Skocz do zawartości
guziq

Moje Odczucia Z Jazdy Dieslem I Benzyniakiem

Rekomendowane odpowiedzi

Masz racje ale jeśli obok c20xc postawimy jakieś TDI powiedzmy 2.2 ok 150PS to już tak kolorowo nie będzie... Co do Rovera to wyniki raczej nie są zawyżane no chyba, że koncern BMW lubi zawyżać bo podany model wyszedł za czasów gdy nad MG/Rover panował BMW a ostatnio chyba chinczyki kupiły...

Porównanie zrobiłem na poprzedniej stronie

 

;]

Czyli co sprawia, ze większość diesli (nie wszystkie) przy tej samej mocy(nie pojemności)ma lepsze przyspieszenie do 100? Bo wychodziło by na to, że przełożenia...

Nie no jakie porównania - przecież te audi 1.8 turbo które wrzuciłeś ma identyczne przyspieszenie do 2.0 tdi gdzie tu szybciej jest ...

 

Sam przecież to znalazłeś więc nie wiem o co ci chodzi ?

 

Teraz taki diesel ma moment większy o 80% to gdzie ten moment idzie w powietrze ? bo 80% różnic nie widzę w przyspieszeniu

 

 

tu twoje słowa

Dobra jednak coś tam znalazłem

 

Audi A4 2.0 tdi 169PS 8.8s

Audi A4 2.0 FSI 150 PS 9.6s

Audi A4 1.8 T 163PS 8.8s

Audi A4 2.4 170 koni 8.8s

 

Do tego dorzucić można jeszcze

Audi A4 2.0 TFSi ale to już ma ponad 220PS więc i czas sporo niższy bo 7.1

Dyskusja schodzi na psy. Nie wiem do czego KAX zmierzasz możesz wyjaśnić ? Bo twoje porównania tylko potwierdzają to o czym piszę cały czas czyli że nie sam moment obrotowy jest ważny a jego przebieg wraz z obrotami.

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehhh chodzi mi o to o czym pisałem od początku, że TDI wygrywa w starciu ze zwykłą benzyną, aby bena mogła dogonić TDI potrzebuje również turbo co przekłada się no duże spalanie T benzyny, więc nawet jeśli porównać TD vs. TB to przy tych samych osiągach wygrywa TD biorąc pod uwagę spalanie i cene oleju. Bo to, że ktoś ma kase na np. Audi A6 z dieslem to nie znaczy wcale, że lubi się drapać po kieszeni na stacji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc dlaczego się uczepiłeś mojego tematu w którym napisałem że nie należy pisać że diesel o tej samej mocy przyspiesza szybciej od benzyny o tej samej mocy ? O to mi tylko chodziło i o tym cały czas piszę - Nie jest ważne ile Nm ma auto, alle powiązanie ilości momentu obrotowego z jego przebiegiem i zakresem użytecznych obrotów.

I bena nie potrzebuje turbo - powtarzam jeżeli moc jest ta sama, konstruktor czegoś nie spieprzył to przyspieszenie będzie praktycznie takie samo. (minimalne różnice w jedną lub drugą stronę).

 

Co do spalania jak już wielu wspominało - dla mnie jedyny plus diesla.

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc dlaczego się uczepiłeś mojego tematu w którym napisałem że nie należy pisać że diesel o tej samej mocy przyspiesza szybciej od benzyny o tej samej mocy ? O to mi tylko chodziło i o tym cały czas piszę - Nie jest ważne ile Nm ma auto, alle powiązanie ilości momentu obrotowego z jego przebiegiem i zakresem użytecznych obrotów.

Więc to "powiązanie" w dieslach jest lepsze bo w większości podanych przykładów TD vs zwykła benzyna potwierdza, że diesle uzyskują minimalnie lepsze czasy do setki

 

I bena nie potrzebuje turbo - powtarzam jeżeli moc jest ta sama, konstruktor czegoś nie spieprzył to przyspieszenie będzie praktycznie takie samo. (minimalne różnice w jedną lub drugą stronę).

Mogę podać kolejny przykład 1.8 TD 90PS vs 1.6 bena 109PS czas do setki identyczny mimo 19PS różnicy i 50kg masy mniej w benzynie... Czyli "konstruktor coś spieprzył"? <_< Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wychodzi bzdura ;)

Policzmy Twoim wzorem dla silnika C20XE. Ma on max moc 150hp, moment ~200nm oraz ~180nm przy 3000rpm

 

p=180*(2*pi*3000/60)

p=56.5kW.

