Jump to content
ath

Amd Phenom II X2 | X3 | X4 | DDR2/DDR3 | AM2+/AM3 | Deneb | Heka | Calisto

Recommended Posts

@ Pietia(lania)

 

To co piszesz nie bardzo ma zastosowanie do tego co ja napisałem. U mnie jeśli proc przekroczy 60'C włącza się głośniczek na płycie i daje znać, że coś jest nie tak. Jeśli nadal taka temperatura będzie się utrzymywała to wtedy cały komp się wyłącza. U mnie w przypadku zbyt wysokiego OC wyłącza się sam prime95 (np. OCCT czy Linx pokazuje błąd wtedy), komp działa normalnie i temperatury nie mają tu nic do rzeczy.

 

4.0 GHz nie jestem w stanie ustabilizować na sensowym napięciu. Na 1.5 V jest w 90 % stabilnie - przechodzi Prime95, OCCT, ale Linx po ok. 30-40 min się wywala, tak więc nie można powiedzieć, że jest w 100% stabilnie. Myślę, że na 1.525 V byłoby stabilne ale to sztuka dla sztuki, bo na co dzień i tak z takim napięciem nie ma sensu by pracował - chcę by pożył z 1.5 roku :). Na co dzień będzie ustawione 3.7 GHz @ 1.4 V - jest to w pełni stabilne i nie grzeje się bardziej niż mój poprzedni X3 720 3.5 GHz @ 1.45 V.

 

 

jak cos ci sie nie podoba, jakies ale... mozesz zawsze oddac a dostaniesz to co zakupiles czyli Phenoma II 550BE C2 @X4 ktore robą z bolem 3,6Ghz 1,42V

Kolego jestes do przodu jakies ~100zł i jeszcze ale. eh.

 

pozdro

Edited by userus

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ DejwiT11

 

Może na innej płycie by zrobił tyle - nie wiem. Mi się udało ustabilizować go na 3.9 GHz 100% stable @ 1.45V więc narzekać nie mogę.

 

@ userus

 

Nie, nie oddawać go to nie ma sensu - zaraz powędruje pozytywny komentarz na Twoje konto. Ale jako, ze się tu już pojawiłeś to może mi powiesz na jakich ustawieniach go testowałeś. Może trra gdzieś poza procem podnieść napięcie ? I ponawiam pytanie do wszystkich - do czego służy Advanced Clock Calibration i czy ma to wpływ na OC ?

 

Ja mam teraz takie ustawienia:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

NB na 2000 MHz i pamięci na CL9 nie mają wpływu na stabilność proca.

Edited by hardy99

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co piszesz nie bardzo ma zastosowanie do tego co ja napisałem. U mnie jeśli proc przekroczy 60'C włącza się głośniczek na płycie i daje znać, że coś jest nie tak

 

Przy odblokowanych rdzeniach nie masz poprawnego pomiaru tempów na rdzeniach, a te 60*C może oznaczać sporo powyżej 70*C. U mnie chwilami przy 58*C ambient na rdzeniach bywało 73*C, a w tych temperaturach chyba żaden deneb nie pracuje stabilnie. Mój 955 powyżej 70*C na rdzeniach miał błędy w OCCT, 73*C to pewny reset, jeżeli się utrzymywało. Looknij na mój wątek, może jakieś wnioski Ci się nasuną. Jest tam też link do aukcji allegro, gdzie tanio możesz kupić mały radiator do naklejenia na sekcje zasilania; w prawdzie masz dużo lepszą, niż ja, ale może akurat jeden mosfet ma mniejszą temperaturę przebicia i przestaje wyrabiać? Ogólnie, jeżeli masz taką możliwość, to wyciągnij kompa na balkon i zrób szybkiego testa, żeby wykluczyć temperaturę. Bo niestety, ale mi również wydaje się, że to jest przyczyna Twoich problemów. Powyżej 1.4V temperatury zaczynają rosnąć chyba wykładniczo, a brak odczytu przy unlockach bynajmniej nie pomaga. A i cooler masz taki sobie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dijkstra

 

Ja jednak będę się upierał, ze nie o tempy tu chodzi :). Kręciłem przy otworzonym oknie i czujnik na płycie głównej nie pokazywał więcej niż 50'C, a zależność między tym czujnikiem a temperaturami na X3 720 była taka, że temperatura procesora na płycie głównej była o ok 10'C wyższa niż temperatura wskazywana przez czujnik z procesora. Np. temperatura procesora wg czujnika z płyty to 50'C a wg. czujnika z procesora było 40'C. Ponadto jeżeli chodziłoby o temperatury to przy zwiększaniu napięcia byłoby jeszcze gorzej, bo szybciej łapał by wysoką temperaturę, a w moim przypadku zwiększanie napięcia pomaga.

