Ar2 Opublikowano 13 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2005 (edytowane) Apropos tego TV samsunga. Tryb 1080i jest to jeden z trybów HDTV, natomiast oznaczenie HD READY jest oznaczeniem organizacji EICTA a wymagania są następujące: 1. Odbiornik musi posiadać minimum 720 linii w poziomie 2. musi posiadać min 1 wejście komponent i 1 cyfrowe w postaci albo dvi albo hdmi które 3. musi przetwarzać 720p przy 50 i 60 Hz i 1080i przy 50 i 60 Hz 4. Wejście cyfrowe musi być kompatybilne z protokołem HDCP Z tego co sie orientuję ten samsung nie ma oznaczenia HD ready, natomiast radzi sobie z sygnałem HD. Moje zdanie jest takie, że nawet na podstawowej plaźmie (EDTV) czy lcd różnica między pal'em a HDTV będzie porażająca. Panele z natywną rozdzielczością 1920x1080 nazywane są Full HD. Edytowane 14 Października 2005 przez Ar2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaon Opublikowano 13 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2005 (edytowane) ENIAC tez byl komputerem, choc nie mial ani jednego tranzystora i latal na lampachI nie obsługiwał nawet systemu dwójkowego, tylko dziesiętny. Pomijając definicje, to można przyjąć, że wszystko co ma związek z elektroniką jest kompem lub ma w sobie komputer. PS do Gladiaka, przykład z DVD był niewypałem, co do reszty się zgadzam i oboje z Jędrzejem macie po trochu racji, a rozpisywanie przykłądówby zajęło n stron, a do żadnego wniosku byśmy nie doszli, bo każdy przykład o czym innym świadczy. I jeszcze jeden OT. W jednej gazecie sklepu komputerowego napisali, że ich komputer jest między innymi uniwersalną konsolą do gier, wielki lol. I może jeszcze jeden OT. Z historii wynika, że jeżeli za komputer przyjąć tylko to co spełnia jedynie założenia początkowe, to wyszło by na to, że jedynymi komputerami są kalkulatory. Edytowane 13 Października 2005 przez Xaon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladiac Opublikowano 13 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2005 przykład z DVD był niewypałem, oto tekst z historii wynalazkow: W zamysle twórców format DVD powstał w celu cyfrowego zapisu materiałów wideo, jednak rosnące zapotrzebowanie przemysłu komputerowego na nośniki o większej pojemności sprawił, że stał sie formatem uniwersalnym. mysle ze do karty sieciowej i hdd mozna tez dokoptowac dvd ,bo o ile cd zaczal sie dzieki przemyslowi fonograficznemu to powstanie DVD wymusilo zapotrzebowanie komputerowe na wieksze pojemnosci- dopisalem to tylko gwoli scislosci ze staram sie podawac info ktore mozna potwierdzic z netu :) amen to tego tematu juz nie wracam jeszcze na koniec ,wiadomo z astronomi ze ksiezyc to satelita ziemi, jednak nikt nie mowi :spojrz na satelite, bo tu moga wystepowac wieloznacznosci w wyborze tegoz satelity ,bo jak wiemy na naszej orbicie krazy wiele innych satelit jednak nie sa one cialami niebieskimi, podobnie jesli chodzi o konsole czy kalkulator, jedno i drugie ma za zadanie liczyc i mozna nazwac je na swoj sposob komputerem ,jednak jak to w zyciu bywa ,dla ludzi konsola to konsola a kalkulatora nikt kto go kupuje w sklepie nie nazwie komputerem choc mialby do tego prawo, wiemy rowniez ze "komputer"w tych czasach ma spelniac inne zadania a konsola inne i dlatego wzgledem ich przeznaczenia nazywa sie je tak a nie inaczej, slowo komputer nabral od kilku lat innego znaczenia, kiedys jeszcze kiedy komputery raczkowaly i niebyly dostepne ,kazdy wiedzial ze komputer ma liczyc jakies tam dane w jakims instytucie czy labolatorium,nie bylo mowy o filmach ,dvd,czy zwyklej przyjemnosci, dzisiaj nikt o takim komputerze nie mysli,kazdy wie ze jest multimedialny i sluzy do wszystkiego,okreslenie to samo ,zadania inne(caly czas mam na mysli zwyklych zjadaczy chleba), dla mnie zawsze konsola bedzie konsola a nie komputerem chocby 100 % jej bebechow bylo z pc ,roznica dla mnie wynika z przeznaczenia, no to tyle tego OT :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonny2003 Opublikowano 14 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2005 Śmieszy mnie to gadanie o telewizorach HD za tysiące złotych i jak to ludzie biadolą,że nie mają pieniędzy i kombinują z różnymi "podrabianymi" telewizorami HD.Jak rozwiązanie jest takie proste.X360 będzie można bez problemu podłączyć do monitora komputerowego.Np: Nowy wyczesany monitor Samsunga kosztuje około 500 zł.Co prawda nie jest to LCD i ma 17 cali ale obraz żyleta.W 1280x720 wyświetla spokojnie 100 hz (mój starszy model Samsunga 755dfx w tej rozdziałce ma 100 Hz więc nowy może jeszcze więcej np 120 hz).Oczywiście progressive scan BO KAŻDY MONITOR MA PROGRESIVE SCAN ,bo to normalna rzecz w monitorach,że nie nie wyświetlają co drugiej linii czarnej.Plamka 0.2 i czego tu więcej szukać?Po co to całe halo wokół telewizorów HDTV skoro zwykły tani pecetowy monitor może spokojnie i z powodzeniem zastąpić HDTV i kto wie czy nawet obraz nie będzie ostrzejszy bo mniejszy.Jedyne co może komuś nie pasować to to ,że taki TV ma ze 2 razy większy ekran albo i lepiej,ale można zakupić np monitor 19` za jakieś 800-900 zł i już nie jest źle,albo i nawet 21`.Pozatym nie każdy ma miejsce na duży TV w pokoju.Ludzie co na PC grają na monitorach 17` nagle chcą do konsoli wielkiego HDTV.Równie dobrze można chcieć do PC HDTV bo też da się podłączyć ,a do konsoli monitor.To trochę bez sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 14 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2005 A teraz zadanie za 100 punktow - podlacz konsole do tego monitora, majacego TYLKO wejscie VGA ;) X360 bedzie mial pewnie HDMI, ale to jest zlacze w 100% cyfrowe i co najwyzej DVI sie z tego wyprowadzi (w koncu HDMI to DVI + SPDIF w jednym kabelku). A jak wplywaja na jakosc sygnalu wszelkiej masci konwertery nie trzeba chyba mowic... Aha, zapomnialbym - gry na next-geny beda prawdopodobnie w trybie widescreen (16:9) - np. screeny