Jump to content
Sign in to follow this  
Slow

Jak Uzyskac Przyjemny Odglos Wydechu A'la V8 (bez Buczenia) W Silniku R4 ?

Recommended Posts

czy bmw 318i e92, którą ktoś chciał zrobić "fajniejszą".

Nie było takiego silnika w E92 :wink:

 

 

@Berkut: co to za projekt na tych fotkach?

Edited by kretfr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Berkut: co to za projekt na tych fotkach?

Escort z silnikiem 1uz-fe (v8 4.0l) - z Lexusa LS400/SC400/Toyoty Soarer + yyy napęd AWD jeśli dobrze pamiętam

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMHO pomysł trochę bez sensu (to trochę tak jak montowanie niewiarygodnie opływowego "body kitu" który w większości będzie się kojarzył ze sportowym autem a zostawienie reszty seryjnej...takie stwarzanie pozorów, tak jak tutaj z "odgłosem") Pomijając kwestię "po co to robić" rezultaty całkiem "ciekawe" :)

 

...trzeba umieć uszanować każdą pasję, ważne że daje przyjemność/radość* twórcy i to się liczy.

 

Cal jest niczym, droga jest wszystkim

 

O gustach sie nie dyskutuje ;) Wydaje mi sie, ze w tym filmiku mamy raczej doczynienia z odglosem filtra stozkowego.

 

Przy takiej Hondzie, w sumie niewiele trzeba zrobic zeby osiagnac dzwiek 'scigacza', mnie jednak chodzilo o osiagniecie zupelnie innego brzmienia, ktore w sumie jest przeciwienstwem tego co podoba sie Tobie.

Mi S2000 jakoś specjalnie "ścigacza" nie przypomina prędzej to:

 

http://www.youtube.com/watch?v=BxCdD6py7ho...feature=related :D

 

*pewnie 99% osób ma inne pomysły które "nas" ucieszą ale to pomijam ;)

 

Wracając do dziwnych pomysłów z "odgłosem" pojazdu:

 

:lol: Edited by Spookie

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMHO pomysł trochę bez sensu (to trochę tak jak montowanie niewiarygodnie opływowego "body kitu" który w większości będzie się kojarzył ze sportowym autem a zostawienie reszty seryjnej...takie stwarzanie pozorów, tak jak tutaj z "odgłosem") Pomijając kwestię "po co to robić" rezultaty całkiem "ciekawe" :)

Jak wiadac samochod nie ma nawet najmniejszego elementu wizualnego, ktory mialby potwierdzac jego "sportowosc". Wydech tez ma raczej specyficzne anizeli glosne czy co gorsza typowo basowe brzmienie, wiec oprocz mnie raczej malo kto to zauwazy.

 

Jesli chodzi o osiagniecie namiastki V8 z R4 uwazam, ze na tym etapie bylem najblizej ;)

 

Dzieki, mimo wszystko za uszanowanie mojej pasji hehe ;)

 

Ten Swift to juz szlifierka ;)

 

Na dzien dzisiejszy wydech swiszczy tak:

http://www.youtube.com/watch?v=jwIKXNpMsU8

 

ale juz nad tym czajnikiem pracuje :)

 

EDIT:

tak brzmi obecnie:

http://www.youtube.com/watch?v=0CqIlhO0SZE

Edited by Slow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na moje spoko, najwazniejsze ze nie dudni :P. Z tymi wylocikami na dol wyglada tak niepozornie - o wiele lepiej (w przypadku tego auta ;) ). Wez jeszcze machnij jakis filmik jak go katujesz.

btw.

Pamietacie mojego rustmoda? Przegialem z "tuningiem" i pare dni temu odpadl mi tlumik koncowy xD. Przed chwila zdemontowalem pozostalosci po koncowym a takze tlumik srodkowy bo tez okazal sie podziurawiony. Co ciekawe nakretki do polaczenia kata i tlumik sr. musialem kiedys zgubic przez co elementy byly tylko w siebie wsadzone (luzno) powodujac dodatkowe wrazenia odsluchowe :D. Tak czy inaczej samochod musi pare dni postac w garazu w oczekiwaniu na czesci. Nawet jakbym chcial to nie pojezdze bo halas w srodku jest nie do zniesienia - normalnie rozsadza bebenki. Niedocenialem "tjunerow" beemek - poswiecaja zdrowie dla swoich samochodow :P

 

Pozdro

Edited by martian1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi tam się efekt podoba, może nietypowe V8, ale przyjemne dla ucha. Sam chciałbym, żeby moje 75 konne prawie Ferrari brzmiało podobnie. Szacunek za to ile czasu na to poświęciłeś i tym bardziej za to, że się nie zrażałeś negatywnymi opiniami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konar dzieki za dobre slowo, zawsze sie przydaje jako dodatkowy motywator!

