Skocz do zawartości
.PaVLo.

Thief 4

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączona grafika

Kolejna odsłona kultowej serii skradanek kazała na siebie czekać niemalże dekadę, jednak wielbiciele Thiefa musieli grzecznie zacisnąć zębiska i uzbroić w cierpliwość - wartościowe produkcje z niszowych gatunków pojawiają się niestety skandalicznie rzadko. Garrett na szczęście trafił w odpowiedzialne dłonie, które wcześniej opracowały znakomitego Deus Ex: Human Revolution, dlatego o kondycję złodziejaszka można być względnie spokojnym. Opisowi fabuły, grywalności oraz poczynionym zmianom w strukturze rozgrywki będzie poświęcona osobna recenzja, natomiast w chwili obecnej naszą uwagę postanowiliśmy skupić na teście kart graficznych. Produkcja Square Enix wprawdzie bazuje na silniku Unreal Engine, jednak twórcy obiecywali podrasować oprawę wizualną w wersji dedykowanej komputerom osobistym, aby spożytkować moc obliczeniową nowych układów AMD Radeon i NVIDIA GeForce. Czy wymagania sprzętowe Thief mogą niemiło zaskoczyć? Jaka karta graficzna jest potrzebna do komfortowej zabawy? Czy zgodnie z szumnymi zapowiedziami Thief na starcie obsługuje technologie Mantle i TrueAudio?

Edytowane przez Caleb
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dolazłem do momentu, kiedy kradniemy pierścień takiemu łysiejącemu pajacowi i jakoś mam średnio ochotę dalej grać. Strasznie monotonna, mało akcji i epickich momentów też nie odnotowałem. Otoczka graficzna, muza i design dają mocno radę ale całość psuje brak pomysłu na grę, po prostu nie chce się dalej brnąć w nudną akcję. Dam szansę i pociągnę fabułę dalej ale póki co jestem srogo zawiedziony, miałem chyba za duże nadzieje po human revolution..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę to smutne, ale grę kupiłem za nieduże pieniążki, więc aż tak boleć mnie to nie będzie, poza tym noty 69/100 (metacritic) 6/10 nie oznaczają, że gra to crap, więc postaram się nie nastawiać negatywnie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przechodzimy kilka metrów i loading i tak w kółko, strasznie irytujące. Przechodzenie do nowych lokacji to kolejne loadingi, jakby gra była podzielona na setki małych sektorów, które nie mogą się od razu wczytać. I robimy ciągle jakieś głupie zadanka a to przynieś temu pierścień a to naszyjnik a to diadem.. co to jest gra mmo, że to wszystko jest takie monotonne ? ;> Blado na prawdę blado.

Tak jak pisałem wcześniej grafa + muza + klimat, reszty zapomnieli dorobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak można to porównywać do Human Revolution. Gry z dwóch różnych światów jedynie to samo studio ich łączy. Team był rzecz jasna oddzielny dla Thief'a. Gra może lekko woni Deus Ex'em, wiadomo każde studio ma swój charakter ale uważam że jakiekolwiek porównania są bezsensowne. Pomijam już kwestię graficzną i zupełnie inny silnik na którym grę wykonano.

 

Co do wydajności w wyżej zamieszczonym artykule te wyniki są jakieś dziwne i nijak się mają do faktycznego stanu. Piszą, że gra jest znacznie utrudniona przy maksymalnych detalach na GTX 760 - bzdura kompletna. Karta może nie najwyższych lotów ale akurat ta produkcja - widać wyraźnie - to dla niej pestka. Unreal ponadto zawsze był płynnym silnikiem i bardzo słabym wizualnie. Wszystko ciosane jest z olbrzymich brył, co za tym idzie niska ilość poligonów, obecnie jedynie teselacja lekko przypudrowała mu noska. Wąskie korytarze, małe lokacje - nic dziwnego że na 760 gra idzie jak po maśle. Nie wiem co autor miał na myśli pisząc, że rozgrywka jest "znacznie utrudniona" - tak było by gdyby gra chodziła 15-25 fps a chodzi ponad 2x tyle.

