Skocz do zawartości
Grimlock

F1 Sezon 2011

Rekomendowane odpowiedzi

Na razie niewiele nowego info. Trochę zmieniły się składy poszczególnych zespołów. Pojawiły się daty prezentacji nowych bolidów:

 

 

Prezentacje bolidów:

 

1. Lotus-Renault - R31 - prezentacja barw na starym bolidzie: 13.01.2011. Nowy bolid: 31.01.2011

2. Sauber - C30 - 31.01.2011

3. McLaren - MP4-26C - 4.02.2011

4. Toro Rosso - 1.02.2011

5. Williams - FW33 - 1.2.2011

6. Ferrari - F150 - 28.01.2011

7. HRT - F110 - stary bolid, obecna konstrukcja zostanie dostosowana do skrzyni biegów Williamsa i pojawi się w drugiej połowie sezonu

8. Team Lotus - TL11 - 1.02.2011

9. Mercedes GP - W02 - 1.02.2011

10. Red Bull – RB7- 1.02.2011

11. Force India – 10.02.2011

 

 

 

 

 

Zespoły & kierowcy:

 

Renault Renault - Robert Kubica | Witalij Pietrow

Mercedes GP - Michael Schumacher | Nico Rosberg

Red Bull Renault - Sebastian Vettel | Mark Webber

Ferrari - Fernando Alonso | Felipe Massa

McLaren - Lewis Hamilton | Jenson Button

Williams Cosworth - Rubens Barrichello | Pastor Maldonado

Force India Mercedes - Adrian Sutil | Paul Di Resta

Toro Rosso Ferrari - Sebasiten Buemi | Jaime Algersuari

HRT F1 Cosworth - Narain Karthikeyan | ???

Virgin Racing Cosworth- Timo Glock | Jarome d'Ambrosio

Team Lotus Renault - Jarno Trulli | Heikki Kovalainen

Sauber Ferrari - Kamui Kobayashi | Sergio Perez

 

 

Wyścigi:

 

1 GP Bahrajnu - 2011-03-13

2 GP Australii - 2011-03-27

3 GP Malezji - 2011-04-10

4 GP Chin * - 2011-04-17

5 GP Turcji - 2011-05-08

6 GP Hiszpanii - 2011-05-22

7 GP Monako - 2011-05-29

8 GP Kanady - 2011-06-12

9 GP Europy - 2011-06-26

10 GP Wielkiej Brytanii - 2011-07-10

11 GP Niemiec - 2011-07-24

12 GP Węgier - 2011-07-31

13 GP Belgii - 2011-08-28

14 GP Włoch - 2011-09-11

15 GP Singapuru - 2011-09-25

16 GP Japonii - 2011-10-09

17 GP Korei - 2011-10-16

18 GP Indii * - 2011-10-30

19 GP Abu Zabi - 2011-11-13

20 GP Brazylii - 2011-11-27

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FOM potwierdziło, że od 2011 roku transmisje z Grand Prix Formuły 1 będą realizowane w jakości High Definition.

 

 

FOM zakupiło sprzęt, który umożliwia przesyłanie danych w wysokiej jakości z prędkością 42MB na sekundę, co pozwoli na odbiór sygnału w rozdzielczości 1080i. Obraz w jakości HD będą przekazywały wszystkie kamery znajdujące się na torach. Jeśli chodzi o obraz z kamer montowanych na samochodach, pozostanie on w standardzie SD, choć z poprawioną rozdzielczością.

 

Na razie plany nadawania w jakości HD potwierdziły stacje Sky Germany, Globo i BBC. Pozostali nadawcy zapewne wkrótce pójdą w ich ślady.

 

 

Źródło: f1.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ferrari pojawi się wcześniej na torze Fiorano

 

Nowy bolid zespołu Ferrari, oznaczony nazwą kodową 288, który ma zostać zaprezentowany 28 stycznia w Maranello tego samego dnia pojawi się na torze Fiorano.

Jak można się domyślać, włoska ekipa otrzymała pozwolenie na wykonanie 100-kilometrowego roll out ze względu na kręcenie materiałów promocyjnych związanych z nowym logo i malowaniem.

 

28 stycznia bolid poprowadzi Fernando Alonso, jednak plany te może pokrzyżować pogoda.

 

Grupowe testy w Walencji rozpoczynają się 1 lutego. Podczas dwóch pierwszych dni za kierownicą Ferrari także zasiadał będzie Hiszpan.

 

Akurat, a sztab inżynierów będzie zbierał dane do analizy ;)

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Nowe barwy Lotus - Renault - źródło: formula1.pl

 

Dołączona grafika

 

 

Trochę mnie dziwi to, że Robert nie brał udziału w tej prezentacji - tym bardziej, że jest kierowcą No 1 w zespole.

