Skocz do zawartości
Mariusz Wróblewski

Xbox 360

Rekomendowane odpowiedzi

TrueVanDal

 

myśle że na zwykłym TV nie bedzie  tak źle, zobacz jak wyglądają renderowane wstawki na  zwyklym odbiorniku, i pomyśl jak by wyglądała tak zrobiona cała gra.

1736415[/snapback]

No fakt nie wygląda to źle. Ale jakiś niesmak może pozostać (a raczej myśl że mogłoby to wyglądać lepiej na lepszym TV). A wiesz/wiecie może jak w końcu wyświtlany będzie obraz, tzn czy będzie renderowany w rozdzielczości odbiornika czy najpierw renderowany np. w 720 a potem przeskalowywany (i jaka w zasadzie bełaby różnica). Pewnie gdybym zobaczył to w akcji mógłbym sobie jakieś zdanie wyrobić na ten temat ale narazie to nie wiem. C ya.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czemu kiedyś wypasione graficznie gierki zajmowały góra pół cd 650-tki??

1734850[/snapback]

Przytyk nietrafiony - kiedys gierki mialy mniejsze rozdzielczosci tekstur, mniej detali itp.

 

Z FEAR dowcip polega na tym, ze umozliwia on gre z rewelacyjna grafika w rozdzielczosciach nawet przewyzszajacych HDTV - a mimo to wchodzi na DVD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość gladiac

Niestety szybko wchodzace nowe standarty wielkosci nosnikow rozleniwily developerow pod wzgledem optymalizacji upakowania danych ,dlatego tworcy gier niechlujne zarzadzajac przestrzenia na plytach czy hdd kaza nam sie przystosowywac do ich sztucznych potrzeb i np to cale geganie wobec 360 i braku hd dvd czy blue raya jest tylko ich wymyslem i lenistwem niz faktyczna potrzeba ,dvd 9 do spora ilosc miejsca a jeszcze podana kompresji pozwala na wiele ,mozna takze wydac plytkie na 2 dvd9 i nie bedzie przez to konca swiata .Wczesniej np na ps1 wychodzily gry nawet na 4 cd i nikt nie plakal o rynku PC nie wspomnie i o grach nawet na 6 cd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety szybko wchodzace nowe standarty wielkosci nosnikow rozleniwily developerow pod wzgledem optymalizacji upakowania danych ,dlatego tworcy gier niechlujne zarzadzajac przestrzenia na plytach czy hdd kaza nam sie przystosowywac do ich sztucznych potrzeb i np to cale geganie wobec 360 i braku hd dvd czy blue raya jest tylko ich wymyslem i lenistwem niz faktyczna potrzeba ,dvd 9 do spora ilosc miejsca a jeszcze podana kompresji pozwala na wiele ,mozna takze wydac plytkie na 2 dvd9 i nie bedzie przez to konca swiata .Wczesniej np na ps1 wychodzily gry nawet na 4 cd i nikt nie plakal o rynku PC nie wspomnie i o grach nawet na 6 cd

1736469[/snapback]

 

wszystko sie zgadza tylko co z filmami na HD - DVD ?

 

jeżeli ktoś posiada wypasiony telewizor wysokiej rozdzielczości, plus zestaw kina domowego wypadało by czasem oglądnąc też fimy w HD-DVD. które wykożystają moc telewizora :) konsola nie jest tylko do gier ale i filmów miedzy innymi.

Edytowane przez rockers

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TrueVanDalsorki, ale przy pisaniu posta zapomniałem o tym, że to już na pisałeś, chciałem ten fakt tylko podkreślić.

costi

Xaon @ Nov 3 2005, 14:22)

A czemu kiedyś wypasione graficznie gierki zajmowały góra pół cd 650-tki??

Przytyk nietrafiony - kiedys gierki mialy mniejsze rozdzielczosci tekstur, mniej detali itp.

 

A iloś detali, rozdzielczość tekstur itp. będzie się stale zwiększać (w miarę możliwości), więc niewiem o co Ci chodzi.

