Jump to content
LPKorn3324

S.t.a.l.k.e.r. Call Of Pripyat

Recommended Posts

Czekałem na jakieś szersze potwierdzenie tej informacji i wreszcie się doczekałem, worthplaying.com zsumował wszystko w newsie potwierdzając słowa sprzed kilku dni kiedy to na oficjalnym forum gry pojawił się zapis z konferencji GSC Game World, na której padło ciekawe pytanie. Otóż 1 kwietnia tego roku jak co miesiąc GSC opublikowało kartkę z kalendarza na nadchodzący miesiąc i nie było by w tym nic interesującego wszakże zwyczaj ten ma już kilka lat jednakże zainteresowanie wzbudziły dwa elementy owej grafiki (kliknij by zobaczyć!): 1) pierwszy raz od premiery Czystego Nieba grafika przedstawiała coś czego ani właśnie w Czystym Niebie ani w Cieniu Czarnobyla nie widzieliśmy 2) pod nazwą gry pojawił się podtytuł zapisany bardzo rozmazaną czcionką. Niektórym sztuka odczytania owego napisu się udała i tak oto przed oczyma pojawił się napis "Call of Pripyat".

Potwierdzono, że będzie to "kolejny dodatek do gry S.T.A.L.K.E.R.*", a pojawi się najprawdopodobniej pod koniec tego roku.

Równocześnie dano zielone światło kolejnej części gry jednakże będącej zupełnie osobnym projektem roboczo możemy nazywać go "S.T.A.L.K.E.R. 2".

 

* Stwierdzenie dodatek/rozszerzenie jest w tym wypadku niezwykle intrygujące. Dlaczego? Otóż gdy lansowano Czyste Niebo przed premierą wyraźnie dawano znać, że to nie dodatek do podstawowej wersji gry lecz zupełnie osobny produkt, który poziomem zaawansowania znacznie wykracza poza to co postrzega się w branży pod pojęciem "dodatku/rozszerzenia". Tymczasem teraz dowiadujemy się, że Call of Pripyat będzie drugim dodatkiem co jednoznacznie dowodzi, że i CN nim było. Niektórzy pomyślą, że to tylko gra słów i oby tak właśnie było. Przyglądając się jednak temu i obierając kurs na teorię spiskową możemy dojść do wniosku, że nadchodzący "dodatek" może okazać się rzeczywiście małym epizodem do wersji podstawowej, który paradoksalnie mógłby zawierać mniej zmian niż Czyste Niebo. Premiera tego miała miejsce we wrześniu 2008, a zakładając, że premiera CoP nastąpi w okolicach listopada 2009 roku to daje nam to raptem rok prac- musicie przyznać, że nie za wiele prawda? Do tego weźmy pod uwagę, że twórcy już myślą nad totalnie nowym "Stalker 2" więc kto wie czy nie będą chcieli zachować część pomysłów na następce równocześnie zubażając nadchodzący dodatek.

Ale to wszystko moje gdybania i nic z tego nie musi mieć miejsca :) Na tę chwilę nie podano żadnych szczegółów, screenów, video itp.

Edited by LPKorn3324

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sratata skad ja to znam. Tysiac pincet projektow jednoczesnie zupelnie jak EA, dodatki do dodatkow z osobnymi addonami. Niech zrobia w koncu to co kiedys "obiecali". Obstawiam ze nastepny dodatek bedzie sie nazywal "need for artifact" :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aż tak cie to boli? To, że tobie gra nie podpasowała nie znaczy, że wszyscy mają takie samo odczucie ba z tego co zaobserwowałem to jest dokładnie na odwrót zarówno gracze jak i recenzenci mimo wad na jakie zwracali uwagę stwierdzili i robią to nadal, że gra jest zdecydowanie jednym z najbardziej klimatycznych tytułów ostatnich lat.

 

Jak dalsze twoje posty w tym wątku mają opierać się na "[gluteus maximus] nuda i jestem najmądrzejszy" to daruj sobie. Niepotrzebnie będziemy zaśmiecać ten wątek, a jeżeli aż tak bardzo cie w dołku ściska to swoje żale (konstruktywne, oby) wylewaj bądź do w wątku o ShoC bądź CS.