z MGS4 takie sa. I w tym momencie monitor robi sie coraz bardziej polsrodkiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonny2003 Opublikowano 14 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2005 A teraz zadanie za 100 punktow - podlacz konsole do tego monitora, majacego TYLKO wejscie VGA X360 bedzie mial pewnie HDMI, ale to jest zlacze w 100% cyfrowe i co najwyzej DVI sie z tego wyprowadzi (w koncu HDMI to DVI + SPDIF w jednym kabelku). A jak wplywaja na jakosc sygnalu wszelkiej masci konwertery nie trzeba chyba mowic... A własnie że nie masz racji bo ORYGINALNYM kabelkiem HD do X360 będzie można spokojnie podłączyć konsolę do zwykłego monitra CRT. http://features.teamxbox.com/xbox/1245/Xbox-360-FAQs/p3/#vga Aha, zapomnialbym - gry na next-geny beda prawdopodobnie w trybie widescreen (16:9) - np. screeny z MGS4 takie sa. I w tym momencie monitor robi sie coraz bardziej polsrodkiem...A tryb wyświetlania grafiki to już od wielu lat w wielu grach na wielu konsolach można było ustawiać,a next geny będą miały to napewno w menu w biosie.Jeśli dobrze pamiętam to już Xbox czy PS 2 miało taką opcję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaon Opublikowano 14 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2005 Co nie zmienia faktu że vide screen jest ładniejsze. Jeżeli gra nia pieca na takie bajery pozwala (ala juiced), to ustawiam sobie panoramiczną rozdziałkę i zwężam obraz na monitorze. Mam wprawdzie wtedy tylko ok 10" ekran, ale to mi wystarcza (skoro podobają mi się nawet filmiki na komórkach :P ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 14 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2005 To teraz inna ciekawostka, coby sie nie nudzic :P Dotyczy co prawda obu konsol, ale zdecydowalem sie wrzucic to tutaj (szczegolnie, ze dlugie): http://groups.google.com/group/alt.games.v...2ff83d96ea78ea9 Anandtech: both X360 and PS3 CPUs suck incredibly bad Microsoft's Xbox 360 & Sony's PlayStation 3 - Examples of Poor CPU Performance Date: June 29th, 2005 Author: Anand Lal Shimpi "In our last article we had a fairly open-ended discussion about many of the challenges facing both of the recently announced next-generation game consoles. We discussed misconceptions about the Cell processor and its ability to accelerate physics calculations, as well as touched on the GPUs of both platforms. In the end, both the Xbox 360 and the PlayStation 3 are much closer competitors than you would think based on first impressions. The Xbox 360's Xenon CPU features more general purpose cores than the PlayStation 3 (3 vs. 1), however game developers will most likely only be using one of those cores for the majority of their calculations, leveling the playing field considerably. The Cell processor derives much of its power from its array of 7 SPEs (Synergistic Processing Elements), however as we discovered in our last article, their purpose is far more specialized than we had thought. Speaking with Epic Games' head developer, Tim Sweeney, he provided a much more balanced view of what sorts of tasks could take advantage of the Cell's SPE array. The GPUs of the next-generation platforms also proved to be quite interesting. In Part I we speculated as to the true nature of NVIDIA's RSX in the PS3, concluding that it's quite likely little more than a higher clocked G70 GPU. We will expand on that discussion a bit more in this article. We also looked at Xenos, the Xbox 360's GPU and characterized it as equivalent to a very flexible 24-pipe R420. Despite the inclusion of the 10MB of embedded DRAM, Xenos and RSX ended up being quite similar in our expectations for performance; and that pretty much summarized all of our findings - the two consoles, although implementing very different architectures, ended up being so very similar. So we've concluded that the two platforms will probably end up performing very similarly, but there was one very important element excluded from the first article: a comparison to present-day PC architectures. The reason a comparison to PC architectures is important is because it provides an evaluateuation point to gauge the expected performance of these next-generation consoles. We've heard countless times that these new consoles would offer better gaming performance than anything we've had on the PC, or anything we would have for a matter of years. Now it's time to actually put those claims to the test, and that's exactly what we did. Speaking under conditions of anonymity with real world game developers who have had first hand experience writing code for both the Xbox 360 and PlayStation 3 hardware (and dev kits where applicable), we asked them for nothing more than their brutal honesty. What did they think of these new consoles? Are they really outfitted with the PC-eclipsing performance we've been lead to believe they have? The answer is actually quite frequently found in history; as with anything, you get what you pay for. Learning from Generation X The original Xbox console marked a very important step in the evolution of gaming consoles - it was the first console that was little more than a Windows PC. It featured a 733MHz Pentium III processor with a 128KB L2 cache, paired up with a modified version of NVIDIA's nForce chipset (modified to support Intel's Pentium III bus instead of the Athlon XP it was designed for). The nForce chipset featured an integrated GPU, codenamed the NV2A, offering performance very similar to that of a GeForce3. The system had a 5X PC DVD drive and an 8GB IDE hard drive, and all of the controllers interfaced to the console using USB cables with a proprietary connector. For the most part, game developers were quite pleased with the original Xbox. It offered them a much more powerful CPU, GPU and overall platform than anything had before. But as time went on, there were definitely