Zwróćcie uwagę na MGS-a sons of liberty. Gra ładna, ale nie oszałamiająca, podobno (bo sam nie miałem możliwości przejść, na kompie mi za mocno ścina) nie jest to zbyt długa gra, ma jedynie dość (dość delikatnie mówiąc) sporo dodatków. Wprawdzie są jeszcze rozmowy itp, ale to zaliczam do dodatków, których w dobrych tytułach powino być jak najwięcej. Gra przy tym zajmuje pełną płytkę DVD9.

gladiac pisałem już to wcześniej, a przedemną jeszcze ktoś, że od gier na kilku płytkach nie nastąpi koniec świata, chyba że komuś to BARDZO przeszkadza, ale oni należą do mniejszości. Zobaczymy jeszcze tylko jaka będzie róznica w czasie wczytywania między gierkami na DVD, BR. Chociaż nie powinna być dołująca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do MGS 2 to kiedyś czytałem reckę konsolowej wersji tej gierki i tam pisało,że filmiki są generowane na engine gry ale nagrane w postaci filmiku na płytę DVD.Dziwne.Ale jeśli to jest prawda to tłumaczy to,że gierka mając średnie textury tyle zajmuje-może sporo miejsca zajmują renderki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do MGS 2 to kiedyś czytałem reckę konsolowej wersji tej gierki i tam pisało,że filmiki są generowane na engine gry ale nagrane w postaci filmiku na płytę DVD.Dziwne.Ale jeśli to jest prawda to tłumaczy to,że gierka mając średnie textury tyle zajmuje-może sporo miejsca zajmują renderki

1736751[/snapback]

W 99% filmiki są liczone w realtime ale masz rację, jest kilka (dosłownie kilka) miejsc gdzie filmiki są nagrane. Mimo to większość pochodzi z gry tzn. nagrana właściwa gra a nie filmik wyrenderowany przez jakieś stacje graficzne bo nie było w ogóle takiej potrzeby, a kilka zostało zrobionych w stylu jakby "rysunkowym" ( :unsure: ) , te z kolei siłą rzeczy nie mogły być przez kosolę wyrenderowane. Jednak ich ilośc nie jest tak duża żeby przesądzać coś tutaj. Chociaż na końcu jest filmik nagrany z rzeczywistości ukazujący Nowy Jork i to całkiem długawy....Zresztą ile zajmuje oryginalny Sons of Liberty na PS2 a ile Substance też na PS2 bo przyznam się że nie mam pojęcia. Chyba SoL mieści się na zwykłym DVD a Substance już nie (cała masa misji wirtualnych). Z tymi misjami wirtualnymi to też taki wałek że tam "dizajn" jest taki ,że wszystko wygląda tak jakby tekstur nie było (bardzo ubogo to wygląda...ale tak miało wyglądać od początku). Wierd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość gladiac

Okazuje sie ze juz kilka pierwszych gier na 360-kie beda wykorzystywaly wielowatkowosc oraz cala moc 3rdzeniowego CPU!! , jedna z tych gier to Oblivion ktora zaliczy mala obsuwe wlasnie na dopracowanie szczegulow oraz wykorzystanie na maxa mozliwosci nowej konsoli .

Ta wiadomosc cieszy bo okazuje sie ze Microsoft wybral dobra strategie odnosnie wyboru cpu w porownaniu do Ps3 gdzie developerzy niezbyt optymistycznie okreslaja "latwosc" programowania.

Dla wszystkich ktorzy zazarcie walcza z konsolomania i bronia swojej pozycji Pc -towca to raczej nie dobra wiadomosc bo taki Oblivion moze jednak wygladac innaczej na 360ce niz na PC wlasnie ze wzgledu na power i moc konsoli, bo przeciez nie lodzmy sie ze w kazdym domu sa pc z cpu 2 rdzeniowymi i gpu7800 , dlatego wersja pc Oblivion moze na przecietnym kompie dzialac nie zaciekawie o to w bardzo malych detalach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość gladiac

. Gladiac ty na serio masz te wszystkie konsole co w opisie ?

2. Czy jest jakieś ziarnko prawdy w plotce, że x360 nadzwyczaj często sie psuje?

3. Coś czuje że to będzie moja konsolka icon_biggrin3.gif

1.jak najbardziej mam te wszystkie konsole, wczesniej mialem jeszcze troche przenosnych np gamegear z tv tunerem jakies 10 lat temu ,kilka gb,gbc,nomada segi ,jakies pegazusy itd,niektore konsole trzymam przez sentyment ,niektore sluza mi caly czas :)

2. nie wiem co masz namysli bo jeszcze nikt nie mial tego jak sprawdzic ze wzgledu ze premiera dopiero 2 grudnia w europie, wiec co do awaryjnosci nowej konsoli dopiero sie przekonamy,jednak biorac pod uwagie xboxa to ten ma bardzo mala awaryjnosc ,a pod wzgledem awaryjnosci ps2 jest mistrzem bo w niej awarie wystepuja bardzo czasto zwlaszcza w wersji slim

3. jak najbardziej zycze ci abys kupil sobie 360 kie bo przez najbliszy rok to bedzie najbardziej zaawansowany i nowoczesny sprzet do grania na swiecie :):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gladiac: moze ne kazdy ma dwurdzeniowy procek, ale od czego mamy takie rzeczy jak Hyper-Threading w prockach Intela? Szczegolnie, ze PCtowe procki maja duzo wyzsze czestotliwosci taktowania niz ten w X360.

