zimn Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 teraz mam auto z 95 roku i nic się nie psuje ale lecą już cześci "robocze" a to uszczelka a to osłona przegubu a to jakiś wężyk przed wymianą opon robiłem sobie trochę dokładniejszy przegląd i mam spękane gumy w zbloczach cylinderki w bębnach są delikatnie nadgryzione i wkrótce mogą zacząć się kleszczyć nie są to usterki ale po prostu zużycie z czasem i tego boje się w starszych autach dla tego niechętnie patrze na stare dobre mercedesy itp wolał bym coś od 1998 w górę widziałem ze na mazdę 626 i galanta mnie stać spokojnie z pasatami rożnie a co do alfy ...nie. miałem raz okazje siedzieć przy naprawie silnika od jakiejś alfy.... rozwiązania drogie proszące się o awarie i trudne do usunięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 Rozumiem, że wolisz mieć auto z roku 2000 (lub nowsze), w którym będziesz się bujał z elektroniką i szukaniem igły w stogu siana? ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cebix Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 (edytowane) @ULLISSES V40 nie polecilbym nikomu, delikatne zawieszenie, awaryjna elektronika, gowniane silniki(diesle) i skrzynie, korozja(byle odprysk od kamienia i juz gnije), fabryczne wady typu obijanie wycieraczki o maske, wszystko w srodku trzeszczy, te samochody sa mocno przereklamowane, juz wolalbym chyba Punto. Wlasnie V40 mialem na mysli mowiac o warsztatach, naprawde stoja wszedzie :lol: Edytowane 5 Listopada 2010 przez Cebix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimn Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 z problemami z elektroniką ...hmm sam nie wiem jak tu ugryźć boje się aut gdzie jest dużo głupich czujników ale Japończycy zwykle słyną tego ze wybierają rozwiązania mało awaryjne dla tego mój wzrok biegnie ku maździe i galantowi a co do szukania igły w stogu siana to mam nadzieję ze samo diagnostyka wystarczy żeby samemu odnaleźć przyczynę ( ja miałem problem z falującymi obrotami fachowcy od strzyżenia owcy polecieli zmienić kable świece sondę lambda przepływomierz i przepustnice a na samo diagnostyce wymrygało mi tylko lambda i przepływomierz sprawdziłem lambdę ze działa wiec oglądnąłem przepływomierz okazało się ze liść który ..nie wiem jak się tam dostał blokował tą klapkę fałszował odczyty) dla tego co do awarii elektroniki ...mam dystans bo zależy co się sypie z doświadczenia wiem ze pierdółki które można naprawić chałupniczo przy koszcie mniejszym niż 10 zł dla tego mam tez obawy przed BMW bo dużo ludzi pisze ze starsze bemki się sypią a mój kuzyn już zmieniał raz komputer i dalej narzeka na cyrki z mocą itp wiem ze to tylko jeden przykład, kuzyn może mieć po prostu pecha ale .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 Nie sypią się starsze BMW, ale raczej zaniedbane i zajeżdżone - ale tak jest z każdym autem. Natomiast o problemach kompem w BMW nie słyszałem - jaki silnik? Cebix: w takim razie wykreślam z listy V40 ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wamak Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 (edytowane) audi 80 ..nie jednak te auta mają już swoje lata Tak jak i passat B4 z tematu, tyle że w przeciwieństwie do niego ma blachę ocynkowaną. Edytowane 5 Listopada 2010 przez host Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamboocha Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 Ale ja pisałem o 850 2.5tdi(r5) a te samochody są prawie ze pancerne, jak volvo ze starych czasów. V40 to następca serii 400 a ta bazowała na renault 19 wiec v40 to chyba meganka (tylko i wyłącznie moje domniemania)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cebix Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 V40 to plyta carismy. Jeden silnik byl od scenica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 Rozumiem, że wolisz mieć auto z roku 2000 (lub nowsze), w którym będziesz się bujał z elektroniką i szukaniem igły w stogu siana? ;] Bez przesady, dziesięcioletnie auto klasy średniej nie ma nadmiaru elektroniki, a cała "podstawowa" jest już dawno rozpracowana przez panów Heniów i Mietciów naprawiajacych samochody w szopie za stodołą. Stary Passat to nie statek kosmiczny ;) V40 to plyta carismy. Jeden silnik byl od scenica. Dzizas, im więcej się dowiaduje o Volvo, tym coraz bardziej jestem przekonany, żeby trzymac sie z daleka od tych transformersów :blink: . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stark Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 No a są jeszcze przecież Mondeo, 406 czy Laguna np. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimn Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 (edytowane) co do galantów to parę osób poleca jednostkę 2,5 V6 ale z tego co widzę to jest dużo skarg na skrzynie biegów (manualne, automaty mnie nie interesują) a co powiecie o jednostka 2,4 GDI podobno ciężko jest je zagazować przez 2 sądy lambda ?? i jak się ma sprawa tych hamulców w mazdach 626 czy to prawda ze tył lubi sobie "strzelić" Edytowane 6 Listopada 2010 przez zimn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stark Opublikowano 6 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2010 Galanta 2,4 GDI nie zagazujesz! Wlasnie przez to GDI, czyli bezposredni wtrysk. Z kolei 2,5 V6 ponoc super chodzi i dobrze znosi gaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 6 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2010 Zagazować to zagazuje tylko koszt instalacji będzie oscylować w cenie zakupu auta:) W skrzyni to jest problem o ile się nie mylę z drugim biegiem(zgrzyta) ale to nie zawsze sie przytrafia. Pomaga wymiana oleju a w ostateczności synchronizatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimn Opublikowano 6 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2010 (edytowane) dużo ludzi skarży się na na te skrzynie biegów czy to bolączka wszystkich serii galantów ?? jak droga jest naprawa skrzyni ...i w ogóle czym objawia się awaria ?? biegi się nie wbijają, zgrzyta czy po prostu nie ma tej dwójki ? przy okazji spotkałem się z opinią ze w motorach 2,5 lubią popychacze szwankować ?? nie będę ukrywał ze coraz bardziej podoba mi się galant a jednostka 2,5 +LPG jest kusząca ale biorę tez pod uwagę diesla (do puki nie spróbuje nie zrezygnuje, a może okaże się ze mi wystarczy) Edytowane 6 Listopada 2010 przez zimn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 6 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2010 Nie mam gala to nie wiem dokładnie. Na pewno zgrzyta ale czy coś więcej to nie słyszałem, musiałbyś ewentualnie doczytać żebym Cię w błąd nie wprowadzał. Tu jest skarbnica wiedzy Forum MitsuManiaki.com :: :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stark Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 Wydaje się, że w moim starym Galancie występuje ten problem. Właściwie tylko przy zimnym silniku, kiedy olej w skrzyni nie ma jeszcze odpowiedniej temperatury. A objawia się tym, że czasem ciężej wbić tą dwójkę. Na samym początku po kupnie auta zgrzytnęło parę razy, ale teraz mam to wyczute (przy zmianie z jedynki na dwójkę musisz po prostu zaznaczyć moment, kiedy jesteś na biegu jałowym 1-2, zamiast szybkiego i gwałtownego ruchu drążkiem 1.2) i nie ma z tym problemu. O wymianie synchronizatora w ogóle nie myślę, bo choć opis może się wydawać straszny to nie jest to uciążliwe. Żadna z osób, które prowadziły ten samochód, nie miała z tym problemu. A dlaczego nie Galanta 2,5 V6 z automatem? Stereotypy czy osobiste złe doświadczenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 (edytowane) oj, zaraz zostanę zjechany :) Może to będzie bardziej pytanie niż propozycja. Ma być duże w środku? Citroen Xara Picasso; Chcesz wozić drabinę? Citroen C5. Da się kupić ponoć na zwykłym (nie pneumo-hydraulicznym czy jak mu tam) zawieszeniu. W cenie o której myślisz da się kupić 9-10 latka. Proszę nie bić :) Zachęcam do wyrażania opinii :) HDI pewnie zapewni tanie spalanie. Problem może być z awaryjnością. C5 pewnie będzie miał tyle elektryki / elektroniki co wypasiony merc. Edytowane 7 Listopada 2010 przez Klaus 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimn Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 citroen to francuskie auto ... i nie podziękuję a to dla tego ze rozebranie tego jest koszmarem zawsze inne niestandardowe śruby imbusy z bolcami jakieś dziwne nie wymiarowe gwiazdki wiele rzeczy zakładanych na ciepło lub nierozbieralnych. Mój kolega pracował na złomie i powiedział kiedyś coś takiego :na złomie ma dwa boksy dla francuzów gdzie jest tylko palnik i młotek i dla reszty aut gdzie mam resztę narzędzi a co do automatu jeździłem przez trochę autem z automatyczną skrzynią biegów i nie podobało mi się lubię decydować kiedy zmienić bieg kiedy zredukować kiedy wrzucić wyższy .. nie leży mi po prostu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 Może jeździłeś słabym automatem:P Bo tu jest bardzo fajny a na dodatek chyba ma sekwencyjną zmianę biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ludovic Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 Jakie w ogóle osiągi ma ten Galant? O przyśpieszenie głównie mi chodzi bo coś nigdzie nie mogę znaleźć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimn Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 (edytowane) hmm sekwencyjna skrzynia mógł byś napisać coś więcej o niej ile biegów itp poczytałem instrukcje obsługi i skrzynia automatyczna ma 4 biegi nigdzie nie znalazłem wzmianki i sekwencji tip troniku itp jakie modele mają tą skrzynie i jak wygląda ekonomia i ergonimia jazdy w końcu to