Skocz do zawartości
guziq

Moje Odczucia Z Jazdy Dieslem I Benzyniakiem

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to co? Popatrzcie na wyniki i na typy silników. Zakładając zbliżoną moc, to żeby ścigać się z TDI trzeba mieć albo turbo, albo moment (co przekłada się na pojemność).

Więc potwierdza się to o czym pisałem od dawna benzyna nie ma do TDI startu co innego T benzyna ale już spalanie o wiele wyższe co przy tych samych osiągach daje plus dla diesla ;)

 

Nom, to 2.0 było paździochem, ale chyba już poprawione ;)

1.8T oszczędne? Jak go nie ciśniesz, inaczej zapomnij o oszczędnościach ;)

Pociśnij 1.8T a np 2.4 i na trasie spalanie bedzie mniej więcej równe, a przyjeność z jazdy.. ; ]

Stopień sprężania jest dużo niższy w T ale to normalka ; ]

Opieram się na danych katalogowych czyli 8l trasa 12 miasto no ale pewnie te dane to sobie można o kant [gluteus maximus] rozbić ;) Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc potwierdza się to o czym pisałem od dawna benzyna nie ma do TDI startu co innego T benzyna ale już spalanie o wiele wyższe co przy tych samych osiągach daje plus dla diesla ;)

Ergo potwierdza się to, co napisałem na 3 stronie tematu:

Ustalmy więc raz na zawsze:

1. Benzyna jest lepsza pod względem osiągów.

2. Diesel lepszy pod względem ekonomi.

B-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast "Ustalmy to raz na zawsze" napisz "Imho" i można temat zamykać bo każdy ma swoje zdanie na ten temat i widzę, ze nikt nie ma zamiaru go zmienić ;)

 

BTW Przez ten topic pierwszy raz chyba jestem w top 10 :lol:

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

charakterystyka silnika robi bardzo dużą różnicę.

 

Zauważyłem, że słabe diesle (<75km) nie mają sensu. Zazwyczaj zakres roboczy kończy się w okolicach 3,5 a zaczyna powyżej 2. Nie sposób przyśpieszać nie wpadając w turbodziurę. Nawet krótkie zestopniowanie skrzynki niewiele pomaga. Nie palą wcale mniej od swoich braci co mają powyżej 100KM. Tylko to chwilowe szarpnięcie pozostaje, bo na krótki okres czasu mają sporo niutków. No i ta słabość przy ruszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KAX:

W sumie masz rację...

Nawet jak porównywać identyczne pojemności ON i PB, gdy obie mają turbo i tyle samo KM, to prócz Nm i przełożeń, to jest jeszcze jeden motyw: To nie jest max, co można z nich wycisnąć!

Każdy z nich to kompromis osiągów i żywotności - w każdym z nich ten kompromis jest inny. Jak więc można porównać?

 

Można więc zrobić maksymalnie wysilone jednostki i wtedy testować, ale nadal będzie szansa, że w każdej z nich da się jeszcze coś poprawić/ulepszyć. Wtedy jednak wyjdzie na jaw, że ON i PB różnie reagują na skrajne warunki pracy...

 

Reasumując:

Poza "truizmami" przedstawionymi w poprzednim poście, nie da się porównać ON i PB, bo to 2 różne ligi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy takim momencie to seryjne graty w przeniesieniu napędu się zmielą, a sprzegło wyparuje z prędkością światła, tylko spiek zostaje.

 

BTW, ma kto do sprzedania jakiś zbedny wskaźnik doładowania? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc potwierdza się to o czym pisałem od dawna benzyna nie ma do TDI startu co innego T benzyna ale już spalanie o wiele wyższe co przy tych samych osiągach daje plus dla diesla ;)

Opieram się na danych katalogowych czyli 8l trasa 12 miasto no ale pewnie te dane to sobie można o kant [gluteus maximus] rozbić ;)

Ej no już nie przesadzaj.

 

Silnik 2litry c20xe oplowski - 150 koni 198 nm, 2.0 tdi w wiekszości przypadków nie mają do niego startu.

