Skocz do zawartości
cavarr

[cpu] Thermalright Ultra-120/extreme/true Black/cu

Rekomendowane odpowiedzi

jaki może mieć wpływ temperatury mobo lub w samej obudowie na skuteczność chłodzenia przez Ultrę? Bo zamontowałem na niej 2x Noctua 120 i po dwóch godzinach othosa prioryter 9 mam po 70-71 stopni na rdzeniu. Która w poniższych czynności może obniżyć temperaturę na CPU:

- zmiana oryginalnego mocowania Ultry na własne śrubki?

- zmiana pasty z rocznej AS5 na coś innego?

- zmiana sposobu zamontowania Ultry na pionowo. Teraz jest poziomo i ciepłe powietrze jest zasysane z ciepłego mostka (temp 50st) wprost na Ultrę.

- szlifowania Ultry / CPU?

- reklamacja Ultry?

 

Vcore 1,51V BIOS.

BTW: jak oceniacie tempy na SB (na tej płycie to ten bliżej CPU - 50st.) oraz NB (pomiędzy grafikami - 56st)

Edytowane przez petrumi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj podkładkę, sprawdź podstawę i jeśli krzywa to lapped. Ten zabieg parę stopni da. Jeśli zamontujesz na pionowo to pewnie będzie to różnica błędu pomiarowego. Nie wiem po co dwa wentyle ale dobra :rolleyes:

 

Powiedz jaka jest różnica między IDLE a LOAD na mostkach ? jeśli będzie mała to raczej jest słaby docisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę po pracy jakie temperatury na SB/NB. O jakiej podkładce piszesz?

A fabryczne mocowanie HR05 na mostkach jest straszne. Przy okazji rozbierania, użyje jakiś śrub.

Edytowane przez petrumi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mialem ustawiona pionowo ale musialem zmienic chlodzenie na NB na HR-05 i wtedy Ultra musiala pojsc w poziom. Generalnie nie mam jak sie odniesc do tempow, bo przed tym zabiegiem mialem tez ja niezeszlifowana.

Teraz mam poziomo, szlif na podstawce zrobiony i ch** wie jak jest :unsure: Jest napewno cieplej bo wierzch 8800GT to wrecz grzalka dodatkowo na HR-05 mam za paski zalazony 80mm Scythe wentyl na 5V wiec dodatkowo sciaga wszystko z karty i chyba podgrzewa ULTRE, poza tym mam E2180 a jak wiadomo nikt do konca nie wiem jak jest z tymi czujkami temperatur (ogolnie sie mowi ze sa zje****), bo generalnie juz spotkalem sie z takim przypadkiem ze koles na BOXIE mial nizsze tempy niz ja na ULTRZE. Docisk zrobilem elegancki, trzyma sie sztywno nie mozna nawet poruszyc UTLRA + robilem szlif + AS5, buda elegancka (a wniej 8 wentyli 120mm i 2 x 80mm), wszystkie kable generalnie poukladke za tylna scianka plyty i tempy z [gluteus maximus]. Wydaje mi sie ze to czujki od tych niskobudzetowych prockow. Niedlugo wjade tam z Q6600 i zobacze jak bedzie z tempami.

Jak wroce do domu to wrzuce fote jak to teraz u mnie wyglada.

Generalnie w srodku mam to wszystko co w sigu tylko zamiast Goodramow sa Excelki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć zdjęcia, moje masz na poprzedniej stronie. Czy próbowałeś Ultrę ustawić pionowo i użyć 05-SLI ? Można go wtedy ustawić tak, żeby nie nagrzewał dodatkowo CPU. Bo w obu naszych przypadkach niby chłodzimy CPU ciepłym powietrzem, idącym do góry ze wszystkich gorących elementów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj podkładkę, sprawdź podstawę i jeśli krzywa to lapped. Ten zabieg parę stopni da. Jeśli zamontujesz na pionowo to pewnie będzie to różnica błędu pomiarowego. Nie wiem po co dwa wentyle ale dobra :rolleyes:

 

Powiedz jaka jest różnica między IDLE a LOAD na mostkach ? jeśli będzie mała to raczej jest słaby docisk.

Hmm, zero różnicy między idle a load. może 5 stopni. Ale w idle mają po 50. Muszę coś zmienić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, co bardziej opłaca się brać "zwykłą" ultrę za 140zł czy Extreme za 175zł? Rozumiem, że problem z montarzem występuje tylko dla zapinki w droższej wersji?

 

PS.: Sorrki, jeśli już się pojawiło takie pytanie :oops:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już wcześniej pisałem, moim zdaniem nie ma sensu dopłacać do wersji Extreme. Wersja 120A jest również bardzo wydajna, za 130 można kupić radiator, do tego wentylator np Fander za 30zł i mamy za 160zł gotowy zestaw i to o 20zł taniej niż sam radiator Extreme. Mało tego, 120A ma lepsze mocowanie pod 775 niż wersja Extreme i w wersji 120A nie było problemów z krzywym spodem. Swoją 120A kupowałem u tego sprzedawcy: http://www.allegro.pl/item354582586_therma...0dba_wyprz.html Jak najbardziej polecam, szybki kontakt, rewelacyjny radiator, dobra cena i jeszcze gratis.

Edytowane przez -Dejf-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arctic Cooling ok 1400rpm ale dla mnie jest cichy bo i tak zagłusza go Palit.

Tempy w normie.

 

Witam, co bardziej opłaca się brać "zwykłą" ultrę za 140zł czy Extreme za 175zł? Rozumiem, że problem z montarzem występuje tylko dla zapinki w droższej wersji?