 

Dzisiaj jakis cholerny, czarny mustang uswiadomil mnie o beznadziejnosci brzmienia tego ukladu. W poniedzialek przewidzialem, dosc konkretne zmiany ;)

 

Stay tuned!

 

EDIT

Nowy uklad nowe brzmienie:

http://www.youtube.com/watch?v=-NT5aI9ll2g

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

wciaz szukam zlotego srodka :) W planach dorzucenie dwoch kolejnych tlumikow przelotowych (AWG dl. 55cm fi 45mm) w miejsce oryginalnego srodkowego. Zmiana tlumikow koncowych na NIE-przelotowe (przypuszczalnie od Forda Focusa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry za ot, ale KGR to jaki powiat?

Pozdrawiam brata małopolanina ;-)

Juz sie balem kolejnej fali krytyki hehe ;) KGR to powiat gorlicki. Pozdrawiam rowniez!

 

EDIT:

http://www.youtube.com/watch?v=jveErU4xJyg

 

buczy ale najwazniejsze, ze nie ma pierdzenia. Teraz moge zajac sie samym brzmieniem :)

 

EDIT2:

Jeszcze przed przerobkami, jednak nieco dluzszy filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=ua2xnhr9E9g

 

dodam tylko, ze podczas przeprowadzania ostatniej modyfikacji osiagnalem niemal to co od poczatku chcialem osiagnac. Problem byl jedynie w tym, ze uklad konczyl sie w miejscu oryginalnego srodkowego tlumika.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo lajtowo ci to wyszlo... tylko pogratulowac...

hehe dzieki! Dobre slowo od Ciebie (V8-ejtowca) duzo znaczy ;) Faktem jest jednak, ze uklad wciaz jest w fazie przerobek.

 

Brzmienie ukladu konczacego sie na wysokosci tlumika srodkowego:

 

http://www.youtube.com/watch?v=1KGbgv1834Q

 

Dzisiaj - mam nadzieje - ostatnia przerobka! Postaram sie zrobic porzadny material wideo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam i na wstępie bardzo gratuluje :) przede wszystkim wytrwałości. ciekawią mnie rzeczy: 1. ile $$ już Cię to pochłonęło 2. co na to Twoje zaangażowanie rodzina? :) Pozdro i życze dalszych sukcesów.

 

Btw. Chciałbym żeby moja Honda 1500ccm VTEC-E brzmiała tak jak Twój na tym filmiku

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1. ile $ już Cię to pochłonęło

Zapewne tyle co wstawienie jakiegoś niewiele używanego V8. ;) Jak to się mówi "przerost formy nad treścią" , albo inaczej - "pasja" / "sztuka dla sztuki". Ja już gratulowałem Slow'owi, bo podjął się naprawdę ciekawego pomysłu, włożył w to dużo pracy i serca (no i $ ;) ). Chwała mu za to, udowodnił, że coś takiego jest możliwe. Jednak osobiście... Nie lepiej kupić V8 ? ;)  Edited by MaciekCi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam i na wstępie bardzo gratuluje :) przede wszystkim wytrwałości. ciekawią mnie rzeczy: 1. ile $$ już Cię to pochłonęło 2. co na to Twoje zaangażowanie rodzina? :) Pozdro i życze dalszych sukcesów.

 

Btw. Chciałbym żeby moja Honda 1500ccm VTEC-E brzmiała tak jak Twój na tym filmiku 3400472[/snapback]

Zapewne tyle co wstawienie jakiegoś niewiele używanego V8. ;) Jak to się mówi "przerost formy nad treścią" , albo inaczej - "pasja" / "sztuka dla sztuki". Ja już gratulowałem Slow'owi, bo podjął się naprawdę ciekawego pomysłu, włożył w to dużo pracy i serca (no i $ ;) ). Chwała mu za to, udowodnił, że coś takiego jest możliwe. Jednak osobiście... Nie lepiej kupić V8 ? ;) 

Na chwile obecna, udowodnilem samemu sobie, ze nie jest to do konca mozliwe. Momentami przypominalo to brzmienie V8 jednak tylko w okreslonym zakresie obrotow lub przy duszeniu silnika. Tak czy siak, nie zaluje - mialem z tym kupe zabawy. Teraz pozostaje mi juz tylko odkladac na prawdziwe V8. Mysle o czyms takim na poczatek:

 

http://www.allegro.pl/item797182963_chevro...iroc_z_z28.html

 

