KaszaWspraju Napisano 14 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 14 Stycznia 2015 (edytowane) U mnie odpowiednio: 32bit 4095 i 64bit 3707 Edytowane 14 Stycznia 2015 przez KaszaWspraju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gosu Napisano 14 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 14 Stycznia 2015 U mnie na 64 bitowym pokazuje 3643 a na 32 bitowym 4095. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AragornPL Napisano 14 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Ciekawe czy użytkownicy innych kart niż GTX 970 mają inne wartości w 64bitowym dxdiag. EDIT2: Dobra dxdiag nie jest wyznacznikiem czegokolwiek. R9 280X: 4095 @32bit; 2795 @64bit Dokładnie, dxdiag i jego sposoby przeliczania są nieistotne, prędzej zwracałbym uwagę na to, co wypluwa Afterburner/GPU-Z :) Edytowane 14 Stycznia 2015 przez AragornPL 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xardas228 Napisano 14 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Na forum MSI jest update biosu dla 970 bodajże wersja NV316MH.185, sam posiadam wersje .182 według MSI Live Update. Ciekawe czy coś wnosi. ( Update chyba nie dla wszystkich kart bo dobierają ludzie tam na forum na podstawie S/N karty jaki jest dla Ciebie aktualny BIOS. Edytowane 15 Stycznia 2015 przez xardas228 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cri5t Napisano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Na forum MSI jest update biosu dla 970 bodajże wersja NV316MH.185, sam posiadam wersje .182 według MSI Live Update. Ciekawe czy coś wnosi. ( Update chyba nie dla wszystkich kart bo dobierają ludzie tam na forum na podstawie S/N karty jaki jest dla Ciebie aktualny BIOS. Zajrzałem tam na forum i okazało się, że bios jest zgodny z moją kartą, dlatego też zdecydowałem się ją przeflashować; niestety nadaremnie bowiem nie odnotowałem żadnej poprawy. Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Cri5t Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xardas228 Napisano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 15 Stycznia 2015 Pisząc o braku poprawy masz na myśli wykorzystywanie VRAM-u ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drizz Napisano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Mi wywala powyżej 2,5 GB do 3GB to się nie zblizy nawet Dobra a teraz,ktos może mi wytłumaczy takie zdarzenie.Kiedy pamiec wirtualna jest wyłączona,test kończy się,gdy pamięć karty w tescie MSI Kombustor osiągnie 2448MB.Kiedy przydziele pamięc wirtualną,nawet 500MB to test kończy na 3290MB.Mimo tego do 3,5 jej brakuje Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Drizz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xardas228 Napisano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Widziałem ludzi którym z pamięcią wirtualną kończy się na 3950, 4050, 3700, 3550, 2600. Zależy od sztuki ? Czy może są jakieś inne warunki ? Stan faktyczny najlepiej pokazują chyba gry np. Shadow of Mordor+ultra textures+rozdzielczość DSR. Tam karta powinna wykorzystać cała dostępną pamięć. U mnie jest to ~3500-3570. Na forum guru3d ktoś wrzucił test inny niż kombustor: http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=4993462&postcount=221 Edytowane 15 Stycznia 2015 przez xardas228 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drizz Napisano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 15 Stycznia 2015 (edytowane) W tym programiku pobiera mi całe 4083MB,bez żadnych problemów i pokazuje 12000FPS :D Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Drizz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tasslehoff Napisano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 15 Stycznia 2015 Watch Dogs z DSR (z 4k rozdziałki) MSAAx8 max 4GB też zabiera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sideband Napisano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 15 Stycznia 2015 Wszystkie programy pokazują dane z nvapi i tylko użycie pamięci lokalnej z karty graficznej, więc użycie nie może przekroczyć więcej niż posiada karta. Ale