Skocz do zawartości
MeoPL

Ati R600

Rekomendowane odpowiedzi

dzwiek 5.1? jakosc integry na plycie? dziekuje :)

Tutaj fantazjujesz lub siejesz plotki.

HDMI przesyła dźwięk cyfrowo. To jak on zabrzmi zależy tylko od przetworników zainstalowanych w telewizorze / wzmacniaczu. Karta wcale nie będzie mieć analogowego toru audio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj fantazjujesz lub siejesz plotki.

HDMI przesyła dźwięk cyfrowo. To jak on zabrzmi zależy tylko od przetworników zainstalowanych w telewizorze / wzmacniaczu. Karta wcale nie będzie mieć analogowego toru audio.

ten ukladzik zapewne ma tylko dekodowac dzwiek i "efektownosci" pokroju x-fi nie ma sie po nim co spodziewac, bo i po co :) pod tym wzgledem nie bedzie on zbytnio odbiegal o "wynalazkow" na mb. ja tam nie chce zle wrozyc, ale juz widze te zabawy z audio - wlaczyc, wylaczy, i co wybrac? do grania, ogladania, czy jak. jakby malo problemow z grafa bylo to jescze zabawe z audio dorzucili :) mark sie wiesza - wylacz audio na karcie graficzne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od momentu wprowadzenia obsługi akceleracji efektów dźwiękowych itp... bezpośrednio do DX, wydajność pokroju X-Fi przy zadowalającej jakości dźwięku, może generować nawet karta graficzna wiec kto wie jak to audio z GPU się za kończy

 

nigdy nie jest tak ze wyszytkie procesory strumieniowe GPU są zajęte, skoro są to jednostki ALU to w czym problem, wystarczy przypomnieć sobie pierwsze zintegrowane dzwiekówki które składały się wyłącznie z przetwornika C/A całą prace wykonywał procesor CPU i tez działało, w GPU mamy kilkadziesiąt takich procesorów

Edytowane przez Zawadaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba niektórzy o czymś zapomnieli. Co mi da X-FI w Vista? Nie więcej niż układ na mobo. Vista obrabia dzwięk softowo więc grafa go pewnie tylko przesyła choc mogę się mylic i jednak będzie tam jakiś procek od audio. Po ostatnich układach ATI-M$ nie zdziwił bym się, gdyby najlepszy dźwięk na dzień dzisiejszy szedł właśnie przez R600. No ale się zobaczy bo teraz to jest gdybanie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten wbudowany dźwięk jest (moim zdaniem) tylko pod hdmi i odtwarzanie filmów z DVD-HD lub BR - nie ma się w ogóle czym przejmować. Całę zamieszanie jest tylko ze względu na specyfikę HDMI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba niektórzy o czymś zapomnieli. Co mi da X-FI w Vista? Nie więcej niż układ na mobo. Vista obrabia dzwięk softowo więc grafa go pewnie tylko przesyła choc mogę się mylic i jednak będzie tam jakiś procek od audio. Po ostatnich układach ATI-M$ nie zdziwił bym się, gdyby najlepszy dźwięk na dzień dzisiejszy szedł właśnie przez R600. No ale się zobaczy bo teraz to jest gdybanie. ;)

bajery z X-fi nie działają w Vista właśnie z tego samego powodu dzięki któremu R600 może robić za kartę dźwiękową czyli DX 10 Edytowane przez Zawadaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i trzeba emulować to wszystko, co było na XP normalką, a stosowny emulator wypuścił sam Creative. Ale to tak OT. Jak by się okazało, że podręcone 2900 XT dogania GTX a kosztuje tyle co GTS, to AMD da niezłego łupnia nVidii, a jak zastosuje tą taktyke do 2600 i 2400 to średnio udane 8500 i 8600 mogą jeszcze bardziej stracić swoją wątpliwą pozycje. Moim zdaniem jest o co walczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bajery z X-fi nie działają w Vista właśnie z tego samego powodu dzięki któremu R600 może robić za kartę dźwiękową czyli DX 10

bajery z x-fi dzialaja w vista wlasnie dzieki programikowi, ktory "transferuje" odwolania aplikacji do direct sound na openAL . a chyba mi nie powiecie, ze openAL jako API, robi wszystko na CPU ;) na x2000 ma siedziec oddzielny kodek audio, zadne tam przepuszczanie dzwieku prze GPU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bajery z x-fi dzialaja w vista wlasnie dzieki programikowi, ktory "transferuje" odwolania aplikacji do direct sound na openAL . a chyba mi nie powiecie, ze openAL jako API, robi wszystko na CPU ;) na x2000 ma siedziec oddzielny kodek audio, zadne tam przepuszczanie dzwieku prze GPU.