Spalanie jak na 2 litry niewielkie - astra z tym silnikiem przy normalnej jeżdzie zadowala się około 10 litrami benz w mieście i około 7 na trasie

 

Wersja bez kata miała 156 koni i troche ponad 200 niutków

 

Edit

KAX - co do rovera przyznam się że rzeczywiście jego osiągi wyglądają optymistycznie i tu trzeba sie zastanowić jak to jest że rover o takiej samej masie jak golf V 1.9 tdi, o gorszym momencie ma dużo lepsze przyspieszenie ;) - mi to wygląda na to że któryś producent albo zaniża wyniki (VW juz się to zdażało) albo je zawyża.

 

John

 

c20let oplowski silnik turbo na bazie c20xe - seryjnie 204 konie, potencjał na seryjnych gratach do około 300, po wymianie korb ludzie sięgają 400 koni

Też ma potencjał ;).

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

John

c20let oplowski silnik turbo na bazie c20xe - seryjnie 204 konie, potencjał na seryjnych gratach do około 300, po wymianie korb ludzie sięgają 400 koni

Też ma potencjał ;).

Ford GT na serii wyciąga 1000KM, więc też potencjał ma. Ale i tak przyrost mocy do kosztów jest znacznie korzystniejszy w tdi (oczywiście do pewnego stopnia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KAX chciałem też uczciwie porównać turbo benz vs turbo diesel - niestety nie moge znalezc przykładu ;).

 

Najsłabsza turbo benzyna w charade gtti ma 100 koni z litra pojemności no i mniejszą masę.

Drugi z kolei turbo z punto gt - 137 koni z 1.4. i mniejsza masa...

turbo w calibrze - 204 konie masa ta sama mniej więcej - no ale się czepisz że moc za duża :(

Turbo w audi 1.8 - 150 koni znowu moc za duża - jak mam porównać więc parametry z jakimś tdi :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opieram się na danych katalogowych czyli 8l trasa 12 miasto no ale pewnie te dane to sobie można o kant [gluteus maximus] rozbić ;)

To są poprostu graniczne wartości których niemal nie sposób osiągnąć, to jest totalne minimum ;)

Moje 1.6 spala tyle co to 1.8T w mieście, ja lekko cisne, a to 49KM różnicy i pojemność..

Wiedze czerpałem stąd: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=1540.0

 

@...John

Nie wiem czy koszystniej jest dla TDi, możliwe, ale np turbo benzyna ma seryjnie mocniejsze graty niż TDi, tutaj wkracza turbina, która już zwykle zależy od modelu samochodu..

 

 

@IGI

VW zaniża czasami dane, ale nie aż tak szeroko, w tym wypadku to wątpliwe, ale np AWX(TDi PD 130KM na papierze) widziałem seryjnie miał coś ok 147km i sporo więcej niutków, nie jest to odosobniony przypadek w tym silniku ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok znalazłem porównanie odpowiednie

Turbo benzyna vs tdi ;).

 

Pacjenci to passat kombi :oops: 1.8 turbo vs nowy seat 2.0tdi

 

Na papierze mają różne moce - i wiadomo wygrywa passat, ale znalazlem test seata który miał 150 koni - wynik z hamowni, waga na korzyść passata 20 kilo, ale myślę że nie będziemy się tymi kg sugerowac.

 

Moment obrotowy 210 benz 328 tdi !!! a więc o 118 Nm więcej ma diesel.

 

Przyspieszenie - benzyna 9.3 diesel 9.6 - więc znowu mimo ogromnej różnicy w Nm benzyna wygrywa (już nie wspomnę o aerodynamice kombi :P)

 

Tutaj też chciałbym zauważyc jeszcze jeden problem diesli - są cholernie cięzkie. Cięzko mi znaleźć odpowiednie benzynyu do porównań bo benz zawsze ważą o kilkadziesiąt - a nawet około 100 kilo mniej. Oczywiście o prowadzeniu na zakrętach auta z takim cięzkim klocem z przodu nie muszę wsppominać ;).

 

Tutaj linki do danych tech i do testu seata żeby ktoś nie mówił że oszukuję.