 

56.5kW = 76.8 HP

 

77HP ni jak mi pasuje do tych katalogowych 150HP :wink:

ma on max moc 150hp przy 3000rpm?

 

wezmy jakis wykres silnika (znalazlem na googlu nie wnikam co to jest)

http://img361.imageshack.us/img361/1892/calibraturbowa8.jpg

 

zaokraglijmy ze ma ze ma 340nm przy 5000rpm

 

p=340*(2*pi*5000/60)

p=177kW=240KM

 

i teraz zajzyj na wykres i zobacz gdzie jest linia mocy?

 

no popatrz dziwnym trafem jest ciut ponad 240KM ;) a jest ciut ponad bo w obliczeniach zaokraglilem w dol ;)

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma on max moc 150hp przy 3000rpm?

A co to ma do rzeczy?

 

Dlaczego dla tego wykresu Twój wzór nie jest poprawny, bo moc wychodzi o 20% za wysoka? http://www.bcheads.com/images/dyno-gary.gif

 

PS Wykresik c20xe turbo robionej w xs ;x

Edytowane przez MaSell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc to "powiązanie" w dieslach jest lepsze bo w większości podanych przykładów TD vs zwykła benzyna potwierdza, że diesle uzyskują minimalnie lepsze czasy do setki

Mogę podać kolejny przykład 1.8 TD 90PS vs 1.6 bena 109PS czas do setki identyczny mimo 19PS różnicy i 50kg masy mniej w benzynie... Czyli "konstruktor coś spieprzył"? <_<

Jakie to auta ...

 

Dla mnie miarodajne są jedynie porównania aut tej samej marki i tego samego modelu ale z różnymi silnikami.

Wyszło jużna poprzednich stronach że czasami wychodzą bzdury, nie wiadomo jak dany producent mierzył przyspieszenie, na jakich kołach itd, jaki ma współczynnik cx dane auto itd itd.

Często przyspieszenia są zaniżane (e30 325 jest o pół sek szybsze niż wg katalogu np), często zawyżane.

 

 

I jak już coś piszesz to bądz uczciwy, nie pisz prawie zawsze diesle są szybsze, bo ja znalazłem przykłady gdzie jest na odwrót. A że Ty nie potrafisz zrozumieć sensu mojej wypowiedzi i tylko szukasz specjalnie aut które potwierdzą twoja tezę to wybacz.

 

Co do przyspieszenia to też zależy np na ile obrotów dana benzyna ma ustawiony rev limiter. Niektóre mają go ustawionego za nisko, przez co mogą tracić trochę do diesla - czyli znowu potwierdza to moją tezę o tym że ważny jest stosunek momentu do jego przebiegu i zakresu użytecznych obrotów.

 

 

Ale i tak mam wrażenie że dyskusja z tobą jest jałowa - zamiast mówić mi dlaczego niby diesel ma lepsze odejście ty wyszukujesz jakieś wynalazki ;).

 

 

Więc to "powiązanie" w dieslach jest lepsze bo w większości podanych przykładów TD vs zwykła benzyna potwierdza, że diesle uzyskują minimalnie lepsze czasy do setki

Mogę podać kolejny przykład 1.8 TD 90PS vs 1.6 bena 109PS czas do setki identyczny mimo 19PS różnicy i 50kg masy mniej w benzynie... Czyli "konstruktor coś spieprzył"? <_<

 

Błagam trzymajmy poziom dyskusji ... Narazie uprawiasz demagogię ... W większości podanych przez kogo - przez Ciebie KAX_, Zeby uznać twoje twierdzenie musiał byś porównać wszystkie auta na świecie ... A nie obserwacje opierać na wybranych przez siebie przykładach.

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ma. bo tym wzorem obliczasz moc jaka rozwija silnik przy danych obrotach. jesli masz moment ktory uzywasz w obliczeniach dla danych obrotow to wyjedzie ci moc ktora silnik rozwija wlasnie przy tych obrotach.

 

@MaSell przeliczyles jednostki? tam masz moment w jakis stopofuntach czy jak im tam ;) nie chce mi sprawdzac.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki ma współczynnik cx dane auto itd itd.

Akurat przy 0-100 aerodynamika itp nie są brane pod uwagę, bo przy takich prędkościach sa za male opory powietrza. Jakbysmy gadali o 150kmph czy wiecej, to rozumiem.

