Jump to content
Sign in to follow this  
silver_pl

Plyta glowna na socket T -- Kupowac? - jak z wentylem pod pr

Recommended Posts

no wlasnie chce kupic taki procesor i plyte zeby za rok mogl wymienic tylko proca na szybszego bez konicznosci modernizacji calego kompa.

z rozmowy na forum wywnioskowalem ze chyba kupie proca i plyte na socket T - rozwijająca sie teraz technologia :)

 

mam dylemat z tego co patrzylem na komputroniku są tylko dwie plyty glowne pod ten procek - fajna plyta gigabyta i gorsza solteka i moje pytanie brzmi czy oplaca mi sie kupowac teraz plyte gigabyta i co za tym idzie wymiane grafy na PCI Express czy poczekac z pol roku az na dobre pojawią sie w sprzedazy plyty glowne innych producentow??

 

ah jeszcze jedno zastanawia mnie jak jest z coolerami na ten socket bedą jakies nowe coolery specjalnie pod ten socket czy stare tez na niego wejdą??(zalman , volcano 12)

i male pytanko tak mi sie nasuwa czy jesli kupie obudowe Chiefteka z serii dragon to wejdzie tam plyta z socket T(LGA775)??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Socket T dopiero pojawia sie w polsce, mimo to jezeli cie stac na p4 lga i radka x600 to prosze bardzo - wartoSocket T dopiero pojawia sie w polsce, mimo to jezeli cie stac na p4 lga i radka x600 to prosze bardzo - warto, niewiem jak z wiatrakami , wez boxowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha o jeszcze jedno moze sie domyslacie jak bedzie z kreceniem na tym sokecie??? czy precsot bedzie sie krecil normalnie jak na socket 478 czy gorzej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

generalnie na socket T bedzie krecic sie gorzej, bo intel probuje zanizyc napiecie na chipsecie, co bardzo negatywnie odbija sie na wynikach krecenia (przekroczenie 220fsb to wielki problem dla wiekszosci plyt, ale maja pomoc nowe biosy).

 

ja bym na twoim miejscu kupil raczej jakas sprawdzana plyte i procesor za rozsadne pieniadze pod 478 (beda wolniej tracic na wartosci), bo na socket T narazie zawsze przeplacisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh no to chyba jednak kupie cos na socket 478

 

hej a mozecie mi powiedziec na jakim procu moge dobic do 4Ghz??

 

chce kupi plyte asusa P4C800 Deluxe albo Abit IC7-MAX3 -- co lepsze dla overlockera?

 

aha i czy ma to byc Northwood czy Prescot? -- slyszalem ze northwoody lepiej sie krecom a ja chce dobic do 4Ghz :)

 

PS.CZY NA KTORĄŚ Z TYCH PLYT WEJDZIE MI GEFORCE 2 MX 200?? (chyba AGPx4)??

Share this post


Link to post
Share on other sites

...slyszalem ze northwoody lepiej sie krecom a ja chce dobic do 4Ghz :)...

:lol: kto ci bajek nawciskal ze northwoody sie lepiej "krecom" wcale niesa lepsze do oc, wydzielaja mniej ciepla i tyle, na presscocie z dobrym chlodzeniem powinienes dobic do 3,8 - 3,9 na 4.0 tylko na wc

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh ok zapamietam a moze odpowie mi ktos na pytanie odnosnie jaką plyte wybrac?? chyba ten abit jest lepszy i ma system OTES:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no -powiedzcie co wybrac:

- Prescot 2,8 (533Fsb)

- Prescot 2,8 (800Fsb)

- Northwood 2,8 (533Fsb)

- Northwood 2,8 (800Fsb)

 

bo juz nieiwem i jak powiecie to wytlumaczcie dlaczego akurat ten

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co do plyty pod Intela to juz nie wiem co LEPSZE dla overlockera (WYSOKIE FSB);

- Asus Asus P4C800E Deluxe Intel 875P + LAN 1 Gb + SATA + IEEE1394;

- Abit IC-7 MAX3

 

co jest lepsze????

Share this post


Link to post
Share on other sites

generalnie na socket T bedzie krecic sie gorzej, bo intel probuje zanizyc napiecie na chipsecie, co bardzo negatywnie odbija sie na wynikach krecenia (przekroczenie 220fsb to wielki problem dla wiekszosci plyt, ale maja pomoc nowe biosy).

To nie tak. Od FSB sa zalezne taktowania PCIe i szyny laczacej mostek polnocny z poludniowym (a co za tym idzie SATA). Dlatego tak marnie idzie krecenie. Do tego ograniczeniem jest wy3malosc kart graficznych. GeForce pozwala podjechac do 260MHz, Radeon o 20MHz wiecej. Po szczegoly zapraszam na Anandtecha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak narazie Intel NIE zaleca stosowania szyny PCIe. Co do plyt glownych - ciekawi mnie dlaczego nikt jeszcze nie wyprobowal DFI LanParty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem tylko taki że northwoody są już coraz trudniej dostępne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cłowieku zastanów sie po co ci 4 giga?? dla szpanu ??

takich pytan na tym forum sie nie zadaje ;) Mialem niedawno p4 @ 3.8 i musze powiedziec, ze giery wtedy lataly. Zreszta do dooma3 4ghz to tak w sam raz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmiana na T - moim zdaniem - będzie miała sens dopiero wtedy, jak się pojawią procesory z obsługą trybu NX, a podobne nie będa robione na 478.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sławne sprzetowe blokowanie możliwosci wykonania kodu na obszarze przeznaczonym na dane - czyli całkiem skutecznie zamykające robalom możliwość korzystania z przepełnienia bufora do wykonania (nielegalnie) własnego kodu.

Jedna z większych atrakcji SP2 do XP i Athlonów 64.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.