nie, efekty EAX nie działają na standardowych sterownikach pod Windows Vista dla X-fi tak jak ma to miejsce w Windows XP dlatego, że role API przejął DX i zaniknęło wsparcie ze strony HAL-a, żeby posiadacze X-fi i Visty nie poczuli się wyrolowania i mogli się cieszyć EAX w grach powstało coś takiego jak Alchemy, nie ma to nic do tego ze R600 może być kartą dźwiękową, to całe Alchemy to efekt lenistwa Creative albo braku umiejętności

 

jak Radeon zacznie kojarzyć się z kartą dźwiękową, nie będzie juz OpenAL zostanie tylko Direct Sound dzięki któremu wszystkie operacje obliczeniowe, wymagane do generowanie dźwięku przestrzennego będą wykonywane przez GPU, przynajmniej tak powinno być

 

na karcie graficznej nie musi i nie będzie oddzielnego kodeka audio bo po co, muzyka to takie same dane jak te opisujące scenę 3D, to jak zostaną przetworzone zależy od programu, cały bajer tego audio z grafiki to jedynie dzieło sterownika i ścisłej współpracy z M$

Edytowane przez Zawadaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bajery z x-fi dzialaja w vista wlasnie dzieki programikowi, ktory "transferuje" odwolania aplikacji do direct sound na openAL . a chyba mi nie powiecie, ze openAL jako API, robi wszystko na CPU ;) na x2000 ma siedziec oddzielny kodek audio, zadne tam przepuszczanie dzwieku prze GPU.

Ale jakie bajery? EAX tylko zaemulujesz bo nie ma bezpośredniego dostępu do sprzętu. Nawet Direct Sound jest emulowany pod Vistą Tak wygląda definicja z Wiki:

As a result of this, Windows Vista runs DirectSound in emulation mode on the Microsoft software mixer.

Więc nic tu nie da X-FI bo M$ dał kopniaka producentom k.muzycznych. W takim wypadku wszyscy są równi. :) Taki emulator może napisac praktycznie każdy. Ale z prawnego punktu widzenia nikt takiego emu nie napisze bo właścicielem EAX jest creativ. :) Edytowane przez kojak_ct

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jakie bajery? EAX tylko zaemulujesz bo nie ma bezpośredniego dostępu do sprzętu. Nawet Direct Sound jest emulowany pod Vistą Tak wygląda definicja z Wiki:

 

Więc nic tu nie da X-FI bo M$ dał kopniaka producentom k.muzycznych. W takim wypadku wszyscy są równi. :) Taki emulator może napisac praktycznie każdy. Ale z prawnego punktu widzenia nikt takiego emu nie napisze bo właścicielem EAX jest creativ. :)

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co chcesz SGJ przekazac tym schematem? Co da akceleracja przez kartę jak i tak wszystko idzie przez softwareowy mixer czyli CPU? Jedyna zaleta tego rozwiązania jest taka, że dalej będzie dźwięk przestrzenny EAX i OpenAL. A EAX i tak pójdzie w zapomnienie na rzecz DirectSound, bo kto będzie bawił się w emulacje na emulatorze? :)

 

PS. Może będzie tak, że to R600 zastąpi obliczenia, które teraz przejęło CPU przy softwareowym mixerze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

premiera calej serii HD 2000 (9 kart) 14 maja (poniedzialek) o godzinie 15 czasu sr.euro.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...54&Itemid=1

Tak tylko ze dostępny ma być AŻ jeden model czyli Radeon HD2900xt bo z tego co można ostatnio wyczytac to rv630 i rv610 mają być dostepne dopiero w drugiej połowie Czerwca :angry:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Radeon HD 2900XT’nin Teknik Özellikleri:

 

- Grafik İşlemci Hızı: 757MHz

- Bellek Hızı: 1656MHz

 

- Bellek Veri Yolu: 512-bit

- Bellek Miktarı: 512MB

- Bellek Tipi: GDDR3

 

- Toplam Transistör Sayısı: 720 Milyon - 8800GTX’de ise yaklaşık 675 Milyon

- ROPs ve TMUs: 16 ve 32 adet

- Ramdac: 2×400MHz

- Bellek Bant Genişliği: 105.98(GB/sn)

- Unified Shader İş Hattı: 128

- DirectX ve OpenGL: DirectX 10 / Shader Model 4.0 ile OpenGL 2.0 desteği

- FSAA: Smoothvision HD + Adaptive AA

- HDTV, HDMI ve HDCP Durumu: Var, HDMI 1.2 uyumu, Var (HDMI Modları: 480p, 720p, 1080i)

- PCB: 12 Katmanlı

czyli po przeliczeniu nasz r600 wypada nie najlepiej :sad:

 

Prędkość wypełniania:

HD2900XT: 757 x 32 = 24.2 GT/s

8800Ultra: 612 x 64 = 39.2 GT/s

8800GTX: 575 x 64 = 36.8 GT/s

8800GTS: 500 x 48 = 24.0 GT/s

 

Przepustowość pamięci:

