Preston81 Opublikowano 5 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2009 witam dzis rano padl mi monitor crt gralem na nim w rozdzialkach 1280x1024 chcialbym kupic LCD ktory mi taka rozdzielczosc zapewni , w sklepie mowiono mi ze ze jak kupujesz lcd musisz miec wyswietlana ego rekomendowana czyli zarazem maxymalna rozdzialke niestety nie chcialbym tego ze wzgledu na wydajnosc w grach - nie kazdy ma super sprzet a plynnosc jest dla mnie bardzo wazna , wiec moje pytanie czy na monitorze lcd moge ustawic taka rozdzielczosc jak w temacie?? jesli tak to czy bedzie to o wiele gorsza jakosc jak na crt?? i czy ta rozdzialke obsluguja tylko monitory full hd??? proszeo o pomoc jutro albo zwioze crt do jakiegos servisu lub kupie monitor lcd , wiec jak jest z tymi rodzielczosciami.... LG W2261v-pf full hd np ten Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioras Opublikowano 5 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2009 Full HD to 1920x1080. Jeśli chcesz koniecznie 1280x1024 to na allegro kupisz coś już w bardzo przystępnej cenie, jakieś 17-19 cali. Jednak mimo wszystko, jeśli masz odpowiednią kwotę na zakup, to polecam kupić coś nowego.. być może właśnie już Full HD. To co słyszałeś o rekomendowanej i maksymalnej rozdzielczości to prawda, ale możesz ustawić niższą bez problemu (np. podczas grania). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 5 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2009 Zamotales troche ;) full hd to 1920x1080. Zeby grac w 1280x1024 wystarczy Ci monitorek 17 calowy lcd z taka sama nominalna rozdzialka. To nie prawda, ze musisz grac w nominalnej (maksymalnej) rozdzielczosci monitora lcd. Jest jakas utrata jakosci, poniewaz monitorki lcd rozciagaja mniejsza rozdzialczosc na wieksza ilosc pikseli, ale grac sie da. btw ogarnij lepiej temat bo mam dziwne wrazenie, ze nie wiesz o co pytasz ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domban214 Opublikowano 5 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2009 Moj monitor ma rozdzielczosc 1440x900 ale niestety komputer mam starszy i nie zawsze jest plynnie wiec musze ustawic gorsza rozdzielczosc Tez na poczatku sie tego balem ale wbrew temu co niektorzy pisza wcale nie jest tak zle (oczywiscie nie mowie tu o 640x480 czy cos takiego^^) Byle tylko obraz byl w odpowiednich proporcjac (panorama lub 'zwykly') Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Preston81 Opublikowano 5 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2009 (edytowane) no ok na pulpicie moze sobie byc 1920x1080 a w grach 1280x1024 , al nie bedzie mi cięło obrazu albo cos w tym stylu ?? np przy szybkiej akcji na lapku mi scina obraz takie poziome paski jak by odswierzanie bylo do pupy nie chce wydac 900 zl na monitor zeby mi takie artefakty pokazywalo ..., moge byc spokojny ze nie bede mial takich wiks rozpatruje teraz 3 opcje http://www.komputronik.pl/Peryferia/21_5_L...pelny,id,71576/ http://www.komputronik.pl/Peryferia/22_LG_...pelny,id,59476/ http://www.komputronik.pl/Peryferia/19_LG_...pelny,id,61646/ ktory nie bedzie mi ciął ekranu ?? mozna to obczaic z danych monitora czy to juz kwestia fuxa?? 17 za mala CRT ktory wlasnie mi padl to 20" i to jest minimum jakie chcialbym miec na biurku, nie chce wydac 800 zl na gniota wiec szybka rada na co patrzec ,by uniknac tego "ciecia obrazu " co jest za to odpowiedzialne czas 2ms 5 ms nie znam sie na tym a nie chce wtopic :( Edytowane 5 Lipca 2009 przez Preston81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SGJ Opublikowano 5 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2009 (edytowane) wiec szybka rada na co patrzec ,by uniknac tego "ciecia obrazu "Na wszystko poza monitorem. Poza tym szukaj monitora z rozdzielczoscią natywną 1440x900 to nie bedziesz musial zmieniac rozdzielczosci. Edytowane 5 Lipca 2009 przez SGJ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Preston81 Opublikowano 5 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2009 ale myslac o przyszlosci lepiej miec juz full HD czy natywna jak mowisz 1440x900 bedzie ladniejsza niz ta sama rozdzialka - obnizona na monitorze full hd?