Skocz do zawartości
Dziobak

World of Tanks

Rekomendowane odpowiedzi

mam do was pytanie co myślicie o dziale 100mm z t-34-85, kv3 warto w to cudo inwestować? A i jeszcze jedno dużo daje do zwrotności zawieszanie to Tygrysa I?

 

Na T-34/85 warto bo to najlepsze dzialo do zwalczania ciezkich czolgow na tym tierze. Pieknie exp leci ;) Chociaz ostatnie 85 tez wyglada ciekawie do koszenie lekkich i mediumow (ale na razie odkrylem tylko 100)

 

Na KV-3 raczej nie warto ja pozostalem przy 107mm z KV-1.

 

 

Z zawieszenim nie ma co kombinowac bo i tak to obowiazkowy upgrade na kazdym pojezdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie jestem bliski wyjscia z tego gowna zwanego Pz III... pytanie, co waszym zdaniem jest fajniejsze - Pz IV czy Pz III/IV?

 

Tak jak Sarkazm mowi - nie patrz co lepsze tylko zastanow sie czy idziesz w Tygrysy czy w Pantere.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mała sugestia ; ) - jeśli nie lubisz, nie chcesz kampić, to idź w średnie czołgi. Gra ciężkimi, tj. Tygrysem i KT = kampienie/wsparcie, niezbyt się one nadają na pierwszą linię, więc do gry nimi potrzeba trochę cierpliwości, no chyba, że wszyscy idą w miarę równo do przodu, wtedy można spróbować coś poszaleć. Inną sprawą jest to, że granie ciężkimi czołgami bywa czasami nieopłacalne przez drogie koszty naprawy/amunicji, bez konta premium ciężko coś konkretniejszego zarobić.

Edytowane przez metal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, granie Trygrysem jak do tej pory było dla mnie najbardziej frustrujące, szczególnie na początku :? Oczywiście po maxymalnym ulepszeniu było znacznie lepiej ale i tak... jak się tym nie ustawisz, oberwiesz [ ;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kusi mnie Panterka, ale z drugiej strony, to co bitwa, to same heavies, Pantery chyba jeszcze ani razu nie widzialem... troche sie boje, ze granie mediumem bedzie mocno frustrujace.

 

Jeśli chcesz iść w Panterę, szykuj się na ciężką przeprawę z VK3001P.

W statystykach może wygląda całkiem nieźle, szczególnie prędkość maksymalna 60km/h, jednak tyle to on chyba poleci tylko z naprawdę wielkiej góry, za to wjechanie na nią będzie testem cierpliwości ;)

Rzadko spotyka się go w bitwach - widać ludzie po przejściu wyżej od razu sprzedają - ja tak zrobiłem.

Następny VK3002DB jest już zdecydowanie lepszy.

Natomiast sama Pantera... ja się trochę zawiodłem. W starciu 1 na 1 z konkurencyjnym T-44 szanse są bardzo niewielkie na bliskim i średnim dystansie. Na daleki jest nieco lepiej. Główną zaletą jest właśnie celność i penetracja najlepszej 88'ki. Niestety damage jest niezbyt duży przez co rozbić jakiegoś wysokotierowego HT jest bardzo ciężko.

Główną wadą - wytrzymałość. Pancerz z boku i z tyłu penetrują PzIII... z przodu jest lepiej, ale jednak każdy pojazd podobnego, a nawet niższego tieru da radę przebić. Często pada też ammo rack.

 

BTW. Tak narzekacie na PzIII, a ja jakoś tego czołgu źle nie wspominam... mam nim nawet rekord zdobytego expa w bitwie - całe 1921 ;)

Oczywiście bez bonusów typu 2x za pierwszą bitwę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narzekamy na PzIII, bo jak w 90% bitew sklad wrogiej druzyny zaczyna sie od Tygrysa, a potem jest tylko wyzej, to tym czolgiem mozna w zasadzie tylko wyjechac na srodek i umrzec. Nawet jako scout sie srednio nadaje, bo nie jest za szybki.

 

W bitwie z normalnymi przeciwnikami juz jest duzo lepiej, tez mam rekord na nim - 991 expa i 17k kasy. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narzekamy na PzIII, bo jak w 90% bitew sklad wrogiej druzyny zaczyna sie od Tygrysa, a potem jest tylko wyzej, to tym czolgiem mozna w zasadzie tylko wyjechac na srodek i umrzec. Nawet jako scout sie srednio nadaje, bo nie jest za szybki.