w zasadzie dla textur dostępne jest nieco mniej niż 4GB, niewielka część pamięci jest zarezerwowana do innych celów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cri5t Napisano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 15 Stycznia 2015 Pisząc o braku poprawy masz na myśli wykorzystywanie VRAM-u ? Dokładnie to miałem na myśli. :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gosu Napisano 16 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 16 Stycznia 2015 http://www.chiphell.com/thread-1220162-1-1.html Nadchodzi :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ekoludek Napisano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 17 Stycznia 2015 Witam serdecznie. Moje dwa GTX - y 980 g1 gaming nie pracują tak jak powinny. Nie wiem czy cos je blokuje czy sa wadliwe, ale nie uzywają pelnej mocy kiedy potrzeba. GPU usage oscyluje miedzy 50 a 70 % w scenach kiedy potrzebne mi są FPSy. Zamieszcze tutaj link do video z CRYSIS 3 prezentujący zuzycie rdzeni ( 2 wartosc po Temperaturze), oraz zuzycie CPU. https://www.youtube....h?v=dFl2z_HxLnE https://www.youtube.com/watch?v=9H4EGh2RKe8&feature=youtu.be battlefield 4 To samo dzieje sie w Dragons age inquisition oraz battlefieldzie 4. Far Cry 4 jako jedyny chodzi tak jak powinien. Sa sceny w ktorych karty pracuja przy 90% obciazenia i to bardzo stabilnie, ale wtedy kiedy potrzeba zeby tak pracowaly to nie chca. Oto pełna specyfikacja mojego komputera: i7 4790k 4.00 ( stock). GTX 980 SLI g1 gaming ( karty byly kupowane w roznym czasie wiec moga sie roznic wersja BIOSU, w nvidi powiedziano mi ze to nie ma znaczenia) 2x 4 096 MB Kingston DDR3 @ 667 MHz z97 gaming 5 MSI EVGA 850 Supernova. Windows 8.1 27" SD390 Mega DCR Full HD LED Monitor - link http://www.samsung.c...n/LS27D390HS/EN Jesli to istotne podaje moje wyniki z FireStrike test normal : Grafics score 29991 Physic score: 11377 Combined : 6645 OGÓLNY WYNIK : 18782 podaje link : http://www.3dmark.com/fs/3778382 Valley test:FPS 116Score - 4854Min FPS - 35Max fps - 168Heaven :Fps - 130score 3290min fps - 10Max fps - 242Fire Strike 18782 scoreGrafic score - 29991Physics score - 11377Combined - 6645 Pytanie: Czy jest to typowy bottleneck? Czy monitor moze miec cos z tym wspolnego? Dodam iż kombinowałem juz z opcjami w nvidia panel ( wysoka wydajnosc, tryb jednomonitorowy itd....) nic nie pomogło. Jezeli potrzebujecie wiecej video z innych gier aby zbadac sprawe dajcie znac to wrzuce. Bardzo prosze was o pomoc. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KaszaWspraju Napisano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Beta Evolve3,5GB ram nic więcej nie chce użyć, gra wywala się pod koniec pierwszego meczu, albo w drugim z braku pamięci. PF off. 8GB i 4Gb na karcie to za mało do grania na 1600x1200 w max detalach w grach w 2014/2015 roku LOL ! Edytowane 17 Stycznia 2015 przez KaszaWspraju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scratix Napisano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 17 Stycznia 2015 U mnie w FHD było ok stałe 60fps. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KaszaWspraju Napisano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 17 Stycznia 2015 PF on czy off? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scratix Napisano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 17 Stycznia 2015 (edytowane) On 6 GB, jedynym wyjściem żeby nie wywalało z gry bez swapu jest dokupienie kolejnych 8 GB RAM. Edytowane 17 Stycznia 2015 przez scratix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xardas228 Napisano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Tak, na forum guru3d doszli do tego że być może 12GB ramu wystarczy do obsłużenia 4GB VRAM, w innym wypadku pozostaje swap. Czy w takim wypadku w informacjach dotyczących karty graficznej nie powinna oprócz zasilacza znaleźć się wymagana pamięć ram ? Doszli też do tego że pamięć która nie jest wykorzystywana w grze jest wykorzystywana w innym celu np. nadwyżki z 3500, 3700 Bodajże pisali też coś o problemach w 