Zamiast niego Petrov i Alesi. Może to z powodu tego, że Robert nie mógł wystartować w Rajdzie Monte Carlo?

Pierwszego dnia testów będzie jeździł Petrov, w dwóch kolejnych Robert - tu akurat jest sens gdy pojawią się usterki.

 

No nic, może to tylko takie szukanie dziury w całym i wszystko będzie ok w przyszłości.

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale brzydki jest ten bolid :/ Poprzednie malowanie renaty było jednym z najładniejszych w stawce, a teraz...

Wszystko psują detale czyli czerwone wstawki, różne odcienie żółtego, to śmiesznie wielkie logo.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż, to taka manifestacja - "To my jesteśmy prawdziwym Lotusem (teamem Lotus)" - pokazanie malowania, które każdy interesujący się F1 już dawno zna było tylko pretekstem aby pokazać się wcześniej niż ekipa Fernandesa. O ile w zeszłym roku bolid BrawnGP został pokazany w barwach Mercedesa - co można uznać za zasadne, ze względu na zmianę właściciela. Faktycznie, to logo wygląda badziewnie - w porównaniu z nim np. logo McLarena jest "niewidoczne" ;) Czerwone elementy słabo się komponują z całością, ale widać Total nie zgodził się na inny kolor. Świetne malowanie (czarno-złote) miałby za to Lostus, ale z tego piszą mają pozostać przy "butelkowej zieleni".

 

No nic, poczekajmy na prenzentacje nowych maszyn. Najbardziej jestem ciekaw, jakie bolidy na ten sezon zbudowali McLaren i Williams oraz co tam nowego wymyślił Newey. Mam nadzieję, że w tym sezonie Webber i Vettel dostaną bolid, a nie samolot ;)

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z innej beczki

qmpel z załogą mają już bileciki na Monz-ę (czynię starania aby się też załapać) 140 ojro wejściówka, podobno już są problemy z zabukowaniem powrotnego samolotu do Polski ;/

p.s.

zostaje jeszcze Hungaro w akcie desperacji ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałem artykuł o pewnej firmie, która maluje bolidy, jak i poszczególne elementy dla zespołów F1. Nie mogłem się nadziwić, że te wszystkie reklamy, paski, loga są ręcznie malowane. Na dodatek pędzle i farby są tak przygotowane aby warstwa była jak najcieńsza i doskonale gładka. Średnia waga użytej farby to 2 kilogramy na bolid.

 

4 sekundy różnicy na 66 okrążeniach na torze w Barcelonie między bolidem pomalowanym na czarno (jedna warstwa), a białym (3-4 warstwy - 4kg). Niesamowite :)

 

A więc wiele lat temu w Mercedesie mieli rację usuwając farbę z bolidu do samego metalu aby jak najbardziej zmaksymalizować osiągi. Tak powstała historyczna, srebrna barwa Mercedesa.

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 sekundy różnicy na 66 okrążeniach na torze w Barcelonie między bolidem pomalowanym na czarno (jedna warstwa), a białym (3-4 warstwy - 4kg). Niesamowite :)

 

Daliście się nabrać na PRowską gadkę.

 

 

Pamiętajcie, że jest limit minimalnej masy bolidu - 640 kg (wraz z kierowcą) i poniżej tej wagi nie można zejść. Koleś, który mówił o tych 4s, zrobił założenie, że bolid będzie rzeczywiście lżejszy o wagę lakieru.

Załóżmy, że sam bolid waży 530 kg, kierowca 70kg, więc zostaje im 40 kg, które muszą upchać do bolidu aby spełnić wymagane minimum. Te 40 kg to wolframowy balast, który rozmieszcza się w różnych miejscach bolidu, aby jak najlepiej go wyważyć. Także, odchudzając lakier o 1kg, zyskuje się 1kg balastu, którym można się bawić, i który na pewno nie da 4s na przestrzeni wyścigu, te 4s byśmy zyskali, gdyby bolid w istocie był lżejszy o 1kg (czyli ważył 639 kg). Bolid musi ważyć swoje i tyle.

Edytowane przez thuGG
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Pomijając to, to przecież 4 s to żadna różnica w skali wyścigu. Na jednym kółku wychodzą jakieś grosze, co oczywiście mogło by dać pozycję czy kilka wyżej, w końcu to normalne w tym sporcie, ale w czasie wyścigu nie pozwoliło by to na wyprzedzenie kogoś, ani nie ułatwiło by obrony pozycji.

