Skocz do zawartości
Rikki

Ati Radeon HD5850/5870

Rekomendowane odpowiedzi

Jak u was z piszczeniem elektroniki w karcioszkach? Bo moja jęczy(bo piszczeni to to nie jest :mur: ) okrótnie, miałem kiedyś piszczące części od kompa ale to... tragedia :sad:

Ale tylko w 3d bo w 2d cisza i spokój

Cisza totalna, ale za to wentyl na różnych nastawach % zdeka piszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

baw sie dalej bez radiatorów na sekcji zobaczymy kiedy karta za 1k wykituj, zapodaj jeszcze tylko furmarka i zobaczymy jak pięknie zdycha, generalnie juz od serii 4890 albo fullcover albo standardowe, oczywiście rdzeń ma niski temperatury ale za to pamieci i sekcja zasilania płonie w oczach

Dziekuje ze tak troszczysz sie o moja karcioszke za 1k. Prosila zeby Ci podziekowac. :lol2:

 

Nawet z radiatorami na VRM sekcja zasilania jest najgoretsza czescia karty i "plonie". Tak bylo i bedzie. Pamieci natomiast moga chodzic bez radiatorow i OC jesli maja nawiew chlodnego powietrrza. Na 5850 i tak jest prosto bo VRM to tylko 3 uklady scalone w rządku wiec latwo je schlodzic. I nie pisalem ze jade bez chlodzenia na sekcji i memkach. Mam w odwodzie radiatory THERMALRIGHTa. Chcialem tylko ostrzec przed problemami z tym coolerem, ktory niby supportuje 5850/5870.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 3D mam wrazenie, ze zasilanie wyskoczy z chlodzenia. Wiekszy pisk niz na 2 x 4870.

 

2D tak jak piszesz, cisza, spokoj.

A ustaliłeś może co tak brzęczy? Ja swojej nie jeszcze nie rozbierałem(bo może uda mi się to zareklamować) ale obstawiam cewki na końcu karty tam przy tym śmiesznym głośniczku. Jak nie będą chcieli tego uznać to będe musiał z tym powalczyć bo tak się nieda wysiedzieć :angry:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

baw sie dalej bez radiatorów na sekcji zobaczymy kiedy karta za 1k wykituj, zapodaj jeszcze tylko furmarka i zobaczymy jak pięknie zdycha, generalnie juz od serii 4890 albo fullcover albo standardowe, oczywiście rdzeń ma niski temperatury ale za to pamieci i sekcja zasilania płonie w oczach

Kumpel ma ponad 6 miesięcy 4890 wodowanego prowizorycznie abadonem na rdzeniu,a na sekcji ma wentyl z boxa intelowskiego

- nic się nie przegrzewa i nie płonie więc aż tak źle nie jest ;)

Edytowane przez 99tomcat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem wersję GPU-Z na najnowszą bo starsza nie pokazywała podniesionych taktów przez ATI Overdrive ale i tak wynik w marku mi coś nie gra ...

 

Dołączona grafika

 

Tylko + ~300pk dla +50MHz na GPU i +100MHz na MEM ?!

Nie marudź....

 

Mi na taktach 900/1300 wyskoczył wynik:

 

20432

 

SM 2.0: 7824

SM3.0: 10290

CPU: 5262

 

Procek Q9550@3570.... czuć różnicę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie marudź....

 

Mi na taktach 900/1300 wyskoczył wynik:

 

20432

 

SM 2.0: 7824

SM3.0: 10290

CPU: 5262

 

Procek Q9550@3570.... czuć różnicę...

Nie chodziło o wynik końcowy a o różnice między 850/1200 a 900/1300 która wyniosła dokładnie 253pk co jest raczej śmiesznym zyskiem. Do tego średnie obciążenie karty podczas testu według MSI Afterburner wyniosło 45-50% co już w ogóle jest zabawne ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie jest odpowiednia rozdziaka do testowania tej grafiki....

 

Daj AA na Max daj Anizo na Max i rozdzielczość na MAX tą którą wspiera Twój monitor - ja dam to samo i porównamy wyniki. JA mam CRT - mogę ustawić praktycznie dowolną rozdziałkę... i wtedy gdy CPU nie będzie duzym ograniczeinem zobaczysz większa różnice pomiędzy 850 a 900

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie jest odpowiednia rozdziaka do testowania tej grafiki....

 

Daj AA na Max daj Anizo na Max i rozdzielczość na MAX tą którą wspiera Twój monitor - ja dam to samo i porównamy wyniki. JA mam CRT - mogę ustawić praktycznie dowolną rozdziałkę... i wtedy gdy CPU nie będzie duzym ograniczeinem zobaczysz większa różnice pomiędzy 850 a 900

Bardzo dobry pomysł, zróbcie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie jest odpowiednia rozdziaka do testowania tej grafiki....

 

Daj AA na Max daj Anizo na Max i rozdzielczość na MAX tą którą wspiera Twój monitor - ja dam to samo i porównamy wyniki. JA mam CRT - mogę ustawić praktycznie dowolną rozdziałkę... i wtedy gdy CPU nie będzie duzym ograniczeinem zobaczysz większa różnice pomiędzy 850 a 900

Bardzo dobry pomysł, zróbcie tak.

