Skocz do zawartości
Sopel

AMD AM2(+) / AM3 - Athlon II X2 / X3 / X4 / (Propus / Rana / Regor) - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Mini FAQ

 

Procsory z rodziny "Athlon II" x2, x3, oraz x4 są kompatybilne z Płytami AM3 w tym momencie zapewnia nam to obsługę pamięci DDR3.

Bez problemów procesory te będą też działać na płytach głównych AM2+ (lecz nie na wszystkich) z pamięciami DDR2 - W tym przypadku należy dowiedzieć się czy dana płyta obsługuje procesory w wymiarze technologicznym "45nm".

 

W przypadku Athlona X3, wraz z płytą posiadającą funkcję ACC "Advenced Clock Calibration, jest możliwość odblokowania czwartego rdzenia. Przy odrobinie szczęścia będziemy posiadaczami "pełnego" x4 z jądrem "Rana".

 

Procesory z oznaczeniem "e" należą do serii "Energy Efficient", a ich TDP wynosi 45w.

 

W Budowie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

<b>Udało się odblokować:</b><p><br><br><a href="../Socket-754-939-940-AM2-AM3-f70/Amd-Athlon-II-X2-X3-X4-Ddr2-ddr3-Am2-am3-t300460.html&view=findpost&p=3404104" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">CACYC AC

0931EPMW</a><p><br><a href="../Socket-754-939-940-AM2-AM3-f70/Amd-Athlon-II-X2-X3-X4-Ddr2-ddr3-Am2-am3-t300460.html&view=findpost&p=3403608" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">CACYC AC

0938CPMW</a><p><br><a href="http://img101.imageshack.us/img101/9144/cpuzc.jpg" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">CACYC AC 0937CPMW</a><p><br><a href="../Socket-754-939-940-AM2-AM3-f70/Amd-Athlon-II-X2-X3-X4-Ddr2-ddr3-Am2-am3-t300460.html&view=findpost&p=3403168" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">CACYC AC

0937CPMW</a><p><br><a href="http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=4089274&postcount=30" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">AACYC AC

0923EPMW</a><p><br><a href="../Socket-754-939-940-AM2-AM3-f70/Amd-Athlon-II-X2-X3-X4-Ddr2-ddr3-Am2-am3-t300460.html&view=findpost&p=3416256" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">CACYC AC

0938DPMW</a><p><br><a href="../Socket-754-939-940-AM2-AM3-f70/Amd-Athlon-II-X2-X3-X4-Ddr2-ddr3-Am2-am3-t300460.html&view=findpost&p=3410725" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">CACYC AC

0939APMW</a><p><br><a href="../Socket-754-939-940-AM2-AM3-f70/Amd-Athlon-II-X2-X3-X4-Ddr2-ddr3-Am2-am3-t300460.html&view=findpost&p=3416459" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">CACYC AC

0939DPMW</a><p><br><a href="../Socket-754-939-940-AM2-AM3-f70/Amd-Athlon-II-X2-X3-X4-Ddr2-ddr3-Am2-am3-t300460.html&view=findpost&p=3410870" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">CACYC AC

0938FPMW</a><p><br><a href="../Socket-754-939-940-AM2-AM3-f70/Amd-Athlon-II-X2-X3-X4-Ddr2-ddr3-Am2-am3-t300460.html&view=findpost&p=3433709" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">CACYC AC

0939BPMW</a><p><br><a href="../Socket-754-939-940-AM2-AM3-f70/Amd-Athlon-II-X2-X3-X4-Ddr2-ddr3-Am2-am3-t300460.html&view=findpost&p=3433742" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">CACYC AC

0938FPMW</a><p><br><a href="../Socket-754-939-940-AM2-AM3-f70/Amd-Athlon-II-X2-X3-X4-Ddr2-ddr3-Am2-am3-t300460.html&view=findpost&p=3442256" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">CACYC AC

0940APMW</a><p><br><a href="../Socket-754-939-940-AM2-AM3-f70/Amd-Athlon-II-X2-X3-X4-Ddr2-ddr3-Am2-am3-t300460.html&view=findpost&p=3469156" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">CACYC AC

0948DPMW</a><p><br><a href="../findpost-t300460-p3480765.html" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">CACYC AC

0948DPMW</a><p><br><a href="../findpost-t300460-p3503636.html" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">CACYC AC

0948DPMW</a><br><br><b>I nie udało się:</b><br><br>CACYC AC 0939<br>CACYCAC

0938CPMW<br><a href="../Socket-754-939-940-AM2-AM3-f70/Amd-Athlon-II-X2-X3-X4-Ddr2-ddr3-Am2-am3-t300460.html&view=findpost&p=3414189" class="bbc_url" title="Zewnętrzny odnośnik" rel="external">CACYC AC

0938 FPMW</a><br><br>Aby znaleźć się na liście trzeba wrzucić do tematu screen na którym jest: CPU-Z z zakładką CPU oraz zakładką Mainboard i przynajmniej 15 min testu OCCT linpac lub Prime 95 podając przy tym dokładnie serie procesora.<br><br><b>Jak ktoś zna inne przypadki z sieci odblokowania (łącznie z serią) to pisać na PW/forum dając link.

