Skocz do zawartości
LCC

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl / Clear Sky / Call of Pripyat / Heart of Chornobyl - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

ble i tak sie nie przyda, ten stalker to nie jest gra.

gralem 30 minut:

1. to strzelanie to jakas kicha pistolecik ma beznadziejny glos i jest slaby

2. co to za beznadziejna rozgrywka ? RPG ? po co jakiegos glupiego rpg'a zrobili, nie wiem co robic ani za ktora misje sie zabrac. Gdyby chcieli zrobic RPG mogli wziac przylad z Boiling Point, tam im to wyszło.

3. pełno tekstu, nie chce mi sie tego czytac, bo jest tego za duzo. w BP byly przerywniki filmowe a tekstu nie było tyle, ze mozna bylo sobie poczytac i wczuc sie w fabule

4. 1-3 by nie przeszkadzało gdyby ta gra miała dobrą grafike i chodziła na moim komputerze

 

widzę ze swoimi wypocinami chcesz pokusić sie o prowokowanie stalkerowcow do agresywnych zachowań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smutne, ale jak to przeczytałem (sesq) to mi tylko jedno do głowy wpadło - ile on ma lat? <_<

Ja gram w STALKERA od kilku dni i muszę powiedzieć, że naprawdę mnie wessało. Grafika, elementy rpg, poboczne questy, klimat & so on, & so on

 

EDIT: no i ilość broni i różnych modeli tychże rox ;]

Edytowane przez Mayo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Carl Orff

zainstalowalem stalkera + pacze 1.1-1.3 + redux 1.02 i strasznie mi sie kaszania sejwy. chce zrobic load gra wywala do pulpitu, bez reduxa lapie zmiejsca bugtrapa przy loadzie sejwa. wtf?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Orgiusz, specjalnie sformułowałem "dobrą grafike i chodziła na moim komputerze" nie napisałem "full detale" chodzi o to zeby gra wygladala ladnie na moim komputerze i chodzila przy tym dobrze.

A przykladem gry z ostatnich 2 lat ktora ma dobrą "grafike i chodziła na moim komputerze" - rainbow six: las vegas, resident evil 4, call of juarez, Condemned: Criminal Origins.

 

Co do gry, to strzelanka z niej kiepska, nieprzyjemnie mi sie strzelało i zabijało na poczatku gry, nie jest ona shooterem na ktorego czekałem. Dodatkowo jakos nie slyszalem nastrojowej muzyki, przydałaby sie. PDA i misje jakies nieczytelne sa dla mnie, w BP było to bardziej "czarno na białym". Zawiodlem sie na tym ze nie gadaja tam po rosyjsku tylko po angielsku z akcentem rosyjskim, czasem w ogole nie gadaja, ale spora ilosc tekstu to sie nie dziwie, czasem w tle gadaja po rosyjsku ale mało tego, powinni wszystkie głosy po rosyjsku. Broni moze nie widzialem, ale system walki tak - był nieciekawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Orgiusz, specjalnie sformułowałem "dobrą grafike i chodziła na moim komputerze" nie napisałem "full detale" chodzi o to zeby gra wygladala ladnie na moim komputerze i chodzila przy tym dobrze.

A przykladem gry z ostatnich 2 lat ktora ma dobrą "grafike i chodziła na moim komputerze" - rainbow six: las vegas, resident evil 4, call of juarez, Condemned: Criminal Origins.

 

Co do gry, to strzelanka z niej kiepska, nieprzyjemnie mi sie strzelało i zabijało na poczatku gry, nie jest ona shooterem na ktorego czekałem. Dodatkowo jakos nie slyszalem nastrojowej muzyki, przydałaby sie. PDA i misje jakies nieczytelne sa dla mnie, w BP było to bardziej "czarno na białym". Zawiodlem sie na tym ze nie gadaja tam po rosyjsku tylko po angielsku z akcentem rosyjskim, czasem w ogole nie gadaja, ale spora ilosc tekstu to sie nie dziwie, czasem w tle gadaja po rosyjsku ale mało tego, powinni wszystkie głosy po rosyjsku. Broni moze nie widzialem, ale system walki tak - był nieciekawy.

