Skocz do zawartości
Twój Pan

F1 Sezon 2010

Rekomendowane odpowiedzi

Racja :) W tym sezonie będę dzielił moje wsparcie między czerwonych, a srebrnymi strzałami z uwagi na Miszcza. A jak tam Wasze sympatie się rozkładają?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lubię Schumiego za talent, szybkość i zawziętość - będę mu kibicował :)

Oby tylko nie odstawiał takich numerów jak parkowanie na zakręcie podczas kwalifikacji do GP Monaco 2006, chciał popsuć czas Alonso.

 

Kolejni ulubieni to Felipe, Kubika ;) i Kobayashi :) oraz Montoya (za jego fioła na punkcie Schumiego - to były pojedynki :D ).

 

http://www.youtube.com/watch?v=giZu7-A2yS0

 

http://www.youtube.com/watch?v=a-pPKhSwlg8

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=4Lfj8g_mHeE

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oby tylko nie odstawiał takich numerów jak parkowanie na zakręcie podczas kwalifikacji do GP Monaco 2006, chciał popsuć czas Alonso.

No to niestety :lol2:

 

Schumacher blokowal buttona dzisiaj xD

 

"Valencia day 3. Michael Schumacher leaves his pit and starts the psychological war with Button. After pulling into the pit lane he stopped his car and blocked Button for a few seconds."

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja się ciągle zastanawiam czy Schumi dobrze zrobił wracając do F1. Nie wydaje mi się, żeby wygrał cały cykl GP i wydaje mi się, że dla jego "legendy" nie będzie to działało pozytywnie.

 

A jeśli chodzi o ulubieńców to: Vettel, Kubika, Kobayashi no i może jeszcze Rosberg.

 

Pod względem samochodów: najładniejsze IMO to Renault, Sauber no i MGP, dość ciekawe malowanie ma Virgin.

Średnio podoba mi się MCL i Ferrari.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektorzy mówią, że prawde pozanym w Bahrajnie, a ja uważam, tak jak już ktoś zwrócił na to uwage w 2-3 GP, bo wkońcu w sezonie 2009 w pierwszym GP Kubica był by 2 ewentualnie 3 gdyby nie kolizja z Vettelem, a dopiero w 2 czy 3 GP sie okazało, że Kubica będzie słaby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w pierwszym GP Kubica był by 2 ewentualnie 3 gdyby nie kolizja z Vettelem, a dopiero w 2 czy 3 GP sie okazało, że Kubica będzie słaby.

W Australii akurat pierwsze skrzypce zagrały źle dobrane mieszanki przez Brigdestone. Button i Vettel kompletnie zeszmacili w końcówce miękkie gumy, a Robert śmigał jak wariat na twardej mieszance. Gdyby nie kolizja z Vettelem to nawet Button byłby zagrożony - dostał komunikat przez radio, że Kubica jedzie bardzo szybko i jest ryzyko, że go dopadnie i wyprzedzi.

 

Ale generalnie po trzech GP ma się już odpowiednio dużo danych aby stwierdzić kto najlepiej przygotował się do sezonu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kers to o ile sie nie mylę nie został zdelegalizowany - to zepoły doszły do porozumienia na mocy którego nikt nie będzie kersu używał mimo że jest to dozwolone. Dyfuzory - fajnie, zwiększają przyczepność, ale głównie bolidu który jedzie w czystym powietrzu. Jak ktoś jedzie blisko z tyłu to ma mniejszy docisk niż ten z przodu z powodu zaburzonego strumienia powietrza. Sęk w tym że podwójny czy potrójny dyfuzor i tak jest gorszy niż pojedynczy dyfuzor mieszczący taką samą ilość powietrza. Więc po co podtrzymywać "dziurawe" przepisy które prowadzą do konstrukcji które mają zastosowanie tylko w F1 z dziurawymi przepisami. Gdyby chcieli nadal zwiększać wpływ aerodynamiki na przyczepność (a chcą zmniejszać) to po prostu zwiększyli by dopuszczalne wymiary dyfuzorów, bez bezsensownych kombinacji.

Węższe opony powodują wydłużenie drogi hamowania a co za tym idzie więcej okazji do wyprzedzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Dzisiejsze końcowe czasy:

 

Dołączona grafika

 

Ale pogoda specjalnie nie sprzyjała dziś.

 

 

A co do Petrova, to zatrudnili go chyba tylko dlatego żeby kasa wpadła, chyba tak należy wnioskować czytając newsy z nim związane.