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mephistofeles Opublikowano 5 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2009 Z doświadczenia wiem, że w grach raczej nie zauważa się zmiany rozdzielczości, o ile zgodne proporcje są. Szczególnie w dynamicznych grach jest to mało zauważalne. Ja bym brał HD, idźmy z duchem postępu ;). Kiedyś może kompa/kartę zmienisz, i co wtedy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla2 Opublikowano 5 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2009 full hd ale nie 17 cali :) 23, 24 przynajmniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Preston81 Opublikowano 6 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2009 tak full hd 21,5 " lg flatron 2261vpf 849 zl to chyba najlepszy wybor - jakosc a cena co do kompa mam takiego sobie dc 1,8@2,8 2 gb ram i 9800gt 512mb- do gier w 1280x 1024 idealny ale powyzej juz przycina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiedzmin_ Opublikowano 6 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2009 (edytowane) Z tego co przytaczaja pewne serwisy internetowe w testach, niektore gry chodza momentami plynniej w 1680x1050 niz w 1280x1024. Przy nizszych rozdzielczosciach wiekszosc bierze na siebie procesor, przy wyzszych proporcja sie odwraca. Jesli chcesz 1280x1024 to wez sobie dowonly monitor w proporcjach 5:4, moze niekoniecznie LG czy Samsung, a raczej Iiyame albo NEC. Poszukaj zreszta sam. Ceny ok. 600zl z DVI. Jesli chcesz miec rozdzielczosci widescreen (16:10), to bierz 22'' o rozdzielczosci 1680x1050. Jak Ci gry beda ciely, wlaczysz sobie 1440x900 albo nizej, a jak chcesz koniecznie kwadrat to mozna wlaczyc pasy po bokach zeby nie 'rozciagalo' i ustawic 1280x1024. Ceny ok. 800zl. Jak chcesz pelna panorame (16:9) to polecam jednak 24'' i masz rozdziale 1920x1080 a przy okazji o 'rozsadnej' wielkosci plamki (w 22'' panoramach plamka IMO jest za mala). W grach pewnie bedziesz musial ustawic nizsza, ale zasada ta sama co przy 22'' 16:10. Wydatek rzedu tysiaka. Moje preferencje: Iiyama E2207WS NEC E221W Iiyama B2409HDS no i krowa, czyli Iiyama E2607WS :D Edytowane 6 Lipca 2009 przez Wiedzmin_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Preston81 Opublikowano 6 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2009 witam kupilem LG w 2253TQ podoba mi sie ale trafilem na bad pixela i jutro wymieniam eh zawsze to mi musi sie przytrafic , ale widze ze mam te poziome ciecia np przy grze street fighter 4 HD w 1920 x1080 i w kazdej innej rozdzialce tez ... nie wiem jak z tym sobie poradzic w innych grach poki co jest ok :( odswierzanie mam 60 HZ moze mam cos w sterownikach pokaszanione?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akodo Opublikowano 6 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2009 witam kupilem LG w 2253TQ podoba mi sie ale trafilem na bad pixela i jutro wymieniam eh zawsze to mi musi sie przytrafic , ale widze ze mam te poziome ciecia np przy grze street fighter 4 HD w 1920 x1080 i w kazdej innej rozdzialce tez ... nie wiem jak z tym sobie poradzic w innych grach poki co jest ok :( odswierzanie mam 60 HZ moze mam cos w sterownikach pokaszanione?? http://pl.wikipedia.org/wiki/Synchronizacja_pionowa pomoglo? a ze badpixel to nie narzekaj bo masz przynajmniej opcje zeby go wymienic, w innych firmach bys z nim juz zostal "na zawsze" :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Preston81 Opublikowano 6 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2009 (edytowane) synchronizacje pionowa mam wylaczona - mam wlaczyc czy nie?? ok :P kumam ale jak wlacze to w cs 1,6 bede mial only 60 fps:( Edytowane 6 Lipca 2009 przez Preston81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiedzmin_ Opublikowano 7 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2009 (edytowane) a ze badpixel to nie narzekaj bo masz przynajmniej opcje zeby go wymienic, w innych firmach bys z nim juz zostal "na zawsze"LG i Iiyama daja gware 30dni zero badpixeli (door-to-door), NEC na serie Multisync daje 7 dni gwary. O pozostalych producentach nie slyszalem, za to slyszalem o przypadkach wymiany Samsungow z 1 badpixelem w jakichs marketach - moze to ktos potwierdzic? Edytowane 7 Lipca 2009 przez Wiedzmin_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toms83 Opublikowano 7 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2009 synchronizacje pionowa mam wylaczona - mam wlaczyc czy nie?? ok :P kumam ale jak wlacze to w cs 1,6 bede mial only 60 fps:( Będziesz miał tyle ile ma odświeżanie monitora ( o ile grafa wyrobi ). Nie będzie "łamania" obrazu. Świetne rzecz, ale te 60Hz to jest troszkę za mało przy szybkich grach. Czekamy na 120Hz, ale się doczekać nie możemy. :angry: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mephistofeles Opublikowano 7 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2009 60 fps wystarczy, bo monitor i tak nie wyświetli więcej. Nie ma sensu zachwycać się większą ilością niewidzialnych klatek, a tylko błędy z tego wyjdą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toms83 Opublikowano 7 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2009 60 fps wystarczy, bo monitor i tak nie wyświetli więcej. Nie ma sensu zachwycać się większą ilością niewidzialnych klatek, a tylko błędy z tego wyjdą. Ta, dlatego piszę o monitorze z "prawdziwymi" 120Hz a nie pseudo dokładanie klatek jak ma miejsce w TV. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiedzmin_ Opublikowano 7 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2009 no tak, tylko 1Hz to nie 1FPS... czy sie myle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toms83 Opublikowano 7 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2009 no tak, tylko 1Hz to nie 1FPS... czy sie myle? Jeśli włączy się synchronizację pionową na lcd ( który ma obecnie 60 Hz ) będziesz miał ilość klatek ograniczoną do 60. Włączony Vsync powoduje, że częstotliwość wyświetlania klatek przez grafę jest synchronizowana z częstotliwością obrazu na lcd. Jak lcd będą umiały wyciągnąć ze źródła 100-120 Hz to wtedy będzie wreszcie spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Preston81 Opublikowano 7 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2009 (edytowane) mowia ze ludzkie oko max widzi te 60 fps ja i wielu innych graczy widzimy kolosalna roznice podczas gry na 60 i 100 fps-ach btw jaka na moim monitorze moge ustawic max odswierzanie? model lg 2253 tq >> http://www.komputronik.pl/Peryferia/21_5_L...y,id,71575,s,1/ w ustawieniach sterownikow max 60 hz natomiast w grach dalem 75 i dziala wiec jak to jest , btw w opisie jest tak maks. częst. odchylania pionowego 75 Hz maks. częst. odchylania poziomego 83 kHz o co loto?? i troche glupawo mi sie w COD 4 gra :/ jakos mi sie dławi na tych 60 Hz nie ma takiej dynamiki.... a i jak jest z tym formatem obrazu?? jaki to jest 16:9 czy 16 :10 w moim wypadku bo roznie piszą?? wydaje misie ze 16 :9 Edytowane 7 Lipca 2009 przez Preston81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toms83 Opublikowano 7 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2009 mowia ze ludzkie oko max widzi te 60 fps ja i wielu innych graczy widzimy kolosalna roznice podczas gry na 60 i 100 fps-ach Oczywiście że różnica jest widoczna. W szybkich grach od razu idzie to wychwycić. btw jaka na moim monitorze moge ustawic max odswierzanie? model lg 2253 tq w ustawieniach sterownikow max 60 hz natomiast w grach dalem 75 i dziala wiec jak to jest , btw w opisie jest tak maks. częst. odchylania pionowego 75 Hz Zazwyczaj 75Hz jest sztucznie tworzone i nie daje żadnych korzyści w stosunku do 60Hz ( a czasem jest nawet gorzej ). a i jak jest z tym formatem obrazu?? jaki to jest 16:9 czy 16 :10 w moim wypadku bo roznie piszą?? wydaje misie ze 16 :9 Ten z linku to jest 16:9. 1920x1080 to 16:9, a 1920x1200 to 16:10. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Preston81 Opublikowano 8 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2009 dziekuje za odpowiedz teraz juz wszystko wiem :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciukacz Opublikowano 8 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2009 to jeszcze zobacz to: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3591 mozna nie miec tearingu i miec mniejszy input lag. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiedzmin_ Opublikowano 8 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2009 ciukacz dzieki serdeczne za linka, bardzo przydatne informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 9 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2009 (edytowane) Tam piszą że na potrójnym buforowaniu jest mniejszy LAG ? - dziwne ... ja odczuwam mniejsze opóźnienie na podwójnym buforowaniu. W niektórych grach da się ustawić nawet poczwórne buforowanie (UT1) - w ten czas lepiej widać opóźnienie wprowadzane przez większą ilość buforów. Jedynie mogę się zgodzić że przy potrójnym jest lepsza wydajność. - wygląda na to że nie testowałem potrójnego buforowania tylko render ahead (flip queue) - nawet producenci gier te pojęcia mylą ... tia i jeszcze doczytałem że w grach często stosuje się render ahead (flip queue) z 3 ramkami i nazywa potrójnym buforowaniem co jest błędem. Pewnie tak jest w UT1 - więc moje testy były pewnie błędne ... stąd początek mojej wypowiedzi umieściłem w "code". ps. pamiętam jak kiedyś włączyłem pojedyncze buforowanie ... wszystko mrugało ... a jak się miało dosyć wolny sprzęt to dało się dostrzec jak kolejne obiekty są "wsadzane" na renderowaną scenę :P Edytowane 9 Lipca 2009 przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...