Skocz do zawartości
focus_

2 X Gf 7900 Gt W Wykonaniu Galaxy - Seria Kart Masterpiece

Rekomendowane odpowiedzi

Ładne cacko, tylko szkoda ze tak pozno ja wydali :cry:

Ta dozywotnia gwarancja tak bym sie nie cieszyl...bo ona nie oznacza , ze non stop by ci ja naprawiali...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładne cacko, tylko szkoda ze tak pozno ja wydali :cry:

dokładnie - jeszcze trzeba brać pod uwagę, że zanim to będzie dostępne to pewnie miesiąc minie :(

 

jakby to wyszło powiedzmy 2 - 3 miesiące temu z taką ceną to wiele by się działo.

 

Ta dozywotnia gwarancja tak bym sie nie cieszyl...bo ona nie oznacza , ze non stop by ci ja naprawiali...

teoretycznie można 3 razy naprawiać uszkodzony element, później jest wymiana całości - ale dopytam się jak to ma wyglądać dokładnie Edytowane przez focus_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ej, czemu nie ma porównania do klasycznego SLI 2x7900GT :rolleyes:

bo wydajność przy tym samym taktowaniu byłaby ta sama :) - zresztą sprawdzałem to - nie widziałem w zwiazku z tym powodu by testować i prezentować dokładnie te same wyniki

mam na myśli tutaj GF'a 7950 GT, bo 7900 GT praktycznie znika z rynku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odnosnie testow:

AoE3 - imho usuwanie wynikow ati z fsaa 4x chyba nie jest w porzadku, biorac pod uwage, ze nv tez "nie posilkuje" sie tym trybem - afaik jest to ssaa 1,25x i 1,5x. tak wiec w obu przypadkach tryb fsaa 4x jest mocno naciagany.

dlaczego "jadac" po ati i ich sterach, nie wspomnieliscie o problemach nv z filtrowaniem teksur?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odnosnie testow:

AoE3 - imho usuwanie wynikow ati z fsaa 4x chyba nie jest w porzadku, biorac pod uwage, ze nv tez "nie posilkuje" sie tym trybem - afaik jest to ssaa 1,25x i 1,5x. tak wiec w obu przypadkach tryb fsaa 4x jest mocno naciagany.

dlaczego "jadac" po ati i ich sterach, nie wspomnieliscie o problemach nv z filtrowaniem teksur?

Dlaczego nie komentujesz naszych artykułów bzpośrednio pod nimi, a Twoje wypowieedzi musze szukać po całym Internecie? :)

 

A więc co do AA w AOE3 - różnica jest taka, że włączenie trybu "wysoki (high" w uystawieniach gry praktycznie nie wpływa na walory wizualne w przypadku ATi - schodki są nieznacznie mniejsze - daleko im do tego co widać na nVidii - nie interesuje mnie to czy na nVidii jest prawdziwe AA-x4 czy nie prawdziwe - wygląda z punktu widzenia uzytkownika jak AAx4. Nikt tutaj nie będzie się rozwodził na temat tego, że jest to takie a nie inne wygładzanie - schodki znikają w stopniu odpowiednim dla AAx4 - sama metoda nie jest istotna.

 

Nie rozumiem dlaczego mam odpuszczać ATi, skoro w dwóch grach (AOE3 oraz BF2) by włączyć FSAA musze się posiłkować grą i broń Boże włączać wygładzanie z poziomu sterowników, a do tego w AOe3 nie można właczyć w ogóle trybu wyższego niż x2 (choć nawet nie jestem pewien, czy to zasługuje na x2).

 

Co do filtrowania u nVidii - reóznice widać na screenach jak się je przerzuca szybko między sobą - nie powiesz mi, że widać ją gołym okiem w czasie gry. na tej zasadzie to musiałbym wytykać cienie w prawie połowie gier na ATi, szkalować nvidie za cienie w black & white 2 oraz "inną" trawę, pokazywac różnice w doomie jakie to ma kozackie AA mają tam Radeony na nowych sterownikach (przecież skądś wzrost wydajności musiał nadejść). porównywać pixel po pikselu jakość obrazu w call of duty 2, bo pewne niuanse można zobaczyć. Wreszcie musiałbym robić dochodzenie w SCCT czym się rózni SM 3.0 od 2.0, bo różnice widać w dwóch miejscach, gdy spełnimy z 5 warunków i do tego będziemy mieli dwa komputery by móć porównać. Dalej na każdym kroku musiałbym wspominać o tych obleśnych cieniach na ATi w AOE3. Obsmarować ATi za 16-bitowe shadery w riddicku i wiele wiele innych rzeczy...

