Jump to content
ath

Grand Theft Auto V

Recommended Posts

inwestowanie w i7 czy 6 rdzeniowe Intele pod kątem gier nie ma sensu i nie będzie miało przez następne parę lat, nie zdziwiłbym się jeśli to byłbym okres 5 lat i więcej. Można powiedzieć ze teraz wchodzimy w okres gdzie standardem są 4 rdzenie i potrwa on bardzo długo 

Skąd ta pewność ? Nowe konsole mają 8-jajeczne procki, więc kto wie, jak to się potoczy. Wiem, wiem, że Cell też tyle miał, ale nie zapominajmy, że tutaj architektura jest taka sama jak w PC. No i widzę potencjalne dwa scenariusze : 

 

- Producenci gier będą optymalizować pod 8 rdzeni.

- Producentom nie będzie się chciało optymalizować gier PC pisanych pod "natywne" 8 rdzeni wydawanych na konsole.

 

W obydwu przypadkach 4 rdzeniowiec może (ale co prawda nie musi) dostać w tyłek. Oczywiście to tylko ślepe strzały, bowiem uważam, że tutaj niczego nie można być pewnym, dopóki nie zobaczymy tego na własne oczy. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawdę wierzysz ze nagle wszystkie i5 nie będą się nadawały do gier? ;) Zauważ ze desktopowy i5 będzie w każdej sytuacji wydajniejszy od nisko taktowanego AMD w konsolach. Poza tym w konsolach będą 4 modułowe FX które zachowują się w grach jak 4 rdzeniowe procesory a nie 8. Nie porównuj modułowej architektury AMD do tej od Intela. Porównaj sobie jak wypada wydajność fx6300 a fx8350 w bf4 na tym samym taktowaniu , chyba nie powiesz mi ze 8350 jest lepszy dzięki temu że pierwszy ma 6 rdzeni a drugi 8. Potem sobie to porównaj do wydajności np. i5 2500 a i7 2600- ht nic nie daje. Nowe konsole wprowadzą 4 rdzenie do gier jako minimum, o wsparciu 6 rdzeni lub więcej zapomnij :p Jeśli w wymaganiach pojawią się i7 to tylko ze względu na wyższe taktowanie od i5.Tapatapatap i9001

Edited by GeMtin1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie. System tez musi swoje pobierać. Druga sprawa że ten układ AMD może okazać się kupą wydajnościową, co nie poradzi sobie wcale lepiej od wspomnianego I5 i to nawet Sandy Bridge, który do dziś sobie świetnie radzi. Np w BF4, które ma akurat bardzo duże zapotrzebowanie na procesor i jego moc obliczeniową. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawdę wierzysz ze nagle wszystkie i5 nie będą się nadawały do gier? Dołączona grafika

Ależ skąd, to jest akurat niewykonalne. ;) Zresztą ja w nic nie wierzę - po prostu głośno rozważam. ;) 

 

Generalnie stawiam, że w produkcjach konsolowych zmniejszy się różnica między AMD a Intelem. Może dorówna ? Może przegoni ? Nie, co to ostatnie to raczej nie, ale tak jak napisałem - to tylko luźne myśli, bo nie mam zielonego pojęcia jak i czy w ogóle da się jakoś sensownie wykorzystać architekturę AMD tak, aby było znacznie wydajniej. Co prawda to prowadzi do stworzenia całkiem nowego kompilatora, który by optymalizował kod pod architekturę AMD.

 

Ameryki nie odkryję, mówiąc, że każdy procesor ma swoje własne instrukcje i rzadko kiedy są one wykorzystywane w pełni. Z jednej strony czemu miałoby się to zmienić ? Z drugiej strony, skoro konsole w dniu premiery są sporo opóźnione względem PC (pierwszy raz w historii!) to może jest o co kopie kruszyć i AMD się postara o własny kompilator ? ;) 

 

Najprawdopodobniej nic z  powyższych rzeczy się nie wydarzy, bo to kupa zielonych, no ale ... fantazja, fantazja, bo fantazja jest od tego... ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar nie ma żadnych magicznych instrukcji, cudów nie ma i nie okaże się nagle, że architektura AMD jest tak naprawdę wydajniejsza od Intela. Dołączona grafika

Prędzej można się spodziewać celowego przycinania wersji PC coby się zanadto nie wyróżniały na plus.

