Skocz do zawartości
Pabliq

Ciekawy samochód do 25 000 zł

Rekomendowane odpowiedzi

Bravo jest fajne, a w wersji abarht na pewno nie jest nijakie Dołączona grafika

 

Tutaj to raczej abstrakcja, ale fajnie było by mieć takie autko: http://otomoto.pl/saab-9-3-aero-2-8-v6-turbo-250-km-C30944974.html

 

Trochę mniejsza abstrakcja: http://allegro.pl/alfa-romeo-159-1-9-160-km-maly-przebieg-nowka-i3676249637.html

 

No i tak na serio, to może jakiś focus? Wiem, że tego jeździ trochę, ale pewnie i tak mniej niż golfów czy polówek. W tej kwocie znaleźć samochód wyjątkowy, który jeszcze by się nadawał do codziennej eksploatacji i z takiego rocznika jest dość ciężko moim zdaniem. 

 

Z tą hondą to sami szukaliśmy takiej dla siebie i powiem Ci, że znaleźć egzemplarz zadbany i w dobrej cenie jest, a przynajmniej wtedy było, ciężką pracą (nam się nie udało), aczkolwiek jeśli Ci się to uda, to będziesz miał ciekawie wyglądające autko. 

 

Bravo w wersji Abarth...poza budżetem, za to Punto w wersji Abarth troszkę za małe Dołączona grafika

159 odpada, serce mówi tak...ale teraz 90% czasu jeżdżę sam po mieście (rocznie 10-12k km) i nie chcę segmentu D, bo wiem ile to kosztuje. 147 z kolei tak jak pisał KAX_ jedynie w JTD, co mi nie potrzebne do takich przebiegów

Saab wydaje mi się egzotyką taką jak np MG/Rover i nie wiem nawet gdzie to się serwisuje:D

Odnośnie zadbanego egzemplarza.... to dotyczy każdego auta, ale trudno ryzyko podejmuje się zawsze kupując używane wozidło. Nie mam noża na gardle, tak marzec-kwiecień planuję zakup więc, spokojnie na chłodno może uda się coś znaleźć.

Znaleźć zdrową 159 poniżej 30 tysięcy to będzie jak 6 w totka, nawet w benzynie, ale za to można z powodzeniem szukać ładnej 147 po lifcie.

 

Saab z zewnątrz ładnie, ale w środku wygląda desperacko i kłóci się z "jestem gadżetowcem".

 

C4? 

Dodam jeszcze uwagę odnośnie silnika. Raczej <2l...bo moje znikome zniżki na OC/AC spowodują drenaż w przypadku ubezpieczenia >2l

 

Odnośnie C4....czy w nim jest taka fajna kierownica co się nie kręci środek:D? Dobry bajer, niestety wyświetlacz umieszczony centralnie przytłacza mnie.

 

BMW 120 bardzo ciekawa opcja, nie brałem w ogóle bawarki pod uwagę, bo kradną bo drogie itd...ale nie mogę kierować sie stereotypami. 

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BMW 120 bardzoe ciekawa opcja, nie brałem w ogóle bawarki pod uwagę, bo kradną bo drogie itd...ale nie mogę kierować sie stereotypami. 

Tylko przymierz się dobrze z dziećmi przed zakupem, żeby się nie okazało że do tyłu to wejdą dopiero po upiłowaniu im brzeszczotem nóg, ilość miejsca w "jedynce" to jakiś żart.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

super ten saab sie prezentuje no i ma to co lubie automat :d ciekawe tylko czy nie byl wczesniej przystankiem autobusowym zanim go wyklepali... Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez zaodrze244

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ HeatheN

Na wiosnę siostra przesiadła się do takiego civic VIII - co chcesz wiedzieć?

Te wymagane 5 drzwi i rocznik min 2007 to tak na sztywno?

Bo jak nie to ja z nietuzinkowych hot hatch'y zaproponuję MINI ;)
Dobrego Coopera S za 30000 może być ciężko wyrwać (aczkolwiek wykonalne tylko czasochłonne) ale z cooperem powinno łatwiej pójść.

