Jump to content
Sign in to follow this  
ath

Core i5/i7 - Lynnfield (LGA 1156)

Recommended Posts

Zestaw wybrany. Chciałem wziąć wszystko w jednym sklepie więć wybrałem to:

 

MSI MSI P55-GD65

Intel i7 860

G.Skill G.Skill 4GB (2x2GB) 1600MHz CL9 RL (ripjaws)

 

@Barty nie tylko granie będzie się odbywało na tym komputerze. Używam go także do grafiki więc wolałem wziąć i7860.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zestaw wybrany. Chciałem wziąć wszystko w jednym sklepie więć wybrałem to:

 

MSI MSI P55-GD65

Intel i7 860

G.Skill G.Skill 4GB (2x2GB) 1600MHz CL9 RL (ripjaws)

 

@Barty nie tylko granie będzie się odbywało na tym komputerze. Używam go także do grafiki więc wolałem wziąć i7860.

Sam się noszę z zakupem na dniach, ale mnie trzyma kasa 1600zł max... A ile Ty wydałeś, jeżeli wolno spytać? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętajmy że dedykowane mają napięcie 1,65V

 

Np takie: http://ddr2.home.pl/product_info.php?produ...8ccdb2ae0d7239d

lub inne G.Skille dedykowane.

 

Barty był szybszy.

Pamiętamy. Na 1,65v robią sobie spokojnie ponad 2000MHz :-)

 

Drogo? Nie wydaje mi sie. To nie ta klasa co szczęki. Znajdź mi choćby zbliżone cenowo kostki 2000. Poza tym pamiętaj, że kupując memki z dalekich krajów gwarancja też swoje musi trwać. Sama wysyłka uszkodzonych kostek do UE to conajmniej 3 dni robocze. A goodRAMy do wilka 1 dzień. Jest różnica?

 

 

@ barty - za 400 też spoko kupisz dobre mobo :-) i w 1600 sie zmieścisz.

Edited by majkel84

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dzis sobie sciagnalem zestawik core i5, MSI P55-GD65 i pamiatki Patriot Viper II DDR3 2x 2GB 1600MHz CL8 Core i5 + 3DM - o ile o plycie sie juz sporo naczytalem i wiem ze jest dobra to tyle tak sie zastanawiam czy te pamiatki podolaja w miare rozsadnemu OC. Poza tym jeszcze jedno pytanko... jakie chlodzenie do tego i5 polecacie? bo jest to na tyle swiezy temat ze malo co gdzie mozna wyczytac... budzet na chlodzenie, max 170 zl... poradzi cos ktos? bedzie to siedzialo w budzie ktora jest dobrze chlodzona i ma w srodku tunel powietrzny (z przodu 120 wciagajaca chlodne powietrze, z tylu 120 wypluwajaca na zewnatrz cieple)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...jeszcze jedno pytanko... jakie chlodzenie do tego i5 polecacie? bo jest to na tyle swiezy temat ze malo co gdzie mozna wyczytac...

W tej kwestii nic się kompletnie nie zmienia w stosunku do 775. Te same konstrukcje a mniej ciepła do rozproszenia. Trzeba tylko szukać którzy producenci zaktualizowali mocowania pod nową podstawkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P7P55D, i7 860, RipJaws, Corsair HX520W - mozliwe jest, ze przy mocniejszym o/c (1.38v 4Ghz) zasilacz nie wyrabia i stad niestabilnosc systemu? Procek na MSI GD65 chulal te 4Ghz przy 1.38v. Wolalbym wiedziec wczesniej zanim wywale kolejne 400+zl na nowa zasilke.

 

Edit: Grafa HD4850 700/2200 Gainwarda.

Edited by Cruel

Share this post


Link to post
Share on other sites

P7P55D, i7 860, RipJaws, Corsair HX520W - mozliwe jest, ze przy mocniejszym o/c (1.38v 4Ghz) zasilacz nie wyrabia i stad niestabilnosc systemu? Procek na MSI GD65 chulal te 4Ghz przy 1.38v. Wolalbym wiedziec wczesniej zanim wywale kolejne 400+zl na nowa zasilke.

 

Edit: Grafa HD4850 700/2200 Gainwarda.

Mogłoby być na granicy przy 4870/4890 po OC ale w tym wypadku to mało prawdopodobne. No chyba że jakaś wada zasilacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P7P55D, i7 860, RipJaws, Corsair HX520W - mozliwe jest, ze przy mocniejszym o/c (1.38v 4Ghz) zasilacz nie wyrabia i stad niestabilnosc systemu? Procek na MSI GD65 chulal te 4Ghz przy 1.38v. Wolalbym wiedziec wczesniej zanim wywale kolejne 400+zl na nowa zasilke.

 

Edit: Grafa HD4850 700/2200 Gainwarda.

Moim zdaniem jest to całkiem możliwe.Jednak oczywiście dopóki nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział, gwarancji nikt Ci nie da.