Trochę jak nvidia zrobiła z physx, który jest tak robiony, żeby chodził jak najgorzej na cpu (używa tylko jednego rdzenia, najstarszych i najwolniejszych instrukcji x86 itp)

Edited by borsuczy_król

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza tym w konsolach będą 4 modułowe FX które zachowują się w grach jak 4 rdzeniowe procesory a nie 8.

W konsolach jest 8 "normalnych" rdzeni AMD Jaguar. Nie mają one nic wspólnego z FX-ami - http://www.anandtech.com/show/6976/amds-jaguar-architecture-the-cpu-powering-xbox-one-playstation-4-kabini-temash

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i? Na chwilę obecną BF4 to rozgrzebana kaka, niegrywalna z powodu ilości błędów http://bf4central.com/2013/10/battlefield-4-unplayable-pc/ Więc niższa wydajność w niedopracowanym gniocie, którego domeną i tak od zawsze był PC, jakoś w ogóle mnie nie martwi, a tym bardziej nie mówi nic o tym co te konsole będą w stanie pokazać. 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie ma bo różnica jest kolosalna. Widać jak stare konsole już ledwo zipały. O ile GTA IV mnie troszkę nudził to o 5 tego powiedzieć nie mogę. Co prawda grałem krótko bo nie chciałem sobie psuć zabawy wersją konsolową i cierpliwie czekałem na wersje PC.  Jak dla mnie obok Wolfenstein to chyba będzie druga i jedyna gra w tym roku, która mi się spodoba. 

Edited by Devil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrząc na zestawienie screenów powyżej, to coś czuję w kościach, że gra będzie chodzić na mocnych pecetach jak na X360, tylko graficznie zdecydowanie lepiej :)

 

A już myślałem że dopiero przy Wiedźminie 3 będzie lament... 

Edited by Caleb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli tylko będzie 60fps na 900p PS4 to sądzę że przed Wieśkiem nie będzie potrzebna modernizacja. Co do czerwone kontra zielone to obstawiam że obsługa Mantle poprawi sytuację poniżej 4c@3,4GHz. ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rano wstałem, maila dostałem od RG, czytam, czytam drugi raz, czytam trzeci raz i głupkowaty uśmiech na twarzy. Ciekawe czy zrobią multiplayera do 64 graczy, ogólnie pożyjemy zobaczymy. Nie ma co przewidywać przyszłości, chociaż ostatnio czytałem artykuł o GTA i jakiś pan stwierdził, że Rockstar Games zrobi nam niespodziankę na E3, każdy go skomentował w sposób dość okrutny, ciekawe czy go teraz przepraszają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawi mnie jaki bedzie online dla wersji PC. Pomysł, który zastosowano na konsolach jest według mnie genialny... niestety sam pomysł. Gram w GTAO od paździrenika i naprawdę wkurzające są częste i długie loadingi, tylko 16 graczy na takiej mapie! - czyste marnotrawienie potencjału. Wydaje mi się, że nawet graficznie jest trochę słabiej. Mniej NPC na chodnikach, w ogóle nie widziałem zwierząt. Jeśli Online zostanie doprowadzony do stanu jakim być, to jestem w stanie za tę grę na PS4 zapłacić tyle samo ile kosztowało mnie to na PS3, bo dla samego single w moim przypadku nie ma sensu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawi mnie jaki bedzie online dla wersji PC. Pomysł, który zastosowano na konsolach jest według mnie genialny... niestety sam pomysł. Gram w GTAO od paździrenika i naprawdę wkurzające są częste i długie loadingi, tylko 16 graczy na takiej mapie! - czyste marnotrawienie potencjału. Wydaje mi się, że nawet graficznie jest trochę słabiej. Mniej NPC na chodnikach, w ogóle nie widziałem zwierząt. Jeśli Online zostanie doprowadzony do stanu jakim być, to jestem w stanie za tę grę na PS4 zapłacić tyle samo ile kosztowało mnie to na PS3, bo dla samego single w moim przypadku nie ma sensu.