Hmm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co Ty z tą Lancią robiłeś, ale jeśli koszty jej utrzymania są dla Ciebie za wysokie, to od BMW 1er trzymaj się z daleka ;]

 

Jeśli chodzi o wybór auta, to ciężko kupić coś nietuzinkowego przy takich założeniach. Większość fajnych zabawek coupe/cabrio odpada.

Zostaje Ci oklepany do bólu hatchback 5 drzwi, a tutaj nawet z wyglądem Civic UFO ciężko o jakiś poryw zachwytu.

 

Jak masz zamiar robić prawie 1000km po mieście, to poniżej 350 PLN miesięcznie na paliwo nie zejdziesz.

Do tego jeżdżąc po mieście jesteś skazany na benzynę, bo Diesel to miasta się nie nadaje. Co więcej, musi to być normalna benzyna bez udziwnień w stylu 1.0 twin turbo lub GT,OPC itp. naklejek, bo w nich może Ci się nie spodobać koszt zawieszenia, koszt hamulców lub chociażby sama praca zawieszenia.

 

Szczerze mówiąc przy takich założeniach nie ma znaczenia co kupisz - kup co Ci się podoba. Unikaj jedynie wad konstrukcyjnych - żarówek wymienianych przez ściąganie błotnika, termostatów połączonych w jednej obudowie z elektroniką za 500 PLN itp.

 

Octavia Classic?

 

Edit:

Żeby nie było, że strzelam propozycją bez ładu i składu. Jeśli nic się nie zmieniło, to w powyższym autku mamy:

- sprawdzoną i milion razy poprawiona konstrukcja

- proste jak budowa cepa zawieszenie

- bezproblemowa skrzynia

- bezproblemowy i prosty w budowie silnik (bez miliona czujników, filtrów)

- śmieszne ceny części w porównaniu z nowszymi wynalazkami

 

Tyle, że tutaj stylistyka nie spodoba się młodym. Wyposażenia z S-klasy tez tam się nie spodziewaj. I na koniec mało tego na sprzedaż, bo to chyba ostatnie auto bez aluminiowych wahaczy. Wszystko inne już ma zawieszenie zupełnie nieprzystosowane do polskich pięknych dróg.

 

I uważaj na rudą, bo już widziałem gnijące Astry III - czasy Audi 80 "full ocynk" się skończyły. Durne normy ekoterrorystów i projektowanie aut przez księgowych robi swoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mini? A to dobre. Chyba HeatheN do mikrusów nie należy, więc jakby miał tym przewieźć dzieciaki to chyba po amputacji nóg heheDołączona grafikapzdr

Dla ścisłości - pisałem o MINI BMW a nie o klasycznym Mini ;)

MINI wcale takie mini nie jest więc wzrost nie jest problemem - zapraszam do salonu na jazdę próbną a sam się przekonasz ;)

HeatheN pisał, że dzieciaki podrosły, wózków nie wozi więc w czym problem?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze ze watek troche odzyl, wiec sie podepne.

 

Pod koniec miesiaca bede szukal jakiegos autka. Jako ze automaniak ze mnie zaden, swoja wiedze na razie pobieram z internetu i znajomego mechanika. Potrzebuje jakis kilku konkretnych propozycji i porad co by bylo w czym przebierac.

 

Budzet 30k zl + jakies 2-3k w rezerwie jakby bylo warto dorzucic. Jezdze malo, po duzym miescie, po zakupie pewnie codzienny dojazd do pracy. Dluzsze trasy od swieta i moze na jakies wakacje, a wiec raczej benzyniak. Nie mam rodziny i nie zamierzam zakladac w najbliszym czasie. Celowalbym cos w roczniku 2007-2008. Autko zeby ruszalo jakos zgrabnie spod swiatel, 5d, sedan albo hatchback, malo awaryjne i w przyzwoitych kosztach napraw, zeby z wygladu nie wialo straszna nuda.

 

To co do tej pory przykulo moja uwage to :

 

- wspomniana wyzej Honda Civic VII - slyszalem jednak opinie ze ma bardzo slaba karoserie, do tego opinia ze to damski samochod, chociaz mi sie podoba :)

 

- Seat Leon II - w wiekszosci dobre opinie (znajomy mechanik tylko przestrzegal za benzynowymi silnikami, ponoc awaryjne i w tym przypadku tylko diesel)

 

- Toyota Corolla / Avensis - chociaz w tym przedziale nie sadze zebym znalazl cos co nie bylo kiedys czescia Ikarusa

 

- Honda Accord 2004 - tutaj obawiam sie co o wiek auta. Zachwalane autko aczkolwiek 10 lat to juz troche sporo.