limitations that developers ran into with the first Xbox. One of the biggest limitations ended up being the meager 64MB of memory that the system shipped with. Developers had asked for 128MB and the motherboard even had positions silk screened for an additional 64MB, but in an attempt to control costs the final console only shipped with 64MB of memory. The next problem is that the NV2A GPU ended up not having the fill rate and memory bandwidth necessary to drive high resolutions, which kept the Xbox from being used as a HD console. Although Intel outfitted the original Xbox with a Pentium III/Celeron hybrid in order to improve performance yet maintain its low cost, at 733MHz that quickly became a performance bottleneck for more complex games after the console's introduction. The combination of GPU and CPU limitations made 30 fps a frame rate target for many games, while simpler titles were able to run at 60 fps. Split screen play on Halo would even stutter below 30 fps depending on what was happening on screen, and that was just a first-generation title. More experience with the Xbox brought creative solutions to the limitations of the console, but clearly most game developers had a wish list of things they would have liked to have seen in the Xbox successor. Similar complaints were levied against the PlayStation 2, but in some cases they were more extreme (e.g. its 4MB frame buffer). Given that consoles are generally evolutionary, taking lessons learned in previous generations and delivering what the game developers want in order to create the next-generation of titles, it isn't a surprise to see that a number of these problems are fixed in the Xbox 360 and PlayStation 3. One of the most important changes with the new consoles is that system memory has been bumped from 64MB on the original Xbox to a whopping 512MB on both the Xbox 360 and the PlayStation 3. For the Xbox, that's a factor of 8 increase, and over 12x the total memory present on the PlayStation 2. The other important improvement with the next-generation of consoles is that the GPUs have been improved tremendously. With 6 - 12 month product cycles, it's no surprise that in the past 4 years GPUs have become much more powerful. By far the biggest upgrade these new consoles will offer, from a graphics standpoint, is the ability to support HD resolutions. There are obviously other, less-performance oriented improvements such as wireless controllers and more ubiquitous multi-channel sound support. And with Sony's PlayStation 3, disc capacity goes up thanks to their embracing the Blu-ray standard. But then we come to the issue of the CPUs in these next-generation consoles, and the level of improvement they offer. Both the Xbox 360 and the PlayStation 3 offer multi-core CPUs to supposedly usher in a new era of improved game physics and reality. Unfortunately, as we have found out, the desire to bring multi-core CPUs to these consoles was made a reality at the expense of performance in a very big way. Problems with the Architecture At the heart of both the Xenon and Cell processors is IBM's custom PowerPC based core. We've discussed this core in our previous articles, but it is best characterized as being quite simple. The core itself is a very narrow 2-issue in-order execution core, featuring a 64KB L1 cache (32K instruction/32K data) and either a 1MB or 512KB L2 cache (for Xenon or Cell, respectively). Supporting SMT, the core can execute two threads simultaneously similar to a Hyper Threading enabled Pentium 4. The Xenon CPU is made up of three of these cores, while Cell features just one. Each individual core is extremely small, making the 3-core Xenon CPU in the Xbox 360 smaller than a single core 90nm Pentium 4. While we don't have exact die sizes, we've heard that the number is around 1/2 the size of the 90nm Prescott die. IBM's pitch to Microsoft was based on the peak theoretical floating point performance-per-dollar that the Xenon CPU would offer, and given Microsoft's focus on cost savings with the Xbox 360, they took the bait. While Microsoft and Sony have been childishly playing this flops-war, comparing the 1 TFLOPs processing power of the Xenon CPU to the 2 TFLOPs processing power of the Cell, the real-world performance war has already been lost. Right now, from what we've heard, the real-world performance of the Xenon CPU is about twice that of the 733MHz processor in the first Xbox. Considering that this CPU is supposed to power the Xbox 360 for the next 4 - 5 years, it's nothing short of disappointing. To put it in perspective, floating point multiplies are apparently 1/3 as fast on Xenon as on a Pentium 4. The reason for the poor performance? The very narrow 2-issue in-order core also happens to be very deeply pipelined, apparently with a branch predictor that's not the best in the business. In the end, you get what you pay for, and with such a small core, it's no surprise that performance isn't anywhere near the Athlon 64 or Pentium 4 class. The Cell processor doesn't get off the hook just because it only uses a single one of these horribly slow cores; the SPE array ends up being fairly useless in the majority of situations, making it little more than a waste of die space. We mentioned before that collision detection is able to be accelerated on the SPEs of Cell, despite being fairly branch heavy. The lack of a branch predictor in the SPEs apparently isn't that big of a deal, since most collision detection branches are basically random and can't be predicted even with the best branch predictor. So not having a branch predictor doesn't hurt, what does hurt however is the very small amount of local memory available to each SPE. In order to access main memory, the SPE places a DMA request on the bus (or the PPE can initiate the DMA request) and waits for it to be