 

Nie wspomnę o tragicznym soft-shadows na ati w fear oraz tych światłąch przechodzących prze szyby, tragicznych cieniach w bf2 na ati. Mam dalej wymieniać?

 

Tylko po co? Skoro 99% użytkowników tego nie zauważy - zróce na to uwagę ja i Ty i może ze 3 inne osoby, które nie robią nic poza porównywaniem obrazu w grach.

 

Różnice są na tyle marginalne, że nie są warte zainteresowania. Tam gdzie po prostu jest ochydnie to o tym wspominam. Nie widze powodu by kogoś informować o rzeczach, których nie jest w stanie zaobserwować. Fakt, że powiedzmy na jednej karcie anizox6 równa się anizox8 w drugiej jest mało znaczący - wpływ na wydajność tego parametru jest na tyle marginalny ze przełączenie wówczas na anizo-x16 praktycznie nie odbije się na FPSach, a jakość się wyrówna.

 

jeszcze raz: nie piszę o wielu tych rzeczach, gdyż róznice można zaobserwować tylko na screenach i to jeszcze robiąc sobie mini filmik, bo patrząc na zdjęcia obok siebie trudno jest to często zauważyć, a tym bardziej w czasie gry. Cienie, 16-bitowe shadery, zepsute elementy gry czy nei działające aa widać jak na dłoni - dlatego o tym piszę.

 

pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm ciekawi jeszcze OC karty ...

 

No bo w sumie za 1500 zł można mieć 2 x 7900GS które w starciu 1 na 1 po podkręceniu doganiają a nawet troszke wyprzedzają nie podkręcone 7900GT ... Chodzi oto że karta jest wypas ale czy napewno jest warta swojej ceny czy może 2 karty 7900GS nie były by szybsze , oczywiście po OC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie komentujesz naszych artykułów bzpośrednio pod nimi, a Twoje wypowieedzi musze szukać po całym Internecie? :)

PPC to nie caly internet ;) dales tutaj link to tutaj sie wypowiadam :)

 

A więc co do AA w AOE3 ...

no ale to nie jest nadal fsaa 4x ;) imho jezeli posilkujemy sie ustawieniami fsaa z gry - zostawmy opis z gry, jezeli z CP, zostawmy z CP, czyli high lub 4x. tak dla porzadku ;) z drugiej strony strasznie wnikasz w szczegoly techniczne w podsumowaniu, to dlaczego nie mozna rozwinac tej kwestii? coraz wiecej gier naszpikowancyh efektami wymusza swoje ustawienia fsaa - AoE3, CoH, GRAW(patch).

 

AoE3 +fsaa by ati

http://www.hardware.fr/marc/tridam/aoehdraa_ati.png

AoE3 +fsaa by nv

http://www.hardware.fr/marc/tridam/aoehdraa_nv.png

ja tutaj nie widze przewagi nv nad ati w fsaa ;)

 

Tylko po co? Skoro 99% użytkowników tego nie zauważy - zróce na to uwagę ja i Ty i może ze 3 inne osoby, które nie robią nic poza porównywaniem obrazu w grach.

to w sumie dla kogo te teksty z jakoscia grafiki, wycinaniem testow i wielkim technicznym podsumowaniem? :P

imho jezeli zaczynamy wytykac bledy jednych - nie wazne czy male czy duze, to wytykajmy tez bledy tych drugich, bo w innym przypadku test staje sie troche tendencyjny. ktos z tych 99% nie majacy zielonego pojecia co widzi, odniesie wrazenie po przeczytaniu tego testu, ze ati to chlam, a nv jest najlepsze. a tak nie jest. kazdy produkt ma swoje plusy i minusy, kwestia tylko odpowiedniego ich wykazania w testach.

btw: odnosnie jakosci

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...s_quantity.html

z filmikami pogladowymi ;)

Edytowane przez Sulaco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie karta nieźle sobie radzi, widać sporą różnicę między dajmy na to takim x1900xtx czy jednym marnym 7900Gt ;] , w zasadzie można sobie spokojnie pogiercować na 21 calowym monitorze 16x12 na full detali ;]

Brakuje mi tu tylko testu Obliviona :wink: ciekawe też jak to się ma do tandemu 2x7900GTX bo zegary ma chyba takie same oraz co da się zanich jeszcze wycisnąć B-)

Edytowane przez -Caleb-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm ciekawi jeszcze OC karty ...