 

a ma. bo tym wzorem obliczasz moc jaka rozwija silnik przy danych obrotach. jesli masz moment ktory uzywasz w obliczeniach dla danych obrotow to wyjedzie ci moc ktora silnik rozwija wlasnie przy tych obrotach.

Czyli nie jest to wzór:

 

Moc silnika = moment obrotowy * obroty

 

Tylko

 

Moc silnika przy konkretnych obrotach = moment obrotowy * obroty

 

Jakby nie patrzeć - lekka różnica :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ale np rowerzysta przy 30 km/h walczy głównie z oporami powietrza więc wpływ jakiś napewno mają. Na streetracing jest syrena z silnikiem 2.0 i z tego co wiem juz lekko powyżej 100 ostro traci na przyspieszeniu ze względu na opory.

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeżeli dla Ciebie jakims hardkorem jest dokręcanie silnika do 4500 (tu mniej więcej benzyniaki mają max moc) to znaczy że jeździsz jak jakiś kapelusznik niedzielny kierowca.

Teraz mam w Civicu przy 6300 w Accordzie jest przy 6000 tak jak poprzednie Renault Megane. Nie wiem jaką benzyną jeździsz ale max Moc mają około 6 tys i wyżej. To diesle mają moc maksymalną koło 4000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ale np rowerzysta przy 30 km/h walczy głównie z oporami powietrza więc wpływ jakiś napewno mają. Na streetracing jest syrena z silnikiem 2.0 i z tego co wiem juz lekko powyżej 100 ostro traci na przyspieszeniu ze względu na opory.

Zgadza sie - powyzej 100. Poniżej się to pomija.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak już coś piszesz to bądz uczciwy, nie pisz prawie zawsze diesle są szybsze, bo ja znalazłem przykłady gdzie jest na odwrót. A że Ty nie potrafisz zrozumieć sensu mojej wypowiedzi i tylko szukasz specjalnie aut które potwierdzą twoja tezę to wybacz.

Ja z moich obserwacji powiem, że przeważnie to własnie benzyny mają lepsze przyspieszenie (jesli porowanany to samo auto o podobnej mocy, tylko jedno z silniekiem diesla drugie benzyna) i to niezaleznie czy auto jest klasy kompakt czy sredniej wyzszej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak już coś piszesz to bądz uczciwy, nie pisz prawie zawsze diesle są szybsze, bo ja znalazłem przykłady gdzie jest na odwrót. A że Ty nie potrafisz zrozumieć sensu mojej wypowiedzi i tylko szukasz specjalnie aut które potwierdzą twoja tezę to wybacz.

:blink: Przecież napisałem PRAWIE więc to nie wyklucza, że mogłeś znaleźć przykłady gdzie jest odwrotnie...

Błagam trzymajmy poziom dyskusji ... Narazie uprawiasz demagogię ... W większości podanych przez kogo - przez Ciebie KAX_, Zeby uznać twoje twierdzenie musiał byś porównać wszystkie auta na świecie ... A nie obserwacje opierać na wybranych przez siebie przykładach.

He ? Że niby co ? Ja mam 163KM, i ~8.3 do setki, 1.4tony. Gdzie masz te szybsze diesle?

Ja podaje tylko konkretne przykłady w odpowiedzi na posty takie jak np. ten wyżej. Dlatego też nie twierdze, że wszystkie diesle są lepsze, jednak na prawie każdą benzynę znajdę odpowiedz w postaci diesla z tą samą masą i mocą, który będzie miał minimalnie lepsze przyspieszenie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wcześniej pisano jeśli już porównywać td vs benz, to w tych samych budach, będzie to miarodajne. Dla przykładu podaję dane dla Vw polo 1,4 vs 1,4tdi. Golf Gt 1,4TSI vs 2,0TD dla skrzyń man i auto. Są to suche dane podawane przez producenta, dostępne na jego stronie. Celowo wybrałem takie modele, które mają dokładnie taką samą moc.

