Skocz do zawartości
elmo

70stopni cpu

Rekomendowane odpowiedzi

teraz gdy spowroem założyłem titana mam 92stopnie i komp chodzi stabilnie, o co chodzi jakby, przy stresie do 100 mi dochodzi :!: i nadal stabilnie :idea:  :?: nie kręciłem go na takich ustawieniach bo sę boję

może zadużo pasty użyłem ile jej się daje??? bo ja dałem jakieś 0,3-0,5mm wysokości

i proszę mnie od lam i lamusów nie wyzywać robiłem to poraz pierwszy, bez jakiej kolwiek pomocy

A spróbuj dotknąć radiatora - jak będzie baardzo gorący, to coś dziwnego (może wiatraczka nie podłączyłeś)

a jak będzie zimny, to albo źle ci pokazuje temperaturę, albo radiator nie dotyka rdzenia procesora.

radiator ciepły jest, wentylator podłączony, radiator dotyka rdzenia

Ciepły, czy gorący, bo jak tylko ciepły, to nie masz więcej jak 50 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważaj, bo dopuszczalna temperatura dla Duronów to 90 stopni, a to powaznie skraca życie Twojemu procesorowi.  

Według mnie to może być pasta, nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, więc lepiej zaciągnij drugą opinię.  

Pasty trzeba nałożyć minimalną ilość, zaledwie by starczyło na warstwę cienką jak papier.  

Hej, a wyczyściłeś swój procek ze starej pasty? Czy po prostu dołożyłeś mu nowej? To mógłoby być rozwiązaniem tej zagadki...

wyczyszczyłem go ze starej pasty ale teraz myślę że nowej pasty za dużo nałożyłem :oops:
Ale to nie powod zeby byla temp. 100 st C. Nawet bez pasty nie moze tyle podskoczyc. Ukruszyles rdzen i tyle. Wylacz kompa i sprawdz.
Niekoniecznie !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To czy się ukruszył to chyba powinno być widoczne.

Pomysł z czyszczeniem proca jakimś środkiem i dokładnie, oraz czyszczenie radiatora uważam za bardzo dobry, przy okazji obejrzysz go pod lupą, czy nic nie ukruszone.

Potem załóż go zgodnie z tymi instrukcjami jakie tu dostałeś i ZAŁÓŻ VOLCANO 6CU+! Każda temperatura obojętnie 70 czy 80 jest lepsza od 100 stopni!!!!

A temperatura w biosie jest też taka temperatura? Przecież Bios ma jakieś zabezpieczenia przy takiej temperaturze! Jakby tam było 100 to by się wyłączyłą albo coś...

No i pisałeś, że jest ciepły... może to tylko zły pomiar? Jaki to program?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze ten copper shim jest jakis trefny, albo nie sciagnales naklejek z procka i shim wystaje ponad rdzen? a co do nakladania pastyto naloz malutka ilosc a nastepnie rozsmaruj najzwyklej na swiecie palcem po calym jadrze to dobry i sprawdzony sposobnastepnie zaloz cooler i po chwili go odepnij i zobacz czy na spodniej czesci coolera jest odcisk rdzenia i ile zostalo pasty na rdzeniu. jezeli gruba warstwa albo nie ma calkowitego odcisku na coolerze to znaczy ze cooler nie dotyka porzadnie jadra procka i to jest przyczyna grzania sie. ufff ale sie nagadalem. ostatnio tak mialem na powietrzu ze procek sie rzal do 60*C a jak docisnalem cooler reka to temp spadala o 10*C. teraz mam blok wodny dokrecony sruba i temp na procku 33*C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpukać w nie anodized aluminium.

 

Choć pewnie fakt, w końcu nie każdy procek mężnie zniesie tyle zmian radiatora i takie temperatury.

Mam nadzieję, że jak przyjdzie zmieniać cooler spotka mnie mniej problemów.

Tymbardziej, że miałem zmieniać na VOLCANO 6Cu+ !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propo kruszenia

Zmienialem wentylator na volcano 7 i po zamontowaniu i odpaleniu zaczal mi piszczec glosnik systemowy. Wylaczylem kompa ale juz chyba za pozno bylo bo smrod polecial. Na rdzeniu zrobila mi sie w rogu taka kuleczka jakby cyna. Czy to wina zgniecenia procka bo jakiegos wyraznego ukruszenia na rdzeniu nie widzialem. Oddalem do serwisu ale nie wiem czy mi wymienia a to byl 1800XP wiec szkoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w te upały na poddaszu przy otwartej obudowie i dwóch zalmanach 90mm z boku i Volcano na 4300rpm po godzinie grania reset patrze a tu 78 stopni 8) nie mówiąc o tym ile stopni ja miałem siedząc przed tym kompem :)

Ciekawa ja w upaly po 3 godzinach grania mialem 56 stopni :P na Titanie .