Edited by LPKorn3324

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widze , ze podnioslo Ci sie cisnienie - zapytam sie tylko o jedno. Z jakiego powodu? Jestes jakims wielkim fanem wyciagania kasy? Moze w nastepne 10 lat z tej gry zrobia to czym miala byc od poczatku. Wybacz , ale ja szanuje swoj czas , swoje pieniadze i nie bawi mnie puszczanie oczka w stylu dodatku do dodatka o dodatku bo to jest zenujace. Jaki klimat? Zony i Stalkerow? Tak , tylko co robisz? Side questy puste i w sumie nie wiadomo po co je robic , fabula niecoekawa z wyjatkami niektorych miejscowek i tym jest ten wielki Stalker.

 

Zabawne jest to , ze to dopiero przy modach jest grywalne. Czy mnie to boli? To jest forum , jesli nie wiesz do czego sluzy tak przykro mi. To jest nowy temat , wyrazilem swoje zdanie odnosnie kolejnego dodatku do tego crapa.

 

To nawet zakonczenia nie mialo ciekawego. Zreszta , kto przeszedl 1 ten poznal to prawdziwe dobre - zenada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja natomiast z chęcią obadam ów dodatek, bowiem STALKER (oba) bardzo mi przypasował i uważam go za świetnego Fps. Mógł stać się legendą, ale ilość mniejszych i większych buraczków była nadspodziewanie duża. Gdy patrzeć przez pryzmat elementów wyciętych można się popłakać, ale gdy skupić na samej grze zabawa jest co najmniej niezła. Wielkich nadziei po CoP sobie nie robię, raczej mam ochotę na pośmiganie po kilku klimatycznych miejscach :> I faktycznie, to zabieg polegający na wyciąganiu kasy, której chyba potrzeba na STALKER 2 ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sie dziwie tylko temu , ze sie ludzie jeszcze lapia na to. Ta gra to strata czasu - zero klimatu (w planach byl , ale nie wyszlo) i nuda.

Zero klimatu? :blink: Klimat to się wylewał z monitora, gorzej z wykonaniem.

 

Pewnie znów po premierze trzeba będzie poczekać ~pół roku na wypuszczenie kilku patchów, ale i tak zagram. Mam nadzieję, że poprawią betony z Clear sky które tak irytowały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Firekage problem jest taki, że wylewasz żale w każdym topicu, który w nazwie ma Stalker większość już je przeczytała i przyjęła do wiadomości tak więc starczy. Co do wyciągania kasy nie chcesz nie kupujesz ja byłem jednym z pierwszych, którzy kupili i przeszli Clear Sky, pisałem o masie błędów jaka tam była, ale ani razu nie napisałem żeby gra mnie znudziła czy odrzuciła, grało się fajnie klimat był czekam na kolejną część, którą na pewno kupię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

YEAH. Nie wiem jak Wy ale ja uwielbiałem być loonerem. Klim Stalkerów to dla mnie magia. Nawet debilne błędy i fatalne AI (miejscami) go nie zabijały ;). Mimo takich bugów gry były bardzo dobre wiec co dopiero byłoby gdyby naprawiono najbardziej frustrujące bugi ?

 

Bardzo ciekawi mnie też tytuł nowego dodatku. Dużo powinno sie dziać w Prypeci (może dadzą jakies rozbudowane podziemia ;p). Ja czekam na screeny, trailera i gameplay movies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Call of Duty...Juarez...Pripyat :)

Sądząc po nazwie, mam nadzieję, że będzie do zwiedzania wielkie miasto tak jak miało to być kiedyś. Myśląc dalej skoro nie dali Prypeci w CS to tu będzie rozbudowana. Mam nadzieję, że nareszcie zgubię się w grze w tym wielkim mieście i zobacze sobie jak ludzie mieszkali :)

 

Może połączą te wszystkie rozbudowane krainy i ulepszą grafę i zapodadzą lepszy klimat i nazwą to wszystko Stalker 2 Apokalipsa :)

Edited by LCC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumię słowa krytyki. CS nie dał tego co dać powinien; podobnie jak sam SoC też padł daleko od jabłoni.

 

Niemniej nie da się ukryć i SoC i CS to jedne z ciekawszych gier jakie ostatnio wyszły....Uważam podobnie jak yuucOm. Dlatego czekam z niecierpliwością. Życzyłbym sobie, żeby gra poszła trochę dalej niż CS i była bardzioej dopracowana. Ta sama koncepcja po raz trzeci raczej nie chwyci.

 

Pozdrawiam.