32bitowych aplikacjach. Szczerze mówiąc ciężko mi wyciągnąć wniosek z tamtego tematu, może komuś innemu się uda. Edytowane 17 Stycznia 2015 przez xardas228 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gosu Napisano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 17 Stycznia 2015 (edytowane) U mnie przy 16g ramu problemy występują tylko w 4k jeżeli mam wyłączonego swapa. Lipa jest w takich tytułach jak -AC Unity (to nie dziwi ;-) ) -Dragon Age Inqusition -Battlefiled 4 Natomiast żadnych problemów nie mam chociażby w -Crysis 3 -Tomb Raider -Metro 2033 + Metro 2033 Redux -Metro Last Light + Metro LL Redux -Diablo 3 ;-) -AC Black Flag Edytowane 17 Stycznia 2015 przez Gosu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Małpożer Napisano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Nvidia zabrala juz w sprawie vramu jakies stanowisko? Czy dalej spekulacje itp? PS. gosu, jak mozesz pisac w sygnaturce "moje unikaty" skore je sprzedales? Zyjesz w matrixie czy jak? Edytowane 17 Stycznia 2015 przez Quave 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scratix Napisano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Wiem że nie bardzo na temat ale, mam teraz problem z 3dmarkiem nie mogę przejść żadnego z testów bo wywala mi komunikat "window_focus_lost: Display resolution changed" nie ważne czy karta jest po OC czy nie. A jeszcze 2 dni temu wszystko było ok. Myślę że to może być wina ostatniej aktualizacji do MSI Afterburner. Ma ktoś rozwiązanie? Jednak myślę że to wina braku VRAM bo czasami wywali mi info o zmianie schematów kolorów W7. Ale czemu wcześniej było wszystko ok a teraz nagle się posypało? Tak jak sądziłem to wina najnowszej aktualizacji do MSI Afterburner która wywala 3dmarka. Po zamknięciu programu wszystko śmiga jak należy, także czasami nie aktualizujcie go. Edytowane 17 Stycznia 2015 przez scratix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sideband Napisano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 17 Stycznia 2015 Akurat ta informacja od aero to wina sterów od nv i nie ma to kompletnie nic wspólnego z vram, da się to naprawić, ale to bez znaczenia :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gosu Napisano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Nvidia zabrala juz w sprawie vramu jakies stanowisko? Czy dalej spekulacje itp? PS. gosu, jak mozesz pisac w sygnaturce "moje unikaty" skore je sprzedales? Zyjesz w matrixie czy jak? 1. Są u moich znajomych i je odwiedzam, a skoro długi czas były w moim posiadaniu to są moimi unikatami, owszem. Sam fakt że takie karty miałem w posiadaniu jest dla mnie wart odnotowania, ma to wartość kolekcjonerską. 2. Oczywiście że żyję w Matrixie, z tym że mam doskonałą świadomość tego jak on działa. A czy tobie mówi coś określenie "Nowy Porządek Świata", grupa Bilderberg, "Disclosure Project". Informacje jakie są ukrywane przed społeczeństwem itp.? Świat to generalnie Matrix. 3.Również się odwdzięczyłem :) 4.Masz swoje zdanie i nie ma problemu. 5.Koniec offtopu :) Edytowane 17 Stycznia 2015 przez Gosu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cri5t Napisano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Tak, na forum guru3d doszli do tego że być może 12GB ramu wystarczy do obsłużenia 4GB VRAM, w innym wypadku pozostaje swap. Czy w takim wypadku w informacjach dotyczących karty graficznej nie powinna oprócz zasilacza znaleźć się wymagana pamięć ram ? Doszli też do tego że pamięć która nie jest wykorzystywana w grze jest wykorzystywana w innym celu np. nadwyżki z 3500, 3700 Bodajże pisali też coś o problemach w 32bitowych aplikacjach. Szczerze mówiąc ciężko mi wyciągnąć wniosek z tamtego tematu, może komuś innemu się uda. Parę userów ze sporą liczbą postów i uważających się za tamtejszą szlachtę strollowała tamten temat doszczętnie, zmieniając jego sens diametralnie, co w efekcie doprowadziło do zamknięcia tematu na czym Bóg wie czemu cholernie im zależało... Boże co za obłąkani ludzie. Co do zależności między ilością ramu a vram-u to chyba głupszej teorii