Skocz do zawartości
nrl

Crysis

Rekomendowane odpowiedzi

OpenSource jak w tej grze wlaczyc DX9 na Viscie

Vista emuluje niby DX9 ale sluzy to tylko do obslugi starych gier. Jedyna mozliwosci jaka mi przychodzi do glowy to albo ustawienie innych detali niz Ultra High albo jakies komendy w konsoli.

W tej chwili nie siedzę na Viście, ale to będzie jakoś tak Start->wszystkie programy (czy jakoś tak pierwsza opcja od dołu)->Gry->Crysis kliknąć prawym przyciskiem i dać "Uruchom w DX9" i to wszystko.

 

Ponieważ widzę tutaj w topicu wiele postów w stylu " gra miażdży " albo "...

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «

gra jest słaba " ale nikomu nie chce sie argumentowac swojego zdania postanowiłem sam opisac wrazenia po zapoznaniu sie z demem Crysis. A poniewaz tego troche bylo to wyszla z tego mini-recenzja. Mam nadzieje ze spolecznosc Forum PurePC doceni trud, przedstawiam tutaj moja opinie dlatego zeby nie wdawac sie w niepotrzebne przepychanki slowne , wkoncu nie sztuka jest powiedziec ze cos jest zle bo jest zle, albo super bo jest super. Zapraszam i miłego czytania, sorry ze tak duzo wyszlo.

 

Grałem w 1024x768 DX9, wszystko na High za wyjątkiem shadows, poziom trudnosci najwyzszy.

 

--------------------------------------------------------------------------

 

CRYSIS DEMO

 

Crysis to chyba najglosniejszy tytul tego roku,ba , mozna zaryzykowac i powiedziec ze tego tysiaclecia.

Oczekiwany przez graczy prawie jak Duke Nukem Forever a bardziej nawet niz kolejne czesci cyklu Half Life.

Zawdziecza to w sporej mierze materialom dozowanym przez producenta, jak rowniez obietnicom zrewolucjonizowania rynku gier dzieki mozliwosciom jakie oferuja dzisiejsze technologie. Jednak nie ma sie co oszukiwac ze to wszystko bylo by nic nie warte gdyby nie zainteresowanie i entuzjazm oczekujacych na ten tytul spolecznosc graczy. Niejednokrotnie przegladajac internet mozna bylo sie spotkac z tysiacami postow na roznych forach internetowych gdzie hype nakrecany przez ludzi potrafil przedstawic Crysis w swietle swoistego objawienia, mesjasza gier FPS. Miesiac temu jednak mialo miejsce swoiste apogeum, czerwona goraczka ogarnela graczy, ktorzy mogli wkoncu przetestowac swoja dlugo oczekiwana gre, niektorzy nie wytrzymywali presji piszac ze sa w stanie zaplacic nawet za klucz do bety multiplayer. Jednak dalej byla to tylko wczesna wersja programu, na dodatek na potrzeby testow trybu multiplayer.

 

Teraz kiedy producent wkoncu postanowil zareklamowac swoj produkt wypuszczajac wersje demonstracyjna z trybem single player kazdy moze samemu przekonac sie czy Crysis spelnil pokladane w nim nadzieje i oczekiwania. A te jak wszyscy wiemy nie byly male. Czy sie udalo ?

 

Fabuła

 

Autorzy gry przed premiera niewiele o niej mowili, zupelnie jakby traktowali ja po macoszemu. Takie samo wrazenie mozna odniesc grajac w demo. Akcja dzieje sie w 2020 a my jestesmy elitarnym odzdzialem wyposazonym w najnowszy przepakowany technologia sprzet. Zostajemy zrzuceni na wyspe kontrolowana przez wojska Korei. Kilka dni temu mialo miejsce tam odkrycie archeologiczne i mamy za zadanie zbadac cala sytuacje. Krotki briefieng w samolocie i tyle. W trakcie samej gry maja miejsce lekkie zwroty akcji, ale nie jest to poprowadzone w sposob ktory moglby wywolac napiecie u gracza - poprostu okazuje sie ze mamy do czynienia z inwazja(?) obcych. Znajome ? Moze i tak, ale wiele tytulow udowodnilo ze mozna i w tym polu sie wykazac (Half Life , Prey). No coz, poczekamy na pelna wersje, narazie akcja budowana było miarowo. A legenda kina, sam Pan Alfred Hitchcock mawiał ze "dobry film zaczyna sie trzesieniem ziemi, pozniej napiecie juz tylko rosnie". W demie niestety tego nie uświadczymy, a szkoda - wkoncu demo ma zachecic do kupna pelnej wersji.