 

Sama gra dosyć ciekawa. Sam od lat miałem zabrać się za serię Thief ale widać dopiero teraz do tego dojrzałem (w poprzednie części grałem ale pobieżnie). Jeśli przejdę tę grę w całości czuję, że zabiorę się za poprzednie części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz dla niektórych jak gra nie chodzi w 60fps z vsync to już nie gra się komfortowo. ;>

Akurat ta odsłona to najgorsza część serii i bardziej przypomina interaktywny film niż grę także trzeba sporej motywacji, żeby się w to wkręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wydajności w wyżej zamieszczonym artykule te wyniki są jakieś dziwne i nijak się mają do faktycznego stanu. Piszą, że gra jest znacznie utrudniona przy maksymalnych detalach na GTX 760 - bzdura kompletna. Karta może nie najwyższych lotów ale akurat ta produkcja - widać wyraźnie - to dla niej pestka. Unreal ponadto zawsze był płynnym silnikiem i bardzo słabym wizualnie. Wszystko ciosane jest z olbrzymich brył, co za tym idzie niska ilość poligonów, obecnie jedynie teselacja lekko przypudrowała mu noska. Wąskie korytarze, małe lokacje - nic dziwnego że na 760 gra idzie jak po maśle. Nie wiem co autor miał na myśli pisząc, że rozgrywka jest "znacznie utrudniona" - tak było by gdyby gra chodziła 15-25 fps a chodzi ponad 2x tyle.

 

Jeśli dla Ciebie spadki do 23 FPS na GTX 760 są "w pełni komfortowe" to proszę bardzo :> Oczywiście mówimy tutaj o FullHD, SSAA High i reszcie ustawionej na maksimum. Gra jak na swój wygląd ma duże wymagania. Test przeprowadzony w żywej rozgrywce, więc wyniki są całkowicie zgodne ze stanem faktycznym. Wiele też zależy od lokacji.

Edytowane przez Caleb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głównym zjadaczem fps jest tutaj SSAA, z samym FXAA też wygląda spoko a jest +50% fps. ;>

Dotarłem do 5 rozdziału i wreszcie zaczęło się coś dziać - dokładnie to od 4 jest już bardzo fajnie, także liczę, że te ostatnie trzy, które zostały będą grube to zmienię początkowe zdanie o złodzieju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głównym zjadaczem fps jest tutaj SSAA, z samym FXAA też wygląda spoko a jest +50% fps. ;>

Dotarłem do 5 rozdziału i wreszcie zaczęło się coś dziać - dokładnie to od 4 jest już bardzo fajnie, także liczę, że te ostatnie trzy, które zostały będą grube to zmienię początkowe zdanie o złodzieju.

Z gameplayem nie jest wcale najgorzej - faktycznie tak 2-3 rozdział trochę wieje nudą, ale później się zabawa rozkręca. Jestem przy 7 bodajże i 5-6 odbudowały moją wiarę w Thiefa. Oczywiście nie będe go porównywał do poprzedników...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój ostatni Preorder kupiony w Media Markt Czeladź, podchodzę do gościa od obsługi działu z grami i pytam o Thief 4 i dzisiejszą premierę, w odpowiedzi słyszę ... po niedzieli ... :mur:  :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz dla niektórych jak gra nie chodzi w 60fps z vsync to już nie gra się komfortowo. ;>

Najlepszy jest Zaodrze :) 2x GTX 680 i ciagle narzeka że gra mu tnie co znaczy ze na chwile traci 60fps i spada zapewne nie wiecej niz do 50 klatek :D Zgadza się Zaodrze ? ;) I bez urazy, nic do Ciebie nie mam, sam wiem jak dawniej byłem posiadaczem GTX 280 i też ciarki mi po plecach przechodziły jak coś zaczęło spadac ponizej vsync :D

Jeśli dla Ciebie spadki do 23 FPS na GTX 760 są "w pełni komfortowe" to proszę bardzo :> Oczywiście mówimy tutaj o FullHD, SSAA High i reszcie ustawionej na maksimum. Gra jak na swój wygląd ma duże wymagania. Test przeprowadzony w żywej rozgrywce, więc wyniki są całkowicie zgodne ze stanem faktycznym. Wiele też zależy od lokacji.

