Grimlock Opublikowano 11 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2011 (edytowane) Na razie niewiele nowego info. Trochę zmieniły się składy poszczególnych zespołów. Pojawiły się daty prezentacji nowych bolidów: Prezentacje bolidów: 1. Lotus-Renault - R31 - prezentacja barw na starym bolidzie: 13.01.2011. Nowy bolid: 31.01.2011 2. Sauber - C30 - 31.01.2011 3. McLaren - MP4-26C - 4.02.2011 4. Toro Rosso - 1.02.2011 5. Williams - FW33 - 1.2.2011 6. Ferrari - F150 - 28.01.2011 7. HRT - F110 - stary bolid, obecna konstrukcja zostanie dostosowana do skrzyni biegów Williamsa i pojawi się w drugiej połowie sezonu 8. Team Lotus - TL11 - 1.02.2011 9. Mercedes GP - W02 - 1.02.2011 10. Red Bull – RB7- 1.02.2011 11. Force India – 10.02.2011 Zespoły & kierowcy: Renault Renault - Robert Kubica | Witalij Pietrow Mercedes GP - Michael Schumacher | Nico Rosberg Red Bull Renault - Sebastian Vettel | Mark Webber Ferrari - Fernando Alonso | Felipe Massa McLaren - Lewis Hamilton | Jenson Button Williams Cosworth - Rubens Barrichello | Pastor Maldonado Force India Mercedes - Adrian Sutil | Paul Di Resta Toro Rosso Ferrari - Sebasiten Buemi | Jaime Algersuari HRT F1 Cosworth - Narain Karthikeyan | ??? Virgin Racing Cosworth- Timo Glock | Jarome d'Ambrosio Team Lotus Renault - Jarno Trulli | Heikki Kovalainen Sauber Ferrari - Kamui Kobayashi | Sergio Perez Wyścigi: 1 GP Bahrajnu - 2011-03-13 2 GP Australii - 2011-03-27 3 GP Malezji - 2011-04-10 4 GP Chin * - 2011-04-17 5 GP Turcji - 2011-05-08 6 GP Hiszpanii - 2011-05-22 7 GP Monako - 2011-05-29 8 GP Kanady - 2011-06-12 9 GP Europy - 2011-06-26 10 GP Wielkiej Brytanii - 2011-07-10 11 GP Niemiec - 2011-07-24 12 GP Węgier - 2011-07-31 13 GP Belgii - 2011-08-28 14 GP Włoch - 2011-09-11 15 GP Singapuru - 2011-09-25 16 GP Japonii - 2011-10-09 17 GP Korei - 2011-10-16 18 GP Indii * - 2011-10-30 19 GP Abu Zabi - 2011-11-13 20 GP Brazylii - 2011-11-27 Edytowane 26 Stycznia 2011 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koen Opublikowano 12 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2011 (edytowane) Prezentacja barw lotusa ma być jutro czyli 13. stycznia: News - Lotus Rocks Autosport International Edytowane 12 Stycznia 2011 przez Koen Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michu98 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2011 FOM potwierdziło, że od 2011 roku transmisje z Grand Prix Formuły 1 będą realizowane w jakości High Definition. FOM zakupiło sprzęt, który umożliwia przesyłanie danych w wysokiej jakości z prędkością 42MB na sekundę, co pozwoli na odbiór sygnału w rozdzielczości 1080i. Obraz w jakości HD będą przekazywały wszystkie kamery znajdujące się na torach. Jeśli chodzi o obraz z kamer montowanych na samochodach, pozostanie on w standardzie SD, choć z poprawioną rozdzielczością. Na razie plany nadawania w jakości HD potwierdziły stacje Sky Germany, Globo i BBC. Pozostali nadawcy zapewne wkrótce pójdą w ich ślady. Źródło: f1.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 13 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2011 (edytowane) Ferrari pojawi się wcześniej na torze Fiorano Nowy bolid zespołu Ferrari, oznaczony nazwą kodową 288, który ma zostać zaprezentowany 28 stycznia w Maranello tego samego dnia pojawi się na torze Fiorano. Jak można się domyślać, włoska ekipa otrzymała pozwolenie na wykonanie 100-kilometrowego roll out ze względu na kręcenie materiałów promocyjnych związanych z nowym logo i malowaniem. 