 

No bo w sumie za 1500 zł można mieć 2 x 7900GS które w starciu 1 na 1 po podkręceniu doganiają a nawet troszke wyprzedzają nie podkręcone 7900GT ... Chodzi oto że karta jest wypas ale czy napewno jest warta swojej ceny czy może 2 karty 7900GS nie były by szybsze , oczywiście po OC.

OC karty jest opisane na pierwszej stronie i karta była testowana w ustawieniach podkręconych :)

 

Faktycznie karta nieźle sobie radzi, widać sporą różnicę między dajmy na to takim x1900xtx czy jednym marnym 7900Gt ;] , w zasadzie można sobie spokojnie pogiercować na 21 calowym monitorze 16x12 na full detali ;]

Brakuje mi tu tylko testu Obliviona :wink: ciekawe też jak to się ma do tandemu 2x7900GTX bo zegary ma chyba takie same oraz co da się zanich jeszcze wycisnąć B-)

Ty też nie czytałeś pierwszej strony! :-P

Testy w Oblivionie są już od kilku godzin :)

 

 

 

Taaaaaak??

Myslisz ze ile beda produkowali te karty??

Bo dla mnie 0,5 roku max

wiec gwarancji wieczystej masz jakies 1,5 roku zeby nie prawo europejskie nakazujace wydawania gwarancji na 2 lata

Gwarancja wieczysta nie jest ważna do końca produkcji układu. Swego czasu czytałem wypowiedź przedstawiciela firmy Kingston, który jasno określa, że gwarancja wieczysta nie kończy się z chwilą końca produkti układów. Muszę poszukać tego numeru CRN to dopiszę o co dokładnie chodziło. Inna sprawa, jest taka, że po tych dwóch latach wartość tej karty będzie raczej znikoma, więc fakt, że będziemy mieć jeszcze na nią gwarancje nie ma jakiegoś wielkiego znaczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w momencie wydania karty będzie pewnie G80 i pies pogrzebany

;-(

za późno!!

 

chyba, ze zjada niezle z cena. choc uzytkownicy mobo na chipach intela i tak sa pokrzywdzeni :(

 

 

btw. ten temat jakos mi wyglada na reklame ebazaru.

Edytowane przez Niemiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PPC to nie caly internet ;) dales tutaj link to tutaj sie wypowiadam :)

Chciałbym nie musieć dawać linka :)

 

no ale to nie jest nadal fsaa 4x ;) imho jezeli posilkujemy sie ustawieniami fsaa z gry - zostawmy opis z gry, jezeli z CP, zostawmy z CP, czyli high lub 4x. tak dla porzadku ;) z drugiej strony strasznie wnikasz w szczegoly techniczne w podsumowaniu, to dlaczego nie mozna rozwinac tej kwestii? coraz wiecej gier naszpikowancyh efektami wymusza swoje ustawienia fsaa - AoE3, CoH, GRAW(patch).

Ja robię to tak, że na nVidii po za kilkoma wyjątkami (gdy na source, gry na doom3, hitman, scct oraz X3) to zawsze AA i Anizo jest WYMUSZONE ze sterowników - w przypadku ATi w tych dwóch grach nie można tego zrobić, a więc próbuję to z poziomu gry.

 

AoE3 +fsaa by ati

2339992[/snapback]

btw: odnosnie jakosci

2339992[/snapback]

to w sumie dla kogo te teksty z jakoscia grafiki, wycinaniem testow i wielkim technicznym podsumowaniem? :P

imho jezeli zaczynamy wytykac bledy jednych - nie wazne czy male czy duze, to wytykajmy tez bledy tych drugich, bo w innym przypadku test staje sie troche tendencyjny. ktos z tych 99% nie majacy zielonego pojecia co widzi, odniesie wrazenie po przeczytaniu tego testu, ze ati to chlam, a nv jest najlepsze. a tak nie jest. kazdy produkt ma swoje plusy i minusy, kwestia tylko odpowiedniego ich wykazania w testach.

Jeszcze raz, żebyśmy się zrozumieli - oglądałem ten test uwzględniający jakość obrazu i w takich grach jak oblivion czy Half Life 2 to ja nie widzę różnicy (nie licząc znikającej siatki w Hl2 na ATi) - a nawet jeśli jest to nie jesteś w stanie jej zauważyć w czasie gry. Po prostu dla mnie zupełnie osobną kwestią jest to, że jedna karta np. szkaradne cienie, zaś zupełnie inną kwestią jest to, że obraz na jednej karcie wygląda jak z anizox2, podczas gdy na drugiej jak bez anizo.

