Caleb Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2012 (edytowane) Przeglądam regularnie subforum gry, ale brakuje mi tutaj ogólnego długodystansowego tematu o rozwoju branży, chyba że takowy przegapiłem (acz szukałem) - wówczas mea culpa i zamykamy ;] Wszystkie wątki dotyczą konkretnych tytułów, a czasami są zagadnienia po prostu ogólne, które gdzieś chciałoby się poruszyć, jak to: Pierwsza gra na Unreal Engine 4.0 tylko na PC? Konsole za słabe? | PurePC.pl Osobiście spodziewałem się takiego zabiegu - technologia już zbyt długo stała w miejscu, a kolejne produkcje były zbyt podobne do poprzednich. Plany EPIC z debiutem UE 4.0 tylko an PC to więc naturalna konsekwencja polityki Sony i MS. Tylko proszę bez wojny Konsole vs PC, bo to przerabialiśmy wielokrotnie, a moderacja furiantów tolerować nie będzie. No więc, po cichu liczę, że wkrótce graficznie PC naprawdę wyraźnie odstawi konsole, skoro w nowych Xbox-ach i PlayStation prawdopodobnie zagoszczą APU i HD 6670.. Edytowane 10 Kwietnia 2012 przez Caleb 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpectatorX Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2012 (edytowane) Jeśli specyfikacje konsol które wyciekły potwierdzą się to bankowo pc odstawi konsole które będą nadal służyć (tak jak podobno teraz służą) do wszystkiego innego oprócz grania. Tak jak napisałem w komentarzu do newsa, unreal engine w każdej generacji nie był jakiś oszałamiający graficznie, stosunkowo lekki i elastyczny. Po ue4 nie spodziewam się powalającej grafiki lecz dziwią mnie wymagania, jeśli naprawdę demo samarytanina było prezentowane na 3x580 to albo silnik jest zoptymalizowany jak konsolowe porty którymi rynek nad od kilku lat karmi albo pozwala na tworzenie gier o grafice bliskiej fotorealizmowi i pod tym względem bijącym na łeb na szyję wszystko co do tej pory widzieliśmy w trzech crysisach i najnowszym battlefield. To byłby bardzo dobry kierunek w tej branży, a właściwie powrót na właściwy tor, czyli dążenie do doskonałości bez oglądania się na wydajność obecnego sprzętu. Biznes musi się sam nakręcać - muszą powstawać gry wymagające mocniejszego sprzętu niż sprzęt obecnej generacji. Jedno mi się w ostatnich konsolach podoba, to, że próbowano wprowadzić do nich, z różnymi efektami, nietypowe kontrolery, kontrolery bardziej intuicyjne dla zwykłego człowieka. Mam na myśli te wszystkie move, kinecta, wiiloty, wii fit. Oprócz grafiki i dźwięku rozwój powinien dokonywać się także i w tych częściach grania. Z ciekawości teraz poczytałem trochę o technikaliach samarytanina i podejrzewam, że potrzebne były aż 3x580, bo jedna 580 liczyła fizykę, a dwie pozostałe robiły grafikę. Osobiście nie jaram się physxem, nigdy nie zrobił na mnie wrażenia. Większe wrażenie pd fizyki generowanej z użyciem physx zrobiło na mnie to co widziałem w naszym polskim hard reset który do fizyki używa havoka. Na naszym forum w wielu tematach o grach używających physx czytałem o wielu problemach z tą technologią, to za stary sterownik, to zbyt nowoczesna(!!!!) karta graficzna i już wydajność kuleje. Edytowane 10 Kwietnia 2012 przez SpectatorX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Na naszym forum w wielu tematach o grach używających physx czytałem o wielu problemach z tą technologią, to za stary sterownik, to zbyt nowoczesna(!!!!) karta graficzna i już wydajność kuleje. Właśnie opisałeś granie na pc. Największą zaleta konsol to mimo wszystko zakmnięta specyfikacja. Jest jakiś problem, to łatwo go rozwiązać dla wszystkich. Mnie te plotki odnośnie specyfikacji nowych konsol bardzo martwią. Aż tak bardzo, że wydają się kompletnie nierealne. Absolutnie nie można spodziewać