Ale to wszystko nie ważne bo pierwsze co rzuca się w oczy jest

 

Grafika

 

Wszystko robi niesamowite wrażenie, odrazu widac ze mamy do czynienia z wykonaniem stawiajacym na najwyzsza jakosc. Dynamiczne oswietlenie, realistyczne cienie, ciekawe filtry, dopieszczone tekstury - oczywiscie wiele z tych rzeczy moglismy ogladac we innych tytulach, jednak tak naprawde wszystko zostalo zebrane w Crysis i jeszcze lepiej dopracowane. A nie wszystko mozna oddac na screenach, gra prezentuje sie o wiele lepiej w ruchu. Szkoda ze w demie pierwsze skrzypce gra wyspa ktora sama w sobie jest malo innowacyjna, ale coz, to tylko demo. Niestety wszystko ma swoja cene, tak samo wizualia w Crysis. Jesli chcemy zobaczyc prawdziwe oblicze gry musimy zainwestowac spore fundusze. Podsumowujac, jesli chodzi o grafike to Crysis bedzie pokazywana jeszcze przez jakis czas jako wzor. W parze z oprawą graficzną idzie

 

warstwa dźwiękowa

 

Solidnie odwzorowany voice-acting, odgłosy pojazdow i uzbrojenia, na dodatek swietnie wpasowujaca sie w to wszystko muzyka. Mozna tylko pozazdroscic wlascicielom solidnego akceleratora dźwiękowego.

Na osobna wzmianke zasluguje

 

Fizyka

 

Tworcy w zapowiedziach opowiadali ze chcieli stworzyc graczom nieograniczone mozliwosci. Jednak sami chyba nie uwierzyli we wlasne, skoro nie potrafili zareklamowac fizyki w Crysis. Mozemy podnosic praktycznie wiekszosc przedmiotow w grze, sporo mozliwosci daje nam nasz kombinezon - dzieki zwiekszonej sile mozemy cisnac w przeciwnika nawet wydawaloby sie bardzo ciezkimi przedmiotami - co wiecej, dzieki tej sile mozemy nawet chwycic przeciwnika i cisnac nim tak mocno ze rozwali sciany jakiejs chaty. Wyglada to dosc spektakularnie bo fizyka szmacianej lalki jest tu dobrze odwzorowana, czasami tylko przeciwnik upadnie w nienaturalny sposob. Jednak kiedy znudzi sie nam juz ciskanie wszystkim wokolo niewiele mozliwosci zostaje. Drzewa lamia sie w miejscu w ktorym strzelimy, chodz nietrudno znalezc niezniszczalne egzemplarze. Zagadka pozostaje rowniez dlaczego ten sam arsenal ktorym karczujemy dzungle z wszelkiej roslinnosci nie daje sobie rady z drewniana belka podtrzymujaca strop. Co prawda mozemy sobie poradzic w inny sposob uzywajac srodkow latwopalnych jak beczki z benzyna ( naduzywane w FPSach do bolu ) lub kanistry czy nawet granaty, ale tych nie znajdziemy za wiele w demie. Jesli juz piszemy o eksplozjach warto wspomniec o swietnej animacji tychze, pojazdy ekploduja bardzo efektownie dodatkowo zajmujac ogniem otoczenie nie mowiac juz o wyrzuconych w powietrze odlamkach i elementach otoczenia. Jednak i tutaj autorzy nie wykazali sie do konca inwencja bo przeciwnicy nie wazne jak blisko eksplozji nigdy nie zajmuja sie ogniem, ziemia na wyspie rowniez wydaje sie byc niewzruszona na nasze wysilki - ile mozna ogladac brzydka teksture spalonej ziemi zamiast krateru po eksplozji?! Tak samo mozna sie zdziwic czemu autorzy nie wysilili sie bardziej i nie umiescili wiecej obiektow ktorymi moglibysmy urozmaicic korzystanie z fizyki gry. Przez cale demo tylko w jednym miejscu napotkalem pnie na zboczu podtrzymywane palikami ktore nalezalo odstrzelic zeby stoczyly sie na przechodzacych nizej zolnierzy. Zabraklo czasu na wieksza pomyslowosc czy moze poprostu lenistwo ? Tworcy Half Life 2 pokazali ze mozna, jak widac zostana mistrzami w wykorzystywaniu fizyki w grze. Czyli przełomu tak naprawde brak Crysis w tej dziedzinie. A skoro wspomnialem o przeciwnikach to slow kilka o