 

- Mazda 3 - rowniez nieciekawe opinie na temat karoserii oraz dosyc drogiego utrzymana

 

Chetnie wyslucham jakis kolejnych propozycji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla ścisłości - pisałem o MINI BMW a nie o klasycznym Mini Dołączona grafika

MINI wcale takie mini nie jest więc wzrost nie jest problemem - zapraszam do salonu na jazdę próbną a sam się przekonasz Dołączona grafika

HeatheN pisał, że dzieciaki podrosły, wózków nie wozi więc w czym problem?

 

W czym problem? W tym, że dzieci posiadają kończyny dolne?

 

Nie musisz mnie kolego do salonu prosić. Siedziałem z przodu i również (o zgrozo) z tyłu, co prawda tylko kilkaset metrów przebyłem, ale zawsze i na prawdę miej litość. Te dzieci na prawdę nikomu krzywdy nie wyrządziły. A tak przede wszystkim:

(...)

Przecież to gejowóz dla fryzjerów, z czym ty w ogóle ...

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ HeatheN

 

Na wiosnę siostra przesiadła się do takiego civic VIII - co chcesz wiedzieć?

 

Te wymagane 5 drzwi i rocznik min 2007 to tak na sztywno?

 

Bo jak nie to ja z nietuzinkowych hot hatch'y zaproponuję MINI Dołączona grafika

Dobrego Coopera S za 30000 może być ciężko wyrwać (aczkolwiek wykonalne tylko czasochłonne) ale z cooperem powinno łatwiej pójść.

 

Hmm?

Cała deska to plastikowy kosmos, są opinie że to ciągle trzeszczy/skrzypi itd. 

Czy to prawda że lakier odpada od samego patrzenia na niego?

Jak civicka wypada w porównaniu do np takiej octavi:D? Z tego co czytalem, civicka ze swoim zawieszeniem i pseudo sportowymi aspiracjami jest w cholerę nie wygodna/twarda

 

Nie wiem co Ty z tą Lancią robiłeś, ale jeśli koszty jej utrzymania są dla Ciebie za wysokie, to od BMW 1er trzymaj się z daleka ;]

 

Jeśli chodzi o wybór auta, to ciężko kupić coś nietuzinkowego przy takich założeniach. Większość fajnych zabawek coupe/cabrio odpada.

Zostaje Ci oklepany do bólu hatchback 5 drzwi, a tutaj nawet z wyglądem Civic UFO ciężko o jakiś poryw zachwytu.

 

Jak masz zamiar robić prawie 1000km po mieście, to poniżej 350 PLN miesięcznie na paliwo nie zejdziesz.

Do tego jeżdżąc po mieście jesteś skazany na benzynę, bo Diesel to miasta się nie nadaje. Co więcej, musi to być normalna benzyna bez udziwnień w stylu 1.0 twin turbo lub GT,OPC itp. naklejek, bo w nich może Ci się nie spodobać koszt zawieszenia, koszt hamulców lub chociażby sama praca zawieszenia.

 

Szczerze mówiąc przy takich założeniach nie ma znaczenia co kupisz - kup co Ci się podoba. Unikaj jedynie wad konstrukcyjnych - żarówek wymienianych przez ściąganie błotnika, termostatów połączonych w jednej obudowie z elektroniką za 500 PLN itp.

 

Octavia Classic?

 

Lubię mieć wszystko na tip top, w Lybrze głupi wentylator nawiewu 500zł, tłumik końcowy 500zł....masa części nie dostępna/brak zamienników...a niby to Fiat;) Chciałem luksusowe, nietuzinkowe...to trochę po kieszeni dostałem, ale nie płaczę. Gdyby auto nie miało 13 lat na karku i zaczyna go żreć ruda, to bym nie zmieniał.

Szukam zwykłej benzynki, bez turbo/kompresora it, która zapewni autku start<10sek (mniejsza buda więc to do ogarnięcia)

I raczej będę się skłąniał w kierunku Hondy...

