Skocz do zawartości
ath

Dragon Age 2

Rekomendowane odpowiedzi

Wiele rzeczy zrozumiem, ale zarzutu o rozwijaniu postaci nie - przecież jest to samo, co w jedynce, tylko skille zostały podzielone na drzewka, zamiast być w postaci... uproszczonych drzewek (masa małych "drzewek" po 4 skille w każdym).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się, że ta druga część nie napawa optymizmem. Pograłem w demko i jedyne co mi się spodobało to efekty czarów i jakiś taki lepszy modeling postaci (zbroje, ubrania, oręż?). Drzewko dziwne, ale przejrzyste. Poza tym to istna na***lanka z pauzami na "gadkę szmatkę". Ostatni etap w mieście wywarł na mnie wrażenie jakbym w Neverwinter Nights 1 grał - ot taka stylistyka miasta itp.? Też tak odebraliście to?

Fabularnie nawet jak na demo coś chyba nie tak. Pomijam wspomnianą "gadkę". O ile mi wiadomo, a może się mylę, to akcja DA2 toczy się ze 200 lat po 1 części? To, że spotykamy Flemeth jeszcze rozumie. Co u licha jednak robimy w Lothering podczas plagi z DA1? Czy mi się coś pokitrasiło, czy może twórcom?

I na koniec jeszcze jedno - technikalia. Odpalał to demo ktoś z Was w trybie DX11? Mieliście też zacinki i jakieś dziwne cienie po odwróceniu kamery w przeciwną stronę (karta 470SC+ i stery 266.58)? Na DX9 wszystko śmiga.

 

Tak się zastanawiałem czy by nie kupić DA2. Teraz jednak wiem, iż kasę chyba dorzucę do Wieśka 2 i zainwestuję w kolekcjonerkę, a DA 2 sobie podaruję. Bioware schodzi na psy i oby tylko ME3 nie spartolili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fabularnie nawet jak na demo coś chyba nie tak. Pomijam wspomnianą "gadkę". O ile mi wiadomo, a może się mylę, to akcja DA2 toczy się ze 200 lat po 1 części? To, że spotykamy Flemeth jeszcze rozumie. Co u licha jednak robimy w Lothering podczas plagi z DA1? Czy mi się coś pokitrasiło, czy może twórcom?

 

Akcja toczy się równolegle do wydarzeń z DAO.

 

I na koniec jeszcze jedno - technikalia. Odpalał to demo ktoś z Was w trybie DX11? Mieliście też zacinki i jakieś dziwne cienie po odwróceniu kamery w przeciwną stronę (karta 470SC+ i stery 266.58)? Na DX9 wszystko śmiga.

 

DX11 ogólnie jest skopane w tym demku, także bym się tym nie przejmował. Wiele osób ma różne problemy z nim, podobno to jakiś wcześniejszy build dlatego taki zabugowany. Edytowane przez WestCoach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akcja toczy się równolegle do wydarzeń z DAO.

 

 

DX11 ogólnie jest skopane w tym demku, także bym się tym nie przejmował. Wiele osób ma różne problemy z nim, podobno to jakiś wcześniejszy build dlatego taki zabugowany.

 

 

To wiele wyjaśnia. Czyli fabularnie to mi się coś pomyliło. Za stary się chyba robię na te gry i nie nadążam :D

Dzięki WestCoach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem zagrać w to demo i niestety wycofuję się z wcześniejszej wypowiedzi, skończyło się na anulowaniu preordera. Zagram na pewno, ale dopiero jak potanieje albo może jak wyjdzie jakaś edycja ultimate w dobrej cenie.

 

Nie wiem dlaczego piszecie, że grafika jest lepsza. Jest gorsza. Porównanie mam w zasadzie bezpośrednie, w sobotę ukończyłem DA:Origins, który w maksymalnych ustawieniach grafiki wygląda bardzo ładnie i, śmiem twierdzić, naturalniej. W 2 jest bardziej "plastikowo". Twarze wcale nie są lepsze, nadal praktycznie zero mimiki, tylko oczy większe. Animacje koślawe. Tekstury na PC wyglądają nieźle (na youtube są gameplay'e z xboxa i jest gorzej), ale też nie zawsze - okazjonalnie widać jakąś rozmytą plamę. Z drugiej strony np. darkspawny z bliska mają dużo wyraźniejsze mordki. Ogień to jest po prostu tragedia, w DA:O wyglądał 10 razy lepiej.

