Skocz do zawartości
poca

Jednoślady - porady, opinie

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie jak wybić miski łożyskowe w tylnim kole górala?

Z jednej storny jest dodatkowo tuleja dystansujaca od strony wolnobiegu.

A sciągacza nie mam..

Próba wybicia misek długim prętem raczej się nie powiedzie bo w piascie koła wewnatrz sa wytłoczenia i zasłaniaja miski od wewnątrz.

 

Albo zostanie mi podgrzanie piasty i wyciagniecie ich albo ich fizyczne unicestwienie młotkiem i wyciągnięcie połamanych misek... ale dalej jest problem tej tuleji.

 

Jak bezpiecznie w warunkach amatorskich wyciagnąć miski.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jak wybić miski łożyskowe w tylnim kole górala?

Z jednej storny jest dodatkowo tuleja dystansujaca od strony wolnobiegu.

A sciągacza nie mam..

Próba wybicia misek długim prętem raczej się nie powiedzie bo w piascie koła wewnatrz sa wytłoczenia i zasłaniaja miski od wewnątrz.

 

Albo zostanie mi podgrzanie piasty i wyciagniecie ich albo ich fizyczne unicestwienie młotkiem i wyciągnięcie połamanych misek... ale dalej jest problem tej tuleji.

 

Jak bezpiecznie w warunkach amatorskich wyciagnąć miski.?

1492756[/snapback]

Namordujesz sie niepotrzebnie a piaste i tak zniszczysz, lozyska wymienia sie tylko w piastach ktore maja lozyska maszynowe, w standardowych (takich jak shimano) mozesz wymienic kulki i konusy, bieznie sa na stale.

Nawet jesli taka operacja by sie powiodla to nigdy nie pojechalbym z takim kolem w gory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taa ale to koło jest standartowe (2 komorowe) Jakiś z tego co wiem DX-3000.

 

Miski musze wymieńić bo sa tak zniszczone ze założenie nowej ośki,łożyka.. zniszczy je bardzo szybko.

 

Jutro spróbuje w pracy wyciągnać je na gorąco.Może się Uda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj tak z piasta. Nic dobrego nie zdzialasz. Calych lozysk nie zmienisz, wymiana samych kulek... po co ?. Kiedys tak kombinowalem, i byly klopoty z dokreceniem osi, tak zeby nie bylo luzow, lub za duzych oporow.

 

Proponuje kupno prostej piasty, z uszczelnieniem osi. Mam taką 3 sezon i 0 luzu, a opory takie jak w nowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcecie opinie na temat danej części to wchodźcie na stronę mkbike'u i piszcie na gg, ale to Jaworznickie i pytajcie, odrazu dodając co zamierzacie robić na rowerze, bo wtedy można doradzić konkretnie, co lepsze do danego zastosowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm masakra  jedna z misek przecieło na poł....... i piasta też dostała.

Nic dziwnego ciężka ekspolatacja przez sezon i jakies 3 oski zgiete :) no i 2000 km zrobione

1497166[/snapback]

Kup sobie coś na maszynowych - ja kupiłem piasty formula - razem kosztowały mnie chyba 210zł a są niesamowite - nie wiem do końca jak jest z uszczelnieniem, bo nie jeżdżę w tak głębokim błocie :D ale po ok 500 albo więcej km chodzą jakbym je dopiero co kupił...

 

A z tym zaplataniem kół - to proste, ale centrowanie jest nie dla mnie - już mi wystarczy ile sie muszę zawsze namęczyć jak gdzieś mocniej walnę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie złamałem kiere ZOOM'a i zastanawiam się nad kupnem nowej. Z racji tego, ze moj styl jazdy jest raczej extreeme FR, kupię chyba coś na 31,8mm.

 

Myślałem nad takim kompletem North Shore:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Powinien wytrzymac niejedną glebe ;)

Cena tez w miare przystepna, 208 zl za komplecik.

 

A może ktoś z Was zasugeruje jakis lepszy wariant?

Pozdr.

Edytowane przez dem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile dobrze pamietam do Bad Mama jest straaaaasznie ciezka :P

 

ja jakis tydzien temu kupilem Shaman Racing DH 720mm, grubosc mniej niz 25,4mm wiec sa dodane podkladki pod mostek, material to dural o grubosci 2/4mm wiec da rade :D cena 129zl lub 879 Kč

Edytowane przez Powerslave

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile dobrze pamietam do Bad Mama jest straaaaasznie ciezka :P

 

1519213[/snapback]

Moj monster do wagi lekkiej tez nie nalezy, jak kazdy full do FR/Enduro, tak wiec mogłbym rzec: waga nie gra roli ;)

Poza tym 380g to nie aż tak wiele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też myslalem nad tym zestawem, ale aż takiego extremum nie potrzebuje ;) No i cena juz ponad 250 zl za komplecik.

 

PS. Widze, że jesteś z Zabrza i na dodatek metal. Byłem w 1995 roku na Metalmanii właśnie w Zabrzu (na jakiejs wielkiej hali, juz dokladnie nie pamietam).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj monster do wagi lekkiej tez nie nalezy, jak kazdy full do FR/Enduro, tak wiec mogłbym rzec: waga nie gra roli ;)

Poza tym 380g to nie aż tak wiele.

1519305[/snapback]

fakt, pomylila mi sie ta kiera z Pure, ktora wazy 700g :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiego smarowidła do łańcucha używacie? Ja teraz mam finish line na sucho i nie jestem specjalnie zadowolony - pojeżdżę trochę po piachu i zaczyna zgrzytać. Nawet przy jeździe po asfalcie, gdzie praktycznie nie ma kurzu, po paru jazdach robi się głośny - spodziewałem się czegoś lepszego po tym środku, a tu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam Cross Country od FL i dobrze trybi, w ciagu roku zrobilem 4000 km, a ten smar mam juz od ok. 2000-3000 km i jeszcze cos mam w buteleczce(ta najmniejsza) czyli wydajny jest, a smaruje tak co ok 100km,zalezy od terenu, czasem nawet 200km.

I nadaje sie na suche trasy jak i mokradła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja używam Vexola i jest naprawde dobry i tani.

Bardzo podobny do zielonego FL.

1530681[/snapback]

teraz tez mam go zamiar kupic u mnie 7zł / 1litr, wiec alternatywa nie do pokonania, moge smarowac co 15km, przez kilka lat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam Cross Country od FL i dobrze trybi, w ciagu roku zrobilem 4000 km, a ten smar mam juz od ok. 2000-3000 km i jeszcze cos mam w buteleczce(ta najmniejsza) czyli wydajny jest, a smaruje tak co ok 100km,zalezy od terenu, czasem nawet 200km.

I nadaje sie na suche trasy jak i mokradła.

1530646[/snapback]

Że wydajny, to wiem ale po jeździe w piachu (uroki okolic Wawy) po 50km wszystko zaczęło zgrzypieć - no może jestem przeczulony, ale chcę mieć ciszę z korbowodu...

 

W czystych warunkach to 200km i nawet więcej - ale cóż - liczyłem na lepszą wytrzymałość...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...