FanEk Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 Jakość obrazu lepsza niż pod ikspekiem nawet z wymuszonymi ustawieniami na very high i to nawet nie podlega dyskusji.Rozmawialiśmy już o tym jakieś 20stron temu, były liczne porównania i modyfikowane cfg: xp dx9.0 vhigh = vista dx10 vhigh - wygląda idencztycznie, dx10 to jedna wielka lipa w Crysis. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 (edytowane) @qqrydza to chyba ręcznie nie grzebałeś w configu , trzeba troche pogrzebać i obraz jest taki jak na dx10. Wcześniej zauważyłem , ale w wodzie mienią się jakieś kolory oraz w jednym miejscu przy wodospadzie widziałem tęcze :lol2: Masz rację, nie grzebałem osobiście. Gregor podesłał mi config. Najbardziej w oczy rzuca się rozmycie podczas ruchu i głębia pola, woda(nie kolorki i jakieś promyki a kształt tafli wody) i efekty cząsteczkowe. To jeśli mogę poprosić wypasiony plik z opcjami jak w dx10. Będzie tak samo to przyznam rację... Gregor1230... napisz jakie ustawienia są w pliku, który dostałem od Ciebie bo może okazać się, że ustawienia wcale się nie pokrywają. Edytowane 26 Listopada 2007 przez qqrydza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 DX9 , ale umnie ustawienia vhigh nie wchodzą , dopiero jak ręcznie po zmieniam jest git. Niestety full żre znacznie więcej ramu. Masz rację, nie grzebałem osobiście. Gregor podesłał mi config. Najbardziej w oczy rzuca się rozmycie podczas ruchu i głębia pola, woda(nie kolorki i jakieś promyki a kształt tafli wody) i efekty cząsteczkowe.Akurat to mam wyłączone , bo to rozmycie jest do bani jak wyłączy to obraz jest ostry jak żyleta. Wkurza mnie też , że niektóre textury tak jakby nie podlegały filtrowaniu anizotropowemu , niezależnie od ustawień filtrowania są tak samo rozmyte , tego zjawiska nie było w demie. Mnie osobiście najbardziej zależało by niebo i hdr było takie same jak na dx10 i tak jest :lol2: , do tego powietrze jest tak jakby nie przezroczyste tylko zanieczyszczone :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 DX9 , ale umnie ustawienia vhigh nie wchodzą , dopiero jak ręcznie po zmieniam jest git. Niestety full żre znacznie więcej ramu. Akurat to mam wyłączone , bo to rozmycie jest do bani jak wyłączy to obraz jest ostry jak żyleta. Wkurza mnie też , że niektóre textury tak jakby nie podlegały filtrowaniu anizotropowemu , niezależnie od ustawień filtrowania są tak samo rozmyte , tego zjawiska nie było w demie. Mnie osobiście najbardziej zależało by niebo i hdr było takie same jak na dx10 i tak jest :lol2: , do tego powietrze jest tak jakby nie przezroczyste tylko zanieczyszczone :wink: ...wilgotne ;) Najwieksza roznica jest chyba tylko rozmycie poruszajacych sie obiektow i ladniejszy motion blur przy rozgladaniu sie (sadze po "ogladnieciu" roznych screenow) pod dx10, ktorego niestety nie da sie wlaczyc w dx9. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 Nie no pusty śmiech mnie ogarnia... już myślałem, że popełniłem jakąś wtopę ale sideband podesłał mi ten wypasiony conf. Wybacz... nie powinienem się śmiać ale nie mogę tego nie robić. :D Dajcie ten jeden modyfikowany plik, który spowoduję, że przyznam się do błędu. Popatrzcie na screen'y z postu #1464. :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martinii Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 Dajcie ten jeden modyfikowany plik, który spowoduję, że przyznam się do błędu. Takze poprosze o link do takiego konfigu. W sieci pelno jest jakis konfigow co to niby dx10 wszystkie sa i mozna sie pogubic i nie wiadomo co wlasciwie jest tam poustawiane... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 (edytowane) qqrydza nie wiem skad wziales tego screena ale u mnie vhigh w dx9 wygladalo "troszke" lepiej niz to :lol2: Tak jak na tym screenie to crysis wyglada na med/high z przewaga med ;) Co do configa to sobie poszukajcie w tym temacie, podawalem go co najmniej jeden raz. Edytowane 26 Listopada 2007 przez CarsonPoland Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanEk Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 (edytowane) te screeny rozumiem są na xp, ale nie są to ustawienia vhigh, widze to od razu, siedziałem przy tych ustawach chyba z 5dni, musiałeś niewłaściwie podmienić pliki lub po podmianie przestawiło sie w grze. żebym miał innego kompa w tej chwili udowodniłbym Ci. Edytowane 26 Listopada 2007 przez FanEk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 Zaraz zainstaluje crysisa i wkleje vhigh przy ktorym sam z reszta siedzialem kilka dni i sie bawilem ;) Pozniej wrzuce screeny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 Nie ma póki co z Wami w ogóle dyskutować bo nawet nie potraficie odczytać poprawnie treści mojego posta a o porównywaniu jakości obrazu możemy tylko pomarzyć. Przecież wyraźnie pisałem, że te screeny to z wypasionym configiem(co to niby jak dx10 wygląda) od sideband'a. Pozdrawiam bo się przyda. ;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 (edytowane) @qqrydza nie wk... ucha :lol2: przecież ci napisałem , że to nie max. Jakoś u ciebie to kiepsko wygląda. Ten sam config , co ci dałem. Edytowane 26 Listopada 2007 przez sideband Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 (edytowane) A ja pisalem na podstawie tego co sam widzialem na swoim monitorze i z konfigiem ktory sobie sam zrobilem. A jesli sideband cos namieszal (albo ty go zle wgrales) i takiego konfiga ci podeslal to juz nie moja broszka ;) Rowniez pozdrawiam ;) A tak w ogole to sobacz sobie post #303 Nerevar'a ;) Jesli po ich obejrzeniu nadal bedziesz uwazal, ze nie ma co porownywac jakosci obrazu to chyba dalsza dyskusja faktycznie nie ma sensu ;) Edytowane 26 Listopada 2007 przez CarsonPoland Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wamak Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 (edytowane) Nie no pusty śmiech mnie ogarnia... już myślałem, że popełniłem jakąś wtopę ale sideband podesłał mi ten wypasiony conf. (Tu był obrazek.) DepthOfField=2 na dx9 nie zawsze dobrze działa. Tutaj widać nie działa. Ustaw na "3" lub "1". To jest w syspec_postprocessing.cfg, ostatni zestaw odpowiada za high w menu. Edytowane 26 Listopada 2007 przez WDK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurek911 Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 (edytowane) Rozmawialiśmy już o tym jakieś 20stron temu, były liczne porównania i modyfikowane cfg: xp dx9.0 vhigh = vista dx10 vhigh - wygląda idencztycznie, dx10 to jedna wielka lipa w Crysis. Zgadzam sie dx10 to kpina w Crysie, tyle że u mnie xp dx9.0 vhigh > vista dx10 vhigh. pzd Edytowane 26 Listopada 2007 przez jurek911 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanEk Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 trzymaj qqrydza, Post #357 lukas666: dx10 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab66f334fca5f183.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4b7bdb69b86aea0.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a02a2f8df8f7157d.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/587c9ae7572f0088.html dx9.0 vhigh http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...6db95d9e0d.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b196d7009fae8565.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/41b67e57cd7e082b.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a398fc6847c2307e.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukadev Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 (edytowane) Zgadza sie Crysis Dx9 VHigh = Dx10 Vhigh. Qqrydza oczywiscie, ze sa roznice, ktore mozna zobaczyc, ale z "lupa" w rece. A ta najwieksza roznica i najbardziej widoczna (juz bez lupy) to dramatyczny spadek fps na Dx10 i to tyle. Dla mnie rozmowa jest bez sensu. Poczytaj = poprawnie wymus tryb Vhigh na XP(samemu recznie ustawiajac pliki konfiguracyjne) = Zobacz i Uwierz. A jak zmodyfikowac pliki .cfg na Xp Vhigh bylo klepane juz kilka razy na forum. Jest miedzy innymi tu http://www.crysis-online.com/forum/index.p...04079#msg204079 to dla ciebie qqrydza tam znikna wszystkie twoje watpliwosci. Edytowane 26 Listopada 2007 przez lukadev Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slayer Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 (edytowane) Ktoś mi podeśle dobry config z myślą o Geforce 8600, rzecz jasna pod VISTE? Slayer@o2.pl PS- gra korzysta tylko z 1 rdzenia- porażka :| PS- tak