Skocz do zawartości
LCC

S.t.a.l.k.e.r. - Shadow Of Chernobyl

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba przypomnieć że są tu tacy którzy chcieli mi przed premierą łeb urwać

jak krytykowałem stalkera i bajkę o wspaniałym A.I Life :)

byli tacy co twierdzili że A.I zajmuje ta k dużo że z tego powodu demo musiało by zajmować 2GB :)

i nie było sposobu aby owe demko wydać .

Teraz tych wszystkich ślepych optymistów do lab x18 bez broni ;) tylko z samym nożem

za karę pasowało by wsadzić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CarsonPoland

1. cos ty oczekiwal po stalkerze idealnej gry ?

2. a podobaja ci sie jakies gry ostatnio czy wszystko to beznadzieja ?

3. NIE WIERZYMY REKLAMOM i oceniamy bezstronnie gre czyli za to co prezentuje a nie za to co miala prezentowac

 

wtedy stalker pomimo pewnych wad okazuje sie dobra gra na PC w starym stylu

Edytowane przez futureman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtedy stalker pomimo pewnych wad okazuje sie dobra gra na PC w starym stylu

Sam sobie odpowiedział na to czym jest Stalker, a czym mial byc. To chyba nie dziwne ze od jednej z najbardziej oczekiwanych gier fpp mozna czegos wybitnego wymagac. Jak na tyle lat pracy, ilosc zapowiadanych pomyslow etc. to wyszedl kastrat Stalker LE bez:

 

- bez A.I. Life

- bez pojazdów

- bez wielu gadżetów które miały być

- z pseudo swoboda przemieszczania sie

- ze skopanym systemem obrazen i celowania

- respawnujacymi sie non stop przeciwnikami

- nudnymi zadaniami

- handlem polegajacym tylko na sprzedawaniu

- ogromnymi wymaganiami na full dx9

 

Cos jeszcze? :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos jeszcze? :>

-Przyjemność z grania jednak w okolicach jakby nie było Elektrowni Czarnobyl

-Można całkiem fajnie postrzelać także do ludzi, a nie do jakiś pseudo-kosmitów co ostatnio nagminnie jest serwowane

-Nie, aż tak duże wymagania jak niektórych gier z o wiele gorszą grafą

-Całkiem fajne levele i majstersztyk X18 i X16.

-Naprawdę przyjemnie się grało i przechodziło z celowaniem i zabijaniem na poziomie stalker problemów nie zaobserwowałem nie było momentów przy których chciałbym powiedzieć kur... pier... nie gram zje... gra itp., itd.

Edytowane przez mastertab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza negatywna opinia jaką przeczytałem na forum.

 

:D

dziekuje :lol:

 

CarsonPoland

1. cos ty oczekiwal po stalkerze idealnej gry ?

2. a podobaja ci sie jakies gry ostatnio czy wszystko to beznadzieja ?

3. NIE WIERZYMY REKLAMOM i oceniamy bezstronnie gre czyli za to co prezentuje a nie za to co miala prezentowac

 

wtedy stalker pomimo pewnych wad okazuje sie dobra gra na PC w starym stylu

Nie oczekiwalem gry idealnej bo taka z pewnoscia nigdy nie powstanie, tylko wydawalo mi sie ze gra ktora robili ponad 5 lat bedzie reprezentowala troche wyzszy poziom. Ostatnio czekalem tylko na stalkera, wystarczy ze naczytalem sie o zabugowanych grach typu gothic 3, splinter cell DA itp, widac co sie wyprawia na rynku gier. Mialem nadzieje ze stalker wybije sie z tlumu pokazujac ze jeszcze mozna zrobic swietna gre bez masy bledow. Wydaje mi sie ze stalker to praktycznie dwa osobne rozdzialy, pierwszy to ten kiedy zaczeto prace nad gra (silnikiem, alife itd), byla masa planow, masa innowacyjnych pomyslow. Do pewnego momentu moze im swietnie szlo az zorientowali sie ze tego nie udzwigna, ze postawili sobie zbyt wysoko poprzeczke i nie beda w stanie zebrac tego wszystkiego do kupy (juz jako calosc, gre)i stworzyc grywalna i nienudzaca sie zbyt szybko gre. Byc moze to byl nawet ten moment kiedy oglosili ze wyrzucaja pojazdy z gry, ja sobie nie wyobrazam funkcjonowania pojazdow na mapach jakie sa w tym momencie w grze. I tak przez 2-3 ostanie lata przebudowali gre na liniowa "szczelanke", na szybko, stad masa niedopracowanych rzeczy (handel, misje, artefakty, niepotrzebna kasa itd). A thq chcialo dostac gre na ktorej beda mogli zarobic, reszte pewnie mieli w glebokim powazaniu. ......ale to tylko moje przypuszczenia. Teraz to i tak juz jest niewazne