Jak bardzo chcecie możemy się tak pobawić, i tylko zaznaczam iż natywna rozdzielczość mojego monitora jest zarazem maksymalną karty graficznej.

 

3DMark 06 : 2560x1600 / AA 8x / Anizo 16x

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może ustandaryzujmy, w sterownikach default, w 3DMarku AA8, Anizo16 rozdzielczość FullHD czyli 1920×1080. (Będzie więcej wyników z różnych platform).

 

Się okazało, że mój poczciwy NEC 2111SB ma max rozdziałkę...

 

1920 x 1440 @ 50 to 76 Hz... :oops:

 

A FullHD jest jednak standardem - czyli 1920x1080 - zaraz zapodam wyniki...

 

Mardok zapodaj wyniki z w/w rozdziałki ;)

 

EDIT:

 

1920x1080xaa8xanizo16x 900/1300

3DMarks: 16451

SM 2.0: 6816

SM 3.0: 6928

CPU: 5303

Edytowane przez TomaszPaweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

szybkie pytanko do właścicieli 5850/5870 - czy podkręcanie pamięci daje wyraźny wzrost wydajności w grach? Tak się zastanawiam pod kątem wyjścia Fermi, czy ATI może np. zwiększyć szynę do np 384 bit i tym samym delikatną modyfikacja i delikatnym wzrostem ceny wypuścić 5855/5875 i rozwalić te Fermi-Spermi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

szybkie pytanko do właścicieli 5850/5870 - czy podkręcanie pamięci daje wyraźny wzrost wydajności w grach? Tak się zastanawiam pod kątem wyjścia Fermi, czy ATI może np. zwiększyć szynę do np 384 bit i tym samym delikatną modyfikacja i delikatnym wzrostem ceny wypuścić 5855/5875 i rozwalić te Fermi-Spermi.

Ehhh... co za pytanie. A co pamięci wszystko obliczają/renderują czy GPU :damage_wall: ? Podkręcanie pamięci da Ci tylko przyrost w sytuacji gdy przepustowość pamięci ogranicza GPU, więc ich podkręcenie praktycznie NIC nie da. Edytowane przez ojejku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć , ze producent wypuszczając produkt perfekcyjnie dobrał taktowanie wszystkiego i ze standardowych taktów podkręcając tylko pamięci o 10% wzrost wydajności całego układu wynosi okrągłe 0? Ciężko mi w to uwierzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć , ze producent wypuszczając produkt perfekcyjnie dobrał taktowanie wszystkiego i ze standardowych taktów podkręcając tylko pamięci o 10% wzrost wydajności całego układu wynosi okrągłe 0? Ciężko mi w to uwierzyć.

Pamięci odgrywają zawsze ważna role, ale nie zawsze warto je podkręcać ponad wartości zastosowane przez producenta - a tylko w tych przypadkach, gdy na podstawie testów stwierdzimy, że podniesienie ich taktowania znacząco wpływa na szybkość działania określonej aplikacji.

 

Dla przykładu:

 

próbka przeliczana w MilkyWay jest przeliczana w takiej samej jednostce czasu niezależnie od tego czy pamięć jest taktowana zegarem 1300Mhz czy 300Mhz;

 

próbka przeliczana w Collatz Conjecture jest przeliczana dużo szybciej (kilkukrotnie) przy zegarze 1300Mhz niż przy zegarze 300Mhz.

 

Wynika z tego, że dla aplikacji 1 częstotliwość taktowania pamięci ma znaczenie śladowe, a dla aplikacji 2 ma znaczenie fundamentalne.

Natomiast prze-taktowanie rdzenia zarówno w aplikacji 1 jak i 2 przynosi kolosalną poprawę wydajności.

 

Dlatego, nie ma co generalizować, tylko należny przeprowadzać testy i na ich podstawie wyciągać wnioski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale Ty mówisz o syntetykach. Próbka Collatz Conjecture pewnie znacznie częściej wykonuje zapis/odczyt do/z pamięci przez samo GPU (dodatkowo pewnie przemiela więcej danych niż MilkyWay), a samo GPU mniej obciąża, więc to jest oczywiste, że zmiana taktowania da duży przyrost.

 

W grach takich przyrostów wydajności nie będzie miał NIGDY w 99% przypadkach (no chyba, że zjedziesz z tych 1300 do 300 co jest oczywiste), to nie są syntetyki wykorzystywane do obliczeń różnych skomplikowanych problemów matematycznych (decyzyjnych jak i optymalizacyjnych) takich jak np. problem Collatza, który trzeba podkreślić należy chyba do problemów silnie NP-zupełnych, którego nie da się rozwiązać w czasie wielomianowym, a przybliżone (optymalne) rozwiązania można wyliczać za pomocą algorytmów heurystycznych (co może potwierdzać tezę gdyż ogólnie heurystyka polega na zbieraniu danych i "przewidywaniu" wyniku w kolejnych iteracjach, ale to oczywiście nie jest takie proste, zależy od całej konstrukcji algorytmu)

Edytowane przez ojejku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...