 

Seat:

http://www.autotesty.com.pl/seat_toledo3_2...ce_bicolor.html

 

Passat:

http://www.galeria.moto-portal.pl/glowna/T...gen/Passat/4477

 

 

I na koniec - ja nie twierdze że diesle są złe - ja obalam mity jakoby tylko i wyłącznie wartość Nm decydowała o przyspieszeniu co ludzie bardzo często mówią ...

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak czytam i wraca kwestia porównywania turbo-d z nonturbo-b

 

może od razu podważymy sens porównywania procków z kontrolerem insajd i bez ? sie porównuje to co jest w sklepie

w sklepie jest t-d i nt-b, dizle bez t jak i b z t to bardziej ciekawostki z innym przeznaczeniem (nt-d okręty ;) t-b sport ?).

i mówię to jako fan t-b,, imo jeśli dyskusja miala by przebiegać zgodnie z postulatem ludzi zazdrosnych o suszarkę to już można ją skończyć bo wniosków abo nie będzie albo podobnie jak postulat nie bedą przystawały do rzeczywistości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ze niby co ??

moja laguna po miescie przy kapeluszniczej jezdzie 5,7l/100km, przy bardzo dynamicznej miejskiej jezdzie 8-8,5l/100km, kumpel benza 2.0 zeby nie wiem jak zamulal ponizej 9l/100km w miescie nie zejdzie... juz nie mowiaz ze w przypadku normalnej jazdy wychodzi mu 11-12l/100km a jak troche pocisnie to konczy z wynikiem powyzej 15l/100km

 

wiec ekonomia w dieslu w miescie moim zdaniem jest najbardziej na miejscu

Pisałem o miejskich samochodach z dieslem. Tu przy różnicy zakupu samo spalanie nie zwróci się.

IGI jak chcesz to porównaj 2.0 TSI i 2.0 TDI po setupie, żeby miał 200KM. Tylko może byc problem ze startem dieslem no i znowu będzie, że po virusie wynik jest nie miarodajny.

Czy naprawdę jedynym miarodajnym testem jest sprint 0-100km/h? Ja wolę wolniejszy start za to przyjemniejszą jazdę w trasie. Poza tym co tylko TDI istnieją? Jest bardzo dużo fajnych silników diesla, które są lepsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wy nadal nie rozumiecie - można wyszukiwać przykłady gdzie benzyna będzie lepsza, można wyszukiwać takie gdzie będzie lepszy diesel.

 

Jednak mi nie o tyo chodzi co jest szybsze - mi chodzi o to że ludzie w swojej niewiedzy wskazują że diesel o takiej samej mocy jak benzyna przyspiesza od niej lepiej bo ma więcej Nm.

 

Gdyby oba miały taką samą skrzynię to była by to prawda, ale wtedy diesel miałby vmax w okolicach 100 km/h.

 

Po prostu skrzynia w dieslu jest jakoby dzielnikiem momentu silnika i jedynym słusznym porównaniem było by porównanie momentu na kołach a nie na silniku - a tu zapewne były by bardzo podobne wyniki.

 

 

Tak więc dopuki diesle nie będą się kręciły do 6500 doputy nie będą szybsze od porównywalnej benzyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesle nie będą siękręciły do 6500 bo się w nich nie spali ON wtedy.

 

Musiałbyś stosować inne paliwo, bo w nim leży problem, a nie w dieslu.

 

Kolejna bzdura że TD ma w serii słabsze graty niż t-benzyna. Jeśli by tak było to przy tych siłach, jakie działają w dieslu, silnik by się rozpadł po kilku km.

 

Jakby miały słabe graty to by na seryjnych bebechach nie wytrzymywały stopnia sprężania ok. 30 bar + doładowanie ok. 0,8 bar

 

W moim modelu niektórzy ładują 1,7 bara i jeżdżą. Zalecane jest jednak nie przekraczać 1,1 bara.

Daj to na benzynkę, to zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie doczytalem calego tematu ale musze na to odpisac

 

http://www.vtuning.com/moc.html

 

Padłem :lol:

 

Moc silnika = moment obrotowy * obroty

 

Czyli majac 200nm przy 3k obrotów mamy 600000 HP :D ? Ktoś zapomniał o jeszcze jednej stałej w tym wzorze ;)

wez idz czlowieku, jak ty to liczysz? zerowe pojecie o fizyce i ty sie bawisz w ciekly azot ;)

 

moc w watach, moment w niutonometrach, a obroty w radianach na sekunde.