 

Vw Polo

1,4| 1,4TDI

80KM @5000| 80KM @4000

132NM @3800| 195 @2200

Vmax 175| 174

0-80/0-100 8,2/12,2| 8,4/12,8

 

zużycie paliwa:

miasto: 8,5-8,6| 5,5-5,7

trasa: 5,2-5,3| 3,9-4,1

średnio: 6,4-6,5| 4,4-4,6

 

masa własna 1015-1191| 1089-1267

 

 

Golf GT

dla skrzyń manualnych 6biegowych

1,4TSI| 2,0TDI

170 @6000| 170 @4200

240NM @1500-4760| 350 @1750-2500

Vmax 220| 220

0-80/0-100 5,7/7,9| 5,7/8,2

 

zużycie paliwa:

miasto: 9,6-9,8| 7,8-8,0

trasa: 5,9-6,1| 4,9-5,1

średnio: 7,2-7,4| 6,0-6,2

 

masa własna 1271-1429| 1293-1445

 

dla DSG

1,4TSI| 2,0TDI

170 @6000| 170 @4200

240NM @1500-4760| 350 @1750-2500

Vmax 218| 218

0-80/0-100 5,4/7,7| 5,7/8,2

 

zużycie paliwa:

miasto: 9,8-10| 8,1-8,3

trasa: 5,7-5,9| 5,4-5,6

średnio: 7,2-7,4| 6,4-6,6

 

masa własna 1293-1451| 1328-1480

 

Jak widać auta o tej samej mocy sprint do 80 i 100 mają praktycznie taki sam, więc te ogromne ilości Nm w diezlu diabli wzięli ale o tym było wystarczająco w tym temacie. Sprint jest nieznacznie na korzyść benzynki, możliwe, że to wynika z nieznacznie mniejszej masy. Vmax identyczne.

Jakby nie patrzeć dizelki dorównują osiągami bliżniaczym benzynowcom. Jak widać spalanie (diesle) mają mniejsze, choć w mocniejszych motorach różnice nieznacznie się zacierają zwłaszcza dla skrzyni auto.

Jeśli chodzi o mnie to mając wybór to i tak brałbym benzyniaka, bo nic mi nie zastąpi jego pracy i dźwięku. Kto co lubi i tyle. Choć chętnie przejechałbym się z ciekawości jakimś mocniejszym ropniakiem, bo nie za dużo nimi jeździłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KAX_

I co to udowodni ? A ja mógłbym szukać benzyny która będzie jeszcze szybsza i co z tego wyniknie ? Jakie wnioski ? A potem ty znajdziesz szybszego diesla a ja benzyne - ale nadal nie wiem po co ?.

 

 

Przeciez wystarczy logicznie pomyslec że diesel który ma mniejszy zakres obrotów musi to rekompensować dłużym przełożeniem - nie ma w tym, żadnej filozofii ani czarów.

 

A dłuższe przełożenie skutkuje mniejszym momentem na kołach.

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KAX_

I co to udowodni ? A ja mógłbym szukać benzyny która będzie jeszcze szybsza i co z tego wyniknie ? Jakie wnioski ? A potem ty znajdziesz szybszego diesla a ja benzyne - ale nadal nie wiem po co ?.

No i w sumie aby zakończyć spór to przyznam Ci racje, teraz równie dobrze by mógł w odpowiedzi na post marcinio poszukać samochodów innej marki, w których to diesle są o ułamek sekundy szybsze no ale i tak z tego nic nie wyniknie. Pora więc kończyć ten bezsensowy topic bo jak widać nie da się jednoznacznie określić co jest lepsze. Wszystko zależy od danego modelu silnika, raz przy tej samej mocy wygra diesel, a raz benzyna, a i tak każdy kupi to co będzie chciał/na co go będzie stać... EOT

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:gitarzysta: kończymy panowie ;)

mam nadzieję, że każdy się choć trochę dowiedział o takich sprawach jak moc i moment, charakterystyka silnika, itp. I będzie odporny na marketingowy bełkot, czy też papierowe parametry B-)

będąc w salonie nierzadko słyszałem przeróżne rewelacje.

Przyjemność prowadzenia to subiektywne odczucie i niekoniecznie współbieżne z osiągami samochodu. Dla każdego coś dobrego :wink:

:> :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@KAX_

 

Podałem przykład dla Vw nie dlatego, żeby szukać na siłę, że benzyna dla tej samej mocy jest o ułamki sekund szybsza, tylko przede wszystkim, że ta marka pierwsza wpadła mi do głowy, a ich strona www jest w miarę czytelna i łatwo można było wyłuskać dane.

Chciałem pokazać, że jeśli chodzi o sam sprint aut o tej samej mocy, różnice pomiędzy td a benzyną są minimalne, nie faworyzując żadnego z nich. Akurat tu wyszło ciut lepiej dla benzyniaka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeciez wystarczy logicznie pomyslec że diesel który ma mniejszy zakres obrotów musi to rekompensować dłużym przełożeniem - nie ma w tym, żadnej filozofii ani czarów.