 

W bitwie z normalnymi przeciwnikami juz jest duzo lepiej, tez mam rekord na nim - 991 expa i 17k kasy. ;)

 

Moj rekord na nim to cos 1,2k expa xP a ile srebra to juz nie pamietam. W bitwie odkrylem kilku przeciwnikow, co pomoglo arty ich zdjac (ja sam za budynkiem skampiony). Pod koniec jeszcze wykonczylem IS albo KW - juz dokladnie nie pamietam. We wczesniejszej bitwie (1 bitwa w tym dniu) zdobylem 1k expa za szarze i namiezenie kilku celow, zniszczenie arty poprzez staranowanie. Ten czolg nie jest taki zly, ale musi byc dobry team i niewarto sie wyrywac, tylko 'przytulic do jakiegos czolgu heavy i za nim ruszac w pole. On zgarnia baty a ty tylko jako wsparcie nabijasz expa na dmg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze gdy Ty grales nim to bylo wiecej czolgow z tego tieru i miales lepsze bitwy. Gdy mialem bitwy z podobnymi tierami to nie moglem zlego slowa powiedziec o nim.

 

Wcale nie byla to bitwa z podobnymi mi tierami, jedynie 2-3 pojazdy slabsze w obu teamach, reszta to juz tier 6+. Najlepsze to ze ten IS jednym strzalem zostawil mi tylko 9hp :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie jestem bliski wyjscia z tego gowna zwanego Pz III... pytanie, co waszym zdaniem jest fajniejsze - Pz IV czy Pz III/IV?

 

Bierz Pz IV. Potem możesz brać VK3001(H) z którego możesz wybrać i Tigera i VK3001(P) a dalej panterę. Pz IV czasem będzie najmocniejszym czołgiem na mapie, jeśli go dobrze zupgradujesz i wytrenujesz załogę oraz wylosuje maks tier 5. Trochę mnie wkurzał powolnością po zainstalowaniu Schmalturm, ale potem było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz Pz IV. Potem możesz brać VK3001(H) z którego możesz wybrać i Tigera i VK3001(P) a dalej panterę. Pz IV czasem będzie najmocniejszym czołgiem na mapie, jeśli go dobrze zupgradujesz i wytrenujesz załogę oraz wylosuje maks tier 5. Trochę mnie wkurzał powolnością po zainstalowaniu Schmalturm, ale potem było ok.

 

Przejscie PIII->PIII/IV->VK3001(P) -> DB-> Pantera jest znacznie lepsze niz przez PIII->PIV->3001(H)->3001(P) bo musisz tylko wyekspic jeden syfny tier 6 zamiast dwoch syfnych tier 6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony - jesli mam expic obie sciezki niezaleznie (PzIV i PzIII/IV), to chyba jednak wole PzIV i przejscie przez VK...

 

Na razie zdecydowalem sie na czworeczke, wlasnie z powyzszego powodu. Jest juz zdecydowanie lepiej niz w III, aczkolwiek ten czolg sie ledwo rusza (mam najmocniejszy dostepny silnik). Coz, przynajmniej dotrzymuje kroku heavy bez wysilku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerzuciłem się z IV na 3601 i jest problem, trafiam cały czas na idiotyczne teamy, co z tego jak grają IS'y 4,3 czy T jak robią od razu rush i giną. Zazwyczaj to jest tak, że dostajemy 15-6/7, jakiś pogrom...

Edytowane przez Banzai

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo ludzie myslą, ze jak maja 1500HP i wiecej to sa pro elo i zmiotą wszystkich z mapy. dlatego dziwi mnie widok rusciach!acego Ausfa B :\

 

oby to byli tylko ludzie, ktorzy po wipie wydali expa na wysokie tiery i teraz po prostu nie umieja nimi grac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie byla to bitwa z podobnymi mi tierami, jedynie 2-3 pojazdy slabsze w obu teamach, reszta to juz tier 6+. Najlepsze to ze ten IS jednym strzalem zostawil mi tylko 9hp :D

 

To mialo byc do Dziobaka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony - jesli mam expic obie sciezki niezaleznie (PzIV i PzIII/IV), to chyba jednak wole PzIV i przejscie przez VK...

 

Na razie zdecydowalem sie na czworeczke, wlasnie z powyzszego powodu. Jest juz zdecydowanie lepiej niz w III, aczkolwiek ten czolg sie ledwo rusza (mam najmocniejszy dostepny silnik). Coz, przynajmniej dotrzymuje kroku heavy bez wysilku :)

 