się tam high-endu, ale jakby zrobić konsolę o podobnym poborze prądu co 360 czy PS3 na premierze, to można by uzyskać wypas sprzęcik który wystarczy na sporo lat, a i tak będzie tańszy w produkcji niż obecne konsole 5-6 lat temu. Ja jednak do końca będę wierzył że nie zrobią z next-genów set-top-boksów i maszynek dla casuali (wbudowane natale i inne ciach!a), tylko jednak będzie można je nazwać sprzętem do grania. A jeśli specyfikacje konsol się potwierdzą? Rozwiązanie będzie proste - konsole do ex-ów, pecety do całej reszty. Nie skłaniam się ku temu rozwiązaniu, ale jeśli będzie taka koniecznosć to cuż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dammeron Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Mnie cieszy powrót EPIC-a do exclusive'ów na PC. Mam dość okrojonych menu, opcji, jak i samej rozgrywki. Moim zdaniem UT miał najlepsze menu, jakie w życiu widziałem - wygodny interfejs w postaci okna z rozwijalnymi opcjami, z dostępem nawet do najbardziej zaawansowanych ustawień. Na temat samej rozgrywki/fabuły/grywalności się nie wypowiem, ponieważ nawet nie wiadomo, z jakiego gatunku będzie ta zapowiedziana gra. Ale jeżeli okraszą ją grafiką na miarę obecnych czasów (lub wyprzedzającą je, jak to kiedyś zrobił Unreal i Unreal Tournament), doskonałym dźwiękiem i rewelacyjnym sterowaniem, to myślę, że się skuszę na nią. :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaszaWspraju Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2012 ...z potoków słów zarysowuje się pozytywny obraz graczy PC, jak i samego spojrzenia przez twórców gier na ten rynek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaijitsu Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Z ciekawości teraz poczytałem trochę o technikaliach samarytanina i podejrzewam, że potrzebne były aż 3x580, bo jedna 580 liczyła fizykę, a dwie pozostałe robiły grafikę.Pewnie użyli czegoś na wzór UberSamplingu czy innego badziewia nie wnoszącego nic do jakości prezentowanego obrazu (lub w minimalnym stopniu) a pożerającym zasoby jak się da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maSTHa212 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2012 A ja uważam, że jesli ktoś myśli, że Epic ma zamiar używać swojego nowego silnika tylko na PC to niech się popuka w czoło. Ile gier z obecnej generacji konsol używa UE 3.0? I teraz Capps i Bleszinski mieliby jeszcze przed premierą nowego enginu z góry zrezygnować z gigantycznych zysków z licencji, bo niby next geny tego nie pociągną? Bądźmy poważni, Crysis też miał być za mocny na konsole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil2662 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2012 A ja uważam, że jesli ktoś myśli, że Epic ma zamiar używać swojego nowego silnika tylko na PC to niech się popuka w czoło. Ile gier z obecnej generacji konsol używa UE 3.0? I teraz Capps i Bleszinski mieliby jeszcze przed premierą nowego enginu z góry zrezygnować z gigantycznych zysków z licencji, bo niby next geny tego nie pociągną? Bądźmy poważni, Crysis też miał być za mocny na konsole. I widziałeś jaki okrojony wyszedł ? Do tego praktycznie na sam koniec tej generacji ? Do tego gra w 27 fpsach, tyle to mój 9600gt z core 2 duo e7200 wyciągał w dniu premiery. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caleb Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Crysis też miał być za mocny na konsole. A ile zajęło im przeniesienie Crysis na Xbox i z jakim skutkiem? Oczywiście, że UE 4.0 będzie wykorzystywany na innych platformach niż PC, bo to zbyt dochodowy biznes, ale prawdopodobnie z uwagi na specyfikację nowych konsol, silnik nie rozwinie tam skrzydeł. Pozostaje pytanie czy developerzy wreszcie wykorzystają potencjał blaszaków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dammeron Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Jeżeli silnik miałby być przeniesiony z lepszych pecetów na gorsze konsole, to nie mam nic przeciwko. Byle nie na odwrót, dość już się wszyscy naoglądaliśmy przestarzałego g**** przez ostatnie lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maSTHa212 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2012 (edytowane) A ile zajęło im przeniesienie Crysis na Xbox i z jakim skutkiem? Z tego co pamiętam to w momencie premiery żaden PC nie był w stanie odpalić tej gry w najwyższych detalach...a w tych niższych pewnie wyglądało to to jak późniejsza wersja na X. Więc co za różnica kiedy jak i na PC trzeba było czekać aż pojawi się odpowiedni hardware do tego tytułu? Prawdopodobnie z uwagi na specyfikację nowych konsol, silnik nie rozwinie tam skrzydeł. Pozostaje pytanie czy developerzy wreszcie wykorzystają potencjał blaszaków.To bardzo ciekawe stwierdzenie tym bardziej, że prócz prasowych domysłów ani MS ani Sony nie wspomniało słowem o jakichkolwiek detalach dotyczących nowych konsol. Podsumowując: skończy się na tym, że mimo wszystko konsole będą dyktować jak gry będą używać dobrodziejstw UE4.0. Nie trzeba być jasnowidzem żeby to przewidzieć. Edytowane 10 Kwietnia 2012 przez maSTHa212 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Night_Bird Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2012 (edytowane) W kwestii tytułu wątku: poprawnie powinno być "Quo vaditis" bo to przecież liczba mnoga (gry). Wiem, czepiam się, ale 4 lata łaciny w szkole średniej trochę ryje mózg :-) Temat bardzo ciekawy. Zostawiając na chwilę na boku dywagacje nt silników gier, jakieś podstawowe tendencje na najbliższe lata są widoczne: - gry coraz bardziej casualowe i generalnie łatwiejsze - grafika ponad wszystko, kosztem fabuły (w sumie, wszystko już chyba było wymyślone) - jednak mocny skręt w stronę konsol. Spędziłem z serią UT mnóstwo czasu ale do opowieści Cliffa podchodzę dość nieufnie. UT3 wydany byle jak, byle szybciej mocno mnie rozczarował. Dlatego od jakiegoś roku w ogóle nie gram, ewentualnie w starego poczciwego UT99 i 2k4 :-) Edytowane 10 Kwietnia 2012 przez Night_Bird 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caleb Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2012 (edytowane) Z tego co pamiętam to w momencie premiery żaden PC nie był w stanie odpalić tej gry w najwyższych detalach...a w tych niższych pewnie wyglądało to to jak późniejsza wersja na X. tytułu? Taki sprzęt jak najbardziej był dostępny - „wystarczyło” 2x 8800 GT i podkręcony Q6600, co pozwalało ustawić detale High z AA x2 i AN x4. Gra wyglądała bajecznie, a płynność była zachowana :razz: To bardzo ciekawe stwierdzenie tym bardziej, że prócz prasowych domysłów ani MS ani Sony nie wspomniało słowem o jakichkolwiek detalach dotyczących nowych konsol. Dlatego na początku zdania celowo zostało dodane "Prawdopodobnie" - a przecieki pochodzą od osób związanych z AMD oraz developerów (w tym Crytek), a przynajmniej na nie powoływały się źródła. Edytowane 10 Kwietnia 2012 przez Caleb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maSTHa212 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Demo UE4.0 też wymaga "tylko" 3x580. Jak to się ma tylko do tego, że 95% graczy nie będzie miało nawet 1/3 takiego setupu? Nie sztuką jest zrobić coś co ładnie wygląda i zarżnie każdy sprzęt, ale to się nazywa benchmark. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Caleb - słabe screeny wybrałeś, bo jakoś nie bardzo widać na nich tą przewagę ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolass Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2012 (edytowane) Demo UE4.0 też wymaga "tylko" 3x580. Jak to się ma tylko do tego, że 95% graczy nie będzie miało nawet 1/3 takiego setupu? Nie sztuką jest zrobić coś co ładnie wygląda i zarżnie każdy sprzęt, ale to się nazywa benchmark. Obecnie demo chodzi płynnie na JEDNYM GeForce GTX 680, co więcej, gry bazujące na tym silniku będą musiały być lepiej zoptymalizowane niż jakieś tech-demo. Ja się cieszę że w końcu dostaniemy powtórkę z Crysisa. A plotkami o parametrach nowych konsol jestem autentycznie przerażony, bo za rogiem już czekają telewizory Quad-HD i inne cuda. Z nowymi konsolami będziemy się męczyć z 10 lat. Jak te maszynki wyjdą w połowie 2013 roku to będą przestarzałe w dniu premiery... Edytowane 11 Kwietnia 2012 przez Nicolass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maSTHa212 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2012 (edytowane) Problem polega na tym, że konsole to nie PC - nie można przekładać "suchych" danych i przyrównywać, że taka czy inna karta będzie za słaba w konsoli, bo przecież w komputerze to już od dawna jest low-end. Każda generacja pokazuje, że można wykrzesać z niej cuda właśnie ze względu na to, że jest konstrukcją zamkniętą. Edytowane 11 Kwietnia 2012 przez maSTHa212 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gemtin1 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2012 (edytowane) Zauważcie, że za czasów x360 topowe karty graficzne miały TDP nie przekraczające 100W (7900GTX którego odpowiednik jest w PS3- 89W), dziś natomiast przekraczają 200W. Więc gdyby nowy xbox miał podobny pobór energii co pierwsza wersja x360 to mogliby tam wstawić max. odpowiednik HD7770 któremu daleko do gtx680 który ma podobno uciągnąć UE4 na maxa w dodatku jeśli FullHD będzie standardem w nowych konsolach. A EPIC pewnie ma już jakieś informacje odnośnie specyfikacji nowych konsol więc wie co mówi. Ja osobiście zawsze bawiłem się w ciągle wymienianie podzespołów w PC ale 2 lata temu uznałem że nie ma to już sensu, dlatego też komputer sprzedałem i kupiłem laptopa który mimo że miał premierę 3 lata temu (marzec 2009) wciąż uruchamia wszystkie gry na wysokich/średnich ustawieniach. @dziekuję za minusa. Edytowane 11 Kwietnia 2012 przez GeMtin1 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Jakby konsole miały mieć taki pobór prądu jak obecne na premierze, to można by wypas sprzęcik złożyć. HD 7850 ma TDP 90 W, a do konsoli była by to idealna karta. Mocny CPU nie byłby potrzebny, bo nie dość że gry były by w 1080p, to w DX11 masę fizyki można przerzucić na GPU, tylko na pecetach nikt tego nie wykorzystuje bo trzeba to robić od początku pisania gry. @mastha - uważasz że HD 6670 byłby wystarczającą kartą? Nie byłby. Tak, gry na premierze mogły by wyglądać super, ale ile by to trwało? Co z tego że obecnie poziom graficzny wielu gier na konsolach jest super, nie o to tu chodzi. Chodzi o to, że piękne gry są oszpecone ogromem baboli przez to że brakuje mocy - tekstury, aliasing, draw distance, LoD, pikselowe cienie. Ja wolę ciut słabszą grafikę, ale bez takich cięć. Co mi pięknych krajobrazów jak dookoła mam pełno cięć. Red Dead Redemption to dla mnie najpiękniejsza wizualnie gra ever, ale miejscami jest strasznie oszpecona cięciami. Ja chcę żeby to znikło na nowych konsolach. I o ile tak będzie na premierze, to to ile czasu to potrwa będzie zależeć wyłącznie od specyfikacji. Jak wsadzą tam HD 6670, to czystą grafiką nacieszymy się rok albo dwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alCatraz Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Ja osobiście zawsze bawiłem się w ciągle wymienianie podzespołów w PC ale 2 lata temu uznałem że nie ma to już sensu, dlatego też komputer sprzedałem i kupiłem laptopa Sorry, ale nie rozumiem toku rozumowania. Laptop nigdy nie był bardziej opłacalnym wyjściem od PC'ta. Skoro nie wymieniałeś lapka przez 3 lata to równie dobrze mógłbyś nie robić upgrade PC przez 3 lata. Za sprzęt PC o podobnych parametrach co laptop zapłaciłbyś o wiele mniej. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caleb Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zabawa we wróżenie trwa w najlepsze: Nowy Xbox 720 z 16-rdzeniowym CPU PowerPC i GPU HD 7000? | PurePC.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maSTHa212 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2012 @mastha - uważasz że HD 6670 byłby wystarczającą kartą? Nie byłby. Tak, gry na premierze mogły by wyglądać super, ale ile by to trwało? Jak wsadzą tam HD 6670, to czystą grafiką nacieszymy się rok albo dwa. Po pierwsze nie uważam tak, a to z prostego względu - osławione HD6670 to na razie plotki, mniej lub bardziej prawdziwe, ale plotki. Nie ma co lamentować, poczekajmy na wypowiedź jakiegokolwiek OFICJALNEGO źródła. Po drugie nie zgadzam się, że grafiką nacieszymy się rok czy dwa. Im dłużej konsole są na rynku tym gry są ładniejsze - tak było, jest i będzie. Poza tym nadal podkreślam chyba najważniejszą rzecz - konsole to nie komputery. Równanie jednego sprzętu do drugiego nie sprawdza się. I po trzecie: skoro MS i Sony mają zamiar wsadzić do nowych konsol coś o wydajności HD6670 to znaczy, że takie GPU wystarczy. Projektowanie tego typu sprzętu to nie jest losowy dobór części, które potem zlepiają do kupy. To są olbrzymie koszty i nie sądzę żeby jedni czy drudzy chcieli i mogli sobie pozwolić na jakąś wtopę. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Jakby konsole miały mieć taki pobór prądu jak obecne na premierze, to można by wypas sprzęcik złożyć. HD 7850 ma TDP 90 W, a do konsoli była by to idealna karta. Mocny CPU nie byłby potrzebny, bo nie dość że gry były by w 1080p, to w DX11 masę fizyki można przerzucić na GPU, tylko na pecetach nikt tego nie wykorzystuje bo trzeba to robić od początku pisania gry.Na konsolach nie ma żadnego DX, może ktoś poza maSTHa212 wreszcie zauważy tą różnicę? 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Co z tego że inaczej się to nazywa? Lepiej jak napiszę "API o funkcjonalności odpowiedniej do DX11"? Wiadomo przecież o co chodzi. @mastha - no i kompletnie nie zrozumiałeś o czym pisałem. Gry wyglądają ładniej, ale dużym kosztem. Naprawde tak ci się podobają ciach!iane tekstury, aliasing, słabe cienie i maksymalnie niski LoD? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maSTHa212 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Ja już po prostu jestem w wieku, że nie robię pod siebie i nie jaram się tylko tym jak gra wygląda. Nie twierdzę, że jest to mało ważny aspekt, ale po raz kolejny wracam do tego o czym wspomniałem kilkukrotnie - nie należy porównywać komputerów i konsol i przez to wyciągać wniosków jaki to będzie niesamowicie słaby i zacofany sprzęt tym bardziej, że nawet nie wiemy co tam ostatecznie w środku będzie. Owszem, patrząc przez pryzmat PC faktycznie mogłoby tak być, ale konsole to inna para kaloszy. GPU z X360 to było coś pokroju X1800, ale z wieloma rozwiązaniami wprowadzonymi dopiero w następnych Radeonach więc i tym razem obstawiam, że będzie to coś pomiędzy obecnymi rozwiązaniami, ale wzbogaconymi paroma opcjami, które dopiero pojawią się lub w ogóle będą na wyłączność w chipach konsolowych. Słabe tekstury czy porwane cienie albo brak aliasingu