</b>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lista Procesorów Athlon II

Athlon II X2

Model Stepping Częstotliwość Cache L2 Cache L3 HT Mnożnik TDP Socket Data wprowadzenia Oznaczenie
Athlon II X2 215 C2 2700 MHz 2x 512 KB N/A 2000 MHz 13,5x 65 W Socket AM2/AM3 wrzesień 2009 ADX215OCK22GQ
Athlon II X2 235e C2 2700 MHz 2x 1 MB N/A 2000 MHz 13.5x 45 W Socket AM2/AM3 20 października 2009 AD235EHDK23GQ
Athlon II X2 240e C2 2800 MHz 2x 1 MB N/A 2000 MHz 14x 45 W Socket AM2/AM3 20 października 2009 AD240EHDK23GQ
Athlon II X2 240 C2 2800 MHz 2x 1 MB N/A 2000 MHz 14x 65 W Socket AM2/AM3 23 lipca 2009 ADX240OCK23GQ
Athlon II X2 245 C2 2900 MHz 2x 1 MB N/A 2000 MHz 14,5x 65 W Socket AM2/AM3 23 lipca 2009 ADX245OCK23GQ
Athlon II X2 250 C2 3000 MHz 2x 1 MB N/A 2000 MHz 15x 65 W Socket AM2/AM3 2 czerwca 2009 ADX250OCK23GQ

Athlon II X3

Model Stepping Częstotliwość Cache L2 Cache L3 HT Mnożnik TDP Socket Data wprowadzenia Oznaczenie
Athlon II X3 400e C2 2200 3 x 512 KB N/A 2000 MHz 11x 45 W Socket AM2/AM3 20 października 2009 AD400EHDK32GI
Athlon II X3 405e C2 2300 MHz 3 x 512 KB N/A 2000 MHz 11,5x 45 W Socket AM2/AM3 20 października 2009 AD405EHDK32GI
Athlon II X3 425 C2 2700 MHz 3 x 512 KB N/A 2000 MHz 13,5x 95 W Socket AM2/AM3 20 października 2009 ADX425WFK32GI
Athlon II X3 435 C2 2900 MHz 3 x 512 KB N/A 2000 MHz 14,5x 95 W Socket AM2/AM3 20 października 2009 ADX435WFK32GI

    Athlon II X4

    Model Stepping Częstotliwość Cache L2 Cache L3 HT Mnożnik TDP Socket Data wprowadzenia Oznaczenie
    Athlon II X4 600e C2 2200 MHz 4 x 512 KB N/A 2000 MHz 11x 45 W Socket AM2/AM3 20 października 2009 AD600EHDK42GI
    Athlon II X4 605e C2 2300 MHz 4 x 512 KB N/A 2000 MHz 11.5x 45 W Socket AM2/AM3 20 października 2009 AD605EHDK42GI
    Athlon II X4 620 C2 2600 MHz 4 x 512 KB N/A 2000 MHz 13x 95 W Socket AM2/AM3 16 września 2009 ADX620WFK42GI
    Athlon II X4 630 C2 2800 MHz 4 x 512 KB N/A 2000 MHz 14x 95 W Socket AM2/AM3 16 września 2009 ADX630WFK42GI
    Edytowane przez Rikki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W przypadku x3 i x4 z OC może być ciężko bo niski mnożnik jest, szczególnie jeżeli chodzi o jakieś rekordy.

     

    Dziwne jest że x2 ma 2x1mb L2, a x3 3x512kb.

     

    A nie było przypadkiem tak że X2 to całkiem nowy procesor posiadający tylko 2 rdzenie? A X3 to X4 z niedziałającym rdzeniem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A nie było przypadkiem tak że X2 to całkiem nowy procesor posiadający tylko 2 rdzenie? A X3 to X4 z niedziałającym rdzeniem.

    Chyba tak jest.