Dlatego ja upgrade'owałem mu również systemy - wentylacja, zawieszenie i rammer (150 i 2x200 tys kasy). Wszystko to poprawia mu szybkość jazdy/strzelania i staje się groźniejszy. Gra nim daje sporo frajdy, zwłaszcza, jeśli masz maks tier 5. Załoga ma już 93% (od 50% zaczynali, 108% efektywne dla załogi i 98% dowódcy). Mam wrażenie, że jeździ ciut szybciej niż inny Panzer IV na mapie - jechałem tuż obok na dość długim dystansie i wyprzedziłem gościa. Warto też nauczyć się szanować raz uzyskaną prędkość i skręcać okazyjnie aby nie wytracać jej za szybko oraz jeździć głównie po twardym gruncie - przyda się dla heavy tanków. Zjeżdżanie z górki na piaskach to sama przyjemność - staranowałem leoparda tak i dostałem gratulacje od drużyny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie nie dziala. Tzn dziala , ale tlumaczenie jego opisu działania jest niedokladne- to przyśpieszenie które daje działa tylko i wyłącznie na tych dwóch ściśle określonych terenach. Kiedyś to miałem na VK36 i nie było żadnej różnicy.

 

Wyprzedzanie innego PIV mogło być spowodowane wysokim wyszkoleniem załogi, które też ma wpływ na szybkość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie nie dziala. Tzn dziala , ale tlumaczenie jego opisu działania jest niedokladne- to przyśpieszenie które daje działa tylko i wyłącznie na tych dwóch ściśle określonych terenach. Kiedyś to miałem na VK36 i nie było żadnej różnicy.

 

Wyprzedzanie innego PIV mogło być spowodowane wysokim wyszkoleniem załogi, które też ma wpływ na szybkość.

 

Nie kupiłem tego upgrade, tylko poprawienie maksymalnego obciążenia. Wydaje mi się nieco bardziej żwawy, ale trudno to zweryfikować. Możliwe, że przyspiesza obrót wokół własnej osi i skraca przez to czas zwalniania podczas skrętu.

 

Zmieniłem lufę na polecaną tu 88 w 3601 i nie jestem do końca zadowolony, celność pozostawia wiele do życzenia, dmg owszem lepszy ale w snajpera pobawić się nie można :(

 

Nadal jej nie próbowałem, ale w VK3001(H), który jest jakby szybkim Panzerem IV wydaje mi się, że dojazd do przeciwnika i strzał z 200-300m 105ką nie jest jakimś problemem. Wczoraj uratowałem tak grę, która chyliła się ku porażce robiąc rusha do flagi z innym mediumem i mijając Tigera. Jego 88mm zadało mi 80%, ale drugi raz już mnie nie trafił i nie umiał dogonić. W bazie wroga czekała artyleria, która poszła na 1 hita. Ostatecznie zwycięstwo, bo ktoś spudłował strzelając z daleka, a moja drużyna skutecznie likwidowała punkty flagi trzem napastnikom :)

Edytowane przez Kikas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem lufę na polecaną tu 88 w 3601 i nie jestem do końca zadowolony, celność pozostawia wiele do życzenia, dmg owszem lepszy ale w snajpera pobawić się nie można :(

 

w snajpienie bedziesz mogl sie pobawic dluga 88. ktora dostepna jest w Tigerze I. z tego co pamietam to i tak krotka 88 jest najlepsza w dzialaniu na VK3601. 105mm jest dobra w ciasnych miejskich mapach. szkoda, ze nie mozna dopierac armat pod mape :)

 

w lornetke polową. z tych rzeczy ktore mozna przenosic pomiedzy czolgami. 

 

 

sam uzywam na KT rammera, ale nie wiem czy daje on jakies efekty :\ pol balona wywalone w bloto.

Edytowane przez Sarkazm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W co jeszcze warto zainwestować z ulepszeń?, póki co mam siatkę maskującą.

 

Wg forum world of tanks siatka nic nie daje, lub prawie nic. Widoczność jest prostą zależnością od masy pojazdu w grze, dlatego mojego Panzera IV w krzakach łatwiej wypatrzyć niż Hetzera, który z dobrym radiem jest bardzo pomocny jako namierzacz dla artylerii. Ludzie na forach skarżą się też na optykę. Ja używam zwiększenia maks. obciążenia na zawieszenie (chociaż wymagałoby to dokładniejszych testów), rammera aby szybciej strzelać i wentylacji dodającej 5% do umiejętności załogi (przy maks daje 6%, bo dowódca mając 105% dodaje dodatkowo 11, a nie 10). Tak przygotowany i wytrenowany Panzer IV sieje postrach na mapach do tier 5, a pozostałych też potrafi być przydatnym wsparciem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siatka maskujaac dziala, ale (o czym wiekszosc nie pamieta) pojazd musi byc absolutnie nieruchomy. W przypadku czolgow ruch wieza "wylacza" siatke, ale w przypadku TD i artylerii ruch lufy, dopoki nie spowoduje ruszenia sie pojazdu, nie. Stad tez dla czolgistow siatka jest bez sensu.

 

Ta sama zasada obowiazuje w przypadku lornetki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...