Edytowane przez CarsonPoland

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byc moze to byl nawet ten moment kiedy oglosili ze wyrzucaja pojazdy z gry, ja sobie nie wyobrazam funkcjonowania pojazdow na mapach jakie sa w tym momencie w grze.

Wystarczyło tylko by drogi były bez anomalii, uzasadnione np. tym że opad radioaktywny zmył z nich deszcz i już użycie pojazdów było by możliwe, oczywiście transporterów opancerzonych dobrze że się pozbyli, zbyt ułatwiły by rozgrywkę, ale leżąca po rowach cała masa sowieckich rzęchów mogła by być w użytku, odporność na ostrzał żadna, przez wybite okna mogą atakować stworki, możliwości terenowe kiepskie, tak samo jakość więc żeby ostudzić offroadowe zapędy graczy można było zrobić by pojazdy poza drogami się psuły, zakopywały itp. było by to realistyczne aż do bólu i dużo fajniejsze niż bieganie kilometrami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak by były pojazdy na tych mapach to można by level przejechać pewnie w 11sekund :)

ot , chyba dlatego sobie to odpuścili .

Co do biegania po mapach to jak się posiada kilka energydrink'ów

i max 30Kg w plecaku to można mapę przebiec wzkroś w jakieś 55sekund :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak by były pojazdy na tych mapach to można by level przejechać pewnie w 11sekund :)

ot , chyba dlatego sobie to odpuścili .

Co do biegania po mapach to jak się posiada kilka energydrink'ów

i max 30Kg w plecaku to można mapę przebiec wzkroś w jakieś 55sekund :)

Ja używam od począdku gry dwóch artefaktów które dodają każdy po 73% Endurence, dzięki temu przy obciążeniu 49.9 kg nasz stalker w ogóle się nie męczy podczas biegu. Niestety nie pamiętam jak się nazywają, chyba "flesh" lub "flash" hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uparłem się, że będzie mi chodzić dynamiczne oświetlenie.

Na początku było tak (znajdź różnice):

Zamieliło dyskiem, stanąłem w miejscu, dysku się uspokoił, nic się nie dzieje:

Dołączona grafika

 

Wszedłem do menu/opcje, dałem Use bez zmieniania czegokolwiek, zamieliło dyskiem i tada:

Dołączona grafika

Zaglądałem do menedżera zadań i ledwo połowę RAMu zużywało

 

Zrobiłem teksturki na średnie, zmniejszyłem dystans oświetlenia (czy jakoś tak), zabrałem 2/3 trawy i jest nawet przyjemnie. Ważne, że nie ma żadnych spadków i mielenia dyskiem. Nawet AAx2 dało się włączyć.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie módlcie sie, żeby udostępnili SDK do gry.

Przeglądając pliki źródłowe stalkera znalazzłem tam miedzy innymi wszystko co jest potrzebne do dodania pojazdów do gry ;) (wszystkie modele, fizyka, ustawnia kamery gracza, animacje i configi)

Z configów można wywnioskować, że poruszanie się pojazdami powinno być prawie, że symulacją. Znajdują sie tam dokładne parametry takie jak np: (ustawienia kamaz'a)

 

;------ Factory parameters of Engine -------------------------------------------

fuel_tank = 250. ; L

fuel_consumption = 8 ; L / (100k R); liters per 100 000 rotations

engine_power = 30 ; horse_power (kW=hp*0.808) max power

max_power_rpm = 3000 ; (nominal rpm ) on this rpm value engine power reaches maximum

max_torque_rpm = 2600 ; on this rpm engine torque reaches maximum

 

power_increment_factor = 0.02

power_decrement_factor = 0.02

rpm_increment_factor = 0.02

rpm_decrement_factor = 0.02

m_power_neutral_factor = 0.75

 

max_engine_rpm = 4000 ; rpm (5000) rpm will never be more

idling_engine_rpm = 850 ; rpm (750) min rpm - starts from this rpm value

 