Myślę że warto wybrać droższą wersje i kupić cooler raz a porządny żeby nie zmieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już wcześniej pisałem, moim zdaniem nie ma sensu dopłacać do wersji Extreme. Wersja 120A jest również bardzo wydajna, za 130 można kupić radiator, do tego wentylator np Fander za 30zł i mamy za 160zł gotowy zestaw i to o 20zł taniej niż sam radiator Extreme. Mało tego, 120A ma lepsze mocowanie pod 775 niż wersja Extreme i w wersji 120A nie było problemów z krzywym spodem. Swoją 120A kupowałem u tego sprzedawcy: 2983984[/snapback]

Myślę że warto wybrać droższą wersje i kupić cooler raz a porządny żeby nie zmieniać.

Mam konkretny wybór - "zwykła" ultra za 140zł albo extremalna za 175zł w sklepach w moim mieście, więc transport 0zł.

Różnica w tym wypadku to 35zł, więc nie jakośstrasznie dużo - jeden Fander :)

 

Natomiast wystraszyłem się tych zapinek i nierównych spodów: wydając tyle kasy nie mam ochoty bawić się jeszcze w majstra i "dopracowywać" produkt we własnym zakresie. I ostatecznie może się okazać, że wersja "Extreme" ze wszystkimi swoimi wadami będzie gorsza niż "zwykła", a dodakowo droższa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, chyba jednak nie kupię TR, bo za cenę 130-140zł mogę mieć Xigmatek HDT-S1283 z cichym wiatrakiem (przy niskim napięciu) - jest on mniejszy i lżejszy od TR, a wydajnością dorównuje niemal Thermalright Ultra 120 extreme. Przykładowy test: http://www.silentpcreview.com/article818-page5.html

 

PS.: Sorrki, uznałem, że porównanie TR i Xigmatek jest warte osobnego posta :)

Edytowane przez przemo3642

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio kupiłem kilka produktów Thermalrighta: 120 Ultra i HR05. Nie tego się spodziewałem. Spody do polerowanie (nie chce mi się), tempy nie wiele mniejsze niż na GeminII. Do tego po kilku demontażach wentylatora na Ultrze, jeden z płatów sie lekko naderwał. Tandeta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Stałem się szczęśliwym posiadaczem Tr Ultra-120 Extreme, mam takie pytanie jakie temperatury powinny być na C2D8400 bo core temp pokazuje mi na obu jajkach po 45* bez stresu mobo to Asus P5E. Zrobiłem szlif od spodu najpierw papier 150 by wyrównać a potem gładź 600. Wykonałem tez podkładkę by lepiej docisnąć posłużył mi do tego montaż od AM2 (cięcia diaksem, potem szlifowanie i chłodzenia nie da się obrócić nawet o milimetr na zaczepach :D). Pasta jaką użyłem to zalman ZM-STG1.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mazoku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1)Czy sa jakies problemy z montazem ultry 120a na msi p35 neo2 fr i czy mozna zamontowac na dwa sposoby (wentylator na dole lub boku)?

2)Mysle, ze dolozenie do niej noiseblockera xl1 bedzie dobrym wyborem (wydajnosc i cisza)?

3)Czy warto wydac 130zl na to chlodzonko, gdyz chce cos porzadnego i naprawde dobrego do e8200?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pozycji pionowej się pewnie da bo wersja extreme wchodzi na luzaka, więc 120a pewnie też. Lepiej kup sobie Fandera i wyregulujesz sobie prędkość która Ci odpowiada, jeśli chcesz coś porządnego to może lepiej extreme ? :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno wersja extreme ma problemy z mocowaniem i stopka, a ja nie mam czasu sie bawic w przerobki. Poza tym, nie widze sensu placenia 175zl za jakies znikome roznice w wydajnosci w stosunku do 120a - chyba, ze sie myle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej znikome nie są, ale jeśli nie walczysz o każdy megaherc czy punkt w benchmarku to powinien Ci ten cooler spokojnie wystarczyć.

 

Oddaję pod rozwagę jeszcze HR-01 Plus, którego wydajność jest porównywalna, a wymiary ma nieco bardziej kompaktowe i konstrukcję przystosowaną do wolnoobrotowych wentylatorów.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy "szlifierzy", gdzies juz sie to pojwialo albo mi sie zdaje, ale czym najlepiej zrobic polerke podstawy Ultry po szlifowaniu, poniewiaz gryzie mnie jedna sprawa. Nie wiem czy to cos zmieni ale Ultra fabrycznie jest niklowana no i po szlifie warstwa niklu jest zdarta i zostaje czysta miedz. Jak ma sie do tego sprawa z utlenianiem? Czy jesli naloze paste polerska i wypoleruje podstawa to w jakis sposob konserwuje sie ten material czy to jest raczej zbedny zabieg tylko po to zeby sie wszystko swiecilo? To wtedy dam sobie spokoj z polerka. I druga sprawa jesli to jednak cos daje to jakiej pasty uzyc? Z tego co gdzies mi sie obilo o uszy to nie moze byc chyba na bazie wosku. jesli nie na bazie wosku to jaka i czy ja kupuje np. w jakiejs Castoramie, Praktikerze czy innym sklepie np. motoryzacyjnym (Nor- Auto itp.)

 

Z gory dzieki z info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby miedz się utlenia, ale ja sobie tym głowy nie zawracałem :wink: Pewnie nie utleni jej się dużo. Co do polerowania to ktoś chyba robił to pastą od czyszczenia szkiełek zegarka. Sam swego czasu myślałem nad ponownym niklowaniem spodu ( po szlifie ) ale stwierdziłem że nie ma to sensu, bo dużo jest coolerów które mają miedzianą podstawę i jakiś problemów z tym nie spotkałem. Imho nie ma to sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...