fulfilled. From those that have had experience with the PS3 development kits, this access takes far too long to be used in many real world scenarios. It is the small amount of local memory that each SPE has access to that limits the SPEs from being able to work on more than a handful of tasks. While physics acceleration is an important one, there are many more tasks that can't be accelerated by the SPEs because of the memory limitation. The other point that has been made is that even if you can offload some of the physics calculations to the SPE array, the Cell's PPE ends up being a pretty big bottleneck thanks to its overall lackluster performance. It's akin to having an extremely fast GPU but without a fast CPU to pair it up with. What About Multithreading? We of course asked the obvious question: would game developers rather have 3 slow general purpose cores, or one of those cores paired with an array of specialized SPEs? The response was unanimous, everyone we have spoken to would rather take the general purpose core approach. Citing everything from ease of programming to the limitations of the SPEs we mentioned previously, the Xbox 360 appears to be the more developer-friendly of the two platforms according to the cross-platform developers we've spoken to. Despite being more developer-friendly, the Xenon CPU is still not what developers wanted. The most ironic bit of it all is that according to developers, if either manufacturer had decided to use an Athlon 64 or a Pentium D in their next-gen console, they would be significantly ahead of the competition in terms of CPU performance. While the developers we've spoken to agree that heavily multithreaded game engines are the future, that future won't really take form for another 3 - 5 years. Even Microsoft admitted to us that all developers are focusing on having, at most, one or two threads of execution for the game engine itself - not the four or six threads that the Xbox 360 was designed for. Even when games become more aggressive with their multithreading, targeting 2 - 4 threads, most of the work will still be done in a single thread. It won't be until the next step in multithreaded architectures where that single thread gets broken down even further, and by that time we'll be talking about Xbox 720 and PlayStation 4. In the end, the more multithreaded nature of these new console CPUs doesn't help paint much of a brighter performance picture - multithreaded or not, game developers are not pleased with the performance of these CPUs. What about all those Flops? The one statement that we heard over and over again was that Microsoft was sold on the peak theoretical performance of the Xenon CPU. Ever since the announcement of the Xbox 360 and PS3 hardware, people have been set on comparing Microsoft's figure of 1 trillion floating point operations per second to Sony's figure of 2 trillion floating point operations per second (TFLOPs). Any AnandTech reader should know for a fact that these numbers are meaningless, but just in case you need some reasoning for why, let's look at the facts. First and foremost, a floating point operation can be anything; it can be adding two floating point numbers together, or it can be performing a dot product on two floating point numbers, it can even be just calculating the complement of a fp number. Anything that is executed on a FPU is fair game to be called a floating point operation. Secondly, both floating point power numbers refer to the whole system, CPU and GPU. Obviously a GPU's floating point processing power doesn't mean anything if you're trying to run general purpose code on it and vice versa. As we've seen from the graphics market, characterizing GPU performance in terms of generic floating point operations per second is far from the full performance story. Third, when a manufacturer is talking about peak floating point performance there are a few things that they aren't taking into account. Being able to process billions of operations per second depends on actually being able to have that many floating point operations to work on. That means that you have to have enough bandwidth to keep the FPUs fed, no mispredicted branches, no cache misses and the right structure of code to make sure that all of the FPUs can be fed at all times so they can execute at their peak rates. We already know that's not the case as game developers have already told us that the Xenon CPU isn't even in the same realm of performance as the Pentium 4 or Athlon 64. Not to mention that the requirements for hitting peak theoretical performance are always ridiculous; caches are only so big and thus there will come a time where a request to main memory is needed, and you can expect that request to be fulfilled in a few hundred clock cycles, where no floating point operations will be happening at all. So while there may be some extreme cases where the Xenon CPU can hit its peak performance, it sure isn't happening in any real world code. The Cell processor is no different; given that its PPE is identical to one of the PowerPC cores in Xenon, it must derive its floating point performance superiority from its array of SPEs. So what's the issue with 218 GFLOPs number (2 TFLOPs for the whole system)? Well, from what we've heard, game developers are finding that they can't use the SPEs for a lot of tasks. So in the end, it doesn't matter what peak theoretical performance of Cell's SPE array is, if those SPEs aren't being used all the time. Another way to look at this comparison of flops is to look at integer add latencies on the Pentium 4 vs. the Athlon 64. The Pentium 4 has two double pumped ALUs, each capable of performing two add operations per clock, that's a total of 4 add operations per clock; so we could say that a 3.8GHz Pentium 4 can perform 15.2 billion operations per second. The