Edited by Jake79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narobiliście mi ochoty na Stalkera, mimo tylu negatywnych opinii. :) Boję się tych bugów trochę, ale chyba wezmę się za Stalkerów, poczekam też na Call of Prypyat, tym bardziej, że interesują mnie klimaty Czarnobyla i "Miasta Duchów". Jestem ciekawy w jakim okresie czasu będzie osadzona fabuła w nowym dodatku. CS dotyczył okresu przed wydarzeniami z SoC. Ciekawe co tu będzie. Kontynuacja SoC? Może jeszcze coś po CS, a przed SoC, albo w ogóle przed CS nawet. :D

Edited by KitKat

Share this post


Link to post
Share on other sites

No proszę. Myślałem, że CS to jedyny dodatek, a tu psikus. Czy mnie to cieszy? Raczej nie. Wolałbym aby zamiast CS i kolejnymi kotletami zajęli się wreszcie Stalkerem 2 i realizacją obietnic z przed SoC. Dodatki może zostawmy twórcom Priboy Story itp.

Albo inaczej. Gdybym jeszcze łudził się, że coś poza kolejnymi niezbyt ambitnymi misjami i paroma nowymi lokacjami z tego będzie, to może i by mnie to cieszyło. Dodatek pewnie kupię, bo to jedyna gra tego typu na rynku i lubię ten klimat.

Jedyne czego się teraz obawiam to to, że nie użyją pewnych pomysłów w dodatku, bo będą chcieli je wsadzić do 2 części, a przy 2 części nie zdążą ich wstawić ;) Jak to miało miejsce w SoC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cień czarnobyla był spoko, Czyste niebo mnie zniechęciło fabułą i marnym klimatem. W następną odsłonę (o ile będzie) zagram dopiero po wypowiedziach graczy. Najlepszy dla mnie był klimat w podziemiach, a w Czystym niebie było tego namiastką. :sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie Stalker był, jest i będzie jedną z bardziej klimatycznych gier jakie w swoim krótkim życiu widziałem.

Czekam i mam nadzieję na coś lepszego niż Clear Sky (bugi :P).

Edited by Manhunt

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam dla was jeszcze gorącego newsa :)

 

--> http://stalker.funday.pl/news.php?readmore=329 [screeny!]

 

W ostatnim czasie Oleg Jaworski przyznał w wywiadzie, iż 'Call of Prypiat' zostanie oficjalnie zapowiedziany na imprezie IgroMir jaka co roku ma miejsce w maju w stolicy Rosji i to tam dopiero poznamy kilka szczegółów na temat gry. Jednakże jak już przekonaliśmy się wielokrotnie grafik ukraińskiego developera bywa mylący i tak też do sprzedaży wchodzą dwa magazyny rosyjsko języczne- Igromania oraz Gamepaly, które przynoszą pierwsze szczątkowe informacje i media.

 

Usiądźcie wygodnie bo zapowiada się bardzo interesująco:

 

-Umiejscowienie gry w czasie ma miejsce po prawdziwym zakończeniu Cienia Czarnobyla. Rząd wysłał w centrum Zony ekspedycje, która jednak zniknęła bez śladu. W odpowiedzi na te tragiczne wydarzenia ukraińskie siły bezpieczeństwa wysłały agenta, którym to będziemy właśnie my.

-Gdzie nas dokładnie wyślą? Naturalnie najbardziej oczywistą lokacją jest Prypeć znany z pierwszej części gry ale uwaga! na tym podobieństwa się kończą. Po pierwsze poziom ten będzie kilkakrotnie większy od pierwowzoru i nie będzie skupiał się na centralnej części lecz wschodniej jak to mówią programiści by pokazać nam miasto z nowej perspektywy, a wykonane to będzie ze 100% odwzorowaniem realnego terenu. Znajdziemy tam fabrykę "Jupiter" oraz zrujnowaną wioskę Kopachi. Wyśmienitą wiadomością jest fakt, że przyjdzie nam zejść do podziemi, a dokładnie dwóch. A co poza Prypeciem? Zaledwie trzy poziomy. Nie wpadajcie jednak w panikę, ponieważ powierzchniowo mają one odpowiadać 12 lokacjom z Cienia Czarnobyla ponadto nie mają to być ogromne obszary nieużytków tylko bardzo przemyślane, gęsto zabudowane poziomy. Przemieszczanie się między nimi możliwe tylko z pomocą przewodników.

 

-Nie będzie frakcji Czyste Niebo, uległa ona zniszczeniu w 2 części gry.