dodam od siebie- ja w tym Crysis-ie nie widzę puki co żadnej rewelacji. Tak zachwalana grafika wcale mocno nie odbiega od Far Cry, tylko kolorystyka jest bardziej stonowana. Po mapach wala sie mnustwo różnego badziewia, rzekłbym, że zupełnie nie potrzebnie. Jakoś nie zachwyca graficznie nawet na tle Jericho hmm... a może mi się spodobał po prostu Unreal Engine 3? :) Edytowane 26 Listopada 2007 przez Slayer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 Nie no panowie... to już jest żenujące. ;) Co mi po tych screen'ach? Zobacz moje z dx9 i dx 10. Czy Wy w ogóle widzieliście oba tryby renderowania? Śmiem wątpić sądząc po wypowiedziach. Jeśli macie taki super config a'la dx10 pod ikspeka to zapodajcie... naprawdę nie mam ani ochoty ani czasu teraz wszystkiego trenować metodą prób i błędów i poznawać komendy spędzając przy tym kilka godzin. A macie takich na pęczki... podobno. :D Jak zobaczę to co sugerujecie to z pokorą przyznam Wam rację... ale ma być to samo. :smile2: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukadev Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 (edytowane) qqrydza przed chwila podalem ci link do forum gdzie na 16 stronach toczy sie wlasnie rozmowa na ten temat. A na pierwszej stronie juz w 8 poscie jest bardzo prosto napisane jak to zrobic, nawet z podanym przykladem. Cala operacja z przeczytaniem tego posta i z edycja plikow konfiguracyjnych zajmie ci max 5 min(szybciej niz bym mial ci je wysylac, ty je odbierac etc.). Edytowane 26 Listopada 2007 przez lukadev Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 Something controversial about Crysis is that by default you can't enable the 'Very High' level for any of the in-game Advanced settings under Windows XP, nor in Vista DX9 mode, yet you can under Vista DX10 mode. Initially it was thought that this was due to Very High being DX10-exclusive. However this is not correct, it's an artificial limitation imposed by Crytek, and in fact it was during the Crysis Multiplayer Beta that it was discovered that you can indeed force Very High mode in DX9. Before we go any further however, it's important to understand that this is not a "DX10 hack", as under DX10 Crysis does indeed have some additional subtle effects which are exclusive and can't be reproduced in DX9 - see the DX9 vs. DX10 topic under the In-Game Settings section. For most intents and purposes though, Very High in XP (or Vista DX9) will look almost identical to Very High in Vista DX10, and also performs better to boot. DX9 vs. DX10: By default, when you run Crysis in Windows Vista on DX10-capable hardware, it will automatically run in DirectX10 mode, whereas Windows XP can only run in DirectX9 mode. You can see what mode the game is running in at any time by using the r_DisplayInfo 1 command. While you can't force DX10 in XP, you can force DX9 mode in Vista, and this can provide a significant performance improvement for a barely-noticeable decline in image quality. To do this, right-click on the Crysis launch icon in Vista's Games Explorer and select 'PlayDX9 ', or right-click on the game's desktop launch icon, select Properties, and in the Target box one blank space after the last character add -dx9. Most people are wondering what the difference between DX9 and DX10 actually is. In practice the three main differences are: (1) You cannot access 'Very High' mode in DX9 by default; (2) There are more subtle shader effects in DX10 mode; (3) There are some DX10-only command variables, such as r_UseGSParticles or d3d10_CBUpdateMethod. Fortunately, on the first count, you can force Very High mode in XP DX9 using some .cfg editing - see the last page of this guide for detailed instructions on how to do this. On the second count, the most obvious difference I've seen is in the way in which motion blurring is more detailed in DX10 - for example when throwing a grenade, or moving your rifle quickly, your arm and weapon are subtly blurred in DX10 mode; using the exact same motion blurring setting (r_MotionBlur=3) in DX9, there is no such additional blurring - however you can use r_MotionBlur=4 in DX9 to get a similar though slightly less subtle effect. Finally, in my testing