Jump to content
Grimlock

F1 Sezon 2014

Recommended Posts

Powoli zbliża się nowy sezon - 2014, który będzie obfitował w wiele zmian technicznych więc czemu by juz teraz nie założyć nowego tematu Dołączona grafika

 

W poniższym artykule można poczytać o zmianach jakie nastąpią w aerodynamice:

 

http://www.f1technical.net/articles/19020

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Sport Bild spróbował przewidzieć wygląd RB10:

 

Dołączona grafika

 

 

Przewidywany wygląd Ferrari:

 

Dołączona grafika

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Były juź dziobaki, teraz czas na mrówkojady. Pewnie w następnym sezonie zespoły i FIA dogadają się ws. nakładki/nakładek jak to było z maskowaniem schodka na wysokości przedniego zawieszenia w 2013 roku.

 

No cóż - Adrian Newey mówił, że bolidy w 2014 roku piękne nie będą :)

Choć może nie będzie takiej tragedii jak w 2009 roku po zobaczeniu BMW-Sauber 09.

 

PS. We wtorek będą testy nowych opon. Ferrari, McLaren i Mercedes, może uchylą rąbka tajemnicy przywożąc choćby pojedyncze nowe części ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby nic nowego o silnikach i aerodynamice, ale animacje ładnie pokazują najważniejsze różnice które, będą wprowadzone w 2014 roku na przykładzie konstrukcji z zeszłego roku. Wracają niższe nosy (moim zdanie na plus - bolisy będą bardziej "przysadziste") i obniżone płaty tylnego skrzydła (choć nie tak niskie jak w latach 2002-2008).

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pytanie na ile to się przełoży na faktyczny wygląd, chociaż jak widać dramatu póki co nie ma :) no i zobaczymy jak z konkurencyjnością tych wszystkich patentów - mnie co prawda nie kręci jakoś bardzo f1 w obecnej formie (dominacja wiadomego teamu), ale fajnie patrzeć nie tylko na walkę na torze, ale też na te wszystkie techniczne smaczki i "wyścig zbrojeń"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, potwierdziły się spekulacje dotyczące nosa ze zwężeniem na końcu (mrówkojad). 

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Sahara Force India za wiele nie pokzała. Można domniemywać obecność mrówkojada - może nowe malowanie utrudnia jego dojrzenie? Williams z kolei poszedł w ślady szkiców koncepcyjnych RedBulla. Mam nadzieję, że to nie będzie powszechna praktyka. Może cześć zespołów będzie wzorowała się na nosie np. BrawnGP 01?

 

Od biedy, te bolidy na razie wyglądają lepiej niż te z 2009 (kanciaste kloce) czy 2012 roku (schodek na nosie). Caterham ma podobno zaprezentować bolid o "aparycji Obcego" (ich bolid z 2012 roku był hmm dość szkaradny).

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tymczasem Adrian Newey...

 

 

Dołączona grafika

 

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Muszę przyznać, że RB10 ma wyraźnie harmonijną sylwetkę. Jest po prostu piękny. Ferrari jest przy nim chaotyczne - tak jakby zeszłorocznemu modelowi dodano nowy nos, niższe, tylne skrzydło i pojedynczy wydech.

 

Stawiając na geniusz Neweya i zakładając bezawaryjność konstrukcji mogą po raz piąty namieszać w stawce. Niestety...

 

 

Pozostałe bolidy:

 

Williams FW36:

 

Dołączona grafika

 

 

Caterham CT05:

 

Dołączona grafika

 

 

Sahara Force India VJM07:

 

Dołączona grafika

 

 

Mercedes W05:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merc niczego sobie, Ferrari też całkiem. Poza tym, Ferka zrobiła dziś więcej okrążeń niż pozostałe zespoły, poza mercem. 