 

-Z gry usunięto Wojnę frakcji. A-Life ma być znacznie bardziej wydoczny.

 

-Koniec z rzucaniem przez przeciwnika pod nasze nogi granatów z precyzją Michaela Jordana

 

-Optymalizacja silnika, grafika ma stać na podobnym poziomie z kilkoma usprawnieniami

-Nowe podejście do zadań pobocznych. Do naszej dyspozycji oddanych zostanie 70 opcjonalnych misji stworzonych specjalnie na ten cel , a zatem nigdy wiecęj losowych "Idź do lasu i zabij pięć dzików"

 

-Dwa nowe mutanty: Burer, który miał znaleźć się w podstawowej grze lecz dopiero teraz prawidłowo go zaimplementowano do kodu jak i Chimera

 

- Przepięcia/Przeciążenia [blowouts] będą wywierać dużo większy wpływ na Zonę mianowicie będą radykalnie zmieniały położenie anomalii i artefaktów.

Edited by LPKorn3324

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu koniec z losowymi zadaniami które czasem się zacinały? O tak! Tylko 2 nowe mutanty? Szkoda, przydałoby się więcej. Będzie dobrze o ile tylko gra będzie trochę doszlifowana i fabułą nie zawiedzie. No i w końcu Prypeć ten Prypeć który w SoC mnie mocno zawiódł bo spodziewałem się czegoś lepszego. Ta zapowiedź wygląda jak spełnienie moich wyobrażeń o tym jak ta gra powinna wyglądać, chłopaki chyba na błędach się uczą.

 

 

Wiadomo coś o jakichś nowych broniach?

Edited by chronicsmoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

No screeny raczej nic ciekawego nie przekazują ;) ale informacje na temat zmian są jak najbardziej pozytywne. Co mnie bardzo ucieszyło to to że bedą podziemia. Oby tylko były duże i rozbudowane ;]. Cieszy mnie bardzo również fakt ze wreszcie Prypeć bedzie pokazana na większa skale niz w SoC. Usunęli wojnę frakcji bo nie potrafili pewnie tego dobrze zrobić. No trudno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapowiada się ciekawie. Niestety poprzednie części też się zapowiadały, a niewiele z tych zapowiedzi wyszło.

Cieszy mnie gęstsza zabudowa terenu. Może wreszcie będą więcej jak 3 budynki na lokacji, a reszta to pola. To mnie strasznie irytowało CS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Firekage :arrow: Jesteś dla mnie żywym przykładem że de gustibus non est disputandum. Absolutnie nie rozumiem na czym opierają się twoje opinie o niektórych grach.

Przykład: dwie gry które rozpalały nadzieję a następnie ściągnęły na ziemię, w pierwszej mody są przydatne a do drugiej bez modów nie podchodź, obie z błędami przy czym pierwsza więcej technicznych (większość naprawiono) a druga więcej rozwiązaniowych (większość została), żadna nie posiada błędów które mogły by ją z miejsca wykluczać z porównania, obie uzyskały podobne noty w różnych recenzjach.

Jakie to gry ? Pierwsza to SoC a druga to F3. Dla przypomnienia Twoje opinie o nich to: SoC = szkoda czasu i nuda, F3 = gra roku. 8O

 

No nic, jak już pisałem o gustach się nie dyskutuje więc jedyne o co mogę prosić to żebyś przestał się już powtarzać gdyż Twoje zdanie już tu wszyscy znają.

 

A żeby nie było totalnego offa to napiszę że czekam z niecierpliwością i nadzieją że spełnią wszystkie obietnice. Chciałbym żeby wyszła wreszcie wersja GOLD/TOTAL/itd. zawierająca podstawkę i teraz już dwa "dodatki" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Firekage :arrow: Jesteś dla mnie żywym przykładem że de gustibus non est disputandum. Absolutnie nie rozumiem na czym opierają się twoje opinie o niektórych grach.

Przykład: dwie gry które rozpalały nadzieję a następnie ściągnęły na ziemię, w pierwszej mody są przydatne a do drugiej bez modów nie podchodź, obie z błędami przy czym pierwsza więcej technicznych (większość naprawiono) a druga więcej rozwiązaniowych (większość została), żadna nie posiada błędów które mogły by ją z miejsca wykluczać z porównania, obie uzyskały podobne noty w różnych recenzjach.

