łysyjacek Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 W niektórych grach mam mega spadki wydajności przy włączonym SLI. Np. w Far Cry 4 tak do 10-15FPS z 60. RE6 to samo - chociaż tu akurat mogę SLI wyłączyć a i tak jest płynnie. Profilowanie kart nvInspectorem nic nie daje. Gdyby to był pojedynczy przypadek obstawiałbym, że wina leży po stronie gry ale IMHO to problem sprzętowy. Macie jakieś pomysły? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 To co masz w podpisie jest dosyć specyficznym wyborem jako maszynka do starych gier. Od dawna męczysz się nad niepełnosprawnym SLI? I sprawdź starsze sterowniki jak kopnął Cię przymus używania ostatnich. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiergummi Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 Macie jakieś pomysły? Tak jak zauważył Orgiusz. Twój procek nie nadaje się tak naprawdę do obsługi pojedynczej karty, a ty się wpakowałeś w SLi. Poza zmianą platformy i nie pakowaniem się w przyszłości w multi GPU to nic nie poradzisz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysyjacek Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 Orgiusz - gram z doskoku, komputer jest do montażu filmów i grafiki. Druga karta doszła niedawno, we wszystkim co do tej pory próbowałem są mniejsze lub większe problemy z wydajnością. radiergummi - nie masz racji, procesor nie jest tutaj wąskim gardłem. Zresztą to nie jest dyskusja o doborze sprzętu, zachęcam za to do pomocy w rozwiązaniu problemu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiergummi Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 Skoro wiesz lepiej to po co nas pytasz? 5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysyjacek Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 Nigdzie nie napisałem, że wiem lepiej, inaczej przecież bym nie pytał. Wiem natomiast wystarczająco dużo, żeby stwierdzić, że to nie słaby procesor jest problemem. Różnica w benchmarkach na poziomie 2-3% na korzyść mocnych i5 to dla mnie nie powód, żeby zmieniać całą platformę. Przy okazji zauważyłem, że 3dmarki śmigają bez spadków FPS - może to jakiś trop. Różnice w grach z jedną kartą też balansują na granicy błędu statystycznego więc naprawdę nie obwiniałbym tu procesora. Jeżeli udowodnisz mi w jakikolwiek sposób, że to procesor odpowiada za NAGŁE spadki FPS zwrócę honor i prawdopodobnie też zastanowię się nad upgradem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 Przyczyn może być kilka - zaczynając od CPU , E5450 nawet podkręcony do 3,6 Ghz to trochę za mało do SLI . SLI samo w sobie - nie dość że generuje to narzut na CPU to skalowanie nie jest najlepsze , do tego inne problemy . Także fakt że na twojej płycie SLI w teorii nie powinno działać - przynajmniej na oficjalnych sterach , w tych czasach SLI działało tylko na chipsetach NV . Na chipsetach Intela działała tylko przy złamanej blokadzie w sterach , dopiero od X58 ( S1366 ) SLI u Intela było oficjalne . Płyta też może mieć swoje 5 groszy tutaj - to serwerowa konstrukcja od Intela , niby ma układ 4x8x dla portów PCI-e ale jak to w rzeczywistości ustawia to nie wiem , w dodatku to jest PCE 1.1 , 2x8x przy tej generacji kart może być za wolne . 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzymo Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 @łysyjacek - mam wrażenie, że myślisz że jak coś jest dobre do wideo/renderingu (czyli wiele jajec/wątków) to będzie też dobre do gier - a tak nie jest. Podejrzewam że nawet na pojedynczym i3-6100 (Skylake, 2 rdzenie, 4 wątki) miałbyś nie mniejszy FPS niż obecnie... Dwa fizyczne procesory też nie pomagają. Mało który dev zakłada, że w sprzęcie do gier znajdzie się więcej niż jeden procesor. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysyjacek Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 Nie przypisuj mi czegoś, czego nie powiedziałem - masz błędne wrażenie. Temat jak już mówiłem nie jest o moim sprzęcie czy też jego doborze do gier, bo nie był w ten sposób dobierany na żadnym etapie jego składania, a to co ja myślę ma małe znaczenie - mogę sobie nawet myśleć, że mam najlepszy sprzęt do gier jaki kiedykolwiek powstał. Skupcie się na problemie a nie moim sprzęcie, który jest specyficzny ale powinien działać poprawnie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiergummi Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 Jak grochem o ścianę.... 