednej wymuszonej przez autorów gry (CoD).

Poza tym Stalker to nie tylko główny wątek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś mam wrażenie że co materiał na sensację to niby przebój a gra sie bo nic innego nie ma

 

Zainstalowałem dzisiaj stalkera i.. zwisy co kilka minut, pierwszy autosave,, nikt nie wie kiedy,, zanim doszedłem do pierwszej anomalii już miałem kilka bugów. No dobra. Pacze. Działa.

Polatałem po bagnie, doszedłem do kordonu i oto krótki opis wrażeń. Poziom ten drugi trudniejszy - "stalker" ? W przeciwnika można spudłować z szotguna z pół metra mając na muszce jego głowę, zajmującą sporą część ekranu. Duży nabój do strzelb to jakaś porażka bo przy tej celności nie ma sensu jego używania. Walę z 10-12 metrów przymierzając! z w pełni zmodowanej dłuższej strzelby do gościa 10 razy i nic mu nie jest.

Dobrze radzi sobie za to ai. Hedszot krótkim szotgunem z 20-30m niecałą sekundę po tym jak się wychyliłem,, no problem,, czasem na sejwie akcja powtarzalna kilkukrotnie. Zanim wcisnąłem spację widzę 2 granaty lądujące pod moimi nogami,, jakieś 10cm od.

kordon brama. wrzucenie granatu z dołu do pociągu na górze do skrzyni w której się schowałem - no problem. 2 na raz.

inne bugi upolowane to latające ogniska, dziwne fps droopy (np pokój szefa bazy clearsky) i inne nieprzemyślane detale,, dziwne wartości przedmiotów przy odprzedaży - szotgun nowy kosztuje 200, sprzedaje się go za 15 ? ;)

 

Ogólnie imo kaszana jest niestety,, biedna ta gra chociaż ma potencjał i mimo kiepskiego klimatu bagna wydaje mi się że dalej będzie lepiej.

 

Kto mi podpowie jaki mod poprawi stalkera ? w pierwszej części miałem jakiegoś moda poprawiającego celność, zmieniającego wartość przedmiotów i sprawiającego że seria z kłacha z 1 metra czasem kogoś zabiła ;P coś takiego mi potrzeba..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sprawdzę,,

imo w standardzie i po najnowszym paczu gry nie da się przejść.. celność z jaką strzelają przeciwnicy jest nieosiągalna dla gracza,, z full zmodowanego kałacha nie ma szans vs. zwykły kałach ai pod tym względem.

 

czy ta gra ma może jakiegoś znanego buga który wali mi z plecaka itemki ? po loadzie zgiął mi już pistolet z pełnymi modami, strzelba również zmodowana.. pewnie coś jeszcze czego nie widziałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie najbardziej wkoorwiająca gra roku, malina i zawood w jednym. A byłem tak zatwardziałym fanem pierwszej części. Grafika robi wrażenie ale po SoC niewypał pierwsza klasa, szczególnie biorąc pod uwagę gameplay.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sprawdzę,,

imo w standardzie i po najnowszym paczu gry nie da się przejść.. celność z jaką strzelają przeciwnicy jest nieosiągalna dla gracza,, z full zmodowanego kałacha nie ma szans vs. zwykły kałach ai pod tym względem.

 

czy ta gra ma może jakiegoś znanego buga który wali mi z plecaka itemki ? po loadzie zgiął mi już pistolet z pełnymi modami, strzelba również zmodowana.. pewnie coś jeszcze czego nie widziałem

najwidoczniej to nie gra na twoje umiejętności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra jest skopana więc przy pierwszym podejściu trzeba nauczyć się na nowo grać, nie wystarczy z 3m po prostu trafić w łeb, musisz trafić w odpowiednie miejsce tej łepetyny ^^

Przez to stalker to cholernie irytująca gra pomimo wciągającej fabuły.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najwidoczniej to nie gra na twoje umiejętności.

Dobrze, że tobie jednemu umiejętności starczy :lol2: Jak widać jesteś w wyraźnej mniejszości.

I do tej pory nie wyjaśniłeś mi, o co Ci chodziło w tym zdaniu:

poza tym myślisz się mamy opcję "zabij | uratuj | może nie zakop :> " jak nie wiesz gdzie to już nie moja wina.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

@Grobel większość graczy gra w WiiFit więc jesteśmy idiotami, że w to nie gramy bo jesteśmy w mniejszości? Wybacz ale żałosne jest tłumaczenie swojej opinii "bo większość też tak twierdzi". Fakt granaty są przesadzone ale ta gra po prostu nie należy do łatwych i przyjemnych jak większość dzisiejszych strzelanek.

 

Próbowaliście grać na Novice? Ten poziom jest w sam raz dla mniej wymagających graczy.

Edytowane przez chronicsmoke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale żałosne jest tłumaczenie swojej opinii "bo większość też tak twierdzi".

Masz rację, podsumowanie wszystkich narzekań na poziom trudności jest żałosne.

 

A najbardziej intryguje mnie fakt, że o nieprzesadzonym poziomie trudności wypowiadają się osoby, które władowały do gry ileśtam modów ułatwiających rozgrywkę. Wtedy rzeczywiście, poziom trudności mógłby być gites :D

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...