HD2900XT: 105,6 GB/s

8800Ultra: 103.7 GB/s

8800GTX: 86.4 GB/s

8800GTS: 64 GB/s

 

i gierki

http://www.steampowered.com/activateATI/index.html

Edytowane przez cavarr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli po przeliczeniu nasz r600 wypada nie najlepiej :sad:

 

Prędkość wypełniania:

HD2900XT: 757 x 32 = 24.2 GT/s

8800Ultra: 612 x 64 = 39.2 GT/s

8800GTX: 575 x 64 = 36.8 GT/s

8800GTS: 500 x 48 = 24.0 GT/s

 

Przepustowość pamięci:

HD2900XT: 105,6 GB/s

8800Ultra: 103.7 GB/s

8800GTX: 86.4 GB/s

8800GTS: 64 GB/s

 

i gierki

http://www.steampowered.com/activateATI/index.html

Jak to?? To G80 ma 64 TMU czy jak?? Bo myślałem ze ma 32 :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja czekam na testy ati pod vista.

wydaje mi sie jednak ze ati kladzie nacisk

na zgodnosc oraz szybkosc swojego nowego produktu

pod vista a ma do tego mozliwosci z racji wspolpracy

z ms przy xpudle.

widac to tak ze z klopotami nv ze sterami pod vista.

ktos gdzies wspominal w newsach o tym ze tanie odmiany

r600 sa praktycznie juz wysprzedane dla producentow sprzetu

oem wlasnie ze wzgledu na sterowniki i zgodnosc z vista.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja czekam na testy ati pod vista.

wydaje mi sie jednak ze ati kladzie nacisk

na zgodnosc oraz szybkosc swojego nowego produktu

pod vista a ma do tego mozliwosci z racji wspolpracy

z ms przy xpudle.

widac to tak ze z klopotami nv ze sterami pod vista.

ktos gdzies wspominal w newsach o tym ze tanie odmiany

r600 sa praktycznie juz wysprzedane dla producentow sprzetu

oem wlasnie ze wzgledu na sterowniki i zgodnosc z vista.

pzdr

Hmmm z tego co czytałem to wysprzedane są nie r600 tylko rv610 czyli uklady na segment LOW-END

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli po przeliczeniu nasz r600 wypada nie najlepiej :sad:

 

Prędkość wypełniania:

HD2900XT: 757 x 32 = 24.2 GT/s

8800Ultra: 612 x 64 = 39.2 GT/s

8800GTX: 575 x 64 = 36.8 GT/s

8800GTS: 500 x 48 = 24.0 GT/s

 

Przepustowość pamięci:

HD2900XT: 105,6 GB/s

8800Ultra: 103.7 GB/s

8800GTX: 86.4 GB/s

8800GTS: 64 GB/s

 

i gierki

http://www.steampowered.com/activateATI/index.html

8800GTX ma 32 TMU a 8800GTS ma 24, więc radosław wypada lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to?? To G80 ma 64 TMU czy jak?? Bo myślałem ze ma 32 :blink:

no tak, g80 ma 32 jednostki TMU, ale tu chyba chodzi o jednostki TAU, których geforce posiada 64

 

ps

panowie pamiętajcie, że te wszystkie newsy to ploty :)

 

Prędkość wypełniania:

http://www.nvidia.com/page/geforce8.html

Edytowane przez cavarr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm z tego co czytałem to wysprzedane są nie r600 tylko rv610 czyli uklady na segment LOW-END

nazwalem tak cala rodzine ukladow.

czepiasz sie slowek :-)

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...bo r600 ma mieć zaledwie 16TMU :-|

i dzięki tym 16TMU r600 będzie dysponować niebywałą wydajnością :mur:

 

mogli chociaż dać te 32TMU

 

ps

jak się liczy "Prędkość wypełniania:" ??

8800Ultra: 612 x 64 = 39.2 GT/s

 

612 to zapewne częstotliwość rdzenia, a 64 ?? TAU ??

Edytowane przez cavarr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8800GTX ma 32 TMU a 8800GTS ma 24, więc radosław wypada lepiej

tak nie do konca. g80 ma 64TMU(Texture Mapping Unit) i 32TAU(Texture Addressing Unit), standardem zawsze bylo tyle samo TMU i TAU, tak wiec wystarczylo podac ogolnie TMU. przy nakladaniu tekstur zachowuje sie jak uklad z 32TMU, ale przy ich filtrowaniu, wlaczajac w to filtrowanie zmiennoprzecinkowe, zachowuje sie jak uklad z 64TMU. tak w wielkim uproszczeniu.

 

jak się liczy "Prędkość wypełniania:" ??

8800Ultra: 612 x 64 = 39.2 GT/s

zakladajac, ze ilosc TMU=TAU to tak. nigdzie nie znalazlem testow "czystego" aniso i/lub filtrowania FP. moze to daloby odpowiedz jak to jest naprawde z TMU/TAU Edytowane przez Sulaco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...