Jump to content
Sign in to follow this  
poca

Auto Do 60k

Recommended Posts

Troszkę odkurzę. Parę dni temu miałem okazje obejrzeć Opla Vectre OPC. Miał ktoś z tym modelem styczność? Jak wygląda awaryjność no i przede wszystkim jak się bawi 250 kucy z przednim napędem?

 

A i jeszcze Passat R32.

Edited by poca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja szukalbym 330, nieistotne czy diesel czy benzyna, byle wersja x. Diesel to mocno nagradzany silnik warty uwagi, benzyna to klasyczny 6 cylindrowiec. Nie zapieraj sie, ze szukasz koniecznie 330xd z 2006 roku w beżowej skorze i manualu. Tak sie parwie nigdy nie udaje :)

 

Ostatnio ogladam sie jednak tylko za http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9599323 2,5l boxer z 4x4 i stonowana elegancja.

 

I blagam, nie bierz OOOO....

 

Aha, co do Vectry, to od razu przypomina mi sie korek aut wyjezdzajacych ze strzezonego osiedla. Kazdy ma jakies logo na tylnej klapie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vectra OPC była bodajże w TopGear. Opinie nie były zbyt pochlebne, bo nadmiar mocy powoduje podsterowność. Poszukaj na YouTube nagrania tego odcinka TG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nie moc a zestrojenie podwozia sprawiało że jeździło się tym autem tragicznie przy agresywnym stylu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też, czyli niedostosowanie zawiasu do mocy. Mało jest aut FWD z 200KM wzwyż, gdzie da się tym normalnie jeździć. Jak na razie to chyba Focus 2 i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poca - obczaj S-Maxa 2.5T , mozna wyrwac od 60K chociaz ciezko bedzie bo to sa auta klepane od 2007 ale jest on w tej chwili moim marzeniem :wink:

 

st220 - kosmiczne ceny czesci (zawieszenie, sprzeglo, dwumasa i.t.p.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopię trochę temat.

 

Poszukuję nowego auta w granicach 50-60 tys. Ma być w miarę tanie w utrzymaniu i raczej zostanie w rodzinie na długie lata. Nie potrafię przekonać żony, że wózek w sedanie też się zmieści, a cokolwiek co aspiruje chociaż w nazwie do kombi okazuje się być "za duże"... Stąd raczej jakiś hatchback. Samochód używany będzie przeze mnie oraz 1,5 metrowca, także ficzery typu regulowany w pionie fotel kierowcy, żeby zmieścić trzy palce są jak najbardziej na plus. No i klima, bo nawet w tramwaju jest klima, a głupio jest stać w korku i nie mieć klimy skoro przejeżdżający obok tramwaj ma. Fanaberie jak czujniki parkowania z tyłu również akceptowalne.

 

Jak do tej pory udało się nie kupić nowego Fiata Punto w wersji najbiedniejszej i faworytem został Fiat Tipo 5D z silnikiem 1.4 95 konia, za około 55-58 tys., który na mnie też zrobił pozytywne wrażenie (sedan wychodzi taniej, ale musi być duża dziura z tyłu jak w hatchbacku).

 

Citroen C4 czy Skoda Rapid zaczynające się od 55 tys. z gamą silników 1.2 i tym podobne wynalazki, jakoś do mnie nie przemawiają.

 

Aha, benzyna bez gazu. Diesel odpada bo smog i będzie użytkowany w mieście przeważnie. No czasem do mamusi na herbatkę w weekend 350 km w jedną stronę. Obecnie nie posiadamy żadnego wehikułu, ale to nie będzie nasze pierwsze auto. Ktoś coś poratuje?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konfigurowałem Tipo z ciekawosci w opcji "minimum do miasta" i wyszło 68k pln.

 

Skoda jest spoko, ale też nie ten budżet. Zostają chyba tylko skośnookie auta Jak Hyundai / Kia czy ostatecznie Dacia.

 

Dobre 2-3 letnie auto z małym przebiegiem bardzo ciężko kupić, ale może warto za uzywką sie rozejrzec? Wybrać kilka modeli i brać pierwszy dobry który się trafi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ma być w miarę tanie w utrzymaniu i raczej zostanie w rodzinie na długie lata. Nie potrafię przekonać żony, że wózek w sedanie też się zmieści, a cokolwiek co aspiruje chociaż w nazwie do kombi okazuje się być "za duże"... Stąd raczej jakiś hatchback.

 

 z gamą silników 1.2 i tym podobne wynalazki, jakoś do mnie nie przemawiają.