Call of Juarez chodziła ci płynnie na 7300gt ???i jeszcze grafika była pewno piękna :blink:

Dziwne bo jak patrze na testy kart z tej gry to taki 7600 gt w 800 x 600 - Cienie High 1024 - AA-OFF Anizo-x16 ma ledwo 16 klatek w niektórych misjach porywa się do 20 o wyższej rozdziałce nawet się nie wypowiadam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Call of Juarez chodziła ci płynnie na 7300gt ???i jeszcze grafika była pewno piękna :blink:

Dziwne bo jak patrze na testy kart z tej gry to taki 7600 gt w 800 x 600 - Cienie High 1024 - AA-OFF Anizo-x16 ma ledwo 16 klatek w niektórych misjach porywa się do 20 o wyższej rozdziałce nawet się nie wypowiadam

Weź nie gadaj bo na moim configu (w podpisie) gra działa bardzo płynnie (~40 fps) na 1024x768 hdr on , anizo x4, wszystko reszta na max, aa off i wyglada naprawde miodnie . Oczywiscie gdzie niegdzie zdarzaja sie sekundowe przycinki ale nie jest to jakies meczace.

Poza tym na tej karcie gralem w stalkera na full dynamic, 1024x768, textury na 50% , reszta na full , bez aa i mialem srednio 30 fps, przeszedelm cala gre i bardzo dobrze mi sie gralo, czekam na sequel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łażąc po Zonie, a będąc nieco leniwym znalazłem sposób na wcześniejsze dostanie się do baru xD

 

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «
Metoda jest prosta:

1. Podchodzimy do środka bramy

2. Zapisujemy F6

3. Wczytujemy F7 - dwa powyższe punkty zapobiegają wrogiemu nastawieniu żołnierzy do nas

4. Pchamy drzwi i cieszymy się otwartym Barem :mrgreen:

 

5. Wracając już nie będziemy w stanie popchać drzwi ciałem - musimy w nie strzelić z szybkostrzelnej broni (akm 74/2u wystarcza)

 

Poniżej link do zamieszczonego przeze mnie na YT filmu, w razie, gdyby opis był niejasny ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=qGe_T6LVr0Y

Edytowane przez Mayo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Carl Orff

Nieźle mayo.

 

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «
Ja muszę wracać z sarkofagu do prypeci, bo nie zabrałem dekodera kutwa! :D
z terenu elektrowni nie mozna juz sie wydostac. przynajmniej ja nie moglem :/ brama zamknieta i kupa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosze, dajcie mi save z Prypeci.

Bezmyslna reinstalka systemu pozbawila mnie sava z przedostatniej misji.

A chce powrocic do gry ponownie po zlozeniu nowego kompa.

coś dla siebie znajdziesz

http://rapidshare.com/files/47661243/stalker-shoc.rar

gra bez patchy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaginął w akcji ... tzn od miesiąca jest już gotowy problem w tym, że THQ chce wydać równocześnie jego wersję pod wszystkie języki i są jakieś tam problemy z językiem chińskim w efekcie cały świat musi czekać, aż patch będzie poprawnie działał na chińskiej wersji. Głupota prawda? Od tego właśnie jest THQ. Nawet GSC, które dotąd mimo poparcia decyzji THQ nad stalkerem szuka teraz innego wydawcy na rynku amerykańskim dla Clear Sky...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dawno już tego tematu nie śledziłem :) , stalkera nawet nie ukończyłem, ale teraz coś mnie naszło aby sobie cała gierkę przejść (nowy sprzęcik :rolleyes: ) :) , widzę że powychodziły jakieś patche itp, i mam pytanko co zainstalować aby wszystko ładnie biegało??? , instaluje stalkera i spolszczenie i co tego? :-P

Edytowane przez maruh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość StoProGratis

Witam, dawno już tego tematu nie śledziłem :) , stalkera nawet nie ukończyłem, ale teraz coś mnie naszło aby sobie cała gierkę przejść (nowy sprzęcik :rolleyes: ) :) , widzę że powychodziły jakieś patche itp, i mam pytanko co zainstalować aby wszystko ładnie biegało??? , instaluje stalkera i spolszczenie i co tego? :-P

Na 1GB raczej trudno żeby ładnie śmigało a patche nijak wpływają na ilość FPSów :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weekly update #6

--> http://stalker.funday.pl/news.php?readmore=221

 

 

Minęły już niemal trzy tygodnie od ostatniego newsa. Taki długi czas bez żadnej wiadomości spowodowany był właściwie ich brakiem ale teraz wreszcie coś nowego. Anton przysyła nam kolejny raport, a w nim niezwykle interesująca propozycja dla nas, graczy:

 

"Hej wszystkim!