 

Sztucznej Inteligencji i animacji

 

Tutaj mozemy zauwazyc pewna niekonsekwencje w pracy autorow. Z jednej strony przeciwnicy to wg fabuly wojskowi armii Korei Pn. Na pierwszy rzut oka zachowuja sie jak wojskowi, patroluja wytrwale teren, rozmawiaja miedzy soba, nieczesto zajmujac sie wlasnymi sprawami. I wtedy nagle pojawia sie gracz i wszystko psuje. Kiedy cos wzbudzi ich podejrzania zaczynaja sie skradac w naszym kierunku. O podejrzenia nie trudno bo cale szczescie wojacy nie sa glusi ani slepi, jednak do czasu. Jezeli ukrywamy sie w stealth mode zolnierz podejdzie do nas i zapyta sie grzecznie, "co to jest". Dopiero po chwili gdy wyskoczymy na niego lub wystrzelimy zacznie krzyczec na swoich kompanow lub zacznie strzelac. To nic ze stal przed nami kilka krokow, szkolenie CQC naszym zolnierzom jest obce a co dopiero jakies ataki melee. Prawie uwierzylem ze to zolnierze ... Potrafia zebrac sie w grupie, wystrzelic flare zeby wezwac posilki, ale co z tego skoro brakuje im pomyslu i wszyscy ida na rzez ta sama scierzka - prosto pod lufe gracza. Niektorzy wydaja sie przyspawani do dzialek na swoich pojazdach i nie uciekaja mimo ze pojazd zaczyna sie palic i zaraz eksploduje. Naiwnie reaguja rowniez gdy strzelamy ze sporej odleglosci uzywajac tlumika. Jakiez bylo moje zdziwienie gdy czajac sie w jungli ustawilem na drodze samochod z beczka latwopalna i przechodzacy patrol na odglos kul uderzajacych w beczke, ktora zajela sie ogniem, zaczal zblizac sie w kierunku beczki z zapytaniem "Co to bylo?". No panowie, takie rodzynki na najwyzszym poziomie trudnosci? Tak samo bezradni sa nasi przeciwnicy gdy nagle po krotkiej wymianie ognia uzyjemy kombinezonu na ich oczach i znikniemy... bylo i nie ma, jak z 2 letnim dzieckiem doslownie. A juz kompletnie rozbawilo mnie to gdy atakujac od strony morza, ukrywajac sie pod pomostem, nasi dzielni wojacy zgineli bohaterska smiercia spadajac z pomostu do wody. Kazdy wie jak otchlan moze byc niebezpieczna, ale bez przesady, zeby wojskowi gineli dlatego ze dotkneli wody? Przyklady mozna mnozyc, naprzyklad zolnierze nie umieja rzucac granatow do zamknietych pomieszczen - tak jak chocby robili to zolnierze z FEAR. Podsumowujac mamy produkt na tyle niedopracowany zeby mowic ze o rewolucji nie ma mowy.