 

rozważyłbym fabia kombi [mozna wiele opcji dobrac]

a pitolenie że za duże to miedzy bajki włozyć - daj żonie zaparkowac kombiakiem a haczbakiem to zobaczy że kombi łatwiejsze, i z pakowaniem gratów też łatwiej

ma być tanie w eksploatacji - musi mieć mały silnik - kłanie się oc - [jak masz ciężką noge to i tak o oszczednościach na paliwie można pomażyc]

 

ja bym szukał auta z automatyczna klimą bo to bardzo wygodne

 

i jeszcze renault clio kombi może się nada

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Nie potrafię przekonać żony, że wózek w sedanie też się zmieści, a cokolwiek co aspiruje chociaż w nazwie do kombi okazuje się być "za duże"... Stąd raczej jakiś hatchback. Samochód używany będzie przeze mnie oraz 1,5 metrowca, także ficzery typu regulowany w pionie fotel kierowcy, żeby zmieścić trzy palce są jak najbardziej na plus.

Moja żona też była ciężko wystraszona, kiedy przymierzyła się do pięciodrzwiowej Grand Vitary, wedle homologacji typ nadwozia to "kombi". Pojeździła rok trzydrzwiową, przesiadka na pięciodrzwiową była właściwie bezbolesna. Też ma 150 cm w kapeluszu, a radzi sobie bezproblemowo. Nie każdy pojazd o przyzwoitych walorach użytkowych to zaraz Oldsmobile.

 

Tipo kombi i hatchback podobno są lepiej wykonane niż sedan, ale osobiście nie sprawdzałem.

 

Astra K została odchudzona względem poprzedniej generacji o 200 kg, ale to żadne osiągnięcie. Poprzednia generacja ważyła 1600 kg na pusto. Ale głupi ci Niemcy.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest też nowe Suzuki Vitara, wersja miastowa ze spalaniem poniżej 8 l/100km, a w trasie to już w ogóle. Wolnossąca benzyna 1.6 120 bezawaryjnych koni.

Autko całkiem ładne, sam się zastanawiam nad nim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vitara wywołała mały mindfuck. Wersja biedna 2WD + czujniki parkowania z kamerką bodajże (około 800zł) + pakiet OC/AC/NW wychodzi 65tys. za auto, które jest większe, znaczy bezpieczniejsze, bo jak ktoś uderzy to lepiej być tym większym. Pomimo, że jest krótsze, węższe no i lżejsze o prawie 200kg od Tipo. Ok, 12cm wyższe. Pojemność bagażnika też mniejsza od Fiata, ale to nadal większy samochód.

 

Spalanie Vitary w mieście katalogowo 6,3, na forum zakres od 6 litrów do 10, zależy jaka wersja, jakie kompleksy kierowcy. Uśredniłbym to do równych 8 litrów na miasto w benzynie, dziadkowanie i eco driving kończy się po około 30 min stania w korku. W trasie do 100-110 km/h ponoć nie pali więcej jak 7l, powyżej tej granicy ponad 8. 

 

W tym tygodniu myślę wybierzemy się do dealera spróbować jaki ma stuff i w jakich cenach dokładnie.

 

Swoją drogą dlaczego samochody dla biednych ludzi są takie drogie, 800 zł za czujniki parkowania z kamerką w Suzuki vs 1450 zł za same czujniki w Fiacie. Chyba, że w Suzuki nie doliczyłem jeszcze zestawu infotainment, żeby cokolwiek z tej kamerki zobaczyć.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniki w każdej wersji Vitary te same - M16A z rozrządem na łańcuchu. Obecny był w Grand Vitarze, SX4, S-Crossie i pewnie czymś jeszcze od Suzuki. Bardzo przyzwoita jednostka, żadnych bolączek. Spalanie nie powinno przekroczyć 10 w mieście, chyba że będziesz intensywnie deptał. Gabarytowo nowa Vitara wcale nie jest taka duża, mniejsza od S-Crossa, mniejsza od Grand Vitary i to znacznie. Nie wiem jak z ilością miejsca w środku, nie przymierzałem się.

 

Nie wiem jak w nowej Vitarze, ale w Grand Vitarze proponowano "system multimedialny" w miejsce fabrycznego radia, taki kolorowy telewizorek Kenwooda. Nawet pani w salonie odradzała, zwłaszcza że kosztowało to 5k. Na Allegro takie same są za mniej niż połowę tej kwoty, jeśli ktoś lubi kolorowe telewizorki.

 

A do zderzania się nie ma to jak Kamaz.

kamaz-ma-w-dupie-twoje-piec-gwiazdek-nca

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz możliwość, to odwiedź kilka salonów i negocjuj cenę. W niektórych potrafią dać rabat kosmiczny, a w innych symboliczny.

5 lat temu w jednym z salonów opla, zeszli mi 60 k do 48k pln, co prawda na wyprzedaży rocznika + koniec produkcji, ale w innych salonach nie byli tacy chętni.