28 stycznia bolid poprowadzi Fernando Alonso, jednak plany te może pokrzyżować pogoda. Grupowe testy w Walencji rozpoczynają się 1 lutego. Podczas dwóch pierwszych dni za kierownicą Ferrari także zasiadał będzie Hiszpan. Akurat, a sztab inżynierów będzie zbierał dane do analizy ;) Nowe barwy Lotus - Renault - źródło: formula1.pl Trochę mnie dziwi to, że Robert nie brał udziału w tej prezentacji - tym bardziej, że jest kierowcą No 1 w zespole. Zamiast niego Petrov i Alesi. Może to z powodu tego, że Robert nie mógł wystartować w Rajdzie Monte Carlo? Pierwszego dnia testów będzie jeździł Petrov, w dwóch kolejnych Robert - tu akurat jest sens gdy pojawią się usterki. No nic, może to tylko takie szukanie dziury w całym i wszystko będzie ok w przyszłości. Edytowane 13 Stycznia 2011 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koen Opublikowano 14 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2011 Ale brzydki jest ten bolid :/ Poprzednie malowanie renaty było jednym z najładniejszych w stawce, a teraz... Wszystko psują detale czyli czerwone wstawki, różne odcienie żółtego, to śmiesznie wielkie logo. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 14 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2011 (edytowane) No cóż, to taka manifestacja - "To my jesteśmy prawdziwym Lotusem (teamem Lotus)" - pokazanie malowania, które każdy interesujący się F1 już dawno zna było tylko pretekstem aby pokazać się wcześniej niż ekipa Fernandesa. O ile w zeszłym roku bolid BrawnGP został pokazany w barwach Mercedesa - co można uznać za zasadne, ze względu na zmianę właściciela. Faktycznie, to logo wygląda badziewnie - w porównaniu z nim np. logo McLarena jest "niewidoczne" ;) Czerwone elementy słabo się komponują z całością, ale widać Total nie zgodził się na inny kolor. Świetne malowanie (czarno-złote) miałby za to Lostus, ale z tego piszą mają pozostać przy "butelkowej zieleni". No nic, poczekajmy na prenzentacje nowych maszyn. Najbardziej jestem ciekaw, jakie bolidy na ten sezon zbudowali McLaren i Williams oraz co tam nowego wymyślił Newey. Mam nadzieję, że w tym sezonie Webber i Vettel dostaną bolid, a nie samolot ;) Edytowane 14 Stycznia 2011 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Racuch Opublikowano 14 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2011 z innej beczki qmpel z załogą mają już bileciki na Monz-ę (czynię starania aby się też załapać) 140 ojro wejściówka, podobno już są problemy z zabukowaniem powrotnego samolotu do Polski ;/ p.s. zostaje jeszcze Hungaro w akcie desperacji ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 15 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2011 (edytowane) Badoer za kierownicą F60 wyposażonego w opony z kolcami: A tu przykład twórczości fanów - nawet ciekawa wizja FW33: Edytowane 15 Stycznia 2011 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 26 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Stycznia 2011 Gearing up for new car launches: How a Livery is decided : James Allen on F1 – The official website Bardzo ciekawy artykuł jak pomalować bolid i jakie są różnice w osiagach pomiedzy białym a czarnym kolorem :) 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 26 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Stycznia 2011 (edytowane) Kiedyś czytałem artykuł o pewnej firmie, która maluje bolidy, jak i poszczególne elementy dla zespołów F1. Nie mogłem się nadziwić, że te wszystkie reklamy, paski, loga są ręcznie malowane. Na dodatek pędzle i farby są tak przygotowane aby warstwa była jak najcieńsza i doskonale gładka. Średnia waga użytej farby to 2 kilogramy na bolid. 4 sekundy różnicy na 66 okrążeniach na torze w Barcelonie między bolidem pomalowanym na czarno (jedna warstwa), a białym (3-4 warstwy - 4kg). Niesamowite :) A więc wiele lat temu w Mercedesie mieli rację usuwając farbę z bolidu do samego metalu aby jak najbardziej zmaksymalizować osiągi. Tak powstała historyczna, srebrna barwa Mercedesa. Edytowane 26 Stycznia 2011 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thuGG Opublikowano 27 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Stycznia 2011 (edytowane) 4 sekundy różnicy na 66 okrążeniach na torze w Barcelonie między bolidem pomalowanym na czarno (jedna warstwa), a białym (3-4 warstwy - 4kg). Niesamowite :) Daliście się nabrać na PRowską gadkę. Pamiętajcie, że jest limit minimalnej masy bolidu - 640 kg (wraz