Athlon 64 has three ALUs each capable of executing an add every clock; so a 2.8GHz Athlon 64 can perform 8.4 billion operations per second. By this silly console marketing logic, the Pentium 4 would be almost twice as fast as the Athlon 64, and a multi-core Pentium 4 would be faster than a multi-core Athlon 64. Any AnandTech reader should know that's hardly the case. No code is composed entirely of add instructions, and even if it were, eventually the Pentium 4 and Athlon 64 will have to go out to main memory for data, and when they do, the Athlon 64 has a much lower latency access to memory than the P4. In the end, despite what these horribly concocted numbers may lead you to believe, they say absolutely nothing about performance. The exact same situation exists with the CPUs of the next-generation consoles; don't fall for it. Why did Sony/MS do it? For Sony, it doesn't take much to see that the Cell processor is eerily similar to the Emotion Engine in the PlayStation 2, at least conceptually. Sony clearly has an idea of what direction they would like to go in, and it doesn't happen to be one that's aligned with much of the rest of the Industry. Sony's past successes have really come, not because of the hardware, but because of the developers and their PSX/PS2 exclusive titles. A single hot title can ship hundreds of millions of consoles, and by our count, Sony has had many more of those than Microsoft had with the first Xbox. Sony shipped around 4 times as many PlayStation 2 consoles as Microsoft did Xboxes, regardless of the hardware platform, a game developer won't turn down working with the PS2 - the install base is just that attractive. So for Sony, the Cell processor may be strange and even undesirable for game developers, but the developers will come regardless. The real surprise was Microsoft; with the first Xbox, Microsoft listened very closely to the wants and desires of game developers. This time around, despite what has been said publicly, the Xbox 360's CPU architecture wasn't what game developers had asked for. They wanted a multi-core CPU, but not such a significant step back in single threaded performance. When AMD and Intel moved to multi-core designs, they did so at the expense of a few hundred MHz in clock speed, not by taking a step back in architecture. We suspect that a big part of Microsoft's decision to go with the Xenon core was because of its extremely small size. A smaller die means lower system costs, and if Microsoft indeed launches the Xbox 360 at $299 the Xenon CPU will be a big reason why that was made possible. Another contributing factor may be the fact that Microsoft wanted to own the IP of the silicon that went into the Xbox 360. We seriously doubt that either AMD or Intel would be willing to grant them the right to make Pentium 4 or Athlon 64 CPUs, so it may have been that IBM was the only partner willing to work with Microsoft's terms and only with this one specific core. Regardless of the reasoning, not a single developer we've spoken to thinks that it was the right decision. The Saving Grace: The GPUs Although both manufacturers royally screwed up their CPUs, all developers have agreed that they are quite pleased with the GPU power of the next-generation consoles. First, let's talk about NVIDIA's RSX in the PlayStation 3. We discussed the possibility of RSX offloading vertex processing onto the Cell processor, but more and more it seems that isn't the case. It looks like the RSX will basically be a 90nm G70 with Turbo Cache running at 550MHz, and the performance will be quite good. One option we didn't discuss in the last article, was that the G70 GPU may feature a number of disabled shader pipes already to improve yield. The move to 90nm may allow for those pipes to be enabled and thus allowing for another scenario where the RSX offers higher performance at the same transistor count as the present-day G70. Sony may be hesitant to reveal the actual number of pixel and vertex pipes in the RSX because honestly they won't know until a few months before mass production what their final yields will be. Despite strong performance and support for 1080p, a large number of developers are targeting 720p for their PS3 titles and won't support 1080p. Those that are simply porting current-generation games over will have no problems running at 1080p, but anyone working on a truly next-generation title won't have the fill rate necessary to render at 1080p. Another interesting point is that despite its lack of "free 4X AA" like the Xbox 360, in some cases it won't matter. Titles that use longer pixel shader programs end up being bound by pixel shader performance rather than memory bandwidth, so the performance difference between no AA and 2X/4X AA may end up being quite small. Not all titles will push the RSX to the limits however, and those titles will definitely see a performance drop with AA enabled. In the end, whether the RSX's lack of embedded DRAM matters will be entirely dependent on the game engine being developed for the platform. Games that make more extensive use of long pixel shaders will see less of an impact with AA enabled than those that are more texture bound. Game developers are all over the map on this one, so it wouldn't be fair to characterize all of the games as falling into one category or another. ATI's Xenos GPU is also looking pretty good and most are expecting performance to be very similar to the RSX, but real world support for this won't be ready for another couple of months. Developers have just recently received more final Xbox 360 hardware, and gauging performance of the actual Xenos GPU compared to the R420 based solutions in the G5 development kits will take some time. Since the original dev kits offered significantly lower performance, developers will need a bit of time to figure