 

Wiesz tutaj nie chodzi o to, żebyśmy rozpętali kolejną wojnę ati vs. nv - zaraz by mnie tu wzieli za nvidia fanatikosa, nawet jakbym głosił prawdy z nieba. Po prostu nie ulega wątpliwości, że tak scharatane cienie jak ma to miejsce w nfs na radeonach to problem znacznie większego kalibru niż fakt, że na nvidii tekstury zaczynają się rozmywać nie po 20 metrach, a po 15. Jeśli Ci to będzie przeszkadzało to włączysz anizo, a na RAdeonie co zrobisz?

na upartego to ja mogę zrobić tak, że nvidię będę tesował ZAWSZE na anizo x4 ale w 99% przypadków nie wpłynie to na wynik w stopniu takim, by przesądzić o wygranej - wówczas argument o jakości obrazu padnie i będzie kwiczał. Po prostu czasy kiedy anizo było luksusem dawno minęły - dziś włączasz anizo i prawie nie odczuwasz spadku wydajności (nie mówię o sytuacjach granicznych, gdzie bez anizo jeszcze da się od biedy grać, a z anizo już nie).

 

Kolejna rzecz: test jednej karty graficznej w moim wykonaniu to około 30 - 40 godzin bitej roboty - komputer cały czas pracuje, a ja siedzę przy nim i od czasu do czasu oglądam obraz (bo nikt nie jest tak pop^%%$^%#$^, żeby oglądać po raz setny te same dema, choć wiem, że 3dmarkowcy to porawią oglądać cały dzień jeden benchmark i się jarać - bez obrazy). W większości gier natychmiast widać przekręty - znam te wszystkie miejsca na tyle dobrze, że z dość wysoką dokładnością okreslam czy się coś nie zmieniło. To już jest obsesja, ale zaczynam pamiętać jaka karta gdzie jest płynna, a i często zapamiętuję z grubsza wartość FPS w danym trybie. Taki zawód niestety.

Gdybym do każdego testu karty graficznej musiał robić porównanie obrazu trzeba by dorzucić kolejne 30 godzin, a i test nie byłby na takim poziomie jakbym chciał.

 

Po prostu pewnych rzeczy nie da się zrobić i trzeba sobie pozwolić na pewne uproszczenia - testując 5 gier pewnie bym sprawdzał wszystko dokładnie, ale przy 30 nie jest to możliwe, Ale jak już to mówiłem ze 3 razy - jeśli różnica nie jest widoczna gołym okiem bez porównywania screenów to moim zdaniem nie jest warta uwagi. Na tej zasadzie to w każdej grze musiałbym inaczej ustawiać filtrowanie oraz odejmować i dodawać wartości FPS, bo konkurent miał inną jakość obrazu. Liczy się to, że w rozdzielczości 1024 x 768 z anizo-x8 bez fsaa zagrasz w tą gierkę na takiej karcie, a na innej już nie. A że na tej pierwszej przydałoby się właczyć nieistniejące anizo-x10 (to nie jest literówka) to już nic nie zmienia. To samo tyczy się wygładzania krawędzi - nie interesuje mnie jaką metodą jest to robione - wygląda w pewnym przybliżeniu jak AAx4 - jest znacząco lepsze od trybu AAx2, i jednocześnie w niższych rozdzielczościach widac te wygładzane schodki - jeśli wygląda jak ma wyglądać to test jest zaliczony.

 

Mówię - w ten sposób to musiałbym GF'a zdyskwalifikować z tak około 10 gier, zaś radeona z 20 - bo ten ostatni ma albo dym 16-bitowy, albo cienie pikselowate, albo aa się włącza, zaś ten pierwszy filtrowanie szwankuje tu czy tam. Ma to sens?