Na pochwale zasluguja natomiast animacje zarowno naszych towarzyszy (wspaniala mimika twarzy przywodzaca na mysl Alyx z HL2) jak i przeciwnikow ktorzy potrafia w naplywie geniuszu nawet zrecznie przeskoczyc przeszkody, szkoda ze autorzy nie poszli dalej i nie nauczyli swoich podopiecznych czolgac sie lub przylegac za przeszkodami, o czołganiu sie tez zapomnieli.

 

Gameplay

 

Crysis przypomina pod wieloma wzgledami ich poprzednie dzielo Far Cry. Tak przynajmniej jest w demie, wedrujemy po wyspie wykonujac kolejne zadania, przy okazji w spektakularny sposob rozprawiajac sie z przeciwnikami. Dobrze ze tworcy pozostawili przy tym duza swobode graczowi ( a moze za duza patrzac na niedopracowane elementy ktore mozemy odkryc ) - sami decydujemy czy chcemy grac unikajac konfliktu czy w stylu rambo. Niestety po jakims czasie mozna smialo stwierdzic ze autorzy pozostawili graczy samym sobie nie wysilajac sie na jakies wyszukane sposoby zapewnienia mu rozrywki. Nie ma tutaj za wiele skryptowych wydarzen ktore napedzalyby fabule i wywolywaly napiecie u gracza. Przeciwnicy rowniez nie dostarczaja rozrywki na dluzej bo nawet na najwyzszym poziomie nie sa w stanie zaskoczyc nas niczym nieoczekiwanym. Mozesz przechodzic demo kilkakrotnie a i tak wszystko bedzie dzialo sie podobnie jak ostatnim razem. Wychodzi na to ze gracze beda musieli sami sobie dostarczyc rozrywki ( jakby nie dosc ze wydali niemale pieniadze na sprzet ktory pokazalby im prawdziwa wizualna strone gry ) zmieniajac styl w jakim beda przechodzic misje ( ja naprzyklad probowalem zastawiac pulapki wykorzystujac fizyke gry, niestety i tutaj pojawily sie ograniczenia ).

Jesli demo mialo byc demonstracja ogolnych zalozen ktore postawili sobie tworcy Crysis przy tworzeniu pelnej wersji to gra nie musi podobac sie kazdemu, dla niektorych bedzie po prostu nudnym FPSem ze wspaniala grafika.

Ale fanow tej produkcji nie trzeba przekonywac, prawda ?

 

Podsumowanie

 

Ciezko ocenic gre ktora miala tak szeroko zakrojona reklame i na dodatek poparta rzesza wiernie oczekujacych fanow. Jeszcze ciezej oceniac ja na podstawie samej wersji demonstracyjnej, chociaz do tego wlasnie sluzy - zareklamowanie gry. Dlatego czas odpowiedziec sobie na pytanie ktore zadalismy na poczatku - czy gra spelnila oczekiwania i zasluguje na miano tytulu rewolucyjnego, przelomowego, prawdziwego hitu ktory wgniata w glebe.

Niestety mozna zauwazyc ze Crysis nie tylko nie wprowadza rewolucyjnych rozwiazan i pomyslow w niektorych elementach rozrgrywki ale i ustepuje na wielu polach innym starszym tytulom ktore moze graficznie nie moga z nim konkurowac ale wcale nie oferuja mniej. Grajac w demo odnioslem wrazenie ze autorzy stworzyli narzedzie ktore nie do konca maja pomysl jak wykorzystac. Z jednej strony wspaniala grafika i dzwiek, z drugiej wkradaja sie walkowane schematy i masa niedopracowanych elementow. Jak na wymagania sprzetowe przed ktorymi stawiaja nas autorzy stosunek jakosc/cena ( do ceny dolicz sprzet w ktory musisz zainwestowac zeby zobaczyc Crysis w reklamowanym DX10 ) skutecznie zanizaja wymienione przeze mnie wpadki ( i nie tylko ale dlugo by wymieniac ).