Co do Octavi....Panie, Lybra w dniu premiery miała dyskusyjny design, który wyprzedzał swoje czasy i ówczesnych konkurentów (2000r), analogicznie z Civic...w dniu premiery naprawdę się wyróżniały (w pozytywnym znaczeniu tego słowa), a śmiem stwierdzić że nowe niektóre dzisiejsze konstrukcje wyglądają gorzej od tych starych aut

Octavia w dniu premiery wyglądała już topornie....nie mówiąc dziś (wstyd wsiadaćDołączona grafika)

 

Jeśli miałbym szukać czegoś mdłego, pewnie kupiłbym Opla Astrę. 

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak diesel to tylko po 2008 roczniku bo znika problem z pompami oleju ale wtedy to już w twoim budżecie cięzko znaleźć zadbanego leona II.

Zresztą nawet wtedy awaria PD prędzej czy później cię nie ominie. Fajnie jak auto miało niedawno wymienione wtryski z akcji serwisowej.

Dodatkowo plastiki we wnętrzu to jest na prawdę tragedia jak na tego typu samochód, bardzo nieprzyjemne. Pomijam już fakt wyglądu deski rozdzielczej, może komuś się podoba, mnie w alteii czy leonie odrzuca zwłaszcza jak nie ma monitora tylko pokrętronic.

 

 

Szczerze mówiąc to jak na Twój budżet to masz bardzo dziwne wymagania i chyba sam nie wiesz czego chcesz. Niestety aut w miarę komfortowych w tych cenach i rocznikach zbyt wiele nie ma*.

Edytowane przez Kacimiierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie mam jakiś wygórowanych wymagań. Chcę żeby auto w miare fajnie wyglądało, było wygodne, nie było bardzo kosztowne w utrzymaniu no i raczej diesle odpadają przy mojej rocznej ilości kilometrów. Czy to sedan czy hatchback nie ma znaczenia. Może to trochę brzmi haotyczne, ale przedstawiam tylko to co wyczytałem w necie i to co mi się podoba wzrokowo. Żadnego z podanych aut nie miałem okazji widzieć ani dotknąć więc kwestie oceny wnętrza pozostawie przy oględzinach aut.

Właśnie z powodu małej ilości ciekawych ofert szukam jak najwięcej alternatyw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak diesel to tylko po 2008 roczniku bo znika problem z pompami oleju ale wtedy to już w twoim budżecie cięzko znaleźć zadbanego leona II.

Zresztą nawet wtedy awaria PD prędzej czy później cię nie ominie. Fajnie jak auto miało niedawno wymienione wtryski z akcji serwisowej.

 

Po 2008 to juz chyba nie TDI PD tylko TDI CR wiec problem pompowtrysków z głowy. Akcja serwisowa w wykonaniu VAG to śmiech na sali baaa nawet chyba nie można tego nazwać akcją wtryskiwacze i owszem wymieniają ale tylko wtedy jak ktoś wie i się o to upomni. Temat znam bo wujowi w pastuchu wymieniali nie dalej niż kilka miechów temu za friko po gwarancji ale tylko dlatego, że dostał info od znajomego i sam zadzwonił do dealera i się upomniał. Oczywiście po wymienie kompletów wtrysków auto nadal nie paliło ale to tylko TDI PD nie mozna od niego za wiele wymagac Dołączona grafika

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, coś mi się pomyliło z konstrukcjami.

Co do akcji to nie wiem jak w innych markach ale w seacie kolega czekał prawie miesiąc na odbiór auta z tym, że to mogło być związane z batalia polskiego importera z vw i ogólnym brakiem części jakichkolwiek na magazynach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy samochód?

- ciekawy

- tani w eksploatacji

Wybierz jedno.

Cała deska to plastikowy kosmos, są opinie że to ciągle trzeszczy/skrzypi itd. 

Czy to prawda że lakier odpada od samego patrzenia na niego?

Jak civicka wypada w porównaniu do np takiej octavi:D? Z tego co czytalem, civicka ze swoim zawieszeniem i pseudo sportowymi aspiracjami jest w cholerę nie wygodna/twarda

 

Lubię mieć wszystko na tip top, w Lybrze głupi wentylator nawiewu 500zł, tłumik końcowy 500zł....masa części nie dostępna/brak zamienników...a niby to Fiat;) Chciałem luksusowe, nietuzinkowe...to trochę po kieszeni dostałem, ale nie płaczę. Gdyby auto nie miało 13 lat na karku i zaczyna go żreć ruda, to bym nie zmieniał.