 

Nie można ustawić wysokiej kamery ani jej przesuwać, zawsze wycentrowana na bohaterze - denerwujące, szczególnie, że kamera ma tendencję do opadania w dół.

 

Walka szybka, wojownik macha kiziorem jakby był na koksie: rach ciach ciach, rach ciach ciach. Nieco nienaturalnie to wygląda, no ale nic.

 

Co do dialogów, to ja akurat lubię ten system z ME, jako że dzięki nim postać nie jest niema tylko normalnie uczestniczy w rozmowie. Wybierając jedynie kierunek rozmowy możemy posłuchać jej całej, nie wiemy co dokładnie powie nasz bohater, dzięki czemu jest bardziej interesująco, takie trochę 'filmowe' wrażenia. W ME się to świetnie sprawdziło. Ale wskazywanie ikonkami jaki jest charakter konkretnej opcji dialogowej oraz standaryzacja każdej rozmowy (zła, dobra i neutralna/żartobliwa odpowiedź) to już jest przesada, oby tego nie było w ME3. Jest też niby investigate gdzie możemy więcej pogadać, ale wygląda na to że i tam góra 3 opcje...

 

Cały interfejs niby uproszczony a ja się w nim trochę odnaleźć nie mogłem. Poza tym brzydki, wszystko na czarnym tle. Ogólnie widać, że pod konsole robiony. Cała gra zresztą tak wygląda.

 

Jedyne co mnie zainteresowało to historia, dosyć ciekawie zaczęta, ale nie wiem czy cała gra tak będzie zaprezentowana.

 

Wydaje mi się, że kiepsko to demo przygotowali. Opcje powyłączane, kreator postaci niedostępny, inwentarz niedostępny. Bura lokacja, jakieś pustkowie, znowu darkspawny i ogry w masowych ilościach - litości. Po prawdzie to sam za daleko nie zaszedłem, odechciało mi się, ale widziałem na gameplayach, że potem rozmawiamy z jakąś Isabelą o wielkich... oczach.

 

Tak szczerze mówiąc to mnie najbardziej dziwi niski poziom techniczny tej gry. Bo zmiany w gameplay'u, interfejsie, spłycenie gry coby ją lepiej sprzedać i spopularyzować na konsolach to rozumiem, choć jak najbardziej mnie to wkurza. Ale, bądźmy szczerzy, słabego poziomu pod kątem grafiki i animacji to już nie czaję. Mam takie poczucie jakby zrobili tą grę na "odwal się".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włącz DAO na średnich i porównaj do DA2. DA2 jest typową ukonsolowioną i skomercjalizowana grą, ale i tak jest jednym z lepszych RPGów w tej chwili, bo po prostu innych teraz nie ma. A fabuła zapowiada się intersująco, a przecież wszystkim na tym chyba zależało przed premierą KAŻDEGO RPGa?

 

Dialogi dla mnie są bezsensu zrobione. Ja mam zbyt wygórowane wymagania, bo wystarczyło by mi, żeby DA2 było połączeniem NWN (rozbudowanie) z ME (prostota, efektywność).

 

Ja czekam na czasy, gdy w RPG będzie można brać czynny udział w rozmowach (przez pisanie jak w Larrym ;) ) a nie tylko wybór odpowiedniej wypowiedzi :D

Edytowane przez konkurs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włącz DAO na średnich i porównaj do DA2. DA2 jest typową ukonsolowioną i skomercjalizowana grą, ale i tak jest jednym z lepszych RPGów w tej chwili, bo po prostu innych teraz nie ma. A fabuła zapowiada się intersująco, a przecież wszystkim na tym chyba zależało przed premierą KAŻDEGO RPGa?

 

Ale dlaczego miałbym porównywać DA:O na średnich? DA 2 ustawiłem max jak się dało. Poza tym DA:O wyszedł półtora roku temu, oczekiwać by można choć niewielkiego postępu a nie cofania się wstecz - przynajmniej pod kątem technicznym gry zazwyczaj idą do przodu.