 

A jak kolega pisał zysk 1 kg balastu takiej różnicy nie zrobi, prędzej humor kierowcy sie poprawi bo będzie mógł sobie zjeść batonika albo coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

 

A więc wiele lat temu w Mercedesie mieli rację usuwając farbę z bolidu do samego metalu aby jak najbardziej zmaksymalizować osiągi. Tak powstała historyczna, srebrna barwa Mercedesa.

 

Usuwanie lakieru ma miejsce nawet w MTB, w ten sposób serwismeni Majki przygotowują jej scale'a. Daje to kilkaset gr redukcji wagi, a akurat w tym sporcie to sporo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Il sito ufficiale della Formula 1 Ferrari 2011

 

Faktycznie, jakoś tak bez szaleństw. Pewnie diabeł tkwi w szczegółach ;) Tylna część pokrywy silnika żywcem z Mercedesa MGP01 :lol2:

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy zobaczymy w tym sezonie jakiś ciekawy wynalazek. Może nie na miarę f-ducktu czy podwójnego dyfuzora ale coś, co wszyscy będą próbowali jak najszybciej skopiować. Red Bull pod tym względem nigdy się nie wyróżniał. Ferrari jeśli ma coś ciekawego to tak wcześnie tego nie pokaże. Może inżynierowie Mclarena znowu czymś zaskoczą.

Na bolidy w pełnej specyfikacji będzie trzeba zaczekać pewnie do testów w Barcelonie i w Bahrainie.

Edytowane przez Koen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z pomocą Toyoty

 

Ferrari Ekipa Ferrari ujawniła, że przy badaniach aerodynamicznych nad F150 korzystała z tunelu aerodynamicznego Toyoty.

 

Zgodnie z Porozumieniem o Redukcji Zasobów, który pozwala zespołom na wydanie większych pieniędzy, jeżeli korzystają z zasobów zewnętrznych, Ferrari postanowiło nawiązać współpracę z fabryką Toyoty w Kolonii.

 

– FOTA narzuciła pewne ograniczenia w zakresie wydatków. Chodzi o koszty, liczbę osób pracujących w zespole, liczbę godzin spędzonych w tunelu aerodynamicznym, a także moc serwerów stosowanych w CFD. Ostatnie dwa z tych czterech ograniczeń są powiązane. Od zespołu zależy, jak wydaje pieniądze, w jaki sposób zatrudnia ludzi i gdzie pracuje – wyjaśnił dyrektor techniczny Ferrari, Aldo Costa.

 

– Zdecydowaliśmy się skupić na pracy w tunelu aerodynamicznym i uznaliśmy, że jeden obiekt tego typu nam nie wystarczy – dodał Costa. – Tunel Toyoty jest jednym z najlepszych komercyjnych urządzeń tego rodzaju, dlatego go wybraliśmy.

 

Stefano Domenicali, szef Ferrari, powiedział, że współpraca włoskiej ekipy z Toyotą zakończy się w najbliższych dniach.

Z pomocą Toyoty - Portal Pit Stop

 

Może to był jeden z powodów, który uniemożliwiał zakup bolidu Toyoty wraz z zapleczem badawczym przez HRT? Ferrari zbroi się na potęgę - Alonso chyba nie przeżyłby drugiej takiej porażki jak z powodu Petrova (najgorszego debiutanta roku tak na marginesie). Tak czy inaczej R30 pięknie odjeżdżało na prostych: Petrov od Alonso, a Kubica od Hamiltona w Abu Dhabi:)

 

PS. W poniedziałek prezentacja Lotus-Renault i Saubera :)

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fduckt nie jest zakazany pod warunkiem że kierowca nie uaktywnia systemu, właśnie Mclaren i Renault coś wykminili aby obejść zakaz

 

 

 

 

F-duct sam w sobie nie jest zakazany, ale ciężko będzie go zaimplementować w tym sezonie, gdyż teraz pokrywa silnika nie może się łączyć z tylnim skrzydłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Mercedes GP został zaprezentowany, wyrenderowany MGP W02

 

MERCEDES GP PETRONAS - Official site

 

 

Dołączona grafika

 

 

Team Lotus T128:

 

http://www.formula1.com/news/headlines/2011/1/11682.html

 

{img]http://www.racecar-engineering.com/wp-content/uploads/2011/01/TL11i.jpg[/img]

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Dziś o 12:30 prezentacja (live) Lotus-Renault :)

 

http://www.launch.lotusrenaultgp.com/

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do spuścizny po BMW - C30 wygląda bardziej lekko, jest smuklejszy i sprawia wrażenie bardziej opływowego niż poprzedni (ciosany kołek) :)

 

Ciekawe jak będzie plasował się pod kątem wymiarów, względem pozostałych bolidów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...