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes jes jes! Witamy po dobrej stronie mocy! :banana: Dobrze, że byłeś gotowy na falę krytyki, bo zdania na ten temat nie zmieniłem, tylko po prostu stwierdziłem, że nie będę się powtarzał Ci jej oszczędze. :P Cieszę się, że rozumiesz, że marzenia realizuje się w sposób jak na zdjęciu wyżej, a nie spawając rury, ale wiem dokładnie o co Ci chodzi jak piszesz, że dobrze się bawiłeś dłubiąc przy Astrze, więc jak jesteś pozytywnie zakręcony, to nawet zmarnowanie kupy kasy i nie osiągnięcie efektu to w sumie nie tragedia. Co jeszcze mogę dodać poza " Jak powiedziałeś a to powiedz B i powodzenia w realizacji nowego marzenia chłopie!"? ;-) pozdr!

Edited by Sysak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla potomnych:

 

2823782[/snapback]

Dajmy na to tego "bulgotania" V8 osiagnac raczej nie osiągniesz. Zrób wszystko na przelotowych tłumikach i będziesz miał basowy pomruk.

 

Namiastka V8 - podwojny wydech robisz, jeden z 1-4 cylindrow a drugi z 2-3.

 

Nie bedzie to brzmialo jak V8 ale dla laika bedzie podobne a efekt bardzo nietypowego odglosu auta murowany ;)

 

...albo prosciej kupic kolektor 4-2-1 jesli takowy istnieje dla tego silnika (a powinien) i zamiast "portek" puscic dwa wydechy.

 

2827074[/snapback]

wiec tak...

 

na dzien dobry sportowe kolektory wydechowe... oraz krotki "dolot"....

 

następnie poczytaj troche o glasspack-ach i dodaj to tuz za kolektorami... reszta wydechu to przelot... nie wiem czy znajdziesz cos poodbnego do swojego "mustanga" ale tylko dzieki temu osiagniesz podobn dzwiek... bron boze zadnych basowek ktore tylko mula silnik...

Edited by Slow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Kolegę z małopolski ;) troszke odkopię temat. Jak tam twoje prace nad wydechem? Moim zdaniem wyszło Ci to fajnie, rzecz jasna że V8 to to nie jest ale uzyskałeś coś ciekawszego niż tylko zwykłe brzmienie R4, gratuluje również wytrwałości i zainwestowanej gotówki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Kolegę z małopolski ;) troszke odkopię temat. Jak tam twoje prace nad wydechem? Moim zdaniem wyszło Ci to fajnie, rzecz jasna że V8 to to nie jest ale uzyskałeś coś ciekawszego niż tylko zwykłe brzmienie R4, gratuluje również wytrwałości i zainwestowanej gotówki :)

Witam! Obecnie prace sa zawieszone. Chociaz przynam, ze chodzi mi po glowie zamiana tlumikow srodkowych na katalizatory ceramiczne albo.. przerobienie ukladu na pojedynczy z tym, ze kolektor bylby rozno-odleglosciowy - chcialbym uzyskac brzmienie silnika typu boxer hehe ;)

 

No jak kupisz tego Iroc-a to uwierz mi - bedziesz miał spełnienie swoich marzen jeżeli chodzi o typowy amerykański bulgot SBC [ small block chevy ] ... temu 5.7 nie brakuje NIC... mialem przyjemnosc nawet się nim przejechać... polecam. wieczorem wrzucę ci pare filmikow jak ja probowalem z V6stki [ dźwięku ] zrobic kiedys namiastke V8... ;) tez sie troche namordowalem...

 

tak swoją drogą - bardzo fanie ci wyszedł ten dzwięk... jeden z lepszych "malych" silnikow ktorego brzmienie mi się podoba...

Na pewno takiego kupie, kwestia czasu :) Koniecznie wrzuc filmy!

 

btw. dzieki za dobre slowo :)

 

EDIT:

 

 

Genocide co z tymi filmami ? :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slow mam cos dla ciebie idealnego!

V8 i V10 pod gnizado zapalniczki :twisted:

 

Edited by greg505

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe kolega Grobel juz w 2007 roku polecal mi podobny gadzet ;)

 

:lol:

pozdrawiam

 

EDIT:

ciekawostka, namiastka brzmienia boxera w silniku R4 ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy podwójny układ, który był wynikiem poszukiwań upragnionego brzmienia można obecnie zakupić na aukcji allegro :)

 

KOMPLETNY PODWÓJNY WYDECH - TRUE DUAL EXHAUST KRK (1088893969) - Aukcje internetowe Allegro

 

Zanim oficjalnie zamknę projekt, na dniach zademonstruje Wam jeszcze jedno brzmienie poprawionego układu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.