 

Ja czekam na czasy, gdy w RPG będzie można brać czynny udział w rozmowach (przez pisanie jak w Larrym ;) ) a nie tylko wybór odpowiedniej wypowiedzi :D

 

To jeszcze trochę poczekasz. :D Do zaprzęgnięcia takiej AI w grach jeszcze droga daleka, przynajmniej jeśli miałoby to naprawdę sprawnie działać. No... chyba że się mylę. Podejścia już były, chyba w którymś Elder Scrolls niby można było samemu zagadywać na jakieś tematy, ale bieda z tym była straszna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi DA2 na średnich się uruchamia, ale może wina starej półżywej grafiki. Też myślę, że dopiero moje wnuki będą mogły tym się rozkoszować, jeżeli jeszcze będzie istniał taki gatunek jak "wymagający RPG" ;) ale skoro nie potrafi się zrobić takiego AI to można iść na skróty i po prostu wymyślić np. 100 różnych wypowiedzi, kombinacji słów dla każdej postaci, a jak się nie trafi to postać odpowie z listy np. 1000 wypowiedzi, aby się nie powtarzała, choć mało prawdopodobne, aby w takiej postaci to wypaliło :(

 

Za dużo zmiennych, żeby to stało się prawdą, bo np. spotykasz jakiegoś negatywną postać i rozmawiając z nią mówisz, że wiesz, że on zamordował króla i teraz komputer musiałby wymyśleć, jak zareagować, negować, atakować, uciekać. A jak się powie, że chce się iść z nim do łóżka, to kolejne zmienne. Dużo tego, ale można kiedyś w takie coś zagram :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coż, odpaliłem, połupałem z 20 min i se dałem spokój...inwentory niedostępne, skile jakieś takie mało czytelne toto...macha żelastwem kobita jak cepem i wszystko wgniata w kawałkach w grunt (*wziełem kobitę, bez znaczenia dla "fabuły" dema...)

 

ogółem zgadzam się z kolegami wyżej, DAO miało lepszą, mniej plastykową grafe.

Walka to chaos, magiczka jako wsparcie jeśli dobrze trafi to dobrze, ale często mnie osmalała firebalem...musowo trzeba miec ją pod kontrolą bo marnuje mane( i czas). Chaos. Dao skonczylem 2 razy, nawet sie pokusiłem o DLC, ale tego czegoś co tu widze chyba nie kupię. Jestem tylko ciekaw czy będzie można mixować magiem obszarówki w stylu podobnym do dao.

A tak jak miałbym kupić łupanke...to chyba wesprę polski przemysł rozrywkowy i sie pokuszę o wieśka 2 do kolekcji.

Ale to po minimalnym tygodniu od premiery, coby się nie zawieść.

Póki co preorderom mówię nie(no chyba że BF3...ale to inna bajka :P )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem w celu sprawdzenia wymagań i jest tak se...

 

 

i7 4ghz gtx 470@800mhz i w rozdziałce 1680x1050 i wszystko na maxa dx 11 + paczka z teksturami hi res i gierka jest w miarę płynna. W mairę bo czesto dropy do 22-25 klatek, a wiecej niz 40-45 to chyba jeszcze nie widziałem ;/

 

Oby stery nowsze cośdały bo lekkie przegięcie... Tam nie ma nic co by tak gnębiło kompa...

 

 

walki moim zdaniem parodia- coś jak wyczyny mnichów z Klasztoru Szaolin ;)

 

 

jestem coraz bardziej niechętny wydaniu tych 120zeta...

Edytowane przez 99tomcat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ten texture pack tak Ci zajeżdża wydajność? Patrzyłeś bez niego?

 

Takie stery , wydajność w dx11 jest bardzo słaba , na radkach jest znacznie wyższa wydajność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nom na nvidii ssie, na ati bangla. nawet widziałem ze w konfigach 480sli ssie ;/ więc albo stery albo mocne niedaprocowanie enginu. Coś jak doczyt w BF:BC2 u ati na kartach 4xxx a brak tego na 5xxx do pewnego momentu.

 

Miałem nie kupować ale jednak kupiłem, tera cza poczekać do premiery. Wkurza ta rejonizacja ale przynajmniej pacza będę mieć na czas...Miła odmużdzająca sieczka to tego co mi trzeba :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

80% jak na grę z takim budżetem firmowaną przez Bioware? To brzmi jak potwarz :) Poczekam na reckę na Gametrailers, na razie nie jestem przekonany, mimo iż jedynkę przeszedłem z dodatkiem.