 

Edit: Zablokowałem 2 rdzenie by czujnik temperatury z proca się włączył. Jest tak samo jak na X3 720 - Core ma o ok 10'C mniej niż wskazuje czujnik z płyty odpowiadający za temperaturę procesora.

Edited by hardy99

Share this post


Link to post
Share on other sites

pisałem w tym temacie ze 2 miesiace temu pewnie, kupiłem x2 550 i odblokowywał mi sie na x3 , na 4 rdzeniach sie komputer niw właczał

dziś wstawiłem x2 550 BE i elegancko x4, temp nawet niezle na boxie, w stresie 49" jeśli ufać asus pc probe

tak czytałem ostatnie 3 strony, gdy wdg. asusa jest 49 to rzeczywiście rdzenie mają ok 59 tak ?

napięcie 1.34v x4 3.1ghz stabilnie prime 1h

 

także przyłaczam sie do pytania, do czego służy Advanced Clock Calibration ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie

 

Mam nadzieję, ze nie jest to kolejny post z wielu, ale pytam Was o poradę jako większych znawców tematu. Chodzi o podkręcenie procka.

 

Mój sprzęt:

 

1. Phenom II 965 Be C3 125 W

2. GA-MA770-UD3P

3. 2 x 2GB GoodRam 1600 Mhz CL9

4. OCZ StealthXtreme 500W

 

Procek lata na ustawieniach 1.45V 3.8 Ghz, pamięci na 1.6V. Mam w miare stabilne 3.8 Ghz (od czasu do czasu raz na kilkanaście godzin się wysypie BSOD-em). Podkręcony mnożnikiem.

Przy jakiejkolwiek zmianie na wyższy mnożnik (3.9, 4.0 i w górę) przy napięciu procka 1.45-1.5V, zaliczam dość szybkie restarty kompa.

 

Chłodzenie Mugen 2. Temepratury w stresie OCCT na 3.8 to jakieś 46 stopniu. Nie zależy mi za bardzo na kręceniu szyną, wystarczy mi mnożnikiem na procku ale fajnie by było uzyskać te stabile 4-4.2 Ghz.

 

1. Możliwe że moj procek jest tak słaby i nie uciągnie 4.0-4.2 Ghz?

2. Chyba słaby wynik jeśli procek musi mieć 1.45v przy 3.8 Ghz?

3. Co tu można zrobić zeby było dobrze (400Mhz ponad default procka to średnio)?

 

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Jeśli brakuje jakiegoś info to dajcie znać to napiszę.

 

Pozdrawiam

Edited by v0yt33

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba nie liczyłeś spodziewanego OC w taki sposób, że jeśli Phenom II 945 zrobi 3,8GHz a więc +800MHz to Twój też zrobi +800MHz...

To w zasadzie te same procesory i w tym samym miejscu się kończą. Jedna sztuka wyżej inna niżej. Pamięci latają ci 1600MHz cl9? Spróbuj puścić je niżej to może procek pójdzie wyżej trochę. Sekcja zasilania pewnie gorąca pieruńsko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie każdy Deneb C3 zrobi 4 - 4,2 GHz przy 1,45 V nawet na dobrym mobo. Jakiś idiota napisał coś takiego, a ludzie to czytają i powtarzają. :mur:

Niektóre Deneby C3 nawet mają problem z 4 GHz i kończą się koło 3,9 GHz 1,5 V. Możliwe, że właśnie masz takiego. zostaw mnożnik na 19x i spróbuj urwać jeszcze parę MHz szyną HTT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba nie liczyłeś spodziewanego OC w taki sposób, że jeśli Phenom II 945 zrobi 3,8GHz a więc +800MHz to Twój też zrobi +800MHz...

To w zasadzie te same procesory i w tym samym miejscu się kończą. Jedna sztuka wyżej inna niżej. Pamięci latają ci 1600MHz cl9? Spróbuj puścić je niżej to może procek pójdzie wyżej trochę. Sekcja zasilania pewnie gorąca pieruńsko?

 

Hmm..generalnie naczytałem się (niestety) o spokojnej pracy 965 przy prędkościach rzędu 4.0-4.2. Możliwe, że tradycyjnie trafiłem na jakiegoś słabego. Tzn. i tak jestem zadowolony z niego, ale przydałoby się troszkę wiecej.

