Włodi Napisano 29 Września 2009 Zgłoś Napisano 29 Września 2009 Zainstalowałem tą grę niedawno na kompie z siga i sie przeraziłem. Tnie sie jak cholera! Musiałem zniżyć rozdzialczość do 1280x1024 żeby wogóle było te 20 fps! Aż takie wymagania ma ta gra że trzeba okraszać detale? Przeciez nie jest znowu jakaś hiper turbo zaawansowana graficznie ani nie jest pierwszej świeżości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szawel Napisano 29 Września 2009 Zgłoś Napisano 29 Września 2009 Efekty świetlne... tyle mam do powiedzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Włodi Napisano 29 Września 2009 Zgłoś Napisano 29 Września 2009 Efekty świetlne... tyle mam do powiedzenia.I to tak spowalnia całą rozgrywkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Powerslave Napisano 29 Września 2009 Zgłoś Napisano 29 Września 2009 (edytowane) Wylacz "God rays" to zyskasz pare FPS, ogolnie polecam przestudiowac krok po kroku http://www.tweakguides.com/ClearSky_1.html Ja na sprzecie z siga z karta @ 720/2200 wszystko na max w DX10.1 1680x1050 AA off AFx8 mam w bazie na poczatku o swicie 28fps, god rays wylaczone, podczas gry fps nie spada ponizej 30, srednio duzo wiecej. Sam poczatek czyli baza na bagnach jest najgorsza i tam jest najmniej fps. Wybranie normalnego dzwieku zamiast X-fi daje okolo 3fps u mnie. Swoja droga cos mi sie spieprzyla X-fi i moze to dlatego. Edytowane 29 Września 2009 przez Powerslave Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Włodi Napisano 29 Września 2009 Zgłoś Napisano 29 Września 2009 (edytowane) Powerslave Ty masz wykręconego kompa na maxa dlatego pewnie tak Ci ładnie śmiga. U mnie wszystko na full rozdz 1200 i chodzi na oko własnie jakieś 25fps. Coraz bardziej mnie kusi żeby puścić mojego e8400 na 4Ghz... A God Rays to najfajniejszy efekt w grze szkoda by go było wyłączać... ;) Edytowane 29 Września 2009 przez Włodi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LPKorn3324 Napisano 29 Września 2009 Zgłoś Napisano 29 Września 2009 jest mod na promienie słoneczne - wygląda tak samo działa znacznie szybciej http://stalker.funday.pl/download.php?action=subcat&id=5 (ostatni na dole ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZIBI_PL Napisano 30 Września 2009 Zgłoś Napisano 30 Września 2009 Polecam tego moda, sam używałem i uzyskiwałem dobry fps ;] Na DX9.0 z detalami prawie na maxa ;) polecam też moda na textury terran pack polecam grę z tymi moda oraz innymi na np: zmianę textur przedmiotów, skinów broni itp :) Naprawdę warto się w to pobawić :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yuucOm Napisano 30 Września 2009 Zgłoś Napisano 30 Września 2009 A mi sie ten mod z goy rayami nie podobał. Jakiś dziwny depth of field i w ogole. Z terran pack korzystałem i były zauważalne różnice na jego korzyść ;). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni Napisano 1 Października 2009 Zgłoś Napisano 1 Października 2009 Ja powróciłem po długim czasie do gry :) patch 1.5.10 i zero zwiech, nic. zero. Gra się bardzo płynnie na full przy q6600 @ ~3,3 98gtx i 4gb ramu na 1280x1024... btw nie które opcje nie dają się włączyć... to jest wina karty czy systemu [W7]? btw » Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - "Help" jak wykonać misje tego trepa pod mostem co cgce pda ziomka w tunelu między Kordonem a Doliną Mroku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reloop Napisano 2 Października 2009 Zgłoś Napisano 2 Października 2009 (edytowane) » Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - "Odp. Help" Jeżeli chodzi o anomalie, która nie pozwala przejść i ciągle cofa to spróbuj od góry z nasypu. Edytowane 2 Października 2009 przez reloop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zwykły User Napisano 2 Października 2009 Zgłoś Napisano 2 Października 2009 a dokładnie wleź na most i skocz do bombla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelek69 Napisano 4 Października 