 

Po prostu trzy klasy wyboru hero nie mają się nijak do X-dziesięciu w takim wiekowym już Neverwinter 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?v=84qMYQ50NhY

 

pragnę zwrócić uwagę na te koszmarne hud'sy czy jak to się tam zwie, wszelkie health bar'y i takie tam, przecież to jest jakaś totalna porażka, grając w demo nie pomyślałem nawet przez chwilę że to obrzydlistwo będzie w finalnej wersji.... w "jedynce" takie rzeczy jak inventory wyglądały co najmniej ładnie a już na pewno nie można się było przyczepić a tutaj? zwykła kpina panowie i panie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba konsolowy interfejs :)

 

Coo do wydajności to ja mam tak na najnowszych betach 267.31 ciekawe jak to wygląda na standardowych sterach :lol2:

 

 

Gdzieś widziałem wyniki na amd i gra zapitala ale na radku 5970 a to jednak kawał karty...

 

 

Na nv to na razie 2xgtx 580 w full hd się dusi :lol2:

 

 

 

Za to chwilę popykałem na poziomie hard i nawet da się pograć mimo wszelkich rzeczy jakie mnie się w tej grze nie podobają...

 

 

edit

na wysokich detalach z 22-25 fps robi się 45-60 i już da się grać sensownie...

Edytowane przez 99tomcat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ati też nie bangla. Nie wiem gdzie Wy takie rzeczy czytacie. Trzeba w grze ustawić D11 + bardzo wysokie detale + 2 opcje które się uaktywniają dodatkowo w menu (tylko jak damy DX11 + bardzo wysokie detale one się uaktywniają). Może Ci ludzie nie wiedzą, że trzeba to wszystko włączyć. Wtedy jest ten zapowiadany DX11 z teselacją itd. U mnie przy takiej konfiguracji mam od 25-30fps a to jest dużo za mało na tym silniku. Komfortowo się gra ~60fpsach. Jeżeli wymusi się DX10, czyli w grze ustawiamy DX11 + wysokie detale to wtedy jest wypas, ale o teselcji można zapomnieć. Wgrałem sobie te niby wysokiej rozdzielczości tekstury i powiem, że gra wygląda w ruchu (nie na screen-ach, tu shader-ów nie zobaczymy) na moje oko dużo lepiej niż demo i tekstury nie są złe. Przydałoby się jednak grać z tą teselacją. Gdzieś od Bioware wyczytałem, że ati + nvidia mają wydać w najbliższych dniach stery poprawiające wydajność w DX11. Jeśli chodzi o główny wątek to póki co trzyma poziom, więc może nie będzie źle ;) Za to misje poboczne to tragedia i chyba lepiej się skupić tylko na wątku głównym, co mi zresztą na rękę. Wgranie save-ów z DAO to też jest przerost formy nad treścią. Jak ktoś nie zostawił save-ów to nic nie straci. To tylko dodatek zwiększający "hype" na grę.

Edytowane przez ojejku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jaki sens w takim upraszczaniu gry, nie po to gry komputerowe przebyły taką drogę żebym teraz nie mógł swobodnie zmieniać ekwipunku postaciom z drużyny, to odbieranie całej zabawy. Cały ten szybszy i bardziej dynamiczny model walki również jest na minus, moja postać biega jakby się białego proszku nawciągała i macha dwuręcznym mieczem jak kijem od szczotki. Jak Sten w "jedynce" nabierał rozpędu zanim wykonał cięcie to było przynajmniej widać że mamy do czynienia z ciężkim orężem a tu?... szkoda gadać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jaki sens w takim upraszczaniu gry, nie po to gry komputerowe przebyły taką drogę żebym teraz nie mógł swobodnie zmieniać ekwipunku postaciom z drużyny, to odbieranie całej zabawy. Cały ten szybszy i bardziej dynamiczny model walki również jest na minus, moja postać biega jakby się białego proszku nawciągała i macha dwuręcznym mieczem jak kijem od szczotki. Jak Sten w "jedynce" nabierał rozpędu zanim wykonał cięcie to było przynajmniej widać że mamy do czynienia z ciężkim orężem a tu?... szkoda gadać...

 

Bo to jest "szybka konsolowa" gierka na odstresowanie po ciezkim dniu w pracy ;) Dla mnie ta gra jest skreslona a wydawca i producent powinni sie wstydzic ze w ogole uzywaja skrotu rpg w jakimkolwiek zdaniu opisujacym ta gre.

Edytowane przez Carson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...