------ Adjustment a wheel -----------------------------------------------------

reference_radius = 0.56

axle_friction = 0.0001

steering_speed = 0.5

steering_torque = 900000.

break_torque = 0.070

hand_break_torque = 0.070

break_time = 1.0

 

 

;------ Gearbox ----------------------------------------------------------------

 

main_gear_ratio = 10.63 ;

auto_transmission = on ;

 

[transmission_gear_ratio]

; shift down/ shift up. (rpm, íåîáõîäèìîå äëÿ ïåðåêëþ÷åíèÿ)

R = 3.73, 2500,3500

N1 = 3.73, 2500,3500

N2 = 2.29, 2500,3500

N3 = 1.39, 2500,3500

N4 = 0.96, 2500,3500

 

I wiele innych wartości ... dosłownie multum. Oni sie naprawde napracowali nad tym. Tylko, że kupa roboty widać poszła na marne. Miejmy nadzieje, że SDK da nam możliwość powiekszenia mapy i dodania pojadzów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

M4TEUSZ: Tia, działające rzęchy leżące po rowach - to bardzo realistyczne ;)

tylko ze wstepnie było tak, ze takie własnie rzęchy miały być naprawiane przez stalkerow i dopiero pozniej uzytkowane :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, to nie to że wszedłeś i wyszedłeś z opcji sprawiło że masz 34 fpsy, tylko po prostu przestało doczytywać level. Jak się wychodzi z "dziupli" to doczytuje otoczenie, mi też doczytywało ale sie uspokoiło później. Mario miał racje że 2 giga ramu trzeba dorzucic żeby to jakoś przyzwoicie chodziło. A tak swoją drogą posiedziałem troszkę wczoraj nad tym stalkere no i musze powiedzieć że coś tam się dało wyskrobać aby to płynniej chodziło. Diabeł twkił w odleglości renderowania otoczenia. Tak więc ustawiłem 1280x1024, wszystkie paski w prawo oprócz AA i odległości oraz trawy no i da się przezyć. Render to object dynamic light i jakoś idzie. Lepiej niż wczoraj, no i tak jak mówiłem, na static light a na dynamic/object dynamic light jest ogromna różnica w klimacie, no i te cienie. Co do samych pojazdów, wyjdzie kiedyś napewno jakiś dodatek do stalkiera to i pewnie pojazdy się pojawią. Miło, że tak dokładnie samochody mają przypisane parametry. Szacuken dla programistów, chłosta dla animatorów [;

Edytowane przez apo5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sęk w tym, że ten spadek był nie po wyjściu z dziupli (przy doczytywaniu był mniejszy). Tylko po tym jak się pokręciłem chwilę (wszedłem do obozu i wróciłem). I to samo miałem na drodze. 60fps i sru - 10fps.

I te 6fps na fotce zostałoby tak i przez 15 minut, jak bym nic nie zrobił.

I dalej - jak wychodziłem do menu i wracałem do gry bez wciskania use - nadal zostawało 6fps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znalazzłem tam miedzy innymi wszystko co jest potrzebne do dodania pojazdów do gry ;)

W grze nie ma samochodów którymi da sie jezdzic Fanek tylko w kodzie źródłowym gry są zaimplementowane, więc może w przyszłości będą odblokowane tudzież poprzez SDK będzie można się pobawić przy modach w rajdy kamazami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grze nie ma samochodów którymi da sie jezdzic Fanek tylko w kodzie źródłowym gry są zaimplementowane, więc może w przyszłości będą odblokowane tudzież poprzez SDK będzie można się pobawić przy modach w rajdy kamazami ;)

Dokładnie o to mi chodziło. Jeśli wszystko to jest w plikach źródłowych to nie powinno być problemu z dodaniem tychże elementów poprzez SDK. Mam taką nadzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bio

 

Ty skończyłeś a Ja pogrywam sobie trzeci raz ;)

Tyle że teraz to sporadycznie co drugi dzionek i młuce wszystkich którzy są niepotrzebni

myślę że teraz czas na multiplayer

 

dawać screeny z multi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...