Skocz do zawartości
Pageup

Pb 95, Pb 98, On, Lpg, Cng ...

Rekomendowane odpowiedzi

Pamiętam, jak zalałem do pełna. To było w 2001 <_<

A bardziej serio - dawno temu nauczyłem się zalewać tak, żeby wystarczyło na tydzień jazdy. Zaczynałem od stówy. Teraz był czas, że przestało wystarczać 150zł. Na szczęście ostatnio trochę potaniało i nie muszę po raz kolejny podnosić widełek.

 

Trochę luźno powiązane, ale jonas pewnie się ucieszy - toć nowy argument w bitwie bena:diesel doszedł :lol:

TVN Meteo

 

Z utęsknieniem czekam na kolejne podwyżki wszystkich paliw. Przecież dodatkowe badania trzeba opłacić :mur:

Z mniejszym utęsknieniem czekam też na wysyp hybryd i jeszcze mniejszych, jednorazowych silniczków od kosiarek z piętnastoma turbinkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz...tylko diesel dieslowi nie równy..

Nowy dieselek pińcet filtrów i pewnie to co wylatuje z rury czystsze od powietrze... :lol2: , tych to bym nie tykał, wszak są te Euro normy itd

Ale stare diesle, co to na zachodzie do większości centrum miast nawet wjechać nie mogą na pewno zdrowe nie są i tu doktorem nie trzeba być:D

Z drugiej strony wdychanie oparów benzyny, czy też wąchanie butaprenu <sztach>też zdrowe nie jest :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z mniejszym utęsknieniem czekam też na wysyp hybryd i jeszcze mniejszych, jednorazowych silniczków od kosiarek z piętnastoma turbinkami.

 

Ja czekam na wysyp wysypanych z pakietów baterii hybryd, które trafią z szeroko pojętego zachodu do Bolandy, gdzie zostaną uzdatnione metodami światowej sławy firm: Pan Henio Garaż Industries oraz Pan Miecio Brudna Szopa Facilities. To musi być nasz sport narodowy - złomiarstwo paneuropejskie :>
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

m4r- to co przytoczyłeś wypłynęło na światło dzienne dobrych kilka lat temu, ale jakoś to przeszło bez większego odzewu. Sedno tkwi w cząstkach stałych. :wink:

 

Co nieco o tym jest opisane na anglojęzycznej wikipedii:

Diesel exhaust- wiki.

 

Diesel exhaust has been found to contain many toxic air contaminants. It is a carcinogen (see List of IARC Group 1 carcinogens) which causes lung cancer and is associated with bladder cancer.[1] Among these pollutants, fine particle pollution is perhaps the most important as a cause of diesel's deleterious health effects.

The main particulate fraction of diesel exhaust consists of fine particles. Because of their small size, inhaled particles may easily penetrate deep into the lungs. The rough surfaces of these particles makes it easy for them to bind with other toxins in the environment, thus increasing the hazards of particle inhalation.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hybrydy, diesle... polecam zobaczyć porównanie z analizatora spalin z testu robionego najpierw na benzynie a później po włączeniu LPG... i to bez FAPów, srapów i Eco na klapie od bagażnika :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a klekotom i niedorozwiniętym hybrydą/elektrykom dziękujemy Dołączona grafika

 

Chamskim błędom ortograficznym też dziękujemy. Elektryki zniszczą galaktykę oraz podbiją wszechświat jak tylko lobby naftowe uwolni patenty na małe, lekkie i tanie źródła energii elektrycznej albo potanieją i upowszechnią się superkondensatory. Wystarczy porównać charakterystykę momentu silnika elektrycznego i dowolnego spalinowego, zasilanego obojętnie czym.

 

Swoją drogą - GenghisKhan? To ten, co miał się żegnać z forumem? Tematy w stylu "ODCHODZĘ!!!111111111 :'( :'(" i tak dalej?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chamskim błędom ortograficznym też dziękujemy. Elektryki zniszczą galaktykę oraz podbiją wszechświat jak tylko lobby naftowe uwolni patenty na małe, lekkie i tanie źródła energii elektrycznej albo potanieją i upowszechnią się superkondensatory. Wystarczy porównać charakterystykę momentu silnika elektrycznego i dowolnego spalinowego, zasilanego obojętnie czym.

 

Swoją drogą - GenghisKhan? To ten, co miał się żegnać z forumem? Tematy w stylu "ODCHODZĘ!!!111111111 :'( :'(" i tak dalej?

 

ojejku, jonasek i twoje pseudoliteracki styl bycia

tak to ja

i jak widać odszedłem ale powróciłem...no i? co w związku z tym? po ch.... wygrzebujesz rzeczy sprzed jakiś 4-5 lat?

no tak tak poczekajmy aż ropa sie skończy...może wtedy rozwój aut napędzanych alternatywnymi źródłami energii się ruszy - raczej nie doczekamy

nie wiem czy wiesz ale samochody z napędem elektrycznym jeździły po amerykańskich miastach już w latach 20-30stych ubiegłego wieku i jakoś się nie przyjęły...były za ciche i powodowały za dużo wypadków :P

rozdrażnił Ciebie ten błąd ort czy to, że musisz jeździć klekotem? - tylko nie mów, że diesel to Twój wybór hahaha

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bijcie się na privie. Za bitewkę na publicu na razie Wodecki zapodał 2/10 ze względu na wybitnie niski poziom: Z powodu wyraźnego braku argumentów wycieczki personalno-ortograficzne. Rzenuła, jak zwykli mawiać wczesnośredniowieczni EMO.