Pamięci w sensie zejsc do 1333 i np. CL8?

 

Pirez: testowalem chwilowe ustawienia na 4.0 przy 1.5V i temp. szła pod 60 stopni..nie wiem dlaczego ąz taki skok..

 

luk1989: no i chyba masz duzo racji w tym co piszesz....az tak bardzo mi nie zalezy zeby urwac z 50-100 Mhz.. Najwyzej zmienie procka na x6 ;) (3ds max - wiec i rdzeni wiecej sie przyda) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pirez: testowalem chwilowe ustawienia na 4.0 przy 1.5V i temp. szła pod 60 stopni..nie wiem dlaczego ąz taki skok..

 

no 62 stopnie to taka już bezpieczna żeby nie nie wyeksploatował za szybko. Jaką masz pastę ? ic7 czy coollabolanty?

do mugena podłącz 2 wentylki zamiast jednego - to pomoże, można by jakoś sprytnie obydwa podłączyć do złącza fan zarządzalnego C&Q

 

jak zmnienisz na x6 to kompletnie padnie ci chłodzenie.

Edited by pirez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasta to stara poczciwa Arctic Silver 5..No chyba ze sa juz jakies lepsze...

Myslalem kiedys o wentylu dodatkowym na mugena..Polecasz jakis? No i jak podpiąć. Jako wyciągający czy dołozyć go zeby wiał od "boku"(względem fabrycznego)?

 

Dlaczego ma mi paść chlodzenie przy x6? Kurde zaczynam sie zastanawiac czy nie zepchnac mojego proca z plyta i nie przesiaść sie na i5-750. NIe bylo funduszy jak kupowalem kompa, a jednak 3ds max lata lepiej na intelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasta to stara poczciwa Arctic Silver 5..No chyba ze sa juz jakies lepsze...

Myslalem kiedys o wentylu dodatkowym na mugena..Polecasz jakis? No i jak podpiąć. Jako wyciągający czy dołozyć go zeby wiał od "boku"(względem fabrycznego)?

 

Dlaczego ma mi paść chlodzenie przy x6? Kurde zaczynam sie zastanawiac czy nie zepchnac mojego proca z plyta i nie przesiaść sie na i5-750. NIe bylo funduszy jak kupowalem kompa, a jednak 3ds max lata lepiej na intelu.

 

Wielki test past termoprzewodzących | Chłodzenie.net

to jak tutaj do najlepszego jest 5 stopni to przy 60 stopniach poprawa wyniesie z 10 stopni po przepjciu na liquid pro

i7-750 to głupi pomysł. sandy brigde ma dużego kopa na wizualizacje , jeśli już to sandy i to z " K " na końcu.

ale to wydatek 1,7k zł razem, myśle.

podepnij jak chcesz - chodzi o to że kabelki zasilające (czyli tylko dwa z czterech ) przeciąć i zrobić rozgałęzienie na drugi wentyl - dzięki temu wentylki bedą chodzić identycznie ( no muszą być identyczne to podstawa - taki jak od mugena do kupienia w sklepie lub na wtórnym) i bedziesz miał tez raportowane obroty

 

edit/

cinebech xcpu

Dołączona grafika

Edited by pirez

Share this post


Link to post
Share on other sites

No w tej chwili to nie podolam na Sandy Bridge sie przesiasc..Nie ma kasy. W sumie sam nie wiem, w zasadzie malym kosztem moglbym sie przesiasc na Thubana, bez zbednej modyfikacji architeORT: ORT: ktury, ale czy jest sens....nie wiem na ile by sie dalo wykrecic takiego 1055T, moze jakies 3.5 Ghz.

 

A co do wentyla to myslalem o Silentium Zephyr. Bo w zasadzie nie wiem jaki siedzi na Mugenie jak wyjezdza z fabryki, scythe jakis?

Dzieki za testy past.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co do wentyla to myslalem o Silentium Zephyr. Bo w zasadzie nie wiem jaki siedzi na Mugenie jak wyjezdza z fabryki, scythe jakis?

Dzieki za testy past.

 

A JAKI MASZ TERAZ?

przecież nie ma sensu wymieniać wentyli, dokóp identyczny, chyba że jest za drogi, cudów nie osiągniesz, nie zbijesz temperatury jak wodnym. możesz co prawda dać wentyl 12cm @3000rpm tylko ... no a szczególnie dwie sztuki, będzie głośno, głośno.

 

na 1055t pewno tyle nie wyciśniesz, zostaw to co masz na razie jeśli Cię nie stać na sandy.