 

p=200*(2*pi*3000/60) i wychodzi 62,8 kW.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BENITO

 

nie wiem czy to do mnie było - ale ja nie pisałem nigdzie że diesel ma słabsze graty. Diesel ma mocniejsze żeby wytrzymywać detonację w silniku - stąd silniki diesla są takie ciężkie.

 

Co do dmuchania wiele benzyn znosi takie wartości bez wymiany gratów, nie wiem też co to ma za znaczenie w sporze benz vs diesel.

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie było do ciebie. Do ciebie było o obrotach. Na wyścigowym paliwe to sobie zrobisz te 6500 rpm, ale tłoki to chyba z tytanu muszą być albo jakieś kosmiczne kompozyty.

 

IGI owszem, ale nie w serii, niewiele jest benzyn z kutymi bebechami w serii.

Edytowane przez BENITO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IGI zależy o jakim przyspieszeniu mówisz. Jeżeli na trasie przy powiedzmy 100km/h na V biegu to tak diesel będzie lepszy. Zaraz będzie, że to niesprawiedliwe bo w benzynie można zrobić redukcję. No to moim zdaniem redukcja jest niesprawiedliwa. Albo robimy na 1 i tym samym biegu porównanie albo porównujemy zupełnie inne rzeczy. Ciekaw jestem ilu z was dokręca silnik w benzynach do miejsca gdzie ma max moc. Mi się to zdarza nad wyraz rzadko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesle nie będą siękręciły do 6500 bo się w nich nie spali ON wtedy.

 

Musiałbyś stosować inne paliwo, bo w nim leży problem, a nie w dieslu.

 

Kolejna bzdura że TD ma w serii słabsze graty niż t-benzyna. Jeśli by tak było to przy tych siłach, jakie działają w dieslu, silnik by się rozpadł po kilku km.

 

Jakby miały słabe graty to by na seryjnych bebechach nie wytrzymywały stopnia sprężania ok. 30 bar + doładowanie ok. 0,8 bar

 

W moim modelu niektórzy ładują 1,7 bara i jeżdżą. Zalecane jest jednak nie przekraczać 1,1 bara.

Daj to na benzynkę, to zobaczymy.

Eh.. nie zrozumiałes..

Nie chodzi o wytrzymałosć w tych samych warunkach, tylko odporność na chipowanie.. rozumiesz juz? ; ]

Na tym temacie/wypowiedzi się opieram bo tam jest to najzwięźlej ujęte ;]

2636398[/snapback]

Ciekaw jestem ilu z was dokręca silnik w benzynach do miejsca gdzie ma max moc. Mi się to zdarza nad wyraz rzadko

Codziennie :D

Ale innego wyjścia nie mam, jeżeli chce zapiąc 3bieg pod góre do mojego domu to musze ok 5500rpm osiągnąć, albo i więcej, a nie to turlanie na 2 biegu przez prawie 3km.. Ale to wina skrzyni, miedzy 2 a 3 jest przepaść, a z 2 można śmiało ruszac..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IGI zależy o jakim przyspieszeniu mówisz. Jeżeli na trasie przy powiedzmy 100km/h na V biegu to tak diesel będzie lepszy. Zaraz będzie, że to niesprawiedliwe bo w benzynie można zrobić redukcję. No to moim zdaniem redukcja jest niesprawiedliwa. Albo robimy na 1 i tym samym biegu porównanie albo porównujemy zupełnie inne rzeczy. Ciekaw jestem ilu z was dokręca silnik w benzynach do miejsca gdzie ma max moc. Mi się to zdarza nad wyraz rzadko

Zgadzam się z tobą w 100 % i dlatego powinny być porównywane np

 

przyspieszenie 60-120 na III biegu - ja tak bardzo czesto przyspieszam benzyniakiem

przyspieszenie 130-160 na IV biegu - tez tak przyspieszam

przyspieszenia o których ty mówisz. To da pełny obraz.