Jedno jest natomiast pewne, gra napewno nie przejdzie bez echa i nie zdziwilbym sie gdyby w wielu serwisach uzyskala bardzo wysokie noty. Ja jednak z czystym sumieniem nie jestem w stanie sie podpisac pod tym i dlatego oceniam gre jako solidna pozycje ale bez zapowiadanego przelomu.

Ocena wstepna : 7.5/10

Do tego dodam (choć nie ze wszystkim się zgadzam) od siebie 1.5 punktu za świetny według mnie multiplayer i jest 9.0/10.

Edytowane przez mastertab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, ściągnąłem, włączyłem, zagrałem, wyłączyłem i.... z pewnością z chęcią wrócę na wyspę kolejny raz. Demo spełniło swoją rolę - oświeciło fajerwerkami graficznymi, pokazało ciekawe funkcje kombinezonu bohatera, przyciągnęło rozwiązaniami fizyki ruchu. Nie jest to jednak przełom, co podkreślił przedmówca, jednakże z pewnością gra znajdzie wielu zwolenników i z pewnością uzyska dobre oceny. Jeśli full wersja ma być lepsza to dla mnie będą to kolejne ,mam nadzieję, godziny dobrej zabawy, okraszone radością z podziwiania wyśmienitej grafiki. Jedynie doczepić się mogę do wymagań, które są konieczne do rozgrywki w very high detail. U mnie na C2D@3,6 +GTX stock mniej więcej 15 fps średnio. Nie jest to szczyt marzeń...

 

BTW - jak ktoś zagrał na very high i zobaczy potem high to pozostanie niestety żal , że mocy kompa zabraknie w większości przypadków by podziwiaćw płynnej rozgrywce cały artyzm graficzny. Pomijam oczywiście przypadki GTX/Ultra w SLI....

Edytowane przez Hanu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

warto instalowac viste specjalnie dla tej gry?

Narazie nie... crysis ma 10 klatek mniej a różnica to inny odcień koloru shadera... (która zapewne po jakimś czasie utalentowani ludzie wyeliminują ;) )

 

Ogólnie porażka... w dx10 lost planet lepiej mi chodził niż dx9 tu kompletna kompromitacja...

Edytowane przez Nerevar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam następujący problem :-| Posiadam Viste x64.

Zainstalowałem nowe stery 169.01 i Crysis nie działa mi stabilnie tzn. w 64bitach w ogóle się nie chce uruchomić a w 32 bitach uruchamia się ale po chwili sie zawiesza. Zauważyłem że gra chodzi o wiele lepiej na nowych sterach beta, z tym, że na wcześniejszych chodziła stabilnie ale ze sporo mniejszą ilością fps'ów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marketing, marketing ... wygląda na to, że lepiej mieć Quada niż wysoko kręconego C2D LINK

 

Dlaczego jednak mój 3,5GHz C2D nie został obciążony w 100% ?? - ba ... drugi rdzeń to momentami był na wakacjach :-P Chyba, że wersja full nagle się zrobi hard-core-quad-core :lol2:

 

Przytoczę co się dzieje jak odpalimy Colina Dirt (szczególnie wyścigi wielu samochodów) - tam mam 2x po 100% obciążenia a taktowanie CPU ma wpływ na ilość klatek ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Side , mowisz to na podstawie swojego kompa? Na ultra szlo Ci bez blura ??

Ultra , ale wiadomo cienie medium , a blur bardzo nie obciaża. Bez blura obraz jest ostrzejszy , ogólnie jaśniej i lepiej. Na viscie to obraz sie kaszani z daleka na drzewach i krzewach textury są zwalone , po ponownym włączeniu już było dobrze. Jak nie podkręcasz karty to się nie dziw , że kiepsko chula , gierka męczy przeokrutnie shadery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fantastyczny ten sandbox. Tornado wygląda extra i te wybuchy miodzio jak choleraaaa. Czołgi i cały sprzęt latają jak zapałki :)

 

Ustawcie sobie tornadko i jakiś czołg albo helikopter i obserwujcie.

 

http://www.youtube.com/watch?v=UzCNRqpDFOE

Edytowane przez LCC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak na XP włączyć very high ??