1.6t, też nie brzmi źle. Czasy na razie ok 10s gorsze niż rok temu, ale nie ma co porównywać, póki co. Zobaczymy jak będzie to wyglądało za parę dni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na to, że Renault musi wrócić do desek kreślarskich. Bolidy wyposażone w motory tej firmy przejechały bardzo mało kilometrów. Z kolei Mercedes i Ferrari intensywnie sprawdzają silniki. Lotus wiele nie stracił nie biorąc udziału w testach. Widocznie dysponowali informacjami wskazującymi na problemy z tymi jednostkami albo nie mają jeszcze w pełni sfinalizowanej umowy? Może to niekoniecznie problemy finansowe.

 

Cieszy dobry czas MP4-29. Miejmy nadzieję, że to nie sprawka nieprawidłowo zmontowanego zawieszenia jak to było w zeszłym roku ;)

 

Jak sobie wyobrażacie Bouliera w szeregach McLarena? :) Facet jest fachowcem, ale zawsze mi się kojarzył z Renault i Lotusem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na to, że RedBull i STR mają dość poważny problem z powodu specyficznego upakowania podzespołów silnika Renault. Dziennikarze piszą o wyraźnie rozchodzącym się smrodzie palonego/smażone włókna węglowego jakie niesie się za RB10. W trzecim dniu testów w Jerez mechanicy wycinali w nadwoziu RB10 prowizoryczne otwory, ktore na nic się zdały.

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Newey i Horney nie czekali na zespół tylko wrócili do Milton Keynes.

 

 

Przy okazji sprawdziłem co oznacza ten napis "{Platform computing" - RedBull od sześciu lat współpracuje z IBM wykorzystując rozwiązania informatyczne począwszy od obliczeń/supercomputing wspomagających projektowanie poszczególnych elementów bolidu, badania aerodynamiki, a kończąc na składnicach danych.

 

https://www.youtube.com/watch?v=zq7SEJa_Cfg

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

W05 jak na razie brzmi bardziej jak Porsche Carrera niż bolid F1. Owszem na razie nie kręcą silnika (do 13.000rpm zamiast docelowych 15.000), jest to tylko film promocyjny nakręcony na Silverstone.

 

 

Moim zdaniem najciekawsze brzmienie. Na drugim miejscu uplasowałbym Saubera C33 - który ma bardziej tubalny i charczący dźwięk.

 

Poniżej porównanie innych bolidów:

 

https://www.youtube.com/watch?v=z9OYmVw2QjA

 

 

W porównaniu z V8, kiepsko...

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile wygląd mnie nie obchodzi o tyle dźwięk tych silników jest mega słaby... Przy zmianie biegów to wręcz śmieszny no ale co zrobić.

Ciekawe jak na żywo jest z głośnością.

Do tego może to kwestia oszczędzania samochodów albo po prostu tego, że to nie są nagrania pod telewizję ale jakoś słabo te fury jeżdżą. Może to mylne wrażenie ale normalnie w telewizji lepsze wrażenie robiły. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobno w telewizji bolidy mają brzmieć lepiej dzięki cyfrowej obróbce dźwięku - tak powiedział pryncypał Marusii Dołączona grafika W końcu nie od dziś wiadomo, że TV kłamie Dołączona grafika

 

W piątek shakedown Lotusa E22 - ciekaw jestem czy ujrzymy jakiś wyraźny progres silników Renault. Choć 100km z jednej strony w Jerez to był dystans nie do pokonania dla RB10 i STR.

 

W międzyczasie można poczytać co nieco o Marku Webberze - http://sokolimokiem.tv/?p=11146#more-11146 Każdy miłośnik F1 i tak to wie, ale tak w ramach przypomnienia Dołączona grafika

 

Z innej beczki:

Kubica vs Ogier - pojedynek

 

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje się, że Renault powinno dać radę - już raz zaczynali przygodę z turbo na podobnym poziomie, a potem każdy dążył do tego, żeby mieć taki silnik jak oni.

 

Co do Webbera - czekam na więcej, bo nigdy nie bawił się w czułe słówka

 

Kubica - start jak w f1. Jedyne czego mu brakuje to doświadczenie. Zobaczymy jak sobie będzie radził - życzę mu jak najlepiej, mam nadzieję że osiągnie w rajdach to czego nie zdążył w wyścigach (dotychczas, bo nie wiem czy nigdy tam nie trafi. Może jakieś DTM albo długodystansowe)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.