 

Jestem nieco do tyłu z cotygodniowym raportem ale uwierzcie mi mam solidne usprawiedliwienie na tle prywatnym. Ale to nie jest news.

 

Przejdźmy do sprawy. Projekt jest teraz w fazie aktywnego developingu kiedy wszystkie elementy są łączone w jedną całość formując grę. Jest to moment, w którym interesującym wydaje się zaangażowanie społeczności fanowskiej w różnych obszarach pracy. Przede wszystkim jest to okazja by poznać wasze pomysły, to co lubicie. Po drugie, świeże spojrzenie jest zawsze pomocne. Ogólnie biorąc projekt może tylko na tym zyskać.

 

Tym samym chciałbym rozpocząć dyskusję- sugestie społeczności co do guestów.

 

Po krótce, macie tutaj warunki:

 

- Blowout (Spięcie) zmienił balans energii w Zonie, a Wojna Frakcji w sferze wpływów i terytoriów rozpoczęła się.

- Grywalne frakcje jakie mogę wymienić na tą chwilę to: Bandyci, Stalkerzy, Powinność, Wolność. Naukowcy są częściowo przekazani pod kontrolę gracza.

- Główna postać jest najemnikiem. Początkowo, prawie cała społeczność jest neutralna w stosunku do najemników.

- Wojsko, Monolit i zombie są zawsze wrogo nastawieni do gracza.

- Każda frakcja kontroluje jakiś poziom.

- Każda frakcja posiada własne cele w fabule oraz questy poboczne bazujące na ich ideologii.

-Chcielibyśmy usłyszeć sugestie dla pobocznych i symulujących (?) questów, nie dla zadań należących do głównego wątku. To powinny być pojedyncze misje, bądź ciąg nie więcej niż 3-4.

 

 

Najtrudniejszym jest to w tym pomyśle by nie tworzyć niesamowitych koncepcji tylko takie, które będziemy w stanie zaimplementować do gry.

 

Jak uczynić to bardziej zrozumiałym:

 

- Pamiętajcie o tym, że to jest STALKER, a nie jakaś gra z totalnie innymi mechanizmami jak Max Payne albo HL2, Elder Scrolls bądź War Craft.

- Nie próbuj opisywać mechanizmów wprowadzania questa od strony technicznej po prostu skoncentruj się na historii, motywacjach, intrydze...

- Nie twórz literackich opisów poszukiwań jak: "Czarne, zardzewiałe bramy wydawały przygnębiające dźwięki podczas silnego wiatru. Zmęczony stalker ledwo co może trzymać oczy szeroko otwarte; jego karabin niemal wyślizguje się z rąk."

- Nie używaj w swoich questach obiektów i umiejętności, których nie zawarto w oryginalnej grze (coś jak miecz samurajski, ogniste kule czy ulubione potwory)

- Używaj zalecanego formatu- będzie to prostsze dla nas do czytania i pracy z takim zadaniem pobocznym.

 

Co mogę obiecać dla najlepszych? Oczywiście wprowadzenie zadania pobocznego do gry, możliwość nazwania postaci wedle życzenia zwycięscy oraz umieszczenie danych autora w creditsach.