 

IMHO prawie na pewno obie wersje (PC i X260) Obliviona beda rozne - X360 to juz nie jest inaczej zapakowany pecet, jak Xbox. Mysle jednak, ze nie beda one za bardzo od siebie odbiegac (nie biorac pod uwage mozliwosci zmiany ustawien na PC).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość gladiac

Nie sadzisz ze dla Microsoftu Oblivion moze byc narzuconym developerowi priorytetem ??!! tak aby wlasnie roznica wygladu mial przyciagac ludzi do kupna nowej konsoli??, to tylko spekulacje oczywiscie ale jeszcze abstraciach!ac to nie zapomniaj ze wiekszasc graczy ma w swoich pc cpu amd , a nawet ci co maja pentium i ht do i tak jest roznica pomiedzy prockiem z 3 rdzeniami i do tego wielowatkowoscia!!! ,przy 360 taki zwykly procek intela czy amd moze co najwyzej zostac dalekim wujkiem z afryki ;) ,szanse moga sie wyrownac w przypadku spadku i popularyzacji prockow 2rdzeniowych ,a to bedzie nie wczesniej niz po drugiej polowie nowego roku, wtedy Oblivion bedize rzadzil juz pol roku na konsoli :), oczywiscie chcialbym aby wersja pc wygladala rownie dobrze na moim kompie bo fajnie byloby zagrac w wersje polska ale chyba wczesniej pogram na 360 ce :)

Edytowane przez gladiac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym nadal zostaje roznica taktowania...

1738304[/snapback]

Jaka różnica taktowania. W konsolach nie liczy sie ich taktowanie a wydajność z jaką pracują. Spójrz na to co siedzi w PS2: CPU ma ok 300 Mhz i jest to proc 128bit'owy(a dorównuje procom 1,2Ghz 32bit), a aktualnie na rynku PC siedzą dopiero 64bit'owce. Poza tym rdzenie PowerPC5 są dużo wydajniejsze od tych z AMD czy Intela. Pamiętaj w konsolach liczy sie wydajność, a nie prędkość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak aby wlasnie roznica wygladu mial przyciagac ludzi do kupna nowej konsoli??

aby troche iostudzic Twoj entuzjamz, pare uwag goscia, ktory pogral sobie troche w CoD2 na x360

"...Good things I noticed:

-Controler has a VERY good feel. Unfortunately it SUCKED for playing Call of Duty, but i can tell it will be good for other games.

-The game was Call of Duty 2... thats cool in itself

-The game ran very smooth

 

Bad Things I notice:

-Free AA? yea right! Jaggies ALL over the place.(save you stupid comments about "when the real one is released it wont have any Jaggies." I don't care what it is "suppose" to have. This is what it has now. To be honest I doubt it will be fixed.

-LOW LOW res textures. The textures for this game were HORRID for the so-called "better then a PC" system. No wonder the game ran smooth, it didn't have anything to push!!!

-Ahhhh the Jaggies, they are hurting my eyes!!!"

 

a tu znajdziesz wiecej podobnych opinii -> link . pierwsze screeny z Oblivion tez nie powalaly, tak wiec ochlon troche ;)

Edytowane przez Sulaco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I z tego samego tematu zacytowanego przez Sulaco:

 

"funny ive been to 3 wal marts where the xbox360 was hung and frozen in call of duty 2"

 

Może to jakaś wadliwa seria? Wątpię w to, ale aktualnie kiszką pachnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aby troche iostudzic Twoj entuzjamz, pare uwag goscia, ktory pogral sobie troche w CoD2 na x360

"...Good things I noticed:

-Controler has a VERY good feel. Unfortunately it SUCKED for playing Call of Duty, but i can tell it will be good for other games.

-The game was Call of Duty 2... thats cool in itself

-The game ran very smooth

 

Bad Things I notice:

-Free AA? yea right! Jaggies ALL over the place.(save you stupid comments about "when the real one is released it wont have any Jaggies." I don't care what it is "suppose" to have. This is what it has now. To be honest I doubt it will be fixed.

-LOW LOW res textures. The textures for this game were HORRID for the so-called "better then a PC" system. No wonder the game ran smooth, it didn't have anything to push!!!

-Ahhhh the Jaggies, they are hurting my eyes!!!"