2009 Zgłoś Napisano 4 Października 2009 Witam, czy ta gra i sam STALKER obsługują EAX poprzez Open AL pod Vistą na X-Fi? Mam obecnie XP i EAX działa naprawdę super. Czy pod Vistą stracę coś na dźwięku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astro Napisano 4 Października 2009 Zgłoś Napisano 4 Października 2009 (edytowane) Tak ,clear sky obsługuje Eaxa przez openAL ,nawet nie trzeba dodawać do alchemy itp. Wystarczy zmienić w ustawieniach dźwięku na X-Fi Edytowane 4 Października 2009 przez Astro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurek911 Napisano 22 Października 2009 Zgłoś Napisano 22 Października 2009 Tak się bawiłem tymi modami i coś mi się nie tak zmodowało :( Efekt jest taki,że skrypty nie startują, np: przeciwnicy się nie respawnują, muszę się ratować szybkim zapisem i odczytem, wtedy moby pojawiają się "znikąd". Przeszedłem w ten sposób ponad połowę gry, problem w tym,że teraz ścigam Strieloka i jego wcale nie widać :( Ktoś miał podobny problem i sobie poradził bez reinstalki gry ? Wywaliłem już mody z folderu "scripts" ale bez pozytywnych rezultatów :( pzd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortex Napisano 16 Marca 2010 Zgłoś Napisano 16 Marca 2010 (edytowane) Trafiłem z Kordonu na Wysypisko i wyciąłem w pień wszystkich bandytów. Problem jest taki, że niedługo po tym bandyci odzyskują kontrolę nad swoją bazą. Czy frakcja stalkerów jest wstanie utrzymać ten rejon? Jeśli nie to szkoda mojej amunicji i czasu na bezustanne likwidowanie oprychów. Edytowane 16 Marca 2010 przez mortex Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mastertab Napisano 16 Marca 2010 Zgłoś Napisano 16 Marca 2010 Trafiłem z Kordonu na Wysypisko i wyciąłem w pień wszystkich bandytów. Problem jest taki, że niedługo po tym bandyci odzyskują kontrolę nad swoją bazą. Czy frakcja stalkerów jest wstanie utrzymać ten rejon? Jeśli nie to szkoda mojej amunicji i czasu na bezustanne likwidowanie oprychów. Zgadza się daj sobie spokój ja ich eliminowałem ze 20 razy zawsze wracają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zwykły User Napisano 16 Marca 2010 Zgłoś Napisano 16 Marca 2010 Zaciągasz się do stalkerów i rozwalasz ich bazę, efekt na wysypisku nie ma już bandytów. Ale trzeba patrzeć na mapę który obszar zając/utrzymać i czekać na przybycie wsparcia i tak pare razy. Ja nie miałem problemu z wybiciem bandytów do zera, później stalkerzy się w siedzibie bandytów melinują i jest spokój na stałe. To samo można ze stalkerami w kordonie zrobić ale jest dużo trudniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mastertab Napisano 16 Marca 2010 Zgłoś Napisano 16 Marca 2010 Zaciągasz się do stalkerów i rozwalasz ich bazę, efekt na wysypisku nie ma już bandytów. Ale trzeba patrzeć na mapę który obszar zając/utrzymać i czekać na przybycie wsparcia i tak pare razy. Ja nie miałem problemu z wybiciem bandytów do zera, później stalkerzy się w siedzibie bandytów melinują i jest spokój na stałe. To samo można ze stalkerami w kordonie zrobić ale jest dużo trudniej. Pod warunkiem ze skrypt zadziała poprawnie, a z tym bywa różnie w tej grze. Nie raz miałem sytuacje, że mogłem oczekiwać na wsparcie kilka dni i nie tych w grze, ale w realu bo akurat skrypt nie zadziałał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortex Napisano 16 Marca 2010 Zgłoś Napisano 16 Marca 2010 Pod warunkiem ze skrypt zadziała poprawnie, a z tym bywa różnie w tej grze. Nie raz miałem sytuacje, że mogłem oczekiwać na wsparcie kilka dni i nie tych w grze, ale w realu bo akurat skrypt nie zadziałał. Fakt, strasznie irytująca sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KitKat Napisano 19 Marca 2010 Zgłoś Napisano 19 Marca 2010 (edytowane) Mam problem ze STALKEREM. Wczoraj kupiłem, zainstalowałem, niby ok, ale dzisiaj pogram minutę i dźwięk dialogów/strzałów/kroków wyłącza się. Mam najnowszego patcha. Jak się wyłączy to muszę od nowa włączyć grę i dzieje się to samo w przeciągu 1-60 sekund. ;/ Nie mam siły już do tej gry. Wczoraj, jeszcze bez patcha: - uruchamiała się na 3/4 ekranu monitora, - jak tylko cokolwiek Windows chciał zrobić(Np. sprawdzić aktualizacje) to w grze spadał drastycznie FPS i powracał dopiero po kilku minutach. Dziś, już z patchem: - problem z dźwiękiem, - grę raz wyrzuciło mi do Windowsa, - po zdarzeniu powyżej zresetowało mi ustawienia. To wszystko w pierwszych 5 minutach gry. Próbowałem zaczynać grę od nowa kilka razy, ale za każdym to samo. -.