No już myślałem, że nikt tego nie napisze i będziecie brnąć.

 

@benito porównaj sobie skok tłoka w td i pb, jak ty byś chciał rozkręcić takiego kolosa do 6000rpm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehhh podaj dokładny model auto to znajdę diesla z tą sama masą i mocą, jesli mi się będzie chciało bo wczoraj już cały dzień wyszukiwałem porównań więc wystarczy przejrzeć cały temat.... <_<

EDIT: Nawet dla A4 2.0 TFSi 225PS znalazłem konkurenta >>> A4 3.0 TDI 230PS 7.1s ;)

EDIT 2:Znalazłem Audi A3 2.0 TDI 1440Kg 169PS 7,8s 8) Szukać dalej? :lol:

a po kiego grzyba Ci dokładny model ? Ciągle starasz się 'udowodnić', że podobna moca i masą wolnossąca benzyna ma gorszą dynamikę od tdi.

Więc co ehh ? Podałem Ci moc, podałem masę, tylko dodam że to wolnossąca benzyna.

To gdzie te hordy dynamiczniejszych tdi ?

 

Znalazłeś kilka przykładów, i na tej podstawie twierdzisz że przeważnie tdi jest szybsze.

Sorki za szczerość, ale piszesz farmazony.

 

 

Zresztą generalnie porównywania tu prowadzone są do pupy. To jakby porównywać procesory risc z cisc, i gadać ze cisc są zawsze lepsze, bo przy niższych taktowaniach mają podobną wydajność... :? Głupie.

 

Jak chcecie sobie porównywać to wg jakiejś kategorii.

ekonomia - diesle lub turbo diesle

ekologia - chyba już najnowsze TDI

dynamika - turbo benzyna

kultura pracy - benzyna

 

A kompromisy to już wedle uznania, i w jednym będą lepsze, w innym gorsze od swojej silnikowej alternatywy. Nie ma złotego środka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny temat na lola roku :]

 

Kolega wsiadł akurat do niezbyt szczęsliwego pojazdy jakim jest Doblo z minisilnikiem i odrazu pluje mi tu na Diesla. Jak sie nie podoba to się na rower przesiąść, będzie najbardziej ekologicznie ...

 

Niestety z auta dostawczego wyścigówki się nie robi to jedna sprawa a druga taka ze dieslem trzeba umieć jeździć. Dziwnie że tyle aut jeździ na ON i jakoś nie rozbijają się co kawałek przy próbie wyprzedzenia tira.

 

 

Panowie którzy porównujecie sobie czasy przyspieszenia do 100km/h TDvsPb - podarujcie sobie takie porówniania bo nikt normalny nie startuje spod świateł i nie idzie na maksa żeby przed kolejnymi sygnalizatorami hamować. Duży moment w TD okresliłbym raczej nie mianem elastyczności a raczej twardości silnika który jak dostanie wyższy bieg to zaraz nie zdechnie tylko dzielnie ciagnie dalej. To uczucie zna każdy posiadacz TD który umie to auto ekploatować, no bo jak ktoś chce ropniaczka kręcić na obroty jak wiertarkę to pozostawiam to bez komentarza ....

 

 

PS user Fiata Tipo 1.9TD 92KM/4100obr 186Nm/2400obr i 140km/h przy 3k obr na 5bieg. :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega wsiadł akurat do niezbyt szczęsliwego pojazdy jakim jest Doblo z minisilnikiem i odrazu pluje mi tu na Diesla. Jak sie nie podoba to się na rower przesiąść, będzie najbardziej ekologicznie ...

Naucz sie czytac. Napisałem ze podobne wrazenia generuje Octavia II 2,0 TDI. Silnik sam z siebie ma wiecej momentu z racji pojemnosci wiec odczucia sa lepsze jednak charakterystykam bardzo podobna. Jedzie sie do 2000rpm - silnik "ledwo dycha". Gdy wcisnie sie gaz do oporu ponizej tej wartosci nic sie nie dzieje. Gdy jednak silnik przekroczy rzeczone 2000rpm jest taki zryw ze moze kregosłup połamac. Gdyby nie ASR paliłby gume na pierwszych 3 biegach. Do tego duuuuuzo pali (jak na nowoczesnego diesla)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...