 

 

Dziękuję wam wszystkim,

Anton"

 

<b>Główny wątek gdzie możecie wpisywać swoje pomysły znajduje się na łamach serwisu <b>Oblivion-Lost</b> nie mniej jednak u nas również założyłem już podobny wątek gdzie można postować swoje questy, szczególnie wygodne dla tych, którzy angielskiego nie znają bądź nie w tak zaawansowanym stopniu by napisać to co macie zamiar opublikować. </b>

 

--> http://board.oblivion-lost.de/forumdisplay.php?f=202 (oblivion-lost)

--> http://stalker.funday.pl/forum/viewthread....p;thread_id=419 (stalker.funday.pl)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Clear Sky interview @PL

 

news: http://stalker.funday.pl/news.php?readmore=222

oryginalny materiał (ENG): http://forum.v5g.de/showthread.php?p=154771#post154771

tłumaczenie by me Copyright © LPKorn3324 (tak na wszelki wypadek jakby "pewien serwis chciał sobie przygarnąć "co nieco" )

 

# Co was skłoniło do zrobienia prequela? Gdzie i kim będziemy grali na początku gry?

 

-Wydarzenia w oryginalnym Cieniu Czarnobyla stworzyły wiele nieoczekiwanych ścieżek gdy protagonista został znaleziony na pół żywy w ciężarówce z dziwnym tatuażem na jego przedramieniu. Przed tym wiele ciekawych i ważnych incydentów miało miejsce i to właśnie o nich chcemy opowiedzieć w Clear sky.

Wierzymy również, że koncepcja Zony jest całkiem nowatorska. Nie jest to zwykła fikcja czy fantastyka. Mamy tutaj aż nadto nowych zagadnień i reguł jak anomalia, artefakty i wszystko co związane ze stalkerami. Chcielibyśmy zapoznać graczy ze światem S.T.A.L.K.E.R.a zanim ci poznają "wielką" historię jaka wydarzy się w przyszłości. Prequel obliguje nas do ujawnienia dlaczego Strelok został znaleziony w ciężarówce śmierci i do tego w jaki sposób znalazł się w zasięgu programu o kodowej nazwie S.T.A.L.K.E.R., co wydarzyło się w czasie poprzedniej wędrówki Streloka do centrum Strefy, do czego to doprowadziło i wiele innych rzeczy.

 

# W drobnej zapowiedzi w aktualnym "raporcie tygodnia #4" planowałeś zapoznać nas z "wojnami-frakcji". Co to dokładnie oznacza?

 

-W rzeczy samej jednym z kluczowych elementów S:CS jest Wojna Frakcji. Jest to kompletnie sterowana przez A-Life część gry wraz z fabułą realizowaną w tle. Mapa Zony uległa zmianie, bezpieczne przejścia zniknęły pod stosami anomalii, a wielu samotnych stalkerów i ich całych grup znalazło się właśnie w tej zamkniętej Strefie, pojawiły się do tego świeże ścieżki do nowych obszarów. Zasada "słaby pokój jest lepszy niż zacięta wojna" przestała funkcjonować. Kataklizm zniszczył kruchą równowagę. Frakcje starły się ze sobą w celu kontroli nad nowymi terytoriami, dostępem do pól artefaktów oraz z racji strefy wpływów.

 

Mówiąc o Wojnach Frakcji nie mamy na myśli pola bitwy jak lądowanie aliantów na skalę Normandii. Zona jest zbyt niebezpieczna dla dużych grup ludzi ponadto nie ma tam aż tak wielu stalkerów. Rzadkie przykłady potyczek mają miejsce pomiędzy małymi grupkami stalkerów w walce o kluczowe punkty. Tylko atak na bazę frakcji może wyglądać jak wojna na pełną skalę.

 

Zasady są całkowicie zrozumiałe. Każda z frakcji ma w pełni rozwiniętą bazę na jednym z poziomów. Grupy takie dążą do walk z innymi wrogimi klanami po to by zagarnąć strefę wpływów i unicestwić przeciwnika.

Są trzy rodzaje punktów jakie gracz może znaleźć na każdej mapie- terytorium, zaopatrzenie oraz laboratoria. Kontrola nad tymi elementami jedną frakcję umacnia, a inną osłabia. Również od tego jaki poziom kontroli będziemy posiadali na danym poziomie definiować będzie jak wielu członków może grupa taka przyjąć, jaki poziom doświadczenia można uzyskać i wyposażenie.

Główny bohater gry jest najemnikiem co pozwala mu wstąpić do każdej frakcji albo w ogóle nie przystąpić do żadnej. Gracz jest kluczową postacią w Wojnie Frakcji. Gracz przewodząc w grupie może doprowadzić ją do zwycięstwa.