Ja mam po kilku godzinach grania 44*C (Athlon XP 2000+ o/c 2200+)

na Volcano 7+, copershim, Arctic Silver 3.

Inna sprawa, że GF3 500 grzał się mocno, to go schłodziłem dodatkowym wentylatorem, podobnie Barracudy IV.

Chciałem sprawdzić jak zareaguje system ochrony przed spaleniem procka (ABS II na Solteku DRV5), ale nie mogę zbliżyć się nawet do temperatury procka (50*C), która powoduje sygnał ostrzegawczy, a wyłączenie następuje dopiero przy temp. 60*C (wg własnych ustawień w biosie) :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w te upały na poddaszu przy otwartej obudowie i dwóch zalmanach 90mm z boku i Volcano na 4300rpm po godzinie grania reset patrze a tu 78 stopni 8) nie mówiąc o tym ile stopni ja miałem siedząc przed tym kompem :)

Ciekawa ja w upaly po 3 godzinach grania mialem 56 stopni :P na Titanie .

Ja mam po kilku godzinach grania 44*C (Athlon XP 2000+ o/c 2200+)

na Volcano 7+, copershim, Arctic Silver 3.

Inna sprawa, że GF3 500 grzał się mocno, to go schłodziłem dodatkowym wentylatorem, podobnie Barracudy IV.

Chciałem sprawdzić jak zareaguje system ochrony przed spaleniem procka (ABS II na Solteku DRV5), ale nie mogę zbliżyć się nawet do temperatury procka (50*C), która powoduje sygnał ostrzegawczy, a wyłączenie następuje dopiero przy temp. 60*C (wg własnych ustawień w biosie) :D

Co za problem. odlacz wiatrak :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam po kilku godzinach grania 44*C (Athlon XP 2000+ o/c 2200+)  

na Volcano 7+, copershim, Arctic Silver 3.  

Inna sprawa, że GF3 500 grzał się mocno, to go schłodziłem dodatkowym wentylatorem, podobnie Barracudy IV.  

Chciałem sprawdzić jak zareaguje system ochrony przed spaleniem procka (ABS II na Solteku DRV5), ale nie mogę zbliżyć się nawet do temperatury procka (50*C), która powoduje sygnał ostrzegawczy, a wyłączenie następuje dopiero przy temp. 60*C (wg własnych ustawień w biosie)

 

wiesz jak zareaguje na celeronie zaczoł piac głosnik w niebogłosy i tyle a przypominało to syrene strazacka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Testowalem na durku zabezpieczenia Solteka (tego staruszka KV2-X) ,po wylaczeniu wiatraka 2 sek i sie wylaczyl ,potem wyciaglem plyte uruchomilem kompa ,rozgrzal sie do 46* (radiator nie byl zalozony tylko docisniety) i delikatnie go zaczale zssuwac z procka chwila bipania i shutdown ,wiec dziala :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe...

Ja słyszałem tylko o spięciu poprzez Copper Shim (nie pod XP) na Athlonach XP.

 

Aby tego uniknąć, zamiast Copper Shim, kup Alu Shim (anodized) i będziesz miał to samo, taniej, tylko bez ryzyka spięcia, bo nie przewodzi prądu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje sa swie wersje copershima. Jeden pod nowe procki XP a drugi pod stare Tbirdy. Moze po prostu masz tego niewlasciwego  :wink: 

Pozdro

Dexter

Nie mam XP'eka który jest dla athlonówXP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedys jak swirowalem z zimna woda, to po przelozeniu pompki z wody powiedzmy 25*C do takiej ok. 10*C nagle pomiar wskazywal 85*C zamiast 18*C. Najlepsze jest to ze za cholere nie uruchamial sie WinXP. Po uruchomieniu wszystko OK, na czerwono 85*C system bootuje i nagle komunikat i komp sie wylacza zdazylem wyczytac ze to cos od ACPI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje sa swie wersje copershima. Jeden pod nowe procki XP a drugi pod stare Tbirdy. Moze po prostu masz tego niewlasciwego  :wink: 

Pozdro

Dexter

Nie mam XP'eka który jest dla athlonówXP
Do durniów jest ten sam co do xp. A wygląda on tak że z jednej strony ma jedną okrągłą dziurkę (taką jak byś przewiercił) i z boku ma takie wciącie na mostki...

Nawet nie mam go przed oczami więc ci nie mogę dokładniej wyjaśnić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powodem był CopperShimXP który zrobił spięcie na procku - podobno na nowe duraki morgan nie można zakładać simów - i'm confused ?!?

na pewno NIE miałem duron morgan 1000 i CopperShimXP teraz to co niżej i ten sam CopperShimXP i nie było żadnych problemów.

a odkleiłeś folię zabezpieczającą od CopperShimXP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...