Szukam zwykłej benzynki, bez turbo/kompresora it, która zapewni autku start<10sek (mniejsza buda więc to do ogarnięcia)

I raczej będę się skłąniał w kierunku Hondy...

Co do Octavi....Panie, Lybra w dniu premiery miała dyskusyjny design, który wyprzedzał swoje czasy i ówczesnych konkurentów (2000r), analogicznie z Civic...w dniu premiery naprawdę się wyróżniały (w pozytywnym znaczeniu tego słowa), a śmiem stwierdzić że nowe niektóre dzisiejsze konstrukcje wyglądają gorzej od tych starych aut

Octavia w dniu premiery wyglądała już topornie....nie mówiąc dziś (wstyd wsiadaćDołączona grafika)

 

Jeśli miałbym szukać czegoś mdłego, pewnie kupiłbym Opla Astrę. 

Czyli jednak masz nie chcesz taniego w utrzymaniu auta, tylko wolisz lansować się w nowożytnej puszce, gdzie żarówki zakładają mechanicy, a plastiki przemawiają do Ciebie po przejechaniu po owadzie?

Zaproponowałbym E46 bo lata fajnie, gimbaza nie ma wymiotów na jego widok, ceny części są znośne i nie ma części, której byś nie dostał (ASO zawsze chętnie pomoże)... ale jeśli Civic jest w kręgu Twoich zainteresowań, to na E46 pewnie nie spojrzysz.

Co do wyglądu, to niestety Octavia jest na poziomie większych modeli Merca i Jaga S-Type - do nich trzeba dorosnąć emocjonalnie. Kiedyś brzydziłem się S-Type - teraz chętnie bym przygarnął.

 

Na marginesie:

Osobiście dla mnie Octavia klasyczną stylistyką wymiata praktycznie wszystko w swoim segmencie, segmentach niżej i nawet segmenty wyższe miejscami też.

Tak, lubię kanciaste i proste auta - mdli mnie na widok linii Hondy Civic dowolnej generacji - tym bardziej potworków w stylu Civic Sedan i Yaris Sedan.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę polecić Bravo 2 - proste konstrukcyjnie i fajnie wygląda z pakietem sport (org. wersji Abarth nie ma). W okolicach 30k można kupić pewniaka z pewną historią (2008/2009). T-jet 120 daje radę w mieście i na trasie, jest raczej bezawaryjny.

 

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tylko TDI PD nie mozna od niego za wiele wymagac Dołączona grafika

E no, od wynalezienia przez VAGa pompowstryskiwaczy i Common Raila na śmietniku w Mediolanie trochę już minęło. Mogliby w końcu dopytać jakiegoś Sergio Vaffanculo, jak się te wszystkie śrubki i uszczelki składa do kupy, żeby działało jak należy Dołączona grafika

 

- ciekawy

- tani w eksploatacji

Wybierz jedno.

Coś w tym jest.

 

Czyli jednak masz nie chcesz taniego w utrzymaniu auta, tylko wolisz lansować się w nowożytnej puszce, gdzie żarówki zakładają mechanicy, a plastiki przemawiają do Ciebie po przejechaniu po owadzie?

Zaproponowałbym E46 bo lata fajnie, gimbaza nie ma wymiotów na jego widok, ceny części są znośne i nie ma części, której byś nie dostał (ASO zawsze chętnie pomoże)... ale jeśli Civic jest w kręgu Twoich zainteresowań, to na E46 pewnie nie spojrzysz.

E46 jest fajne i tanie, bo jest tanie i fajne. Nie jeżdżą tym już dresy, bo wprost z E36 przesiedli się na Skody A3/A4, prowadzi się zajebiście (choć to kwestia nieco indywidualna, żona woli brykać Vitarą z układem kierowniczym zrobionym z rozgotowanego makaronu typu świderki, bo precyzja tego w E46 trochę ją odstrasza), poliftowa jeszcze jakoś wygląda (choć stylistyką piczy nie urywa, to pewne - ot germański przaśny dizajn i kolorystyka radosna jak pogrzeb niemieckiego księgowego), wszyscy już wiedzą o co chodzi pod maską i nie ma idiotycznych patentów na wymianę żarówek albo filtrów. Ha, nawet ja umiem skasować w tym licznik inspekcji oleju po jego wymianie, a to już coś.