I haven't found any DX10-specific variable that actually makes a significant difference http://www.tweakguides.com/Crysis_1.html A jednak mam rację... zresztą wiem co widzę. B-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastertab Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 (edytowane) Moje odczucie jest takie jak qqrydzy po prostu na dx10 w ruchu wygląda troszeczkę lepiej niż na dx9 poza tym z tego teksu co wkleił go qqrydza można by było podkreślić jeszcze jedną linijkę. "Very High in XP (or Vista DX9) will look almost identical to Very High in Vista DX10" Edytowane 26 Listopada 2007 przez mastertab Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukadev Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 (edytowane) "Very High in XP (or Vista DX9) will look almost identical to Very High in Vista DX10". Tak tylko, ze te roznice sa prawie niezauwarzalne(sa minimalne) i o to w tym wszystkich chodzi. Sprawdz sam. Edytowane 26 Listopada 2007 przez lukadev Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robot Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 moze ktos podeslac jakis config na dx 9 pod xp z vhigh ? albo umiesic go na jamims serwie i podeslac linka . nie chce mi sie tylko dla tej jednej gry visty narazie instalowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 Ekhm ekhm... jest przełom. :D http://rapidshare.com/files/65472180/Crysi...oFrag_.zip.html Przyznaję jednak rację... teraz fucktycznie są te efekty, których nie mogłem się doszukać wcześniej i trzeba pewnie lupy by wychwycić pewne drobne różnice. :wink: Ale ilość klatek jest zbliżona do gry na viśta. :-| Upierałem się przy swoim myśląc, że plik od Gregora to właśnie max maxów pod ikspeka i dla mnie różnica była widoczna okiem nieuzbrojonym. :wink: Poległem... no cóż. :banana: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 A jednak mam rację... zresztą wiem co widzę.tak? no to dawaj :) jeden z nich robiony na dx10, drugi to dx9 vhigh, pytanie, ktory to ktory ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 Podchwytliwe pytanie... wydaje mi się, że z lewej to dx10 hehe... ale przeczytaj mój wcześniejszy post. Grę skończyłem więc mogę trochę czasu poświęcić na [ciach!]ły i teraz uważam, że jednak są różnice... malutkie ale są. Może jest to również kwestia wartości w pliku conf. ale wciąż widzę drobne szczegóły. :D Zrób jeszcze jedną zagadkę ze skrinami ale zrób je podczas obracania się. Myślę, że wskażę na odpowiedni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 ale przeczytaj mój wcześniejszy post.czytalem tego guide'a. problem w tym, ze te roznice sa tak subtelne, ze az nie wiem gdzie leca te fpsy pod dx10 :/ czekam na obiecanego patcha i mam nadzieje, ze za tego dx10 tez sie w nim wezma :) btw: lewy to dx9 ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 Ekhm ekhm... jest przełom. :D http://rapidshare.com/files/65472180/Crysi...oFrag_.zip.html Przyznaję jednak rację... teraz fucktycznie są te efekty, których nie mogłem się doszukać wcześniej i trzeba pewnie lupy by wychwycić pewne drobne różnice. :wink: Ale ilość klatek jest zbliżona do gry na viśta. :-| Upierałem się przy swoim myśląc, że plik od Gregora to właśnie max maxów pod ikspeka i dla mnie różnica była widoczna okiem nieuzbrojonym. :wink: Poległem... no cóż. :banana: Chodziło mi o ten... hmm... i musiałem zacytować qqrydzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor1230 Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 Siemqa właśnie wróciłęm z Holandii ;). Max maxów nie jest ten config QQ co CI podesłałem, tam powłączałem te bajerki ze słońcem przez palmy i blurek na wyższy stopień , bo mi się to akurat podoba. Potem pobawiłem się troszeczkę więcej i coś pogrzebałem w ragdolu itp. Jednakże gram na tym cfg co Ci wysłałem gdzyż bardzo dobrze gra hula ;) i są dodane efekty z vhigh , ale nie w takiej jakości jak na dx 10 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanu Opublikowano 26 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2007 Dobra panowie, wy tu gadu-gadu o very high w XP, a powiedzcie mi gdzie wykopać pliczek z Very High DX9 pod Viste? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...