- Dźwiękowa- Asus Xonar DX i włączone GX 2.0, tryb Game w sterownikach, 8 kanałów, głośniki 5.1. -- EDIT: Znalazłem rozwiązanie na problem z dźwiękiem. Należy wyłączyć w panelu Xonara GX. =/ Komuś może udało się znaleźć jakieś rozwiązanie na pogodzenie GX ze Stalkerem? Edytowane 20 Marca 2010 przez KitKat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortex Napisano 21 Marca 2010 Zgłoś Napisano 21 Marca 2010 (edytowane) Udało się wytępić bandytów z wysypiska. Mając dość długiegoooooo.. czekania, aż skrypty zaskoczą, skorzystałem z moda Faction Commander 2.5. Udało mi się zdobyć stalkerami bazę bandytów bez ww. moda. Bazę ostatecznie zajął stalker Wasian, którego musiałem osłaniać własną klatą, bo jak idiota pchał się naprzód pod lufy bandytów. Edytowane 5 Kwietnia 2010 przez mortex Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BillGates Napisano 22 Marca 2010 Zgłoś Napisano 22 Marca 2010 Trafiłem z Kordonu na Wysypisko i wyciąłem w pień wszystkich bandytów. Problem jest taki, że niedługo po tym bandyci odzyskują kontrolę nad swoją bazą. Czy frakcja stalkerów jest wstanie utrzymać ten rejon? Jeśli nie to szkoda mojej amunicji i czasu na bezustanne likwidowanie oprychów. To zależy. Oryginalną wersję CS ledwo pamiętam, ale wiem, że była tak frustrująca, że absolutnie nie dziwię się, że zebrała najgorsze ocecny ze wszystkich 3 części. Polecam za to moda Reloaded, dostępnego na moddb.com. Wtedy, krótko mówiąc, da się przejąć wysypisko. Owszem, od czasu do czasu bandyci tam się jeszcze pojawiają, ale to niedobitki, tak w sam raz żeby się nie nudziło łażenie tam. Jest za to inny problem, i dotyczy wszystkich części, nawet zmodowanych: stalkerzy kiepsko sobie radzą z mutantami. Walki z ludźmi - czasem jestem pod wrażeniem, potrafią strzelać. Ale parę głupich świń i padają jak muchy. Najgłupsze jest to, że wyskakują na stado na hurra, zamiast ostrzeliwać się z jakiś w miarę bezpiecznych pozycji. Chociażby na wysypisku - każdy pacan co zejdzie z tych schodków jest trupem. A jak stoi na schodach, nie ma bata żeby się mutanci przedarli. Na szczęście w zmodowanej wersji zawsze kilku stoi i pilnuje. Co do moda z moddb.com - krótko - nie działa :) Sypie się w kilku miejcach podczas ładowania mapy. Cóż, spatchowałem własnoręcznie, jak kogoś interesuje patch, mogę gdzieś wystawić. Doszedłem dopiero do szpitala, dalej może się jeszcze coś krzaczyć. Ale szpital jest na pół dnia grania, nie mam czasu na razie, do tego czasu może wypuszczą nową wersję moda. Póki co, Clear Sky reloaded to chyba najlepszy Stalker i mod w który grałem. No może poza lekko zmodowanym Zewem Prypeci, który absolutnie wymiata i rządzi, ale zostawia niedosyt. To co, ktoś grał w Reloaded? I jeszcze jedno - Stalker bez modów to strata czasu. Dopiero mody wyciskają z tej gry to co trzeba. Małe mody - pomyłka, nie zgrywać. Za dużo ich, nie wiadomo co robią. Tylko duże, takie po 600MB mają sens. Na prawdę warto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KitKat Napisano 15 Kwietnia 2010 Zgłoś Napisano 15 Kwietnia 2010 Właśnie ukończyłem Czyste Niebo. Postanowiłem napisać parę słów... Z lekką ostrożnością postanowiłem podejść do Czystego Nieba po Cieniu Czarnobyla. Instalacja przebiegła bezproblemowo, uruchamiamy grę... Uruchamia się na połowie ekranu. Sprawę rozwiązuje Alt+Tab. Instaluję najnowszego patcha, daję wszystko w opcjach na maksimum, zaczynam nową grę i pierwsza myśl: "Co to?! Z 5 