A może to po prostu koniec procka albo płyty :wink:

Edited by jimmy1

Share this post


Link to post
Share on other sites

i7 870 na FC, sprzet uzyty:

  • MSI P55-GD80
  • i7 870
  • 2×2GB GoodRAM 2000MHz (Elpida Hyper)
  • Tagan U15
  • Freon Cooler
Screeny (wielkie uwaga! :-))

SuperPi1M @ 5027 MHz 8.219s

SuperPi16M @ 4979 MHz 3:28 min

SuperPi32M @ 4955 MHz 7:34 min

PiFast @ 5027 MHz 17.44s

WPrime32M @ 4859 MHz 4.984s

No i valid z BCLK 240: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=818417

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładnie ładnie tylko szkoda że nie na powietrzu ;)

 

3:28m 16M 8-O DO czego to zmierza ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluje !

 

Do cepa to trzeba mieć farta. Jeszcze sie nie zdarzyło, żeby na moim pokręconym 870 wszystko jako tako działało. Zawsze jakieś &^%$# :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluje !

 

Do cepa to trzeba mieć farta. Jeszcze sie nie zdarzyło, żeby na moim pokręconym 870 wszystko jako tako działało. Zawsze jakieś &^%$# :-/

No w tym przypadku większych problemów nie napotkaliśmy,Tu max stabilne 32M

które brykało praktycznie z łapy,przy napięciach:

Cpu 1.41V

Vpll 1.89V

Vtt 1.32V

Vnb 1.38V

Vddr 1.85V

boot na 210bclk (taki bezpieczny;) i up use clock do 240valid,na grubsze testy z użyciem ln2 zabrakło czasu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie

okazało się że OCZ jest uszkodzona więc znowu muszę wybrać pamięć i waham się między Ripjaws 1600Mhz CL9 1.5V http://www.gskill.com/products.php?index=222, a Ripjaws 1866Mhz CL9 1.6V. http://www.gskill.com/products.php?index=219 Nie wiem co wybrać, nie wiem jak te wersja 1866Mhz radzi sobie na 1.5V - tzn czy moża działać na zaniżonym napięciu przy 1600Mhz? Może lepiej wziąć jednak sprawdzoną wersję 1600Mhz?

 

Konfiguracja I5 750, gigabyte p55-UD3R, enermax 490 82+pro

Edited by 0Kris0

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to prawie bez różnicy które wybierzesz :-)

 

 

Koledzy - uruchamiał ktoś i7/i5 na BOXie - mi dzisiaj zdarzyło sie pierwzszy raz i idle 50 a lekki stress 100 :-)

 

imho to jest bardzo niebezpieczne :-D

 

@ Chaos - no bez kitu. Coś mi sie nie docisnęło:

 

Dołączona grafika

 

:grin:

Edited by majkel84

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to prawie bez różnicy które wybierzesz :-)

 

 

Koledzy - uruchamiał ktoś i7/i5 na BOXie - mi dzisiaj zdarzyło sie pierwzszy raz i idle 50 a lekki stress 100 :-)

 

imho to jest bardzo niebezpieczne :-D

bez oc?

no co ty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też jestem zdziwiony. Bo ja kilka dni na box-ie jechałem i z tego co pamiętam 80 max było i to po lekkim oc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem cały czas na boxie i 100C nie widziałem. Coś źle założyłeś. Nawet pod pełnym obciążeniem w linxie miałem 70 kilka. Załóż jeszcze raz z nową pastą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebuję od Was szybkiej i dośc konkretniej odpowiedzi.

 

Planuję zakup płyty głównej pod i5 i mam do wyboru 3 płyty.

 

1. MSI P55 Gd65

2. Asus P7P55D

3. I ostatni też Asus P7P55D LE tak aby ewentualnie nieco zaoszcędzić.

 

Panuję podkrecić procesor. Na pewno nie będę chciał żyłowac, ale miłoby było tak ze 4GHz walnąc sobie. Fajnie aby pamiątki w miarę kręcił. Dwie pierwsze propozycje to podobno cenowo produkty ale nie wiem, która lepsza. Ostatnia natomiast płyta to propozycja pozwalająca mi zaoszczedzić około 100zł czego bym bardzo chciałale nietracąc możliwości dobrego OC.

 

Prosze o pomoc i z góry dziękuję za Wasze wyczerpujące odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeinstaluje dzisiaj BOXa i zobacze co i jak :-/

 

 

@Shuri

Asus LE nie ma na mosfetach radiatorów - 4GHz na dłużej może się skończyć tak:

 

 

 

Chcesz oszczędzić - to bardziej FoxConn P55A

Edited by majkel84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak jestem przygotowany na wydatek rzedu 500zl na samą płytę główną. Jednak zawsze jest fajnie zaoszczędzić tę stówkę. Zresztą może zostało mi to w spadku po mojej poprzedniej płycie Abit IP 35e który był najniższa wersją ale naprawdę dawała radę. A teraz wracając do poprzedniego pytania to lepszy będzie MSI czy ten ASUS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcesz taniej a dość dobrze to Gigabyte UD3

Tanio i jeszcze lepiej to Gigabyte GA-P55-UD3R

Share this post


Link to post
Share on other sites

No rafa dokładnie to miał na myśli. Ja właśnie mam na warsztacie UD3R i obadam co to warte. choć nie spodziewam się rewelacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.