 

Co do wyglądu, to niestety Octavia jest na poziomie większych modeli Merca i Jaga S-Type - do nich trzeba dorosnąć emocjonalnie. Kiedyś brzydziłem się S-Type - teraz chętnie bym przygarnął.

Inaczej mówiąc - trzeba się zestarzeć. Merc i Jag to marki dla starych ludzi, muszą mieć wygodne fotele i zawieszenie, bo inaczej hemoroidy i przerośnięta prostata dokuczają.

 

Octavię kupiłbym, gdyby było mi potrzebne auto do wożenia gruzu. W kombiku i RSiku, wożenie gruzu z prędkością podświetlną, a co.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- ciekawy

- tani w eksploatacji

Wybierz jedno.

Prawda, ale ja bym to zapisał inaczej:

- ciekawy

- 5 drzwiowy

Wybierz jedno.

Co do wyglądu, to niestety Octavia jest na poziomie większych modeli Merca i Jaga S-Type - do nich trzeba dorosnąć emocjonalnie. Kiedyś brzydziłem się S-Type - teraz chętnie bym przygarnął.

 

Na marginesie:

Osobiście dla mnie Octavia klasyczną stylistyką wymiata praktycznie wszystko w swoim segmencie, segmentach niżej i nawet segmenty wyższe miejscami też.

Ale to już dawno ustaliliśmy chłopie, emeryturę czas zacząć, kupić SUV-a, założyć kapelusz, pasek od spodni zaciągnąć pod szyję...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście chodzi tylko o samochód, tu wszystko jest subiektywne. Ciekawy, tani w eksploatacji, mało pali, bezawaryjny, dynamiczny, komfortowy. Samochód jak każdy inny, wybraliśmy Citroena Xsarę Picasso. Spełnia wszystkie założenia ;) Dynamiczne HDI 90KM, komfortowy - ma podłokietnik i klimatyzację, naprawdę. Franc i bezawaryjny, śmiech na sali, dwa razy na sznurku jechał, to jeszcze nic wielkiego. 

 

Każdy znajdzie coś dla siebie.

Jeśli jednak jakieś auta w wieku poniżej 10 lat mają problem z rudą, to powinien ich unikać ktoś o podejściu HeatheN'a. Będziesz pakował grubą kasę w auto, by wszystko było na tip top a 3 lata będziesz musiał zrobić komuś prezent, bo rudo wszędzie. 

Pewne założenia też odpadną, gdy będzie bezpośredni kontakt z autem. Jeśli takie UFO z 2007 roku chodzi od 25-35 tysięcy, najczęściej te poniżej 30tyś będą mocno odpychać. Przeglądając  internety zwracamy uwagę na dolny pułap cenowy. W rzeczywistości nie bez powodu jest tak duży rozrzut cenowy i nie chodzi o wyposażenie czy rodzaj silnika a o stan auta.

 

wszyscy już wiedzą o co chodzi pod maską 

i to sprawia, że nawet teoretycznie drogie rozwiązania będą tańsze niż tanie w ciekawym, rzadko spotykanym aucie. Wymiana turbiny czy wtrysków w popularnym dizlu może być tańsza niż opłacanie mechaniorowi nauki naprawy czegoś, co pierwszy raz na oczy widzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ULLISSES jest tylko jeden problem. Ja nie kupuje auta by sie lansować. Miałem espero .. tanie, proste, smutne... Jazda przyprawiała mnie o nerwice, stojac w korku aż mnie skręcało. Przesiadłem sie nie dla lansu do Lybry a dla wygody. Człowiek az inaczej się czul po 10km maratonie po zakorkowanym mieście, w klimatyzowanym wozie z dobrym audio (Bose) byłem bardziej wyluzowany. Może za dużo Top Gear, ale auto nie jest dla mnie tylko środkiem transportu, stad takie a nie inne wymagania. W danej cenie zawsze będę szukał czegoś lepszego, nie dla lansu, tylko by czuć się zrelaksowanym za kółkiem, Lybra wysoko postawiła poprzeczkę i tu jest problem.

