Skocz do zawartości
yotomeczek

Obudowa Pod Wc

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już tak offtopimy - zależy komu.

Ja osobiście ostatni raz korzystałem z napędu, żeby nagrać dla kumpla windowsa i było to daaaawno temu.

Na swoje potrzeby ostatni raz korzystałem pewnie z rok - dwa temu.

System instaluję z pendrajwa, sieciówka sterów nie potrzebuje, a calusieńką resztę można znaleźć w internecie, więc przy szybkim łączu głośny, powolny, zajmujący kupę miejsca napęd traci rację bytu. Stąd też napędu nie posiadam w ogóle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daaaawno tu nie zaglądałem :lol2:

 

Szukam obudowy, w którą mógłbym 'przepakować' swoje WC/LC.

 

Wymagania: możliwość zamontowania we wnętrzu przy użyciu fabrycznych mocowań chłodnicy 3x120, co najmniej 4 zatoki 5.25, im tańsza tym lepiej, czarna - chcę przełożyć graty możliwie najłatwiej, bez przerabiania itp. Nie chce już mi się :lol:

 

Myślę nad LanCoolem K58 ale może znajdziecie lepsze propozycje? Ten K58 nie ma chyba fabrycznego mocowania 3x120 i trzeba byłoby ją trochę przerobić(?).

 

Na Allegro mignęła mi jakaś obudowa z mocowaniem 3x120 ale nie mogę jej teraz znaleźć :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej pod 3x120? HAF 932. Różnica polega na tym, że tam jest dużo miejsca, fabrycznie na 3x120 mocowania, i możesz wstawić nawet chłodnicę 60mm grubości z wentylatorami push-pull. Jest specjalnie dużo miejsca na chłodnicę, we wszelkich mid towerach musisz kombinować, żeby nic nie wadziło o płytę, w budzie wielkości HAF 932 albo haf x, masz luz.

Najlepiej używka:

 

Cooler Master HAF 932 komplet, duża, zobacz! (2315410660) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

przykład z grubą chłodnicą

 

Dołączona grafika

 

mocowanie chłodnicy

 

http://images.hardwarecanucks.com/image/akg/cases/HAF932/WC_top.jpg

Edytowane przez aerial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zassałem tego CM'a, zmieścił się w budżecie.

 

OT: Parę lat nie zaglądałem na forum PPC, po zajrzeniu przeżyłem szok. Dział "WC" nazywa się "LC" (ok, to można zrozumieć) i hula po nim wiatr pokrywając kolejnymi warstwami kurzu stare jak świat wątki mimo wszystko znajdujące się na pierwszej stronie :D . WTF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moda na wc trochę już minęła, sam miałem kilka układów, część starych uzytkowników się już zestarzała i nie ma czasu na dośc niepraktyczne rozwiązania. Przy dzisiejszej wydajności AC i przestoju wydajności komputerów, zysk z wc jest niewspółmierny do kosztów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pclolu też większego szału nie ma. Kilka osób i tyle. Problem rozbija się o kasę, przeminęła era getto modów, nagrzewek, węży ogrodowych. A w naszych polskich warunkach "młodzież" nie stać na zakup klocków za grube tysiące. Jak się popatrzy na fora naszych zachodnich sąsiadów, jest tam wprost gigantyczna ilość worklogów, bo zwyczajnie młode pokolenie na to stać. U nas jest to zabawa dla garstki entuzjastów, którzy mają środki finansowe (czytaj stałą dobrą pracę lub firmę), żeby być w stanie to finansować.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wcześniej, za naszych czasów ;), ceny nie były jakoś dużo wyższe a dział WC tętnił życiem. Choć może także dlatego, że popularniejsze były samoróbki z nagrzewnic, bloczki homemade itp. Oferta cenowa części do WC z tego powodu była bardziej zróżnicowana. Sam mam bloczki z MCS (XC1 i Abadon GPU Pro) a na procu jakiś super hiper homemade z dużą ilością cienkich finów kupiony poprzez forum.

 

Z drugiej strony heatpipe'y nie były tak popularne.

 

Choć gdy teraz, po tak długiej przerwie, przejrzałem ceny komponentów WC w kilku sklepach byłem zdziwiony cenami niektórych komponentów. Szybkozłączki z jakimiś wzorkami po 30-50 zł szt.?? :blink:

 

To wolałbym kupić wentyl na "gorącejpipce" i miałbym z głowy.

 

Podsumowując: na obecną sytuację ma wpływ wszystko o czym napisaliśmy do tej pory ;)

 

Zmieniając temat: rewelacyjny jest ten HAF 932. Bardzo łatwy dostęp do poszczególnych elementów kompa, rewelacyjnie rozwiązano problem prowadzenia kabli. Aż chce się grzebać w kompie :lol2:

 

Tylko ten brak jakichkolwiek filtrów przeciwkurzowych :sad:

 

Wiem, można dokupić ale komplet podwaja cenę obudowy :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z filtrami to najlepiej rozwiązać to stosując taką koncepcję:

SilverStone Technology Co., Ltd.