 

I jeżeli dla Ciebie jakims hardkorem jest dokręcanie silnika do 4500 (tu mniej więcej benzyniaki mają max moc) to znaczy że jeździsz jak jakiś kapelusznik niedzielny kierowca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeżeli dla Ciebie jakims hardkorem jest dokręcanie silnika do 4500 (tu mniej więcej benzyniaki mają max moc) to znaczy że jeździsz jak jakiś kapelusznik niedzielny kierowca.

No niestety, jak benzyny nie docisniesz to bedziesz podrozowal w tempie relaxacyjnym, podczas wyprzedzania i 6k nie jest niczym nadzwyczajnym ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ej no już nie przesadzaj.

 

Silnik 2litry c20xe oplowski - 150 koni 198 nm, 2.0 tdi w wiekszości przypadków nie mają do niego startu.

Spalanie jak na 2 litry niewielkie - astra z tym silnikiem przy normalnej jeżdzie zadowala się około 10 litrami benz w mieście i około 7 na trasie

 

Wersja bez kata miała 156 koni i troche ponad 200 niutków

 

Edit

KAX - co do rovera przyznam się że rzeczywiście jego osiągi wyglądają optymistycznie i tu trzeba sie zastanowić jak to jest że rover o takiej samej masie jak golf V 1.9 tdi, o gorszym momencie ma dużo lepsze przyspieszenie ;) - mi to wygląda na to że któryś producent albo zaniża wyniki (VW juz się to zdażało) albo je zawyża.

 

John]

 

c20let oplowski silnik turbo na bazie c20xe - seryjnie 204 konie, potencjał na seryjnych gratach do około 300, po wymianie korb ludzie sięgają 400 koni

Też ma potencjał ;).

Masz racje ale jeśli obok c20xc postawimy jakieś TDI powiedzmy 2.2 ok 150PS to już tak kolorowo nie będzie... Co do Rovera to wyniki raczej nie są zawyżane no chyba, że koncern BMW lubi zawyżać bo podany model wyszedł za czasów gdy nad MG/Rover panował BMW a ostatnio chyba chinczyki kupiły...

KAX chciałem też uczciwie porównać turbo benz vs turbo diesel - niestety nie moge znalezc przykładu ;).

 

Najsłabsza turbo benzyna w charade gtti ma 100 koni z litra pojemności no i mniejszą masę.

Drugi z kolei turbo z punto gt - 137 koni z 1.4. i mniejsza masa...

turbo w calibrze - 204 konie masa ta sama mniej więcej - no ale się czepisz że moc za duża :(

Turbo w audi 1.8 - 150 koni znowu moc za duża - jak mam porównać więc parametry z jakimś tdi :(

Porównanie zrobiłem na poprzedniej stronie

Dobra jednak coś tam znalazłem

 

Audi A4 2.0 tdi 169PS 8.8s

Audi A4 2.0 FSI 150 PS 9.6s

Audi A4 1.8 T 163PS 8.8s

Audi A4 2.4 170 koni 8.8s

 

Do tego dorzucić można jeszcze

Audi A4 2.0 TFSi ale to już ma ponad 220PS więc i czas sporo niższy bo 7.1

 

A tu ciekawostka Audi Q7 TDI V12 5,5s :D

;]

 

 

ja obalam mity jakoby tylko i wyłącznie wartość Nm decydowała o przyspieszeniu co ludzie bardzo często mówią ...

Czyli co sprawia, ze większość diesli (nie wszystkie) przy tej samej mocy(nie pojemności)ma lepsze przyspieszenie do 100? Bo wychodziło by na to, że przełożenia...

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety, jak benzyny nie docisniesz to bedziesz podrozowal w tempie relaxacyjnym, podczas wyprzedzania i 6k nie jest niczym nadzwyczajnym ;)

jesli wyprzedzanie to dla ciebie wychylenie sie na lewy pas i wcisniecie do oporu to gratuluje ;)

tak to ja wyprzedzam tylko motocyklem, imo samochodem nalezy wziac rozped przed zjechaniem na lewy pas. wtedy nawet redukowac nie trzeba i oszczedniej jest:P

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KAX_

Czyli co sprawia, ze większość diesli (nie wszystkie) przy tej samej mocy(nie pojemności)ma lepsze przyspieszenie do 100? Bo wychodziło by na to, że przełożenia...