out what realistic limits the Xenos GPU will have. Final Words Just because these CPUs and GPUs are in a console doesn't mean that we should throw away years of knowledge from the PC industry - performance doesn't come out of thin air, and peak performance is almost never achieved. Clever marketing however, will always try to fool the consumer. And that's what we have here today, with the Xbox 360 and PlayStation 3. Both consoles are marketed to be much more powerful than they actually are, and from talking to numerous game developers it seems that the real world performance of these platforms isn't anywhere near what it was supposed to be. It looks like significant advancements in game physics won't happen on consoles for another 4 or 5 years, although it may happen with PC games much before that. It's not all bad news however; the good news is that both GPUs are quite possibly the most promising part of the new consoles. With the performance that we have seen from NVIDIA's G70, we have very high expectations for the 360 and PS3. The ability to finally run at HD resolutions in all games will bring a much needed element to console gaming. And let's not forget all of the other improvements to these next-generation game consoles. The CPUs, despite being relatively lackluster, will still be faster than their predecessors and increased system memory will give developers more breathing room. Then there are other improvements such as wireless controllers, better online play and updated game engines that will contribute to an overall better gaming experience. In the end, performance could be better, the consoles aren't what they could have been had the powers at be made some different decisions. While they will bring better quality games to market and will be better than their predecessors, it doesn't look like they will be the end of PC gaming any more than the Xbox and PS2 were when they were launched. The two markets will continue to coexist, with consoles being much easier to deal with, and PCs offering some performance-derived advantages. With much more powerful CPUs and, in the near future, more powerful GPUs, the PC paired with the right developers should be able to bring about that revolution in game physics and graphics we've been hoping for. Consoles will help accelerate the transition to multithreaded gaming, but it looks like it will take PC developers to bring about real change in things like game physics, AI and other non-visual elements of gaming. " Several interesting points are made in this article *The TFlops argument sony and microsoft have been making is meaningless. Neither system can actually reach it's theoretical performance. *Unanimously developers prefer the multi core architechture of the Xbox 360 over the cell processor *The Xbox 360 CPU is only 2x as powerful as the 733MHz celeron in the current xbox, while the cell is a little slower than a 733MHz celeron. *While both console's CPUs suck real bad, the saving grace is their graphics cards, which are actually quite good. Mainly the Xbox 360's graphics card because of unified shaders. *You get what you pay for. Despite what lies Sony and Microsoft are spewing right now, a top of the line PC will easily outpreform both the PS3 and the X360. ---koniec cytatu--- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 15 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Października 2005 omg ile textu ;) a wystarczy przeczytac 3 ostatnie zdania :P... Jak dla mnie to w nowym xklocu moze siedziec nawet procek od pegasusa, jezeli to bedzie wygladalo tak jak w zapowiedziach ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladiac Opublikowano 15 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Października 2005 (edytowane) Samochody w PGR3 maja skladac sie od 80.000 do nawet 96.000 tys polygonow!! , dla przypomnienia w PGR2 ,auta mialy po 10.000 tys, roznica prawie miejscami dziesieciokrotna!!, :) Microsoft jak zwykle dodalo nowa krytykie Sony za brak jakichkolwiek grywalnych gier na ostatnich targach w Tokyo, i wcale sie nie dziwie bo na nowego Xboxa pokazy grywalnych wersji byly juz na E3 w LA,tymczasem pol roku przed Japonska premiera, Sony pokazuje tylko filmiki z gier , a jak moze byc z wartoscia owych filmikow kazdy wie :) PS. co do wstecznosci gier w xboxa na Xboxa360 to nie bedzie najlepiej, na razie ponoc dwa tytuly dzialaja jak powinny dzialac, to halo2 i fable, reszta ponoc sie kaszani. Jest to wina roznicy gpu ktore siedzi w konsolach,dla przypomnienia w Xboxie nvidia, w 360 Ati, tak wiec 360 ka z z tych powodow zmuszona jest do emulacji nvidi na gpu ati , co jak widac jest trudnym zadaniem, dodatkowo microsoft nie dogadal sie z nvidia wlasnie z pomoca w emulacji ,czego wynikiem moga byc takze powysze klopoty microsoftu z kompatybilnoscia wsteczna , jak zwykle chodzilo o kase :( Edytowane 15 Października 2005 przez gladiac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonny2003 Opublikowano 15 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Października 2005 Z tą kompatybilnością wsteczną to jestem trochę zdziwiony tak słabymi wynikami.Emulatory najczęściej robią zapaleńcy i często bardzo dobrze im to wychodzi.Nawet taka skomplikowana technicznie konsola jak PS 2,dużo trudniejsza w programowaniu niż Xbox jest już emulowana, co prawda wymaga mocnego sprzętu,tylko częśc gier chodzi i to nie szybko ale zawsze to coś,a należy pamiętać że robią to amatorzy.A tu taki Microsoft mający dokładne dane techniczne obu konsol(Xboxa i X360),znający je od środka,każdy tranzystor jak własną kieszeń,mający kupę kasy i uzdolnionych profesjonalnych programistów nie może zrobić emulacji konsoli jednej na drugiej.Dziwne.Pozatym nie dziwi was taka kwestia że emulatory PS 2 i Gamecuba na PC są już całkiem zaawansowane,a emulacja Xboxa prawie nie istnieje.Przecież Xbox ma typowo pecetowe bebechy:za grafę odpowiada Geforce 3,procek to coś pomiędzy celeronem a P3 733 ,a wszystko wpakowane na płytę Nforce 1 i tylko trochę przerobione.Skoro ludzie emulują taki pokręcony procek jak emotion engine Sony i tak dziwną grafę jaką jest Graphics Synthesizer to czemu nie mogą zaemulować P3 i GF 3.Przecież nawet nie trzeba by chyba emulować procesora bo to procek zgodny z linią x86.A grafa jest zgodna z DX 8.1.Dużo by się zyskało za sprawą częściowej kompatbilności.A może Bill wyłapuje wszystkie początkowe projekty emulacji Xboxa i płaci im sporo żeby nic dalej nie robili,żeby mu się konsola dobrze sprzedawała? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladiac Opublikowano 15 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Października 2005 Ja nie widzialem jeszcze poprawnie dzialajacego emu ps2 ani xboxa, z tego co wiem taki niby emu ps2 wyswietli moze strone startowa ale pozniej toootalna lipa!!, niby cos tam jest ale nie dziala, ja bardzo czesto uzywam emu ,np teraz koncze alundre z psx na pc, i ten temat emu jest mi bardzo bliski od zawsze,zadnen z moich znajomych tez nigdy nie spotkal poprawnie dzialajacego emu ps2 a tym bardziej xboxa, jak czytalem na torrentach komentarze do tych niby pseudo emu ps2 ,to wszystkie mowily ze poprostu nic z tym nie zrobisz i mozna to emu o tak zwany "kant...... rozbic" ;), jesli znasz taki emu na ps2 lub xboxa co dziala zapodaj :). Problem z kompatybilnoscia wsteczna jest bardzo powazny,bo ktos powie ze jesli 360 ma taki wypasiony procek i gpu to wszystko powinno ladnie chodzic, jednak roznica technologiczna pomiedzy gpu nvidi a ati jest widocznie bardzo duza jesli chodzi o generowanie obrazu, na tyle ,ze widocznie nie da rady stworzyc uniwersalnej procedury dla emulacji wstecznej tylko kazdy tytul nalezy dopracowywac osobno, co przeciez jest bardzo duzym wyzwaniem zwazywszy na obszernosc tytulow, jednak mysle ze w miare uplywajacego czasu lista dostepnych tytulow z xboxa dzialajacych na 360 ce zwiekszy sie. A ja to w sumie i tak olewam bo mam 2 xboxy ,a nowy bedzie mi sluzyl do nowych gier :), Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RauloS Opublikowano 16 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2005 SAMSUNG LE23R51B to wysmienity tv do x360 ale czy 23" bedzie dobry jak to bedzie wygladalo bedzie wszytko ok prosze o jak najszybsza odpowiedz pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cronosik Opublikowano 16 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2005 Tez wlasnie chce kupic nowy TV troche pod nowego boksa. Ale mam pytanie czy na prawde bedzie taka duza roznica miedzy telewizorem 100Hz a takim LCD. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemol^N Opublikowano 16 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2005 Kombatybilnosc wstecz nie jest potrzebna.. Kto kupujac nowa konsole od razu pozbedzie sie poprzedniej? Nie pojmuje narzekania na brak kombatybilnosci. Cronosik - Ogromna jest. Wyzsza rozdzielczosc powoduje ze obraz staje sie bardziej ostry. Zobacz porownania http://hdtv.com.pl/ i http://www.hdtvmagazine.com/index.php @Jonny2003 755dfx to 17"crt wiec ma okolo 15,5" widzialnej.. wiec praktycznie jak lcd15". Sorki ale zeby na tym grac to trzeba miec lornetke.. Pamietaj ze nie kazdy gra na takim malym ekranie. Ja przyzwyczailem sie od lat do 19"lcd przy pececie i do 32" w pokoju z konsolami. Nie wyobrazam sobie grania na xboxie na 15;5" ekranie. To sie mija z celem. Nie wiem co masz przeciw postepowi technicznemu. Sensowne telewizory lcd sa w dobrych cenach. Za okolo 5K mozna miec 32" wiec tyle co 2 lata temu sredniej klasy klasyczny TV tej samej wielkosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cronosik Opublikowano 16 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2005 no ok na zdjeciach widac roznice ale czy bedize ja az tak widac w grach? Czy na normalnych yelewizorach bedzie to wygladalo do [gluteus maximus]?? Bo ja niestety nie mam akurat :) 5kzl zeby sobie taki sprawic a raczej 2tys i mysle nad zwyklym telewizorkiem... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ar2 Opublikowano 17 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2005 @ Jonny2003 Jeżeli chodzi o HD to zauważ, że we wszystkich dziedzinach elektroniki nastąpił spory postęp tylko telewizję oglądamy niemal taką samą jak 40 lat temu!! Ciekawy pomysł z podłączeniem monitora bezpośrednio do jakiegoś odbiornika hd, tyle, że HDTV pokazuje pazurki na dużych ekranach, im większy tym efekt jest bardziej piorunujący. Jeżeli chodzi o kwestię xboxa360 to rozmawiałem z przedstawicielem microsoftu na targach IFA w Berlinie i ... narazie nie będzie posiadał żadnego złącza cyfrowego (wizyjnego). Owszem można będzie podłączyć kablem kompozytowym do tv, ale będzie to niższa rozdzielczość. @ Cronosik Bardzo dobre pytanie, lecz problem jest taki, że wszystkie prezentacje dotychczasowe były przedstawiane na LCD (samsunga, który zawarł umowę z MS), a na crt nikt tego chyba nawet nie odpalał. Jeżeli chodzi o samą telewizję HDTV to na kineskopach jej wogóle nie zobaczysz (z kilkoma wyjątkami) Zamówił już ktoś xbox'a ??:D pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 17 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2005 Jezeli bedzie standardowa rozdzielczosc, to na telewizorze CRT bedzie to wygladac tak samo dobrze - w koncu sa one robione z mysla o standardowej rozdzielczosci. Swoja droga, Microsoft coraz bardziej w kulki leci z pierwszymi modelami konsoli - brak wyjscia cyfrowego, brak czytnika HD... za chwile sie okaze, ze za rok bedzie trzeba nowa konsole kupic :? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladiac Opublikowano 17 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2005 Kombatybilnosc wstecz nie jest potrzebna.. Kto kupujac nowa konsole od razu pozbedzie sie poprzedniej? Nie pojmuje narzekania na brak kombatybilnosci. Ci ktorzy jeszcze nie maja xboxa a mysla o kupieniu 360 ki ,wtedy nie tylko beda mogli grac w nowe gry ale i te ze starej generacji,tym bardziej ze na pewno gry na xboxa stanieja wiec mozna bedzie okazyjnie nabyc sporo fajnych tytulow.Inna rzecza jest ze poprostu Ci ktorzy przejda na nextgena moga sie interesowac tylko tytulami nowej generacji. Jednak z powodu duzych problemow z kompatybilnoscia wsteczna moga nawet nie miec wyjscia:zrezygnowac ze "starych" gier lub...kupic xboxa po atrakcyjnej cenie :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cronosik Opublikowano 17 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2005 no to ja juz nic nie rozumiem :D bedzie duza roznica miedzy telewizorem HDTV a zwyklym w grach na Xboxa 360? Czy to bardziej chwyt marketingowy. I jeszcze jedno co do formatu 16:9 to jest tylko opcjonalne w grach czy zawsze bedize 16:9 i na telewizorze 4:3 bede mial pasek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ar2 Opublikowano 17 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2005 Jezeli bedzie standardowa rozdzielczosc, to na telewizorze CRT bedzie to wygladac tak samo dobrze - w koncu sa one robione z mysla o standardowej rozdzielczosci. No wg mnie tutaj się grubo mylisz, już pierwszys xbox posiada tytuły, które działają w progresywnym skanowaniu i wyższej rozdzielczości, a nowy 360 jest nastawiony na HD, z możliwością odpalenia na zwykłym tv. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemol^N Opublikowano 17 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2005 Ci ktorzy jeszcze nie maja xboxa a mysla o kupieniu 360 ki ,wtedy nie tylko beda mogli grac w nowe gry ale i te ze starej generacji 1704008[/snapback] To tak jakby kupic pare lat temu dreamcasta i interesowac sie grami na genesis. Xbox za pare miesiecy bedzie przeciez w cenie jednej nowej gry na xbox360. Konczy sie epoka pewna i zaczyna nowa. Jak ktos lubi starsze tytuly to uzywa starszej konsoli. Dlaczego zakladasz ze ten kto kupi nowa konsole od razu sprzedaje stara? Ja nigdy nie sprzedalem :rolleyes: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RauloS Opublikowano 17 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2005 moze tak byc ze ten kto teraz kupi x360 bedzie musial potem cudowac wymeiniac ? moga byc potem jaies inne wersje konsol no z hd-dvd ? a jesli nawet to M$ napwno nie zaniedba klientow tych kotrzy kupia x wraz z startem premiery bo to nie byle jaka firma i cos z tym zrobia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladiac Opublikowano 17 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2005 Przemol^N !, zadziwiasz mnie upartoscia zlej interpretacji mojej wypowiedzi :) ,przeciez wyraznie napisalem ze jak ktos przymierz sie do kupienia 360 ki a nie mial wczesniej Xboxa to gdyby kompatybilnosc wsteczna dzialala jak nalezy razem z nowa konsola moglby miec mozliwosc pogrania w tytuly z xboxa ,bo przeciez znajda sie takie na ktore wart rzucic okien , i jak w tym kontekscie mozesz wysnuwac uparcie wnioski ze ja pisze o kims kto juz ma xboxa ze go sprzeda aby kupic 360kie ?, ja sam ma 2 xboxy i nawet mi na mysl nie przejdzie aby sie ich pozbyc chociaz planuje zakup next gena billa, chodzi tylko o wiecej mozliwosci u 360 ki ,jesli nie moze dzialac ze starymi grami to tylko strata tych co nie maja xboxa.mam nadizeje ze teraz wyrazilem sie jasno ;) :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 17 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2005 a jesli nawet to M$ napwno nie zaniedba klientow tych kotrzy kupia x wraz z startem premiery bo to nie byle jaka firma i cos z tym zrobia 1704390[/snapback] A teraz uwazaj... X360 oficjalnie w Polsce nie bedzie. MS Polska stwierdzil, ze jestesmy za malym rynkiem i nie ma co sobie nami [gluteus maximus] zawracac :? Wiec z wymiana konsoli na "pelna wersje" wcale nie musi byc w naszym kochanym kraju tak rozowo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RauloS Opublikowano 17 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2005 wiem ze nie bedzie w polsce oficjalnie ale .. ja jednak uwazam ze nie bedzie zadnych poznijszych zmian konsol bo inaczej wypuszczanie \ kupowanie xboxa360 teraz nie mialo by to sensu .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TrueVanDal Opublikowano 17 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2005 wiem ze nie bedzie w polsce oficjalnie ale .. ja jednak uwazam ze nie bedzie zadnych poznijszych zmian konsol bo inaczej wypuszczanie \ kupowanie xboxa360 teraz nie mialo by to sensu .. 1704676[/snapback] Czy ja wiem...konstrukcja X360 jest ponoć tak prosta jak konstrukcja cepa :lol: a co za tym idzie wymiana napędu z DVD na HD-DVD ma być, podobno, banalna.....Mi się to nie podoba, że prędzej czy później coś trzeba będzie wymienić ale cush...bywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 17 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2005 i czym chcecie nagrywac plytki na to hd-dvd? nawet jak teraz by byly dostepne 2 wersje to z hd by byly same problemy :-P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TrueVanDal Opublikowano 17 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2005 i czym chcecie nagrywac plytki na to hd-dvd? nawet jak teraz by byly dostepne 2 wersje to z hd by byly same problemy :-P 1705025[/snapback] Raczej nie chce mi się wierzyć żeby gry były wydawane na obydwu nośnikach (DVD i HD-DVD) a przynajmniej nie do końca "panowania" tego iXa. Pewnie najpierw będzie okres przejściowy że gry będą i na DVD i na HD-DVD ale pewnie w końcu skończy się "dzień dziecka" ;). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 17 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2005 Od DVD do HD-DVD rzut beretem, na pewno wypalarki sie pojawia w niezbyt dlugim czasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...