 

jak dasz cały "wciąg" powietrza przez chłodnicę z góry (a tam tanie filtry za 5zł na każdym wentylatorze 120mm), to wtedy inną drogą kurz nie będzie się dostawał do obudowy, nawet jeżeli obudowa jest tak "dziurawa" jak haf (który ma mnóstwo otworów wentylacyjnych z każdej strony). Wszystkimi tymi siatkami, powietrze będzie powoli wypychane na zewnątrz, z racji na wyższe ciśnienie panujące wewnątrz obudowy.

Jest to dość skuteczna metoda na pozbycie się kurzu, w przewiewnych obudowach.

 

 

Co do cen części. Zależy, dzisiaj panuje taka tendencja - chłodzenie powietrzne jest bardzo wydajne i stosunkowo tanie (w porównaniu do wodnego). Dlatego nie robi się wodnego głównie dla wydajności (czasem wręcz kompletnie się ten element ignoruje), chodzi raczej o modding wizualny, polegający na zrobieniu "ładnego" układu. Wydajność schodzi na drugi plan, może być na poziomie dobrego AC lub nieco lepsza. Wtedy w grę wchodzą wszystkie te kosztowne elementy. Ma to swój urok, zrobić dobrze wyglądający układ to nie taka banalna sprawa. Wydawałoby się, że to tylko wymaga kasy, a w praktyce trzeba mieć wszystko dobrze przemyślane, dużo doświadczenia i może nawet talentu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z filtrami to najlepiej rozwiązać to stosując taką koncepcję:

SilverStone Technology Co., Ltd.

(...)

O widzisz, pójdę tą drogą :D

 

Możesz rzucić linkiem do tanich osłon na wentyle 120 mm?

 

Jaką średnicę mam ten wentylator w HAFie z przodu obudowy? Da się tam zamontować tę osłonę przeciwkurzową?

 

====

 

Skoro rozwój LC poszedł w stronę atrakcyjnego wyglądu to trudno uzyskać go przy użyciu niskich nakładów. EOT z tym wątkiem? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentylator na przodzie to 230mm, ciężko o takie filtry.

Jest zestaw demciflexa ale to droga zabawa

DEMCiflex zestaw filtrów HAF 932 :: ..:: Angela.pl ::..

 

ja bym odpuścił te wentylatory, i dał zwykłe 120mm na chłodnicy. Jeżeli masz chłodzenie wodne, innych wentylatorów w obudowie nie potrzebujesz, powietrze samo "znajdzie" sobie drogę wyjścia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Allegro znalazłem metalowe siatkowe za 6-7 zł. One są montowane pomiędzy wentylatorem a blachą obudowy (-> czyszczenie wiąże się z odkręceniem chłodnicy 3x120 podwieszonej u góry obudowy) czy na zewnątrz, na wierzchu obudowy (-> tylko wtedy jak zamontować trzecią osłoną na wentylatorze częściowo zasłonięty przez plastikowe elementy obudowy)?

 

Wyniki Szukania w Grafice Google dla http://static.techspot.com/articles-info/133/images/Image_05T.jpg

 

 

No i osłona wentylatora zasilacza - to chyba konieczność :-|

Edytowane przez AndyN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie da się do tej budy upchnąć klocki, ale jednym z najlepszych miejsc na chłodnicę jest właśnie front.

Czemu nie chcesz wymontować koszyków na dyski?

 

Bo dolny koszyk znając Fractala jest przynitowany do obudowy. Niby rozwiercenie nic nie uszkodzi, ale nie każdy to lubi/ma czym.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.

 

Zamontowanie chłodnicy na górze spowodowało by mniej zniszczeń z tym że i tak nie wiem jak ustawić pompkę, zbiornik i resztę by stało sztywnie.

Powiedzmy że zastosowałbym taki zestaw z modyfikacją chłodnicy na 2x140. Do tego jakiś blok na GPU. Używam tak naprawdę 1 SSD + 1HDD który można by było schować w zatoce 5.25. Druga jest zajęta przez kontroler obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zniszczeń? Rozwiercasz nity wiertarką/wkrętarką z wiertłem 3mm i wyjmujesz koszyk.

W każdej chwili możesz z powrotem znitować, a jak nie masz nitownicy to skręcić i nie będzie najmniejszego śladu po całej operacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na górze możesz mieć mało miejsca zwłaszcza z taką grubą chłodnicą jak w tym zestawie (chyba że na zewnątrz budy, co dla mnie wygląda paskudnie ;) ).