 

# W jakim stopniu Wojny Frakcji będą kontrolowane przez A-Life?

 

- Wojny Frakcji są elementem w pełni kontrolowanym przez A-Life. Każda z grup posiada własne globalne i aktualne zadania, które wypełnia. Globalne to walka przeciwko wrogim frakcjom oraz zadania wynikające z samej doktryny grupy. Dla przykładu dla Duty jest to eliminowanie mutantów. Aktualne (lokalne) zadania to walka o dokładnie ustalone, lokalne elementy- terytoria, zaopatrzenia i zdobycza naukowe. Każdy z tych punktów jest bardzo ważny dla frakcji. Zanim gracz dołączy się do jakiejkolwiek z grup dążą one do balansu pomiędzy sobą. W wypadku gdy jedno z ugrupowań zacznie rosnąć w siłę to pozostałem zaczną sprzeciwiać się temu. Z tego też powodu grać może znacznie zmienić sytuację.

 

# Czy udałoby wam się stworzyć coś na wzór powieści jako gatunku misji coś czego w oryginalnym S.T.A.L.K.E.R.ze nie widzieliśmy?

 

- Tak, jeżeli gracz stanie po stronie jednej grupy w Wojnie Frakcji będzie musiał przebyć kilka poziomów doświadczenia. gracz obierze własną drogę zaczynając od początkującego do weterana grupy zaczynając od bardzo prostych zadań aż po udział w walkach na terenie obcych klanów. Postęp w hierarchii grupy jest całkiem klarownie zauważalny. Dla przykładu gracz tuż po wstąpieniu w szeregi frakcji nie będzie miał możliwości udania się do jej kwatery głównej, zadania otrzyma od strażników. Gdy gracz będzie posiadał rangę weterana misje będzie otrzymywał od samego przywódcy grupy.

 

# Przyjdzie nam zobaczyć nowe środowiska, które zostały wycięte z pierwszej części gry jak mokradła?

 

- W S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky pojawią się nowe znane już poziomy. Przykładowo Czerwony las, Mokradła, odizolowane miasto Limańsk i inne. Wszystko to co wymieniłem to nowe lokacje. Tylko koncepcja Mokradeł była rozwijana w czasie developingu oryginalnego S.T.A.L.K.E.R.a jednakże na poziomie konceptu została opuszczona z przyczyn natury technicznej. Mokradła w Clear Sky to kompletnie inny level.

 

# Kompleks elektrowni atomowej w Czarnobylu ponownie odegra kluczową rolę w fabule? Jeżeli tak to czy przyjdzie nam zwiedzić ten obszarcałkowicie swobodnie (jak w trybie free-play) bez poczucia jakbyśmy byli na polu bitwy?

 

- Rzeczywiście elektrownia będzie kluczem do wyjaśnienia całej fabuły. Jednakże gracz w czasie tej misji nie będzie mógł dowolnie eksplorować poziomu jest on zwyczajnie zbyt śmiercionośny.

 

# Planujecie wprowadzić do gry nowe mutanty?

 

- Planujemy nad obiema elementami czyli nowymi zdolnościami znanych już mutantów oraz nad zupełnie nowymi kreaturami. Dla przykładu mutanty teraz będą się bać światła gdy zapadnie zmrok. Sfora psów nie zaatakuje gracza, który ma dobre wyposażenie wraz z oświetleniem w nocy. Psy będą warczeć na gracza, będą się trzymały w ukryciu w nadziei, że temu zgaśnie latarka bądź odwróci się do nich plecami. Taki "świetlny inwentarz" pozwoli przetrwać nam podczas nocnych wypraw oraz w czasie eksploracji podziemi.

Nie mogę powiedzieć zbyt wiele o nowych kreaturach. Nowi wrogowie będą znacząco różnili się od tych, których już znamy. Ich zachowanie będzie bardziej realistyczne. Także mutanty będą budzić strach za sprawą własnych zdolności jak lewitacja, siły psi, wydając różne dźwięki i poruszając się bardzo szybko.