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naturalnie, że tak. Ale coś i te marne 15mln USD staremu Petrova zdobyć się nie udaje, stąd ponoć straszą, że obok gargamela ma jeździć "shooting star" z mojego poprzedniego posta :lol:

 

Renault słabo przędzie, jako koncern, więc i ich team F1 będzie niedoinwestowany. Czarno to widzę, ale tak jak wcześniej pisałem- Kubek będzie miał okazję popisać się swoją elokwencją w obrabianiu [gluteus maximus] zespołowi.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Najciekawsze czasy to póki co ma Virgin. Wprawdzie mają jakies problemy z częściami, ale czy przy 10-17 sekundach różnicy jest sens wogóle coś testować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lotus T127 - zielony butelkowy - idealny banner pod reklamę Heinekena lub Carlsberga ;)

 

http://www.formula1.com/news/headlines/2010/2/10434.html

 

Shakedown -

 

 

Czytając o poczynaniach "Wyścigowej Dziewicy" odnoszę wrażenie, że ten zespół dopiero zaczyna uczyć się jak ma w ogóle funkcjonować zespół z prawdziwego zdarzenia. Np. że trzeba zabrać ze sobą więcej niż jedno przednie skrzydło :lol:

Jeśli na jedną część muszą czekać kilka czy kilkanaście godzin marnując cenny czas to wcale nie dziwię się, że kręcą tak słabe czasy. Aby przypadkiem coś nie odpadło przy wyższych prędkościach/wysokich wibracjach, czy w razie pomyłki nie uszkodzić czegoś jeszcze. Newey wypowiadał się na temat projektowania bolidu tylko przy użyciu CFD. Bez tunelu aerodynamicznego nie sposób ocenić charakterystyki całego bolidu, wytrzymałości poszczególnych elementów etc. CFD nie pozwala jeszcze symulować wiernie symulować rzeczywistości.

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakos nikt nie sledzi testow, a Renault sie "poprawilo" o ile mozna testy uznac za jakis wyznacznik...

 

 

Czwartek:

 

1 Barrichello Williams 1m27.145s

2 Petrov Renault 1m27.828s +0.683

3 Vettel Red Bull 1m28.162s +1.017

4 Rosberg Mercedes 1m28.515s +1.370

5 Massa Ferrari 1m28.879s +1.734

6 De la Rosa Sauber 1m29.691s +2.546

7 Di Resta Force India 1m30.344s +3.199

8 Glock Virgin 1m30.476s +3.331

9 Liuzzi Force India 1m30.666s +3.521

10 Hamilton McLaren 1m31.633s +4.488

11 Buemi Toro Rosso 1m32.678s +5.533

12 Kovalainen Lotus 1m33.554s +6.409

 

 

Piatek (stan na 11:26 GMT):

 

1 Button McLaren 1m21.435s

2 Webber Red Bull 1m21.684s +0.249

3 Alonso Ferrari 1m21.771s +0.336

4 Kubica Renault 1m21.916s +0.481

5 Alguersuari Toro Rosso 1m22.973s +1.538

6 Schumacher Mercedes 1m23.320s +1.885

7 Sutil Force India 1m24.407s +2.972

8 Hulkenberg Williams 1m25.691s +4.256

9 Kobayashi Sauber 1m25.818s +4.383

10 Di Grassi Virgin 1m31.670s +10.235

 

 

Jesli mozna uznac te testy za chociaz troche miarodajne to Renault robi postepy z dnia na dzien, chyba sluchaja Kubicy, a nie jak BMW gdzie pewnie "szypki" Nick gral pierwsze skrzypce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śledzimy, śledzimy :)

 

Faktycznie widać progres w Renault. Niestety poza nieznajomością poziomu zatankowania poszczególnych bolidów na dodatek pogoda utrudnia wyciąganie wstępnych wniosków.

Ciekawi mnie też forma Mercedesa - czy oni ukrywają się ze swoją formą czy po prostu do głosu doszli niemieccy planiści rodem z BMW? ;)

Teoretycznie Ross i spółka powinni być w ścisłym czubie mając świetną bazę z poprzedniego sezonu.

Ferrari przywiozło niedawno nowy egzemplarz z "lekkimi zmianami" tj. pochylonym silnikiem i stożkową skrzynią biegów aby zrobić więcej miejsca dla dyfuzora. A tak na początku marudzili, że McLaren ma taki rozbudowany dyfuzor ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Renault to imo czarny kon, na bahrajn bedzie nowa podloga, przedni spojler etc etc. Do tego renowka dziwnie sie kitra np zjazdy na pit po szybkich kolkach Kubicy. No i jeszcze sa najmniejsi ;)

No i nie mieli żadnej awarii do tej pory :D Zobaczymy.. nie mowie ze odrazu wskocza na 1 msc ale mam nadzieje ze podium bedzie raczej czyms normalnym a nie przypadkiem ;)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie panowie bo jeszcze się zawiedziemy.

Pierwsze wyścigi dadzą odpowiedź, narazie możemy tylko obserwować.

Ale przeciez podniecanie sie testami to klasyka i podstawa kazdego sezonu :D !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie widać, że jak podają plan kto kiedy jeździ i jest np prognoza że sucho wtedy kiedy jeździ Petrov a u Kubicy mokro to zamieniają ich :D Doświadczenie robi swoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...