Tyle, że ten suzuki sprzedaje się jak ciepłe bułeczki i nie ma już wyprzedaży 2016, więc pewnie będzie ciężej z  targowaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ojciec mial Vitare, 1.9 turbo diesel od Renault, dwa razy wal pekl :D 

 

Suzuki nie laduje tam swoich silnikow. Dudo palil w trasie ok 9L/100km. Mowie o VItarze tej starszej ok 2008r.

  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swoich silników diesla nie daje, ale i tak rozmawiamy tu o samochodach osobowych, a nie ciężarówkach i kutrach rybackich. Benzyniaki są produkcji Suzuki, poza 3.2 V6, pochodzącym z Holdena.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten 1.6 od suzuki jest już w sprzedaży od kilku ładnych lat, w kolejnych modelach. Został porządnie sprawdzony i dopracowany, jeden z najlepszych obecnie benzyniaków i jeden z ostatnich bez tych wszystkich .nowoczesnych i ekologicznych bzdur.

Drainer napisz tu jak poszło w salonach, może sam się zdecyduję na tego Su.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały update do Su.

Dowiedziałem się, że we Wrocku, na ul. Kamiennej w salonie zamieniają multimedia na kenwooda za dopłatą, odliczają wartość podstawowego radyjka, więc nie wychodzi tak źle.

Drainer jak już będziesz w tych salonach, mógłbyś zapytać, czy można zamienić grill w wersji 1.6 na ten z mocniejszego silnika?

Czyli taki:

nwiqn8.jpg

 

na taki:

143hq84.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż sobie sprawdziłem z ciekawości, oprócz analogowego niemagicznego 1.6 jest jeszcze 1.4 turbo. I w sumie bym to zignorował bo 1.4 turbo nadaje się do Seicento albo Polo, a nie do takiej budy, ale w cenniku żądają za to 85k minimum. Dobrałem napęd 4WD i zrobiło się 95k. No cóż, za swojego dinozaura dałem 115k już z różnymi tam dodatkami typu hak czy listwy na zderzakach.

 

A na możliwość dobrania zderzaka bym nie liczył. Nie wiem jak teraz, ale dwa lata temu japońscy producenci (Suzuki, Subaru) nie oferowali niemal żadnej elastyczności w tym zakresie - chciałeś panoramiczny dach, to obowiązkowo skórzane siedzenia i kolorowy telewizorek.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie ta mazutowa wersja ma ten ładniejszy grill niestety.

Ale z drugiej strony japońscy producenci nie muszą się o tym dowiedzieć. Może po prostu taką podmianę dałoby się zrobić na miejscu w salonie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka mazutowa jak to na normalną wachę jest?

Na podmiany zderzaków przyjdzie czas z parę lat, jak trochę tego na zachodzie porozbijają, Mirki-handlarze zwleką na lawetach i będziesz sobie mógł dobierać wedle gustu.

 

O, nowy Ignis, intrygujące.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No fakt, to turbo na normalnym paliwie.

Ale nie ma to jak nowy grill, a nie wypierdziany przez jakiegoś zagranicznego Janusza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głos na Astrę K, za ~58-62k zł brutto oferty na proste 1.4 100KM Enjoy + Biznes Plus pakiet, na przykład:

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-enjoy-pak-ID6yGd79.html#ae26f770a1

Niby proste i bezawaryjne, ale jak ci się trafi sztuka, która ma losowe problemy z odpalaniem, to będziesz się bujał od ASO do ASO (klik 1, klik 2), bo nikt nie wie, co z tym zrobić (łącznie z GM). Bywają problemy z losowo buczącym radiem (masakra, jak masz czujniki parkowania): klik,

Niemiecka jakoś, co to drażni klasę wyższą.  :biggrin:

 

Do tego bagażnik też nie należy do największych. Jak weźmiesz koło dojazdowe, to odpada ci jeszcze dodatkowy "pojemnik" pod podłogą. 

Edited by luk1999

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten 1.6 od suzuki jest już w sprzedaży od kilku ładnych lat, w kolejnych modelach. Został porządnie sprawdzony i dopracowany, jeden z najlepszych obecnie benzyniaków i jeden z ostatnich bez tych wszystkich .nowoczesnych i ekologicznych bzdur.

Drainer napisz tu jak poszło w salonach, może sam się zdecyduję na tego Su.

 

Mały update do Su.

Dowiedziałem się, że we Wrocku, na ul. Kamiennej w salonie zamieniają multimedia na kenwooda za dopłatą, odliczają wartość podstawowego radyjka, więc nie wychodzi tak źle.

Drainer jak już będziesz w tych salonach, mógłbyś zapytać, czy można zamienić grill w wersji 1.6 na ten z mocniejszego silnika?

 

Niestety, dedlajny gonią i najprawdopodobniej dopiero w sobotę będę miał okazję zajrzeć do salonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.