tylko 4 biegi ?? Edytowane 7 Listopada 2010 przez zimn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stark Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 4 biegi automatu jest odpowiednikiem 5 w manualu, a i decydować możesz kiedy ma się bieg zmienić. Trzeba się tylko odpowiednio nauczyć operować gazem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ludovic Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 4 biegi automatu jest odpowiednikiem 5 w manualu, a i decydować możesz kiedy ma się bieg zmienić. Trzeba się tylko odpowiednio nauczyć operować gazem. Nie można tego tak upraszczać. Udało mi się w końcu znaleźć coś o Galancie 2000 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Automatic car tech specs, auto data - 4 door 2.5 litre (2498 cc) V6 160.2 PS, 4 speed automatic 2000 Mitsubishi Galant 2.5 V6 car tech specs, auto data - 4 door 2.5 litre (2498 cc) V6 160.2 PS, 5 speed manual Przyśpieszenie 0-100: automat 10.1 manual 8.8 Według mnie różnica dość spora, z pewnością odczuwalna. Jakby nie patrzeć dynamika to również i bezpieczeństwo na drodze ( jeśli jeździ się używając głowy a nie ciężkiej nogi). Dodatkowo prędkość maxymalna mniejsza o 10km/h i co oczywiste podczas jazdy na autostradzie gdzie często jedzie się 140-160km/h przez kilkaset kilometrów na automacie będą wyższe obroty i wyższe spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stark Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 Nie można tego tak upraszczać. Nie wiesz jakie są obroty w jednym i drugim przypadku przy prędkości maksymalnej... Automaty się nie kręcą tak wysoko jak manuale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimn Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 (edytowane) jeździłem jettą z automatyczna skrzynia biegów wiem ze to staroć itp ale głównie przeszkadzało mi to że w trasie silnik był na dużo wyższych obrotach niż w przypadku mojego manualu, i ze praktycznie nie mogłem jeździć ekonomicznie bo to nie ja decydowałem o momencie zmiany przełożenia w mojej kijance założyłem sobie wskaźnik podciśnienia na kolektorze (prosty ekonomizer) i udało mi się zejść ze spalaniem o 1,5 litra na 100 dzięki lepszemu wyczuciu kiedy zmienić bieg stosunkowo atrakcyjna była by sekwencyjna skrzynie biegów( jak ktoś o tym wspominał ale nie znalazłem żadnych wzmianek o tym w instrukcji) nie zamierzam jeździć z prędkościami większymi niż 140 w trasie ale jak będą kształtowały się obroty silnika i pośrednio ekonomia jazdy ?? znalazłem przełożenia: bieg/manual/automat I/3,583/2,842 II/1,947/1,529 III/1,379/1 IV/1,03/0,712 V/0,767/- czy ktoś mógł by mi pomóc w obliczeniu prędkości (nie mam pojęcia jak ugryźć te dane w odniesieniu do prędkości) Edytowane 7 Listopada 2010 przez zimn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stark Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 To powinno wyglądać tak: I/3,583/-- II/1,947/2,842 III/1,379/1,529 IV/1,03/1 V/0,767/0,712 Automat ma mniejsze obroty na swoim 3 i 4 biegu, które są odpowiednikami, jak widać 4 i 5 w manualu. Więc na autostradzie przy tej samej prędkości przelotowej automat górą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimn Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 (edytowane) zrobiłem sobie prosty wykres w exelu i to daje do myślenia rzeczywiście automat morze wyjść bardziej ekono w trasie ciekawi mnie tylko przy jakich prędkościach będzie zmieniał biegi wiec przydało by się rozgryzienie jaki zakres prędkości przypada na każdy bieg i ponawiam pytanie o skrzynie sekwencyjną ?? narazie ze słabych stron galanta to : -problemy z synchronizatorami w manualnej skrzyni biegów -gnijące nadkola -nivomat (chociaż doczytałem ze bez żadnych przeróbek można wstawić zwykły amortyzator ze zwykłą sprężyna a w instrukcji przełącznik regulacji reflektorów jest w standardzie) ps. czy tylna kanapa w galancie się składa ?? Edytowane 7 Listopada 2010 przez zimn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stark Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 to nie jest aż tak stare auto, więc na 90% kanapa jest składana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimn Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 podoba mi się galant ale nie chce popadać w hura-optymizm czy ktoś mógł by wykazać jakie bolączki ma galant ja wygląda jego eksploatacja w praktyce jakich kosztów można się spodziewać mając galanta ?? i był bym wdzięczny za jakieś opinie o pozostałych 2 autach żeby stworzyć równe szanse do porównania i naświetlić słabe i mocne strony każdego z nich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stark Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 Forum MitsuManiaki.com :: znajdziesz wszystko, co będziesz chciał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...