z kierowcą) i poniżej tej wagi nie można zejść. Koleś, który mówił o tych 4s, zrobił założenie, że bolid będzie rzeczywiście lżejszy o wagę lakieru. Załóżmy, że sam bolid waży 530 kg, kierowca 70kg, więc zostaje im 40 kg, które muszą upchać do bolidu aby spełnić wymagane minimum. Te 40 kg to wolframowy balast, który rozmieszcza się w różnych miejscach bolidu, aby jak najlepiej go wyważyć. Także, odchudzając lakier o 1kg, zyskuje się 1kg balastu, którym można się bawić, i który na pewno nie da 4s na przestrzeni wyścigu, te 4s byśmy zyskali, gdyby bolid w istocie był lżejszy o 1kg (czyli ważył 639 kg). Bolid musi ważyć swoje i tyle. Edytowane 27 Stycznia 2011 przez thuGG 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 27 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Stycznia 2011 Pomijając to, to przecież 4 s to żadna różnica w skali wyścigu. Na jednym kółku wychodzą jakieś grosze, co oczywiście mogło by dać pozycję czy kilka wyżej, w końcu to normalne w tym sporcie, ale w czasie wyścigu nie pozwoliło by to na wyprzedzenie kogoś, ani nie ułatwiło by obrony pozycji. A jak kolega pisał zysk 1 kg balastu takiej różnicy nie zrobi, prędzej humor kierowcy sie poprawi bo będzie mógł sobie zjeść batonika albo coś. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 27 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Stycznia 2011 Mniejsza o farbę :) Jutro prezentacja F150 o 10:00 na Ferrari.com :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draak Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2011 (...) A więc wiele lat temu w Mercedesie mieli rację usuwając farbę z bolidu do samego metalu aby jak najbardziej zmaksymalizować osiągi. Tak powstała historyczna, srebrna barwa Mercedesa. Usuwanie lakieru ma miejsce nawet w MTB, w ten sposób serwismeni Majki przygotowują jej scale'a. Daje to kilkaset gr redukcji wagi, a akurat w tym sporcie to sporo ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Racuch Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2011 (edytowane) Mniejsza o farbę :) Jutro prezentacja F150 o 10:00 na Ferrari.com :D New Ferrari F1 singleseater bez szału Uploaded with ImageShack.us Edytowane 28 Stycznia 2011 przez Racuch Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2011 (edytowane) Il sito ufficiale della Formula 1 Ferrari 2011 Faktycznie, jakoś tak bez szaleństw. Pewnie diabeł tkwi w szczegółach ;) Tylna część pokrywy silnika żywcem z Mercedesa MGP01 :lol2: Edytowane 28 Stycznia 2011 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thuGG Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2011 (edytowane) Przednie skrzydło i felgi są z F10, dyfuzor z F60. Jest zauważalnie bardziej spasiony niż F10, przez KERS. Edytowane 28 Stycznia 2011 przez thuGG Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torque Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2011 Pewnie dużo się jeszcze zmieni i w wersji ostatecznej nie rozpoznamy tej hybrydy :razz: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2011 (edytowane) Jeszcze jedno zdjęcie F150: I porównanie: Edytowane 28 Stycznia 2011 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koen Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2011 (edytowane) Ciekawe czy zobaczymy w tym sezonie jakiś ciekawy wynalazek. Może nie na miarę f-ducktu czy podwójnego dyfuzora ale coś, co wszyscy będą próbowali jak najszybciej skopiować. Red Bull pod tym względem nigdy się nie wyróżniał. Ferrari jeśli ma coś ciekawego to tak wcześnie tego nie pokaże. Może inżynierowie Mclarena znowu czymś zaskoczą. Na bolidy w pełnej specyfikacji będzie trzeba zaczekać pewnie do testów w Barcelonie i w Bahrainie. Edytowane 28 Stycznia 2011 przez Koen Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Racuch Opublikowano 29 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Stycznia 2011 Fduckt nie jest zakazany pod warunkiem że kierowca nie uaktywnia systemu, właśnie Mclaren i Renault coś