 

# Możemy się spodziewać nowych broni, anomalii?

 

- Na pewno, pojawią się nowe typy prototypowych broni, pancerzy i anomalii. Jednakże główną rzeczą jaka tyczy się broni to ich mechanizmy, które całkowicie przeanalizowaliśmy. Pomówmy właśnie o broniach. Podzieliliśmy bronie na pospolite używane przez większość frakcji oraz rzadkie jakie mało kto posiada. Każdy pistolet jaki gracz znajdzie na polu walki jest daleki od jego najlepszych charakterystyk i nie jest możliwe ulepszenie jego właściwości. W zasadzie pospolitych bronie nie da się unowocześnić. Są to tanie podróbki albo bardzo ciężkie konstrukcje. Przykładowo podrobiony Kałasznikow -Made in China-. Inaczej gdy znajdziemy rzadką broń wtedy możemy ją znacznie ulepszyć. Mamy tu do czynienia z dwoma metodami- modyfikacjami i ulepszeniami oraz z regulacją. W ten sposób gracz powinien być zainteresowany w wytworzenie "własnej" broni poprzez zainwestowanie w jej modyfikacje i wyregulowanie co uczyni ją w pełni osobistą.

 

Niebawem opowiem wam o innych koncepcjach dotyczących tego elementu gry.

 

# Czy w grze zaszły jakieś inne nieprawdopodobne zmiany? Zmodyfikowaliście grafikę? Jak wygląda HUD i ekran interakcji z innymi NPC?

 

- Clear Sky różni się szczególnie od oryginalnej gry w dobrym tego słowa znaczeniu. Mieliśmy okazję przekonać się czego gracze nie lubią, a co im odpowiada. Mieliśmy również okazję poprawić wszystkie niedoróbki na jakie nie mieliśmy wcześniej czasu. Zmian jest tak wiele, że ograniczę się do tych największych:

 

* Cały materiał graficzny zrobiony jest przy użyciu normal mappingu i innych technologii. Stara grafika została zmieniona. Aktualne materiały graficzne wyglądają bardzo nowocześnie, aktualnie

* Poprawiony silnik Dx9 wraz ze wszystkimi najnowszymi technicznymi właściwościami

* Zaprojektowany totalnie nowy silnik DX10

* Zaimplementowany IK

* Zmieniony silnik animacji

* AI może unikać dynamicznych przeszkód oraz rzucać granaty

* Wiele nowych pozycji i animacji dla NPC

* Sceny w grze są bardziej dynamiczne, a to za sprawą użycia wielu unikalnych animacji

* Masa zmian w mechanizmie gry i tak dalej...

 

Co tyczy się HUDa- będzie zmieniony. Przykładowo zaimplementowaliśmy podwójny HUD tak, że gracz w jednej ręce może trzymać broń, a w drugiej przedmiot. Wiele informacji jest teraz wyświetlanych na dekoderze.

 

# Zobaczymy w grze DirectX 10?

 

- Tak, na dzień dzisiejszy jestem w 90% pewien, że z nowym renderem zdążymy na czas premiery i gracze będą mieli możliwość poznać zalety nowej technologii. Będziemy wspierać obie technologie czyli aktualną i ultra-nowoczesną.

 

# Jak zoptymalizowaliście A-Life? czy zmiany jakie zaszły na tej płaszczyźnie zaskoczą nas?

 

- A-Life to jedno z głównych pól zmian i regulacji jakie przeprowadzamy. uwzględniliśmy wszystkie uwagi i wprowadziliśmy konieczne zmiany.

 

Innymi słowy wyznaczyliśmy sobie cele tworząc A-Life dla Clear Sky:

Pogłębić A-life

Uczynić go urozmaiconym do granic możliwości

Pozwolić graczowi by widział skutki swoich działań

Poprawić błędy

 

Krótko o każdym przedsięwzięciu:

 

1. Sensowność świata kierowanego przez A-Life. Teraz wszystko objęte w A-Life ma sens. Autentyczne frakcje z prawdziwymi zadaniami i ideologią jaka ma odzwierciedlenie w ich zachowaniu, przeciwnikami z którymi walczą, terytoriami i rzadkimi anomaliami jakie kontrolują. Stalkerzy wypełniają prawdziwe zadania i walczą dla realnych korzyści. Kontrola stref wpływów określa to ilu nowych członków frakcja może przyjąć, na jakim poziomie, jakie wyposażenie i uzbrojenie będzie posiadać.