 

- ciekawy

- tani w eksploatacji

Wybierz jedno.

Czyli jednak masz nie chcesz taniego w utrzymaniu auta, tylko wolisz lansować się w nowożytnej puszce, gdzie żarówki zakładają mechanicy, a plastiki przemawiają do Ciebie po przejechaniu po owadzie?

Zaproponowałbym E46 bo lata fajnie, gimbaza nie ma wymiotów na jego widok, ceny części są znośne i nie ma części, której byś nie dostał (ASO zawsze chętnie pomoże)... ale jeśli Civic jest w kręgu Twoich zainteresowań, to na E46 pewnie nie spojrzysz.

Co do wyglądu, to niestety Octavia jest na poziomie większych modeli Merca i Jaga S-Type - do nich trzeba dorosnąć emocjonalnie. Kiedyś brzydziłem się S-Type - teraz chętnie bym przygarnął.

 

Na marginesie:

Osobiście dla mnie Octavia klasyczną stylistyką wymiata praktycznie wszystko w swoim segmencie, segmentach niżej i nawet segmenty wyższe miejscami też.

Tak, lubię kanciaste i proste auta - mdli mnie na widok linii Hondy Civic dowolnej generacji - tym bardziej potworków w stylu Civic Sedan i Yaris Sedan.

 

Nie chce auta taniego w eksploatacji, jeśli miałoby się okazać że zostają mi tylko ople/skody:) .

 

Nie polecaj mi segmentu D. Doszedłem do wniosku że moje wymagania spokojnie spełni ciekawy kompakt. Dla rodziny 2+2 w sam raz.

A jakby nie patrzeć taki segment C musi być tańszy w utrzymaniu od D (E). W cenie w której będę szukał kompakta, mógłbym kupić Lancię Thesis...i co z tego, skoro pierwsza lepsza awaria skrzyni/zawieszenia/elektryki i musiałbym brać kredyt:D.

A ty mi wyskakujesz z segmentem E. Bardzo mi się Thesis podoba, S-type też...co z tego że mógłbym je kupić, skoro utrzymanie (zakładam 4-5lat) takowego auta przerośnie moje możliwości finansowe. Utrzymanie na poziome który uważam za stosowny, a nie odkładanie wymiany na później bo "4k trzeba szykować"

 I szczerze współczesny segment C wystarczy do moich potrzeb, nie potrzebuję starego segmentu E i lansu na "prezesa".

 

Ps. kompletnie nie rozumiem jak możesz Octavie (popularny i niczym nie wyróżniający się przedstawiciel z segmentu C)  zestawiać z Mercem/Jagiem w segmencie D/E.....

ps2. oczywiście jak za 30k mam kupic 2-3 letniego fiata pandęDołączona grafika to wolę 6 letnią Hondę, ale na pewno nie 13 letniego Mercedesa/Jagura:) (koszty utrzymania:D)

ps3. by lepiej zobrazować o co mi chodzi, polecam jeden z ostatnich odcinków. Stare auto, a szyba 3000złDołączona grafika http://www.youtube.com/watch?v=i2Z6N1CuKGw 
Stare auta mają dusze, z chęcią bym kupił coś do dłubania (by na kocyku stało:P).ale nie jako główne dla rodziny 2+2

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E46 jest fajne i tanie, bo jest tanie i fajne. Nie jeżdżą tym już dresy, bo wprost z E36 przesiedli się na Skody A3/A4, prowadzi się zajebiście (choć to kwestia nieco indywidualna, żona woli brykać Vitarą z układem kierowniczym zrobionym z rozgotowanego makaronu typu świderki, bo precyzja tego w E46 trochę ją odstrasza), poliftowa jeszcze jakoś wygląda (choć stylistyką piczy nie urywa, to pewne - ot germański przaśny dizajn i kolorystyka radosna jak pogrzeb niemieckiego księgowego), wszyscy już wiedzą o co chodzi pod maską i nie ma idiotycznych patentów na wymianę żarówek albo filtrów. Ha, nawet ja umiem skasować w tym licznik inspekcji oleju po jego wymianie, a to już coś.