 

a tu znajdziesz wiecej podobnych opinii -> 1738584[/snapback]

 

to tak samo jakbys wlaczyl na swoim pc w rozdzialce 640x480 bo taka obsluguja standardowo tv ..

 

"I played Call of Duty 2 on Xbox360 at walmart this evening and was amazed how smooth it ran, The entire 20+ minutes I played the framerate never hitched / paused or slowed down, it was a solid 60fps no matter what was going on and it was running on a LCD HDTV @ 720p mode, The only downsides I noticed is that it lacks any Antialising or Anistropic filtering (ground textures were blury in the distance) but the overall look / high resolution / texture detail / smooth animations combined with the 60fps framerate still made it impressive. Plus it had a "Pre release" message showing the entire time so not sure if they'l add more polish to the final version. The person that said it looked like 320x200 is seriously Full of **** or walmart didnt have the display setup properly. I walked away impressed."

 

x360 obsluguje rozdzielczosci: 640x480, 848x480, 1024x768, 1280x720, 1280x1024 , 1360x768 wiec zabki przy rozdzialce 640x480 na jakims lcd to normalka dopiero tak jak wyzej pisze inny gracz x360 i lcd nie byl ustawiony wlasciwie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czytałem,że były niezłe problemy z prędkością działania Obliviona na X360 i że gra była na prezentacji puszczana nie w 720p ale w 480i,żeby nie zwalniało i może dlatego przełożyli premierę tej gry na później.Ale to nie dlatego żeby była super hiper mega wypasiona w wersji na x360,ale żeby spełniała przyzwoite minimum oprawy AV.Więc nie wiadomo jak będzie naprawdę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

x360 obsluguje rozdzielczosci: 640x480, 848x480, 1024x768, 1280x720, 1280x1024 , 1360x768 wiec zabki przy rozdzialce 640x480 na jakims lcd to normalka dopiero tak jak wyzej pisze inny gracz x360 i lcd nie byl ustawiony wlasciwie

1738784[/snapback]

Skad wiadomo, ze X360 obsluguje 1360x768? Pytam bo wiekszosc LCD TV dziala wlasnie w takiej rozdzielczosci i zastanawialem sie jaka byla by jakosc obrazu przy koniecznosci przeskalowania tego do 1280x720 (jak wiadomo odpalenie LCD w rozdzielczosci innej niz natywna powoduje pogorszenie jakosci obrazu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tak samo jakbys wlaczyl na swoim pc w rozdzialce 640x480 bo taka obsluguja standardowo tv ..

no dobrze, ale co ma rozdz. do fsaa, jakosci tekstur jak i ich filtrowania? wlasnie w przypadku tak niskiej rodz., fsaa i filtrowanie tekstur powinno byc na najwyzszym poziomie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlacz jakas gre ( moze COD2 ) w tej rozdzialce na lcd to zobaczysz

1739120[/snapback]

widze, ze sie nie rozumiemy

 

high

Dołączona grafika

low

Dołączona grafika

 

zadna rodz., nie jestes w stanie nadrobic np.mydlanych tekstur i nie ma do rzeczy czy obraz wyswietlasz na tv, hdtv, projktorem czy czyms innym, mydlo to mydlo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość gladiac

Sulaco wczesniej mnie zle zrozumiales bo to nie byl entuzjazm z mojej strony tylko raczej forma zapytania bezosobowego, pozatym nawet dodalem ze to tylko spekulacje wiec tym bardziej nie rozumiem twojego zapalu do "studzenia mojego" pozdro :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chodzilo mi o low detale tylko o rozdzielczosc a jak juz dajesz jakies screeny to daj nie zmniejszane bo na tych to malo widac ( moze poza jakoscia textur w low niezle "krowie placki" )

1739364[/snapback]

no wlasnie specjalnie je zmniejszylem, aby pokazac, ze rozdzialka nie ma nic wspolnego z jakascia - przynajmniej bezposrednio. w przytoczonym linku chlopaki narzkali na wlasnie jakosc tektur i brak fsaa, a juz mniej(wcale?) na rodzialke.

przy slabej jakosi grafiki, nawet na ekranie wielkosci znaczka pocztowego zobaczysz roznice.

 

gladiac - luzik :) tak jak jest na "starych" konsolach, tak i na nowych beda graficznie niedorobione gnioty, i nie wazne co pod maska bedzie siedziec, i ile procy bedzie to wykorzystywac. osobiscie mam nadzieje, ze tych gniotow bedzie bardzo malo, a wspomniany CoD2 to jakie drobne niedopatrzenie.

Edytowane przez Sulaco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...