 

Na PS3 GTA V ładuje się godzinami :/ za to na PC z SSD GTA IV pierwsze załadowanie trwa 14s, jak już się gra wczyta i wczytujemy innego save'a to trwa to 7 s. Mam nadzieję, że na PC dadzą w online chociaż 32 graczy tak jak było w 4. Chociaż przy tej mapie to mogliby nawet 64 dać.

 

Różnicę najlepiej przedstawia to porównanie:

 

Jak ktoś grał w wersję z PS3 i zajrzał do wnętrza samochodu to wie o co chodzi. Ja jestem niemal pewien, że będzie widok z wnętrza auta, na trailerze działa w aucie obrotomierz i prędkościomierz. Wnętrza aut z trailera wyglądają nieporównywalnie lepiej.

 

http://i.imgur.com/HXNRmxx.png

http://images.gamersyde.com/image_grand_theft_auto_v-25357-2397_0018.jpg

Edited by Kilokush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na PS3 GTA V ładuje się godzinami :/ za to na PC z SSD GTA IV pierwsze załadowanie trwa 14s, jak już się gra wczyta i wczytujemy innego save'a to trwa to 7 s. Mam nadzieję, że na PC dadzą w online chociaż 32 graczy tak jak było w 4. Chociaż przy tej mapie to mogliby nawet 64 dać.

 

Różnicę najlepiej przedstawia to porównanie:

 

Jak ktoś grał w wersję z PS3 i zajrzał do wnętrza samochodu to wie o co chodzi. Ja jestem niemal pewien, że będzie widok z wnętrza auta, na trailerze działa w aucie obrotomierz i prędkościomierz. Wnętrza aut z trailera wyglądają nieporównywalnie lepiej.

 

http://i.imgur.com/HXNRmxx.png

http://images.gamersyde.com/image_grand_theft_auto_v-25357-2397_0018.jpg

Nie przesadzaj z tymi godzinami. Imho porownanie do gta4 calkowicie nietrafione. Zupelnie inne gry, engine, platformy. Faktycznie pierwszy loading do online po wlaczeniu gry to lekkie przegiecie, ale reszta to juz problem samej konsoli. Widac, ze zamerzenia autorow sa trafne - ladowac w tle ile sie da ale przy anulowaniu misji czy zwyklym kicku z lobby powrot do open roamu trwa zbyt dlugo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanko do osób, które grały w V.

Z tego co przeczytałem model jazdy dość mocno odbiega od tego z IV. Jest na + czy na -?

W IV model jazdy nawet mi się podobał. Samochody niby jeździły jak wóz z węglem, ale miałem wraże jakbym ten wóz faktycznie prowadził po drodze, a nie po lodowisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanko do osób, które grały w V.

Z tego co przeczytałem model jazdy dość mocno odbiega od tego z IV. Jest na + czy na -?

W IV model jazdy nawet mi się podobał. Samochody niby jeździły jak wóz z węglem, ale miałem wraże jakbym ten wóz faktycznie prowadził po drodze, a nie po lodowisku.

 

Według mnie na minus. w IV fajnie można było wyczuć balans masy auta. Tutaj tego praktycznie nie ma, model jazdy bardziej przypomina ten z NFSów. Poza tym samochody w IV zachowywały się bardziej naturalnie podczas dachowań czy skoków. Do tego w IV też lepiej wyglądały wypadki.

 

Co do GTA V na PS3 to jest to najdłużej ładująca się gra w jaką kiedykolwiek grałem. Podczas loadingów można stracić cierpliwość i pójść zrobić sobie kawę. 

Edited by Kilokush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie można patrzeć na model jazdy z PS3 czy też X'a, gdyż pewnie zostanie zmieniony. Podobnie jak system zniszczeń.

Ale narzekacie na to wczytywanie GTA V na konsoli... Duke Nukem Forever - 1,5 minuty wczytanie save, 3 minuty punktu kontrolnego, 2 minuty loadingu następnego levelu...To dopiero loadingi... Tak, łącznie straciłem 2h czekając na załadowanie gry (przechodzenie za jednym podejściem, 8h łącznie z czego 6h samej gry) - Nigdy tego nie zapomnę. :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.