Mnie się akurat bardziej przedlift podoba - "wory pod oczami" w polifcie wyglądają wg mnie paskudnie.

 

Prawda, ale ja bym to zapisał inaczej:- ciekawy- 5 drzwiowyWybierz jedno.

No już weź nie przesadzaj, że nie ma 5-drzwiowych ciekawych aut. X6, Panamera ;]A z przyziemnych to już ciężej, ale 159SW i Dodge Caliber to nie są auta takie jak wszystkie. Nawet 1er może być ciekawe, jak się przełknie stylistykę.

 

HeatheN:

Ja bym się poważnie zastanowił nad automatem. W tych rocznikach jakie Cię interesują, skrzynia nie powinna wykazywać żadnych problemów. Nie wiem jak wygląda sprawa automatu u Makaroniarzy, ale u Niemców jest łatwo - nawet Corsy miewają automaty. Konkretnego modelu wskazać Ci nie mogę. Ja bym się kierował ku grupie VAG.

Opel może mieć problemy z rudą lub ogólnie jakością, chociaż możesz Rafała popytać o Signum.

BMW E46 mogło by być fajne. Jedynka w tej cenie trochę ryzykowna.

Merc w tych kwotach nie ma się czym pochwalić.

Japończyków w ogóle nie ogarniam.

Francuzom nie wiem kto skrzynie składa.

Innych nacji/producentów bym raczej nie brał pod uwagę, chociaż Cee'd może być ciekawy.

 

B4zyl:

W sumie uwagi jak wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie się akurat bardziej przedlift podoba - "wory pod oczami" w polifcie wyglądają wg mnie paskudnie.

Dla mnie przedlift wygląda smutno z pyska, bo mu migacze "zwisają" i za bardzo przypomina E36, które jest zwyczajnie i po niemiecku brzydkie, zwłaszcza wewnątrz.

 

No już weź nie przesadzaj, że nie ma 5-drzwiowych ciekawych aut. X6, Panamera ;]A z przyziemnych to już ciężej, ale 159SW i Dodge Caliber to nie są auta takie jak wszystkie. Nawet 1er może być ciekawe, jak się przełknie stylistykę.

X6, śmiechłę.

Panamera, śmiechłę powtórnie.

 

Ten pierwszy to typowy wóz Nowego Ruskiego, na to rynek będzie zawsze, jak długo będą na świecie ludzie z małymi pindolami i dużymi portfelami. Głośniej niż "mam krótkiego" krzyczy tylko Hummer, ale to już patologia i ostateczność.

A jeśli chodzi o czterodrzwiową sportową limuzynę, Maserati od dawna pokazuje, jak się to powinno robić. Porsche zaś ... cóż, to tylko Niemcy, wojnę rozpętać albo zaanektować jakiś kraj czołgami to spoko, ale projektować samochody nie przypominające z którejś strony panzerkampfwagena - niekoniecznie.

 

Fiat Caliber obleci, chociaż z turboegzotycznych Fiatów jest Viaggio na rynek chiński. Czemu ci głupi makaroniarze nie chcą tego sprzedawać w Europie - nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

- wspomniana wyzej Honda Civic VII - slyszalem jednak opinie ze ma bardzo slaba karoserie, do tego opinia ze to damski samochod, chociaz mi sie podoba Dołączona grafika

(...)

- Mazda 3 - rowniez nieciekawe opinie na temat karoserii oraz dosyc drogiego utrzymana

(...)

He? Też mi argument. A co powiesz na taki: znam 2 kobiety które zakochały się i kupiły sobie identyczne Mazdy 3, a nie znam żadnej (i jeszcze chyba nie widziałem) kobiety jeżdżącej Civiciem Dołączona grafika No chyba, że pożyczyła od chłopaka.

 

Co do karoserii, to o każdym aucie możesz mieć takie opinie teraz. U znajomego na warsztacie stoi teraz Bejca z 2004r., rdzy więcej niż na mojej 20letniej Concerto. Schodzi płatami od wewnątrz tylnych drzwi (blacha styku ze słupkiem), nadkola nie istnieją praktycznie, progi tak samo. A przeca niemiec, funkiel nówka praktycznie, pare lat i kilka km tylko na budziku no i oczywiście dopiero co sprowadzony ;)

Edytowane przez Havoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...