to oni wysnuć nie mogli, grrrr co za typy... Przykładem może być choćby to, że GTX 980 bez problemu wykorzystuje pełne 4GB Vramu bez względu na ilość ramu w pc; tu masz nawet dowód https://www.youtube.com/watch?v=HSp9NXx4C_8 - autor gameplay-u ma 8GB ram-u i jakoś jego 980-tka nie ma problemu z zaadresowaniem całej pamięci. Edytowane 17 Stycznia 2015 przez Cri5t Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xardas228 Napisano 18 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Czyli patrząc po zachowaniu tamtych "ludzi" ich forum nie jest raczej warte uwagi. Osobiście braku vramu ani w shadow of mordor ani w ac unity nie odczuwam, ale już w skyrimie tak. Ciekawi mnie czy nvidia się wypowie w tej sprawie kiedykolwiek. Edytowane 18 Stycznia 2015 przez xardas228 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cri5t Napisano 18 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 18 Stycznia 2015 Również nie zauważyłem jakichś większych problemów z mikroprzycięciami, no może z wyjątkiem FC4 (po ostatnim patchu jest dużo lepiej), no ale to gra od UBI... W twoim przypadku problemu szukałbym jednak w Skyrimie nie zaś w karcie, tym bardziej gdy mówimy o modach, które mogą bywać problematyczne. Nie mniej jednak, w dalszym ciągu frapuje mnie różnica w konsumpcji pamięci video tych dwóch kart i czym jest ona spowodowana. Może to bug, który lada moment zostanie wyeliminowany przez nową wersję sterowników, a być może taki był zamysł inżynierów Nvidia od początku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ekoludek Napisano 18 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 18 Stycznia 2015 1. Są u moich znajomych i je odwiedzam, a skoro długi czas były w moim posiadaniu to są moimi unikatami, owszem. Sam fakt że takie karty miałem w posiadaniu jest dla mnie wart odnotowania, ma to wartość kolekcjonerską. 2. Oczywiście że żyję w Matrixie, z tym że mam doskonałą świadomość tego jak on działa. A czy tobie mówi coś określenie "Nowy Porządek Świata", grupa Bilderberg, "Disclosure Project". Informacje jakie są ukrywane przed społeczeństwem itp.? Świat to generalnie Matrix. 3.Również się odwdzięczyłem :) 4.Masz swoje zdanie i nie ma problemu. 5.Koniec offtopu :) Przepraszam że sie wtrącam, ale widzę ze masz w miarę podobny zestaw do mojego. Czy mogłbys zobaczyc moj post ktory zamiescilem wyzej? Czy problememe moze byc u mnie RAM i brak Oc procka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gosu Napisano 18 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 18 Stycznia 2015 Przepraszam że sie wtrącam, ale widzę ze masz w miarę podobny zestaw do mojego. Czy mogłbys zobaczyc moj post ktory zamiescilem wyzej? Czy problememe moze byc u mnie RAM i brak Oc procka? Jak dla mnie problemy ze sterami i tyle. Bo sam nieraz przy procku na 4.8 mam niskie użycie GPU a fps mały. Sporo już o tym było pisane, musimy czekać aż Nvidia się ogarnie z tematem. Chociaż możesz spróbować procka pociągnąć trochę jeszcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaelius Napisano 21 Stycznia 2015 Zgłoś Napisano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Odebrałem dziś Palita model "wypasiony" na pcb od gtx 970. Asic 70,3 , cewki na razie nie piszczą Osłona chłodzenia plastik fantastic lekko trzeszczy przy wkładaniu karty. Power target 106% czyli trzeba będzie bios zdecydowanie zmienić Profil chłodzenia agresywny - 42% w idle co jest słyszalne (jak to 1800 rpm), ale bawiąc się evga precision można zejść do 1200-1300 gdzie już się nie wyróżnia między moimi Phanteksami @400-450 rpm. Pod obciążeniem robi się głośny, ale poziom referencyjnych gtx 470 to to nie jest ;) Ale chociaż się nie gotuje w ciasnej obudowie jak Gaming 770. Taktowania referencyjne Nvidii standardowo boost oscyluje na poziomie 1220-1250. Nie ruszając pamięci dobiłem do +200 na gpu i wtedy boost lata na poziomie 1400-1450 w Firestriku. Da się jakoś sprawdzić programowo czy mam Hynixy czy Samsungi ? Edytowane 21 Stycznia 2015 przez Michaelius Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...