 

 

-=-==-=-=--=--=--=-=-=-===-=-=---=-=-=--=-=-==---=--=-=---=- (fajny przerywnik, można sobie robić pseudo kod kreskowy i szyfrować np. Ascii wulgaryzmy Dołączona grafika)

Pamiętam, że w zeszłym tygodniu tankowaliśmy na Orlenie. I mają fajną promocję (tylko w weekendy z tego co wiem) - płacisz gotówką i masz 10gr taniej na litrze. Szczegółów nie znam, bo nie ja tankowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jak widać odszedłem ale powróciłem...no i? co w związku z tym? po ch.... wygrzebujesz rzeczy sprzed jakiś 4-5 lat?

Byłem ciekawy, jak zareagujesz. Faktycznie minęło kilka lat, ale nic się nie zmieniłeś. Daj pyska.

 

nie wiem czy wiesz ale samochody z napędem elektrycznym jeździły po amerykańskich miastach już w latach 20-30stych ubiegłego wieku i jakoś się nie przyjęły...były za ciche i powodowały za dużo wypadków Dołączona grafika

Nie wiem czy wiesz, ale od lat 20-30 ubiegłego wieku sporo się w napędach elektrycznych zmieniło, również w tych trakcyjnych. Teraz jedynym ograniczeniem jest odpowiednio małe i lekkie a przy tym wydajne źródło zasilania, cała reszta (sprawność silników, ich niezawodność, wysoka moc, odzysk energii przy hamowaniu) już od dawna są dopracowane i przetestowane.

 

rozdrażnił Ciebie ten błąd ort czy to, że musisz jeździć klekotem? - tylko nie mów, że diesel to Twój wybór hahaha

 

Diesel mój wybór? Muszę klekotem? Nawdychałeś się oparów podtlenku LPG?

A błędy ortograficzne drażnią mnie zawsze i wszędzie, zwłaszcza jak sadzi je "Redaktor". Wstydź się.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś odpalam legendarnego Golfa IV z jeszcze bardziej legendarnym 1.9 TDI. Tak się składa, że na przy domowym parkingu mam 1.2 benz, 1.9TDI i 2.5 LPG do dyspozycji. Podzielę się wrażeniami z jazdy, chociaż nie będzie to raczej wypowiedź pełna hejtu do mazutu czy członka ZGM. Będzie to raczej krótka refleksja kogoś kto jeździ głównie autostradami i w trasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy jeździ tym czym lubi lub bardziej się w danych warukach opłaca. Ja akurat wolę benzynę choćby ze wzdlędu na dźwięk silnika :)

 

Co do elektryków to niedawno w Wawie (w okolicy CH Blue City) widziałem pełnego elektryka (podobnego do Tata Nano albo Matiza) oklejonego naklejkami Instytutu Drogownictwa lub coś w ten deseń. Takie to ciche było, że nawet nie zauważyłem jak się zbliżało - szedłem chodnikiem.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, benzyny mają jeszcze jakąś kulturę pracy w porównaniu do klekotów (i nie mówcie, że wszystko poszło do przodu i teraz siedząc w środku diesel jest nie do odróżnienia od beny (oprócz może genialnych jednostek BMW))

do porzygu już tych 1.9tdi na drogach - co 3cie auto to 10 letni passat zostawiający za sobą czarną chmurę podczas przyspieszania :/

diesle na pole - haters gonna hate

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GenghisKhan - lepiej 10 letni strup w TDI niż 40 letni Jelcz/Ikarus który przesłania pas chmurą od przystanku do przystanku.

A co do samej kultury - zacznijmy może od tej w postach aby później przejść na temat charakterystyk. Albo nie - to był już jakieś 30 razy w tym wątku. Jeździj czym chcesz - możesz nawet 4.2l klekotem do kościółka albo 5l SUVem na zakupy podpasek do galerii.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy jeździ tym czym lubi lub bardziej się w danych warukach opłaca. Ja akurat wolę benzynę choćby ze wzdlędu na dźwięk silnika Dołączona grafika

 

Co do elektryków to niedawno w Wawie (w okolicy CH Blue City) widziałem pełnego elektryka (podobnego do Tata Nano albo Matiza) oklejonego naklejkami Instytutu Drogownictwa lub coś w ten deseń. Takie to ciche było, że nawet nie zauważyłem jak się zbliżało - szedłem chodnikiem.

 

Toyota w elektrykach montuje głośnik imitujący dźwięk silnika, bo niedowidzący się skarżą, że bez tego nie słychać nadjeżdżającego auta i można przypadkiem wejść pod koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nakazy z tego co pamiętam wyszedł w najbardziej pociach!ym proekologicznym stanie US - Kalifornii. Każde auto elektryczne/hybrydowe powinno emitować dzwięki umożliwiające pieszemu wcześniejsze zlokalizowanie nadjeżdżającego pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nakazy z tego co pamiętam wyszedł w najbardziej pociach!ym proekologicznym stanie US - Kalifornii. Każde auto elektryczne/hybrydowe powinno emitować dzwięki umożliwiające pieszemu wcześniejsze zlokalizowanie nadjeżdżającego pojazdu.

 

no i jest to jak najbardziej na miejscu
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...