może faktycznie kłuć w oczy (chociaż też nie zawsze), ale mówimy o ponad 6 letniej konsoli. Zakładając, że next geny wyjdą pod koniec 2013 to wtedy będzie to 8 lat - po takim czasie chyba konsola ma prawo być u kresu swoich możliwości, a to co będą w stanie pokazać nowe to na razie pozostaję w sferze wróżenia z fusów. Ja jestem zdania, że dopóki nie pojawią się jakiekolwiek oficjalne specyfikacje nadchodzących konsol (że o tech demach odpalanych na tych sprzętach nie wspomnę) to topici tego typu będą rozmową o dup.ie Maryni i niczym więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2012 (edytowane) W Uncharted 3 ? Gdzie tam są słabe tekstury. Ja nie chcę tego wałkować dalej bo każdy ma swoje zdanie i zaraz tu się rozpęta wojna. Ja uważam że rynek gier PC i konsol powinien być podzielony jak dawniej. Wychodziły sobie gry na Playstation 2. Wyglądały całkiem nieźle jak na te czasy i wychodziły też gry na PC które wyglądały też nieźle jak na swoje możliwości. Dlatego nie obwiniam tu tylko konsol za ostatnie kilka lat, ale przede wszystkim developerów że wymyślili takie coś jak "mutliplatformowe gry" Ich podejście i chęć szybkiego zysku równie mocno się do tego przyczyniło co opieszałość Sony i MS. Czyli konsola raz na 7-10 lat. Gdyby wydawali co 4 lata nową maszynkę z mocnymi bebechami to co innego .Ale tak nigdy nie będzie. Powtarzam to po raz nie wiem który. Nie pakujcie konsol i PC do jednego wora bo to osobne rynki. Problemem są wspomniane gry multiplatformowe. To przez nie mieliśmy wersje PC przeportowane z konsol ze słabą grafiką i często też kiepską optymalizacją. Ale jakby to działało w drugą stronę to co innego. Wersja na PC i wersja na konsole.W każdej grafika dostosowana do możliwości sprzętu. Przykładem tu jest Wiedźmin 2. Ciekaw jestem jakby zrobili port Uncharted 3. No bo przecież nikt mi nie wmówi że ta gra wygląda średnio jak na 512 MB ram (dzielone) i przestarzały układ graficzny. A skoro temat tyczy się tego dokąd zmierzają gry to warto wspomnieć o tym: http://www.purepc.pl/rozrywka/zagraj_w_wiedzmin_2_mass_effect_3_i_saints_row_na_facebooku Edytowane 12 Kwietnia 2012 przez Devil 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacOSek Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Demo UE4.0 też wymaga "tylko" 3x580. "Samaritan" to wciąż UE3. UE4 jeszcze nikt oficjalnie nie pokazywał. O reszcie nie chce mi się nawet pisać, bo szkoda czasu... HD6670 w next genach lol, chyba w handheldach :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maSTHa212 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Wersja na PC i wersja na konsole.W każdej grafika dostosowana do możliwości sprzętu. Przykładem tu jest Wiedźmin 2. Pomarzyć dobra rzecz. Zresztą Wiedźmin2 to taki wyjątek potwierdzający regułę - ile jest gier, które robiono osobno dla konsol i dla PC jednocześnie dopracowując i jedną i drugą wersję? Pewnie jedna dłoń starczy by to policzyć. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caleb Opublikowano 18 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2012 Unreal Engine 4 - pierwsze screeny wgniatają w ziemię! | PurePC.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegrz Opublikowano 18 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2012 Trudno mi uwierzyć w to, że na E3 MS lub Sony pokażą nowe konsole. Anyway, jeśli do tego dojdzie to poziom graficzny który byśmy chcieli aby prezentowały w dniu premiery osiągną gdzieś po roku lub dwóch, a wtedy znowu będzie za późno. Pecety będą lepsze i błędne koło dotyczące spowalniania rozwoju grafiki względem możliwości hardware PC znowu się zatoczy. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...