Żadnych tego typu spadków nie uświadczyłem jak dotąd. Nie wiem czy był jakiś moment gdzie framerate spadł poniżej 40 klatek. W 90% gry do tej pory czuje się synchro z Vsync. Ale jeszcze to sprawdzę dokładniej na jakiejś dłuższej sesji z frapsem i moze zamieszczę wyniki. W benchu gry (ktory nijak sie ma do praktyki) wychodzi srednio 43,1fps, max 61,5fps. Mowa oczywiscie o wszystkim wypizdowanym na max z SSAA, full hd, anizo x16 itd. Możliwe że gdzies tam te dropy do ~20fps występują ale są to sytuacje sporadyczne jak czasem popatrzymy sie calkiem w dół lub zblizamy sie do drzwi za ktorymi cos jest ale wynika to z błedów silnika (to samo było w BS:Infinite) i nijak sie ma do komfortu rozgrywki. Nie ma mowy na tej karcie o czyms takim jak jakiekolwiek utrudnienia w rozgrywce wynikajace z niskiego framerate chyba ze tak jak kolega ath pisal ktos uwaza ze jak gra nie chodzi 60fps tylko np 50 to juz sie "nie da grać".

 

A sama gra po kolejnych chwilach z nia spędzonych całkiem ciekawie sie zapowiada, mam ochotę w nią grać i jestem ciekaw jak się rozwinie fabuła. Czuć klimat poprzednich Thief'ów (nawet tych pierwszych). Techonologicznie na uwagę zasługuje nie wiele elementów ale przynajmniej gra się przyjemnie i płynnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gra nie dziala plynnie. wina lezy pewnie po stronie sterownika bo czy dam ssao na off low high to dziala tak samo. ale jakos mnie ta gra nie kreci wiec ja olewam... :p

 

Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież dzisiaj najlepszy jest jak coś preorder digital. po choler ci pudełko + płyta która tylko zajmuje miejsce... :P

 

Kupuje, zaliczam i odsprzedaję z małą stratą (nie licząc tytułów stricte online np Diablo 3)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem The Last Of us za 202 zł. Przeszedłem w tydzień  i sprzedałem za 179 zł. Strata niewielka. To tak jakbym zapłacił 20 zł za wypożyczenie na tydzień. Sporo osób tak robi. I co najlepsze wersje pudełkowe na Allegro lepiej się sprzedają niż cyfrowe. Dla mnie ogólnie jako starego wyjadacza większą wartość ma wersja pudełkowa. Nie przeszkadza mi że  zajmuje miejsce. Nie muszę za każdym razem ściągać jej z internetu, wystarczy włożyć napędu i zainstalować. Nie ważne że moje łącze osiąga podobną prędkość co zgrywania z płyty.   Wczoraj wystawiłem AC: Black Flag dołączony do GTX 770 i patrząc na ceny za te kody to zaczynają się już od 40 zł za kod.  Gdzie wersje pudełkowe sprzedają się po 80 zł nawet.

 

 Co do złodzieja to nie jest tak źle. Trzeba po prostu pograć dłużej jak wpsomniał Caleb. Dla mnie 7/10 póki co.

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem The Last Of us za 202 zł. Przeszedłem w tydzień  i sprzedałem za 179 zł. Strata niewielka. To tak jakbym zapłacił 20 zł za wypożyczenie na tydzień. Sporo osób tak robi. I co najlepsze wersje pudełkowe na Allegro lepiej się sprzedają niż cyfrowe. Dla mnie ogólnie jako starego wyjadacza większą wartość ma wersja pudełkowa. Nie przeszkadza mi że  żajmuje miejsce. Nie muszę za każdym razem ściągać jej z internetu, wystarczy włożyć napędu i zainstalować. Nie ważne że moje łącze osiąga podobną prędkość co zgrywania z płyty.   Wczoraj wystawiłem AC: Black Flag dołączony do GTX 770 i patrząc na ceny za te kody to zaczynają się już od 40 zł za kod.  Gdzie wersje pudełkowe sprzedają się po 80 zł nawet.

 

 Co do złodzieja to nie jest tak źle. Trzeba po prostu pograć dłużej jak wpsomniał Caleb. Dla mnie 7/10 póki co.

 

Niektórzy (np. ja) od kilku lat nie używają napędu. Z drugiej strony taki np. Bioshock w edycji kolekcjonerskiej czy seria GTA fajnie wyglądają na półce.

Edytowane przez Bartolomius
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na poziomie trudnosci Mistrz chyba jest wymog aby ogluszac przeciwnikow ktorzy nic nie podejrzewaja. Smieszne jest to ze czasami przerywa misje gdy obezwladnai sie wlasnie nic nie podejrzewajaca postac, aby po wczytaniu ostatniego save'a w tych samych okolicznosciach/ustawieniu wykonac ogluszenie bez problemu...