Możesz też przecież przebudować swój komputer - ustawić go jako klaster, a pracować na czymś innym - np. laptop z podłaczonym monitorem. wtedy mogłbyś spokojnie podłaczyć 2 albo i 4x @3000rpn wentylki

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wentyl jest fabryczny jaki przychodzi z Mugenem. Nawet nie wiem. A sa rozne wentyle wrzucane? ;) Po prostu nie wiem. Bede musial zerknac.

Komp nie moze byc glosny...bo stoi w pokoju gdzie jest TV itp. i zona sie wscieknie jak cos jej bedzie wylo ;)

 

Klastra nie chce...siadam do kompa i na nim robie....juz dosc sie narobilem na lapie i wymieklem :) wole stacjonarke..

Share this post


Link to post
Share on other sites

SCYTHE Fan 12cm Clip Type B-do innych went.120 (1401666596) - Aukcje internetowe Allegro

tym można zamontować do coolera

 

Allegro.pl - aukcje internetowe, bezpieczne zakupy

są różne prędkości obrotowe - do mugena jest dołączany taki gdzięs kolo 1300-1400rpm

 

kabelek na bogato (może jest do dostania np. cooling

SilentiumPC SNAKE ADAPTER 4pin PWM SPLITTER GW/FV! (1426409836) - Aukcje internetowe Allegro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej maniacy !

Słuchajcie mam oto taki procuś:

Dołączona grafika

Capture by Furtek, on Flickr

chciałbym go rozpędzić do 3.6 ni mniej ni więcej mam chłodzenie wodne więc o temperatury nie ma problemu.

nie jest to wersja Black Edition.

Pozostałe części kompa to:

Motherboard: GIGABYTE GA-MA790X-UD4P

jakieś info jeszcze potrzeba? powiedzcie co potrzebujecie a dodam :)

Jakie ustawienia polecacie ?

 

Z góry dziękuję za pomocne dłonie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

HT Link mnożnik jeden w dòł na 9x, HTT 225mhz, Vcore na początek 1,4v reszta bez zmian, save & exit bios. Jak coś by nie grało to: Oczko wyżej z napięciem NB, gdyby dalej nie grało to podnieść jeszcze Vcore CPU, masz rev. C2 to może potrzebować troche papu, musisz popròbować. Nie wiadomo też co za sztuka do OC Ci sie trafiła... ;)

 

PS. Acha, zależy też jaki masz zdolny ram. Najpierw zejdź o schodek z jego częstotliwością bo przy kręceniu szyną Ram też idzie w gòrę. Jak ustabilizujesz procka na 3,6ghz to możesz z powrotem wrzucić na Ram pierwotne ustawienie i sprawdzić czy podoła temu taktowaniu - wtedy można je dovoltować. (dla kostek 1333mhz, z szyną 225mhz będzie to 1500mhz). To by było na tyle ;)

Edited by DejwiT11
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dziękuję DejwiT11 !

 

Tylko nie wiem dlaczego mam zablokowaną opcję zmiany napięcia v core. mogę wszystkie przestawiać tylko nie to :/

Mniejsza chyba o to, procek przeszedł test na tym napięciu i chodzi na razie :)

:lol2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sobie kupiłem Phenoma X2 555 BE który odblokowuje się do X4, a OC wg sprzedającego na poziomie 3.8 - 4.2 GHz zależnie od chłodzenia, rewicja C3. Tyle też bym chciał osiągnąć.

 

Cztery lata nie miałem AMD więc sie specjalnie nie orientuje w OC, przeczytałem powyższe porady, ale mój proc to BE, więc będę kręcił tylko mnożnikiem, to czy musze zmieniać cokolwiek poza napieciem CPU? Pamięci kręcić nie będę.

 

Napięcia lubie ustawiać ręcznie, czy wszystko poza "CPU Vcore" można dać na minimum? Jakieś nieznane mi "CPU VDDA" jest, minimalna wartość to 2.5 V. Jest jeszcze jakieś "CPU/NB Voltage", w instrukcji nie ma podanych przedziałów (nie wiem czy to odpowiednik Intelowego VTT/IMC, czy coś innego?).

 

Płyta to będzie ASUS M4A88TD-V EVO/USB3, cooler SilentiumPC Fortis. Jakie mniej wiecej Vcore potrzebne będzie do 3.8-4.0 GHz? Wiem że każda sztuka inna, ale zawsze jakieś orientacyjne wartości są.

 

 

Co do ustawień, to jest jeszcze jakaś nieznana mi opcja "PCI/PCIe CLK Status" - co to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.