 

2. Rozmaitość. Nigdy więcej ataków na te same obiekty. Sytuacja w Zonie cały czas się zmienia- nieprzewidywane ataki na terytoria, nowe pola artefaktów bądź odkrycie przejścia do obszarów wrogiego klanu wykonywującego misję. Gracz może wziąć udział w tych wydarzeniach lub nie. Możliwym jest swobodne handlowanie ze stalkerami, wykonywanie powierzonych przez nich zadań.

 

3. Działania gracza prowadzą do zauważalnych skutków w świecie gry. Prosty przykład: Droga do pola artefaktów jest kontrolowana przez bandytów. Grupa stalkerów do jakiej należy gracz nie może zbliżyć się do pola. Po zabezpieczeniu drogi zobaczymy stalkerów zbierających artefakty.

 

4. Naprawiono prawie wszystkie błędy jak ogromny ilość Bandytów na Wysypisku.

# Wszyscy doskonale wiemy, że czas do premiery oryginalnej gry strasznie się przeciągał. W jakim czasie planujecie wypuścić Clear Sky?

 

- zgadza się developing Cienia Czarnobyla był bardzo trudny ale w końcu udało nam się go ukończyć. Posiadamy znacznie ulepszone technologie i udoskonalamy je; mamy również profesjonalną załogę. Wioelu udzi nie tylko "przetrwało" długi i wyczerpujący proces tworzenia gry ale dostarczało szalonych ideii. Jestem w 100% przekonany w pracę tych ludzi i dlatego mocno wierze, że data pojawienia się gry to Marzec, 2008.

 

# Czy to GSC World Publishing będzie wydawcą prequela? Jeżeli nie to kto?

 

- To pytanie jest nadal nierozstrzygnięte. Robimy wielką grę i chcielibyśmy mieć najlepsze stosunki z wydawcą. Biznes to biznes. Myślę, że nie będzie wielu wydawcó, którzy będą mogli przewyższać naszą ofertę.

 

# Ostatnio potwierdziłeś, że macie w planach jeszcze większą współpracę ze społecznością graczy w przyszłości. Planujecie zaangażowanie społeczności w nieco większym stopniu podczas procesy tworzenia gry jak na przykład wysłuchiwanie idei jakie ludzie postują? Jeżeli nie to co planujecie by uściślić relację GSC - fani?

 

- Tak, społeczność graczy jest dla nas bardzo ważna i będziemy robili wszytsko by aktualną współpracę jeszcze bardziej zacieśnić.

jak to widzę? po pierwsze chcemy stworzyć świetną grę, która zwróci uwagę graczy.

Studiujemy również głosy graczy, które to mówią o tym jakie elementy nie przypadły im do gustu. Wiele zmian jakie wprowadziliśmy w Clear Sky inspirowanych było właśnie krytyką ze strony fanów gry.

Myślimy o wspólnym pisaniu historii dla stalkerów, które pojawią się w grze.

Wraz z O-L.de będziemy dawali możliwość wypowiedzenia się do w prequelu miało by zaistnieć.

Równocześnie nie kończymy wsparcia dla S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl- po ukazaniu się patchu 1.0004 udostępnimy nowe mapy dla multipalyera, a na ukończeniu jest już patch 1.1 z takimi elementami jak trybem swobodnej gry i nowym poziomem trudności, wieloma udogodnieniami.

Postaram się informować was na bieżąco o nowinkach z procesu tworzenia gry. Miejcie oko na newsy!

 

Dzięki za ciekawe pytania i do zobaczenia wkrótce na Oblivion-lost.de i oficjalnej stronie gry.

 

 

 

... z racji, że sporo było do tłumaczenie to momentami nieco upraszczałem je by wyrobić się na czas stąd jakby ktoś powiedział, że nie zawsze tłumaczenie mieści się w ścisłej formie to ma rację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh może to śmieszne ale mam problem z zabijaniem ludzisków za pomoca tgo podstawowego pistoletu ... :) kupic gdzies inny moge na początku gry czy musze sie poduczyć tego czegoś i sie skraaaadaććć ... ? troche mnie to denerwuje przyznam bo za czesto Wczytaj robie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...