Jakie to gry ? Pierwsza to SoC a druga to F3. Dla przypomnienia Twoje opinie o nich to: SoC = szkoda czasu i nuda, F3 = gra roku. 8O

 

No nic, jak już pisałem o gustach się nie dyskutuje więc jedyne o co mogę prosić to żebyś przestał się już powtarzać gdyż Twoje zdanie już tu wszyscy znają.

 

A żeby nie było totalnego offa to napiszę że czekam z niecierpliwością i nadzieją że spełnią wszystkie obietnice. Chciałbym żeby wyszła wreszcie wersja GOLD/TOTAL/itd. zawierająca podstawkę i teraz już dwa "dodatki" :)

Na którą nie byłoby mnie stać :P. Poza tym mam Stalkery wszystkie. Ja jeszcze tak po ciuchu oczekuje może fajnego MP. Czemu panowie z GSC w ogole sie na tym nie skupiają to nie wiem. Przecież zajebiste lokacje i klim i artefakty. Można by zrobić naprawde dobre MP ale nie oni to olewają strasznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż taka już przypadłość FPS z elementami ... czegoś, że bardzo rzadko mają dobre MP. Domyślam się że problemem jest odpowiednie przeniesienie tego czegoś na MP tak żeby była jakaś równowaga. Tu na przykład problemem może być wyważenie artefaktów tak żeby nie powstawały osoby praktycznie niezniszczalne dla początkujących. Utrudnione też może być uzyskanie takich samych efektów anomalii u wszystkich grających (synchronizacja), ale to takie moja gdybanie. Równie prawdopodobne jest to że stwierdzili że SP jest ważniejsze i na nim się koncentrują.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MP traktują po macoszemu najpewniej dlatego, iż by wybić się ponad konkurencję trzeba dziś oddać produkt znakomity, a realia stalkera na to raczej nie pozwalają. Do tego potrzebne jest ogromne wsparcie samych graczy, miesiąc po premierze CS można ze świecą szukać serwerów gry...

 

CarsonPoland - mniemam, że tak jak w CS tak i tutaj będzie pełen cykl dobowy więc i deszczu i mroku się doczekamy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczekam na dodatek i na 100% zerknę, a zapewne i zakupię w jak najtańszej postaci czyli bez wariactw kolekcjonerskich. Jedynka STALKERa urywała zad klimatem. Zawsze mnie zdumiewało, że tak ciekawą lokalizację na grę odkryto tak późno :blink: . Zdumiewało...acz po fakcie tegoż odkrycia hehe. Tajemnicza groza, znana nam i zarazem nieznana. Prosta rampa do lęków zapamiętanych z dzieciństwa, do wielu widzianych ledwo kątem oka zdjęć z gazet, do w przelocie obejrzanych migawek czy filmów("Bitwa o Czarnobyl" -polecam jako wstrząsający dokument i....dreszczowiec zarazem). Do makabrycznych dowcipów i historyjek czy przywiezionych opowieści lub tych...lokalnych. Takich jak stal z jeszcze ZSRR napromieniowana, która trafiła do huty w moim mieście(sam nie widziałem ale słyszałem od tylu osób, że...). Skąd była ta stal? Wyobraźnia podpowiada....

Przydługo się "wstępiłem" ale w sednie tkwi jeden z lepszych FPSów w moim życiu poznanych. Zwłaszcza pierwszy styk z grą -część pierwsza....i pierwszy niedosyt zarazem(pomijam technikalia)"co tak mało elektrowni"? Bugi, niekonsekwencje czy...tony betonu i inne ograniczenia -nic nie jest w stanie zaćmić do końca blasku reaktora B-) . Gra wciąga, ma klimat, są mody.... Owszem -druga część zapaskudziła nieco obrazek("nieco" -subiektywnie). Ale i tak była wydarzeniem. Ja po prostu grę lubię, lubię ją poprawiać modami, kombinować...Wszystko ze złowieszczym budynkiem na horyzoncie. Mam nadzieję, że tym razem nieco się sprężą sąsiedzi, powstrzymają od "spędzać czas wolny/czas w pracy w stylu wschodnim" :wink: . Bo klimat łatwo zabić niechlujnym "spasowaniem" gry :sad: . Osobiście wolałbym nieco większe przestrzenie i to mniej zaludnione -więcej atmosfery zagrożenia niż ciągłych wymian ognia lub wymian zębowo ogniowych z mutantami. Ale bez złudzeń -nie ma akcji non stop to się nie sprzeda....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.