 

przeczytałem całe 8 stron, wyczytałem o plikach Carson Poland wrzuciłem je w odpowiednie miejsce ale nie moge nadal wybrać very high ;/

 

o co chodzi ?

 

na moim kompie 1024 medium/high lub 800x600 high i sie tnie :lol2: mało ramu

Edytowane przez FanEk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak na XP włączyć very high ??

 

przeczytałem całe 8 stron, wyczytałem o plikach Carson Poland wrzuciłem je w odpowiednie miejsce ale nie moge nadal wybrać very high ;/

 

o co chodzi ?

 

na moim kompie 1024 medium/high lub 800x600 high i sie tnie :lol2: mało ramu

No to słabo czytałeś :D

 

Jak zastąpiłeś pliki tak jak trzeba to ustawiasz w grze wszystko na high, a masz very high, może prościej teraz opcja high w menu robi za very high.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość OpenSource

@OpenSource

Jak u ciebie chodzi na detalach takich jak przedstawiłeś w mini recenzji? :)

Ciesze sie ze ktos czytal moje wypociny ;)

na wszystich detalach na high niestety podczas duzej rzezi blisko chat gdzie jest duzo obiektow procesor spowalnial bardzo gre dlatego zmienilem pozniej shadows na medium i juz nie bylo tragedii. Na normalnej otwrtej przestrzeni gra dziala plynnie, niewazne czy jest rozwalka czy nie. Aha, czy wspomnialem ze specjalnnie nie wlaczalem FRAPSa zeby nie patrzec na ilosc FPSow ? ;)

no i najbardziej mnie rozwalilo to ze jak po raz pierwszy strzelilem w palme i ta zaczela sie odlamywac to gra sie zatrzymala na minute i zaczela cos ostro doczytywac z dysku XD

ale jakos nie bede wymienial kompa specjalnie dla Crysis, szczegoly w mini-recenzji :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak na XP włączyć very high ??

 

przeczytałem całe 8 stron, wyczytałem o plikach Carson Poland wrzuciłem je w odpowiednie miejsce ale nie moge nadal wybrać very high ;/

 

o co chodzi ?

 

na moim kompie 1024 medium/high lub 800x600 high i sie tnie :lol2: mało ramu

nie mozesz wybrac bo nie ma takiej opcji w samej grze po to wlasnie zastepujesz pliki w katalogu, po ich zastapieniu odpalasz giere i masz all na very high (nic nie musisz zmieniac)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a takie coś :D

 

ale napewno jest to to samo co na viscie ustawienia very high ?

to samo nie jest raczej bo mam all na very high kolo 17-23 fps pod xp a pod vista all na very high kolo 10 fps (gram w rozdzialce 1680x1050), pod dx 10 pewnie shadery 4.0 biegaja a pod xp "tylko" 3.0 karta 8800gts 640mb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość l33tno0b1n

[...]

Z kolby dostałem właśnie 2 razy więc lepiej do nich nie podchodzić. Gdy włączymy niewidzialność i mamy włączoną latarkę to zaczną do nas walić. U mnie wystarczy z 200m strzelić i żołnierze już się chowają i reagują.

Edytowane przez l33tno0b1n

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to samo nie jest raczej bo mam all na very high kolo 17-23 fps pod xp a pod vista all na very high kolo 10 fps (gram w rozdzialce 1680x1050), pod dx 10 pewnie shadery 4.0 biegaja a pod xp "tylko" 3.0 karta 8800gts 640mb

sama vista pobiera wiecej ramu i bardziej "obciąża" peceta niż xp.

możesz zrobić screeny poruwnawcze very high xp i very high vista ? to by chyba troche wyjaśniło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogłby ktoś obeznany z plikami gry zrobić taki aby high = very high medium = high low = medium ;] bardzo by siuę przydało żeby ustawić dobry framerate.

 

btw jak ktoś mi zarzuci savy z dobrymi miejscami do takich screenow to zrobie porownanie ;] dx9 vs dx10

Edytowane przez Nerevar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...