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapi89 Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 Jeśli na jednej karcie nie ma spadków fps, to winę ponosi płyta główna. Pcie 1.1 x8 to zdecydowanie za mało dla multi gpu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzymo Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 Nie przypisuj mi czegoś, czego nie powiedziałem - masz błędne wrażenie. Temat jak już mówiłem nie jest o moim sprzęcie (...) Skupcie się na problemie a nie moim sprzęcie, który jest specyficzny ale powinien działać poprawnie. No i właśnie Twój problem to słaby procesor / procesory, czego nie przyjmujesz do wiadomości, bo twierdzisz że "Wiem natomiast wystarczająco dużo, żeby stwierdzić, że to nie słaby procesor jest problemem. " - a to niestety słabe CPU jest powodem zjazdu fpsów... 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OCM4n14k Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 Procki to jeszcze pół biedy, duszą sprzęt ostro, ale do tego dochodzi płyta główna, która nie pozwala kartom na osiągnięcie odpowiedniej przepustowości na złączach PCI-E. Na tym sprzęcie SLI nie ma w ogóle racji bytu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 Orgiusz - gram z doskoku, komputer jest do montażu filmów i grafiki. Druga karta doszła niedawno, we wszystkim co do tej pory próbowałem są mniejsze lub większe problemy z wydajnością. (...) No to po tej i następnych wypowiedziach sugeruję zamknąć dyskusję stwierdzeniem żebyś zostawił jednostkę do montażu z jedną grafiką. SwiftKey + Patelnia LG 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysyjacek Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 Przejrzałem co się teraz dzieje na forum, za słaby procesor to dosyć częsta teoria. Króluje też "sprawdź zasilacz". Żeby nie było, że same uszczypliwości napiszę jak rozwiązałem problem, bo komuś może się to kiedyś do czegoś przydać: Powrót do starych sterowników zlikwidował kompletnie spadki w RE6, w Far Cryu zostały. Pomogła reczna zmiana ilosci prerenderowanych klatek na 3 i wymuszenie zarządzania energią na max performance. Na migające tekstury które się pojawiły po zmianie ustawień pomaga przestawienie sposobu renderowania. Chyba, że ktoś mi zmienił pod moja nieuwagę płytę na assrocka z dwurdzeniowym i3, ale wątpię. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 Jak to by był w miarę nowy I3 ( od SB wzwyż ) to mogło by się okazać że gry chodzą płynniej oraz SLI działa lepiej , szczególnie że na nowszych płytach masz już SLI oficjalnie . W tym przypadku zmiana sterów na starsze mogła istotnie pomóc , szczególnie w kontekście braku wsparcia dla SLI na S77x . Jak chcesz mieć lepszą wydajność ( nawet na jednej karcie ) to tylko zmiana platformy pomoże . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysyjacek Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 Ale co ty z tym brakiem wsparcia, przecież D5400XS oficjalnie wspiera SLI. PS - linki na tej płycie sa x16. Nie interesują mnie śladowe wzrosty wydajności, nie będę zmieniał platformy dla kilku %. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 (edytowane) Zapomniałem o Skulltrail , faktycznie w przypadku tej płyty jest oficjalne wsparcie dla SLI - na płycie są 2 układy logiki od NV i każdy daje 16 linii PCI-E . W cywilnych konstrukcjach oficjalne wsparcie dla SLI pojawiły sie wraz z platformą Nehelem . A co do wymiany platformy - obstawiam że jak byś to zrobił porządnie to byś sporo zyskał , nie dość że gry by odczuwalnie lepiej chodziły na wydajniejszym CPU to karty by zyskały . Bo w obecnej kongfiguracji to na tych Xeonach się duszą . Do pracy nowa platforma też by była lepsza - szczególnie z mocnym I5 lub I7 ( o I7 5xxx już nie mówiąc bo te na 100% dały by ci skok wydajności zarówno w grach jak i przy tym co robisz ) . Tak wracając do problemu z ze spadkami FPS , wyjmij drugi CPU i sprawdź płynność w FC ( jak się da tzn. pływa wstanie z jednym CPU ) . Edytowane 10 Marca 2016 przez reyden Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysyjacek Opublikowano 10 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2016 Ale po co ty to piszesz? Temat można zamknąć, dzięki. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...