FPS może". Wyłączenie GG skutkowało przyrostem FPS o kilkadziesiąt klatek. Tak ogólnie to już nie miałem problemów z płynnością. Nawet w największej zadymie nie przycinało. Nagle kolejny problem, a mianowicie nie słychać kroków, głosów i broni. Po czterech godzinach kombinowania doszedłem do rozwiązania. Musiałem wyłączyć DS3D GX2.0, czyli pożegnałem się z przestrzennym dźwiękiem w Clear Sky. =/ Ponadto w Cieniu Czarnobyla żadnych takich kłopotów nie było. Podsumowując... spędziłem ok. 5 godzin na rozwiązywaniu problemów(Świetna metoda na przedłużanie gry). Mogłem (nie)spokojnie zacząć grać. Misje na bagnach. Tutaj żołnierze nie trzymali się kupy, wszystko prawie robiłem sam, niekiedy podchodząc do tego z 30 razy. Sztuczna inteligencja to jakaś parodia. O ile STALKERZY potrafią w miarę walczyć z ludźmi(Czasem nawet za czymś się schowają), to mutanty wybijają ich jak im się podoba. Była nawet sytuacja, że wszedłem na drzewo po to, żeby jeden z mutantów skupiał się na mnie i nie zeżarł kolegów z... Agropromu, albo Czystego Nieba, nie ważne. Sam system trafień i poziom trudności to jedna z najgorszych rzeczy w tej grze. Grałem na drugim stopniu trudności(Niby relaksacyjny...). Jeżeli nie trafiamy w głowy, to musimy wpakować w przeciwnika od groma amunicji.Na średnim dystansie władowałem dla testu 2 magazynki w tors, żeby ujrzeć go padającego. Dopiero kilka strzałów w głowę załatwiało sytuację. A nasz Najemnik Szrama? Oberwie kilka razy i już widzimy czerwony napis: "Koniec gry". To mi się akurat podoba, ale tego samego oczekuję w drugą stronę. Nie strzelam w końcu z Kałacha do mechów. Jeśli tylko się chowamy, to wróg bezczelnie strzela, czasem rzuci granat(Przed tymi ciężko się obronić), a jak się zmęczy, może nawet podejdzie. Nie wiem co jest na innych stopniach trudności, ale wolę nawet nie sprawdzać, bo gra nie robi się wcale trudniejsza, a po prostu bardziej denerwująca. Czas na trochę plusów. Gra ma świetny klimat, tym bardziej, że jestem bardzo zainteresowany tematyką Zony. Fabuła jest bardzo ciekawa. STALKERZY w przerwie między walkami siedzą przy ogniskach w bazach, jedzą, piją, grają na gitarze(Czasem miło sobie posłuchać). Można porozmawiać z prawie wszystkimi napotkanymi osobami. Także emisje były ciekawym elementem. Graficznie gra wypada moim zdaniem cudownie, a bałem się o to, gdyż szata graficzna Cienia Czarnobyla średnio przypadła mi do gustu. DirectX 10 robi swoje! Promienie słoneczne nadawały niesamowitych efektów. Zadania bardzo ciekawe i zróżnicowane. Mamy do załatwienia także wiele osobistych spraw różnych ludzi, także takich jak odzyskanie gitary, której ktoś zapomniał. Nie zabrakło walk w zespole, które gdyby nie to AI, byłyby świetne. O końcówce napiszę w spojlerze. Tutaj był najgorszy błąd w grze. Strielok zaciął się i stał za budynkiem. Próbowałem wczytywać poprzednie save'y, ale sytuacja była ta sama. Po ok. godzinie zmagań po prostu podszedłem, wypłaciłem mu z 5 strzałów z broni i stracił swoje piękne pole psioniczne. Chciałbym jeszcze wspomnieć o frakcjach. Zawaliłem sprawę. Chciałem dołączyć do Wolności, dowódca powiedział, że jeszcze nie czas. Ani się nie obejrzałem, a już byłem w Czerwonym Lesie i Limańsku. Nie wiedziałem wtedy, że jest za późno. Przeszedłem grę jako neutralny STALKER, bez dobrobytu oferowanego przez poszczególne frakcje. Uważam, że powinni jakoś zaznajomić, że powinienem teraz dokonać wyboru, czy chcę do kogoś dołączyć, czy nie. Ogólna ocena: 6,5/10 Plusy: - Niesamowity klimat, - Dużo zadań, - Bardzo ładna oprawa graficzna. Minusy: - Błąd za błędem błąd po... gania, - Kiepska sztuczna inteligencja, - Beznadziejny system trafień i obrażeń(Tylko głowa jest wrażliwa). W Zew Prypeci pewnie zagram, ze względu na mój pociąg do klimatów Czarnobyla i fabułę STALKERa, ale naprawdę już się boję błędów i innych wyżej wymienionych minusów. :) Mimo wszystko, trzeba w to zagrać! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...