 

I smieszna rzecz w grach skradankowych, stoisz 2 metry od przeciwnika w cieniu, ten Cie nie widzi mimo ze jest odwrocony w twoja strone :blurp: 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy założeniu, że na razie gra ma problemy z optymalizacją, które poprawią za kilka tygodni - czego mogę spodziewać się na swoim konfigu? Dodam dla porównania, że w metro 2033 grałem w DX11 prawie na max ustawieniach bez DoF. 1440x900. Myślę, że w tej grze 30fps będzie dla mnie akceptowalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po aktualizacjach 1920x1200 wszystko ON/max i spokojnie płynnie się gra;

Kwestia, n00b jestem bo w prawdziwego Thief nie grałem, więc porównania do pierwowzoru nie mam...
Ale jak dotąd wiało nudą, poziomy dają spory feeling zamkniętości i niewielkich rozmiarów (jakbym cofnął się do poziomu w grach z ~2003-2006r) no i Unreal 3 - więc od grafiki nie wiele wymagałem;

No dobijają co chwilę ekrany ładowania, dobrze że gra na SSD więc w miarę sprawnie to idzie ale...

 

Oceny 6-7/10 dobrze opisują tą grę. Miało być super, jest poprawnie;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

Złodziejstwo to wprawdzie niezbyt chwalebna i społecznie akceptowana profesja, ale niektórzy mistrzowie konfiskowania cudzej własności zdołali obrosnąć legendami wśród gawiedzi, zwłaszcza jeśli działali w słusznej sprawie. Matka popkultura pomogła skutecznie utrwalić mit romantycznych bohaterów, politycznie niepoprawnych lecz zarazem wielkodusznych i wrażliwych na ludzką krzywdę, automatycznie rozgrzeszając takich łobuziaków pomimo postępowania dalekiego od zgodnego z prawem. Jednym tchem należałoby tutaj wymienić Robin Hooda, Rumcajsa, Janosika oraz oczywiście Garretta - niekoronowanego króla cyfrowej grabieży. Najbardziej rozpoznawalny łotrzyk zamieszkujący mroczne zakamarki dysków twardych właśnie wrócił ze skandalicznie długich wakacji, gotowy do podjęcia zupełnie nowych wyzwań. Niemalże dekada rynkowej absencji poważnie zmieniła oblicze Garretta, ale twórcy rozpoczynając proces reanimacji zapewniali o szacunku dla tradycji, inspiracjach garściami czerpanych z poprzedników oraz skradankowych aspiracjach. Jednak czy odświeżony Thief zdobędzie serca weteranów i zaimponuje świeżo upieczonym kleptomanom?

Edytowane przez Caleb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gierka wczoraj skończona, przechodziłem ponad tydzień, jeden rozdział dziennie sobie dozowałem, zajęło mi to ok 8h. Robiłem tylko główny wątek, zostało ok 25 zadań pobocznych, ale nie iwem czy będę się w to bawił dalej, jeszcze kilka gierek jest do zaliczenia. Ogólnie po słabym początku gra się trochę rozkręca, po dojściu do szpitala dla psycholi miałem nadzieję, że będzie jakiś mega level a wiało nudą. Ogólnie na plus tak jak już pisałem wcześniej - grafa, klimat, muzyka a z minusów to bardzo monotonna walka (jak już chcieliśmy się zabawić w "drapieżnika"), klaustrofobicznie zaprojektowane poziomy i ogólnie nuda, brak różnorodności, bardziej skomplikowanych zagadek. Ale mimo to ciągnęło do grania, oprawa a/v przyciągała do tego tytułu, można się było poczuć jak prawdziwy złodziej (prądu?). ;>

Finalnie daje między 6+ a 7/10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem, przeszedłem, nie jestem zadowolony. Dobrze że nie wydałem jak niektórzy ponad 100zł tylko kupon AMD. Nie jestem jakimś wielkim fanem serii ale w poprzednie trochę grałem, ta część mnie zawiodła. Inna sprawa że stałem się każualem i takie Asasyny mi bardziej podchodzą. :) Podzielam ocenę z CD - Action 6+. Miasto straszna kupa, loadingi jak 10 lat temu. Animacje wyważania okna od wewnątrz to już jakiś absurd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak to ok. Swoją drogą czytałem o tym nie dawno i to chyba nawet w kontekście tej gry ale gryzło się to z innymi opisami miasta w Thiefie gdzie pisano że „jedynym źródłem ciepła i światła są pochodnie, świece itp.” W każdym razie nvm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...