 

pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie można 3 razy naprawiać uszkodzony element, później jest wymiana całości - ale dopytam się jak to ma wyglądać dokładnie

Zniesli to jakis czas temu niestety................. spore utrudnienie dla konsumentow i sprzedawcow

 

 

A karta wymiata. Cena wrecz atrakcyjna. Ciekawe jak sie kreci :>

 

Hmmmmmmm ale jedna rzecz jest hmmm zastanawiajaca. Dlaczego w tym artykule nie uzyli coreduo czy wykreconego X2?? Jeden rdzen nawet mocny tego nie napedzi

Edytowane przez mib

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja wieczysta nie jest ważna do końca produkcji układu. Swego czasu czytałem wypowiedź przedstawiciela firmy Kingston, który jasno określa, że gwarancja wieczysta nie kończy się z chwilą końca produkti układów. Muszę poszukać tego numeru CRN to dopiszę o co dokładnie chodziło. Inna sprawa, jest taka, że po tych dwóch latach wartość tej karty będzie raczej znikoma, więc fakt, że będziemy mieć jeszcze na nią gwarancje nie ma jakiegoś wielkiego znaczenia

Jakbys czytal uwaznie zauwazylbys 0.5 roku + 1 rok

Gwarancja wieczysta - to okres od ukonczenia produkcji danego ukladu + rok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postanowiliśmy zatem spróbować zmodować sterowniki, dokładnie tak jak się to robiło na starszych (wersje 8x.xx), gdzie SLI działało nie tylko na chipsetach nVidii, ale i na ULI i innych które miały dwa sloty PCI-Express x16. Niestety stosowny patch nie zadziałał odpowiednio. Jednocześnie po kilkunastu minutach prób modyfikacji ręcznych, grzebania w rejestrze, w plikach konfiguracyjnych oraz instalacyjnych poddaliśmy się. Nie udało się zmodować sterowników, przez co karta pełną wydajność osiąga JEDYNIE na płytach z chipsetem nForce4 bądź 5 z obsługą SLI. Szkoda :(

niech zgadne, ze probowaliscie wgrac cos takiego jak "sli patch", ktory nie dziala i nie dzialal. poszukaj sterow 8466intelmod lub 85xxIntel mod (linki byly u nas jak i na XS) i na nich pewnie zadziala jak sli na 965/975.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

btw. ten temat jakos mi wyglada na reklame ebazaru.

OT mode on

Zapewne slusznie, ale z drugiej strony testy na egieldzie sa moim zdaniem naprawde dobre (ogromna ilosc przetestowanych gier), wiec czemu by sie nieco w taki spsoob nie reklamowa... W ogole to moim bardzo skromnym zdaniem dobrym pomyslem byloby polaczenie purepc (forum, forum, bo recenzji, mimo deklarcji, dalej niewiele) i egieldy (biedne forum, ale duzo dobrych testow), ale takie rzezcy to pewnie tylko w erze;)

OT mode off

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zniesli to jakis czas temu niestety................. spore utrudnienie dla konsumentow i sprzedawcow

aha - nie wiedziałem :?

 

A karta wymiata. Cena wrecz atrakcyjna. Ciekawe jak sie kreci :>

A czytałeś artykuł? :D :-P

 

Hmmmmmmm ale jedna rzecz jest hmmm zastanawiajaca. Dlaczego w tym artykule nie uzyli coreduo czy wykreconego X2?? Jeden rdzen nawet mocny tego nie napedzi

A ile gier skorzysta z dwóch rdzeni?

Call of Juarez (tutaj nie skorzysta, bo i tak grafiki braknie)

Xpand - skorzysta

Quake 4 - nie skorzysta bo grafiki braknie

iiiiiiiiiiiiiii to by było na tyle :)

 

Zresztą użycie procesora uwadniłoby tylko różnice w grach, gdzie go brakło - jeśli czytałeś artykuł o znaczeniu procesorów w grach rev 2.0 to będziesz wiedział o co chodzi :)

 

 

 

 

jest dostępna ta karta w polsce i czy jest wydajniejsza od 7950gx2 ?

karta jeszcze nie jest dostępna w Polsce, a wydajność wzgledem 7950 GX2? Napisałem o tym na początku i na końcu artykułu :)

 

 

 

Jakbys czytal uwaznie zauwazylbys 0.5 roku + 1 rok

Gwarancja wieczysta - to okres od ukonczenia produkcji danego ukladu + rok

racja - doczytałem - mój błąd. Przepraszam.

 

 

 

niech zgadne, ze probowaliscie wgrac cos takiego jak "sli patch", ktory nie dziala i nie dzialal. poszukaj sterow 8466intelmod lub 85xxIntel mod (linki byly u nas jak i na XS) i na nich pewnie zadziala jak sli na 965/975.

masz racje :( niestety, ale nie jest źle zrobią to Ci co będą mieli po mnie kartę - im się uda, a to tylko dobrze - wówczas zaktualizuję artykuł, jeśli faktycznie się to uda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...