 

He ? Że niby co ? Ja mam 163KM, i ~8.3 do setki, 1.4tony. Gdzie masz te szybsze diesle?

Akurat moc ma qupe do gadania przy przyspieszeniu. Nie czytałem wątku w całości, ale ktoś już musiał napisać, że istotny jest przebieg momentu. Jak masz stromą górę (vide turbawki), to masz do wykorzystania bardzo mały zakres obrotów użytecznych (mówimy o max. sportowej jeździe), dynamicznie pojeździsz tylko ostro majchrując przy biegach, choć moc możesz mieć gigantyczną (choćby lancery czy inne imprezy). A możesz mieć małą moc, ale płaski przebieg momentu, i pomimo, że moc nawet znacznie niższa, to przyspieszenie i dynamika lepsza, choć niższa prędkość max.

 

Osobiście dieslami nie jeździłem, bo i nie chcę. Po co. Nawet najnowsze i tak klekoczą, mają bardziej toksyczne spaliny, choć palą mniej, są droższe. Moja ryba pali sporo, ale jest dynamiczna, elastyczna i ma boooski gang silnika :) Traktorki mogą się schować ze wstydu.

 

Aby nie było że jestem stronniczy : ogólnie silnik diesla jest lepszy od benzyny z prozaicznego powodu : jest sprawniejszy i może jechać i na oleju z biedronki.

I za chiny ludowe go nie kupię :P

Edytowane przez xor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KAX_

Czyli co sprawia, ze większość diesli (nie wszystkie) przy tej samej mocy(nie pojemności)ma lepsze przyspieszenie do 100? Bo wychodziło by na to, że przełożenia...

 

He ? Że niby co ? Ja mam 163KM, i ~8.3 do setki, 1.4tony. Gdzie masz te szybsze diesle?

Ehhh podaj dokładny model auto to znajdę diesla z tą sama masą i mocą, jesli mi się będzie chciało bo wczoraj już cały dzień wyszukiwałem porównań więc wystarczy przejrzeć cały temat.... <_<

 

 

EDIT: Nawet dla A4 2.0 TFSi 225PS znalazłem konkurenta >>> A4 3.0 TDI 230PS 7.1s ;)

 

 

EDIT 2:Znalazłem Audi A3 2.0 TDI 1440Kg 169PS 7,8s 8) Szukać dalej? :lol:

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli wyprzedzanie to dla ciebie wychylenie sie na lewy pas i wcisniecie do oporu to gratuluje ;)

tak to ja wyprzedzam tylko motocyklem, imo samochodem nalezy wziac rozped przed zjechaniem na lewy pas. wtedy nawet redukowac nie trzeba i oszczedniej jest:P

Jesli sie da wziac rozped to tak robie, ale niestety na naszych drogach z krotkimi odcinakami do wyprzedzania, nie zawsze sie tak da i wtedy niestety trzeba cisnac gaz w podloge jesli chce sie bezpiecznie wyprzedzic ;) oczywiscie to sie negatywnie odbija na zlozyciu paliwa, ktory wtedy momentalnie rosnie <_<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie doczytalem calego tematu ale musze na to odpisac

wez idz czlowieku, jak ty to liczysz? zerowe pojecie o fizyce i ty sie bawisz w ciekly azot ;)

 

moc w watach, moment w niutonometrach, a obroty w radianach na sekunde.

 

p=200*(2*pi*3000/60) i wychodzi 62,8 kW.

I wychodzi bzdura ;)

 

 

Policzmy Twoim wzorem dla silnika C20XE. Ma on max moc 150hp, moment ~200nm oraz ~180nm przy 3000rpm

 

p=180*(2*pi*3000/60)

p=56.5kW.

 

56.5kW = 76.8 HP

 

77HP ni jak mi pasuje do tych katalogowych 150HP :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...