IMO lepiej wywalić koszyki na hdd, będziesz miał miejsce na resztę komponentów WC. Operacja prosta i nieinwazyjna ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

Plan polega na wycięciu zaznaczonego koszyka na dyski. Mam SSD+1HDD więc upnę je w 1 zatoce 5.25. Do tego kontroler obrotów w 2 z którego mam nadzieje będę brał zasilanie do pompki i wentylacji.

 

Dołączona grafika

 

Na czerwono zaznaczyłem chłodnice 2x120. Przed nią spokojnie mogę wkręcić wentylatory 2x120. Domyślam się że chłodnicę mógłbym przykręcić długą śrubą na zasadzie chłodnica --> wentylator ->> ścianka. U góry znajdowało by się Wy/We. Bezpośrednio z chłodnicy szła by rurka do pompki i tego zbiorniczka na ciecz (kolor zielony). Rozumiem że zbiorniczek nakładam na pompkę. W taki oto sposób jestem na spodzie obudowy i ustawiając pompkę w tył wyprowadzam rurkę w kierunku karty graficznej. Z karty przechodzę na procesor albo, jeżeli może się to okazać konieczne drugą chłodnice 1x120. Była by ona zamieszczona na tyle jak jakieś małe chłodzenie Corsaira H60. Wentylator wydmuchiwał by powietrze z obudowy. Potem już tylko procesor i wracam do pierwszej chłodnicy na froncie.

 

Powiedzmy że zastosowałbym taki zestaw + blok full na GPU. Oczywiście liczę się że trzeba by było go zmodyfikować.

 

 

No i jak Wy to widzicie. Jak dla mnie wykonanie jest całkiem realne a zdjęcia koszyka na dyski to rozwiercenie 8 nitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie badz taki pewien:P zielony kolor i tam chcesz upchnac reza + pompke?? ;p moze sie zdzarzyc ze sie nie zmiesci... do tego musisz zauwazyc ze krucce tez musza jakas wychodzic a węża nie mozesz zginac jak chcesz... do tego o co zawiesisz reza???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie badz taki pewien:P zielony kolor i tam chcesz upchnac reza + pompke?? ;p moze sie zdzarzyc ze sie nie zmiesci... do tego musisz zauwazyc ze krucce tez musza jakas wychodzic a węża nie mozesz zginac jak chcesz... do tego o co zawiesisz reza???

 

Nie ma możliwości pomożenia/przyklejenia go do spodu obudowy ?

 

Chcę zrobić coś na ten sposób z tym że bez koszyka na dyski. Zauważyłem też ze przy zastosowaniu chłodnic 2x120 dało by się zmieścić taką dodatkową u góry.

Edytowane przez QraJr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybym robił LC we fractalu define, zrobiłbym coś takiego:

 

Dołączona grafika

 

3x120 na przód, wynitować nie tylko koszyki na dyski ale też zatoki 5,25''. Całość jest i tak za klapką. Jedna duża chłodnica, zmieści się nawet gruba, prosty układ, dobra wydajność.

Plusy tego rozwiązania to prostota (dobra wydajność z jedną chłodnicą, proste połączenia), dużo miejsca w środku wokół płyty.

Dysk ssd wejdzie wszędzie, jeden hdd można zamocować na podłodze obudowy obok zasilacza. Zatoki 5,25 w dzisiejszych czasach są w zasadzie zbędne, chyba że potrzebujemy jakiegoś czytnika kart. Napęd optyczny jeżeli konieczny, to polecam zewnętrzny.

 

W tej obudowie zamocowanie chłodnicy na górze poważnie ogranicza ilość miejsca, będzie bardzo ciasno. Mała 120 na tył też komplikuje układ, "zasłania" płytę, szczególnie gruba.

Edytowane przez aerial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

QraJr do pompki z zestawu który podałeś są dedykowane rezerwuary montowane bezpośrednio do niej, odchodzi ci sporo miejsca, 2 złączki mniej i mniej węża. Podłączanie pompki do regulatora nie jest dobrym pomysłem, trochę za małą moc mają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ty gadasz ?, nie słyszałeś o konstrukcjach Lamptron-a ?. Już model za nieco ponad stówkę ma wystarczającą moc (na kanał) aby pociągnąć pompkę:

 

http://www.angela.pl/p7548,lamptron-fan-controller-fc3-czarny.html

 

Ja swojego Swiftech MCP350 zasilam z panelu, który ma jedynie 10W na kanał i też spokojnie daje radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój Zalman się przy tym gotuje, raz pompka nie wystartowała (możliwe że przez to że za bardzo obciąża), więc uważał bym z podłączaniem jej pod regulator do wentyli.

Nie każdy ma Lamtrona, są różne pompy i różne regulatory, EK DCP 4.0 ciągnie 18W.

Edytowane przez Qrchak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...