wykminili aby obejść zakaz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 29 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Stycznia 2011 (edytowane) Z pomocą Toyoty Ferrari Ekipa Ferrari ujawniła, że przy badaniach aerodynamicznych nad F150 korzystała z tunelu aerodynamicznego Toyoty. Zgodnie z Porozumieniem o Redukcji Zasobów, który pozwala zespołom na wydanie większych pieniędzy, jeżeli korzystają z zasobów zewnętrznych, Ferrari postanowiło nawiązać współpracę z fabryką Toyoty w Kolonii. – FOTA narzuciła pewne ograniczenia w zakresie wydatków. Chodzi o koszty, liczbę osób pracujących w zespole, liczbę godzin spędzonych w tunelu aerodynamicznym, a także moc serwerów stosowanych w CFD. Ostatnie dwa z tych czterech ograniczeń są powiązane. Od zespołu zależy, jak wydaje pieniądze, w jaki sposób zatrudnia ludzi i gdzie pracuje – wyjaśnił dyrektor techniczny Ferrari, Aldo Costa. – Zdecydowaliśmy się skupić na pracy w tunelu aerodynamicznym i uznaliśmy, że jeden obiekt tego typu nam nie wystarczy – dodał Costa. – Tunel Toyoty jest jednym z najlepszych komercyjnych urządzeń tego rodzaju, dlatego go wybraliśmy. Stefano Domenicali, szef Ferrari, powiedział, że współpraca włoskiej ekipy z Toyotą zakończy się w najbliższych dniach. Z pomocą Toyoty - Portal Pit Stop Może to był jeden z powodów, który uniemożliwiał zakup bolidu Toyoty wraz z zapleczem badawczym przez HRT? Ferrari zbroi się na potęgę - Alonso chyba nie przeżyłby drugiej takiej porażki jak z powodu Petrova (najgorszego debiutanta roku tak na marginesie). Tak czy inaczej R30 pięknie odjeżdżało na prostych: Petrov od Alonso, a Kubica od Hamiltona w Abu Dhabi:) PS. W poniedziałek prezentacja Lotus-Renault i Saubera :) Edytowane 29 Stycznia 2011 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thuGG Opublikowano 29 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Stycznia 2011 Fduckt nie jest zakazany pod warunkiem że kierowca nie uaktywnia systemu, właśnie Mclaren i Renault coś wykminili aby obejść zakaz F-duct sam w sobie nie jest zakazany, ale ciężko będzie go zaimplementować w tym sezonie, gdyż teraz pokrywa silnika nie może się łączyć z tylnim skrzydłem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 30 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2011 (edytowane) Na stronie Mercedes GP został zaprezentowany, wyrenderowany MGP W02 MERCEDES GP PETRONAS - Official site Team Lotus T128: http://www.formula1.com/news/headlines/2011/1/11682.html {img]http://www.racecar-engineering.com/wp-content/uploads/2011/01/TL11i.jpg[/img] Dziś o 12:30 prezentacja (live) Lotus-Renault :) http://www.launch.lotusrenaultgp.com/ Edytowane 31 Stycznia 2011 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thuGG Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 (edytowane) Sauber C30: Edytowane 31 Stycznia 2011 przez thuGG Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 W porównaniu do spuścizny po BMW - C30 wygląda bardziej lekko, jest smuklejszy i sprawia wrażenie bardziej opływowego niż poprzedni (ciosany kołek) :) Ciekawe jak będzie plasował się pod kątem wymiarów, względem pozostałych bolidów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 Ten Team Lotus ma gdziekolwiek słowo "Lotus" na bolidzie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 Ma znaczek, co jest teraz juz dla mnie totalnie niezrozumiale, bo przeciez maja prawa tylko do nazwy, a znaczek nie jest wlasnoscia Protona i samego Lotusa (producenta aut Lotus) ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 (edytowane) Małe logo na nosie "Team Lotus". Natomiast na R31 ma być w zasadzie identyczne logo z nazwą "Lotus" tylko, że większe :lol: Logo na R31: Logo na T128: Edytowane 31 Stycznia 2011 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 (edytowane) Ma ktoś linka do jakiegoś działającego streama prezentacji? nvm, już działa. Edytowane 31 Stycznia 2011 przez Gość Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...