     

    Ale nie jest tak że te rdzenie nie działają... albo są zrąbane albo działają dobrze.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Athlon II x4

     

    x4 600e | 2200mhz 11x200 | L1 Cache 4x64kb | L2 Cache 4x512kb | Rdzeń Propus | TDP 45w

    x4 605e | 2400mhz 12x200 | L1 Cache 4x64kb | L2 Cache 4x512kb | Rdzeń Propus | TDP 45w

    Mały błąd :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Te 3,8GHz na jakim napięciu? Def?? Jeśli tak to jest to mój nowy procek, bo róznicy w wydajności względem Phenoma II X2 prawie nie widać, a więcej niż 2 rdzenie mi nie potrzebne.

    5-15% różnicy wydajności. Pewnie 3% zależy od różnicy taktowania 3,1 do 3,0GHz. Szkoda, że nie ma testów po OC.

    Co do 2 rdzeni to szybko możesz zmienić zdanie po premierze dx 11. Od tej pory gry będą standardowo korzystać z wielowątkowości procesora niezależnie czy karta wspiera DX11 czy nie. Nie warto już polecać dwu rdzeniówek do gier a do reszty tym bardziej.

    Ja te procesory (Athlon II) postrzegam jako nowe semprony.

    Edytowane przez maxymili

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja tam w nic nie gram prawie, zresztą gra tez musi być na DX11 a pewnie zanim wyjdą jakieś konkretne gry to jeszcze wiele wody w Wiśle upłynie. Mojego Athlona X2 muszę wymienić na coś niedrogie a co da kopa i nie będzie się grzało i pobierało nie wiadomo ile prądu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja tam w nic nie gram prawie, zresztą gra tez musi być na DX11 a pewnie zanim wyjdą jakieś konkretne gry to jeszcze wiele wody w Wiśle upłynie. Mojego Athlona X2 muszę wymienić na coś niedrogie a co da kopa i nie będzie się grzało i pobierało nie wiadomo ile prądu.

    Jak nie grasz to w aplikacjach już masz wykorzystywane 4 jajka. Kolejne wersje softu takiego jak office będą już 64bit i z wykorzystaniem wielordzeniowości bez limitu.

    A co do DX11 to prawda, że gry będą musiały być DX11 ale w odróżnieniu od DX10 będzie duże ciśnienie na patche wprowadzające taką funkcję bo zysk wydajności będzie od 0 do 50% średnio 20% a tego żaden producent softu sobie nie daruje. Tylko czy taki patch będzie trudno zrobić i pojawi się dopiero w nowych grach czy będzie prosty i pojawią się też update do już sprzedawanych tego nie wiem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Gość Harry Lloyd

    Jakie patche? Do obecnych gier? Nie liczył bym na to, trzeba by praktycznie caly kod gry przepisać, a nikt tego za darmo nie zrobi.

     

    Zresztą z obecnych gier te które potrzebują mocy procesora są w stanie wykorzystać więcej niż dwa wątki. W większości gier mocny procesor nie jest potrzebny, i nawet dwurdzeniowce nie są w pełni wykorzystywane.

     

    W DX11 wielowątkowość będzie standardem, ale nie oznacza to że wszystkie gry będą potrafiły wykorzystać pełną moc procesora, bo po prostu nie muszą takowej potrzebować. Za przykład można pokazać choćby Fallout 3. Gra ma bardzo ładną grafikę na wysokim poziomie, ale fizyki w tej grze jest minimum. Jak grałem na niepodkręconym E5200 to zużycie proca było dalekie od 100%.

    Tak więc nie ma co filozofować. Fajnie jakby wszystkie gry DX11 były w stanie zaoferować tyle aby był potrzebny quad. Nie mam nic przeciwko, ale i nie wiążę z tym wielkich nadzieji.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie sądzę, aby cały kod gry bo to tylko jedna funkcja DX11. Ale po prostu nie wiem ile pracy by to kosztowało. Na pewno jednak nowe gry będą pisane z myślą o tym i każda będzie z tego korzystać. Za duża pula leży na stole by ją mieli zostawić. Średnio 20% to bardzo dużo.

     

    Tak się składa, ze ja akurat gram w RTSy a tu proc stanowi barierę a nie grafika.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie sądzę, aby cały kod gry bo to tylko jedna funkcja DX11.

    To nie jest raczej 1 funcja a cały ich zereg, nawet jesli takie patche by wyszły to ważyłby grubo ponad 1GB bo trzeba by w grze zmienić całą masę rzeczy. Wątpię, żeby jakikolwiek producent wypuścił coś takiego. A zanim wyjdą gry na DX11 też minie spooooro czasu. Napisanie gry to nie jest kwestia godziny a wielu miesięcy.

    Edytowane przez NeoMagNeT

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pewnie nowy bios to poprawi. A jak procek się kręci na tej mobo? Bo tak się skałda że też ją posiadam i planuję zakup tego CPU lub modelu 240.

    Nie kręciłem ale zaraz podkrece i zobaczę.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    Ładowanie


    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...