Jump to content
Sign in to follow this  
maxymili

opopny letnie 4x4 na samochodzie kombi

Recommended Posts

Mam na lato felgi 17" z oponami typowego forda Focusa II 1.8 tdci Combi 
Czyli 205 50 17
Zamówiłem opony na oponeo kierując się opisami zużycia paliwa B i hamowania w deszczu C oraz bardzo niskim poziomem hałasu.
http://www.sklepopon.com/temp/etykiety/p/78779_etykieta_info.jpg

Dziś zauważyłem, że opony są dla samochodów SUV:
http://www.opony.com/opona/landsail-ls588-suv#104265737

Wyczytałem, że opony do SUVa są bardziej wytrzymałe i to właśnie te do SUVa są droższe choć mechanicznie można SUVom założyć opony od osobówek, nie zaleca się tego bo czasem nie dają rady. Droższe były owszem o 30%, ale tylko od najtańszych chińskich imperiali, a we wszystkich parametrach są lepsze niż markowe opony do zwykłych osobówek.

No i co teraz? Jakie są wady takiego rozwiązania? Czy sobie mogę po prostu je założyć i jeździć?

Mogę jeszcze wycofać zamówienie bo nie mieli ich na składzie :)

Edited by maxymili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie ty znalazłeś 205/50/17? Ja takiego rozmiaru tam nie widzę. Marki też nie kojarzę. A to że piszę przy opisie SUV bym się nie sugerował. W końcu SUVy to podniesione osobówki. Jak marka Cię nie razi to bym się nie czaił i zakładał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.sklepopon.com/opona-letnia/landsail-delinte-ls588-uhp-205-50-r17-93-w-78779

Tu jeszcze są, a co do marki, to nieliczne oceny są bardzo dobre, na fejsie mają film z fabryki we wschodnich Chinach, full robotyzacja, widać, że fab porównywalny z Niemcami. 
Co ciekawe tu są opisane jako osobówki. Tak, że sam już nie wiem, jakie faktycznie są.

Edited by maxymili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na filmiku to sobie może być dużo ciekawych rzeczy chińczyk to zawsze będzie chińczyk. Kupiłem kiedyś komplet 18" firmy Nankang, jeden z najdroższych chińczyków, na necie też sporo zajebistych opinii i co? I kupa. O ile na suchym trzymały super (no ale każda opona 225 nowa na suchym będzie trzymała) to na mokrym już pozostawiały sporo do życzenia. Po przesiadce na komplet nowych Uniroyal RainSport 3 czuje ogromną różnice mimo iż te opony to średnia półka.

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to tylko focus "w dizlu", nie to co twoja sportowa alfa na mixol. Jeżeli jeździ spokojnie/normalnie to nie widzę przeciwwskazań. Choć ja bym chińczyka nie kupił bo jeżdżę dosyć agresywnie i szybko

 

Wysłane z mojego LG G3

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, że chińczyk mi nie przeszkadza, choć ostatnio dostałem 47km przekroczenia prędkości ledwo mi prawka nie zabrał ;)
Ale to podczas wyprzedzania na suchej prostej z naprzeciwka mnie złapał.
Mam zimówki chińskie i dobrze się sprawują drugi sezon, a to tańsze imperiale. Raz mi straciły na zakręcie przyczepność ale to przy 0°, więc mogła być lekko pokryta lodem/.
Pytam tylko, czy opona od suva nie będzie źle się wozić na osobówce. Jak tak to nie ma problemu. 

Swoją drogą bieżnik taki jak w Brigestone za 450zł szt :)


http://www.sklepopon.com/opona-letnia/bridgestone-turanza-t001-205-50-r17-93-w-xl-69316

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swoją drogą bieżnik taki jak w Brigestone za 450zł szt :)

 

http://www.sklepopon.com/opona-letnia/bridgestone-turanza-t001-205-50-r17-93-w-xl-69316

Kształt bieżnika to nie wszystko, liczy się przede wszystkim mieszanka gumy z jakiej opona jest wykonana. Mimo to te bieżniki nie są nawet takie same, są podobne ale większość opon asymetrycznych ma podobny bieżnik z resztą chinczycy są mistrzami kopiowania.

 

Co do tego czy się nada to raczej tak. opona do suva będzie miała co najwyżej wyższy indeks nośności niż standardowa.

 

W sumie to tylko focus "w dizlu", nie to co twoja sportowa alfa na mixol. Jeżeli jeździ spokojnie/normalnie to nie widzę przeciwwskazań. Choć ja bym chińczyka nie kupił bo jeżdżę dosyć agresywnie i szybko

 

Wysłane z mojego LG G3

Niezależnie czy masz focusa czy ferrari ten kawałeczek gumy to jest jedyne co łączy twoje 1,5 tonowe auto z ziemią. U mnie różnica w cenie 18" miedzy chińczykiem, a uniroyalem była raptem 70zł na sztuce. Z doświadczenie wiem, że nie warto oszczędzać. Nie mówię, że ktoś założy chinczyki i się od razu zabije bo sam przejeździłem na komplecie kilka sezonów. Po prostu jest różnica w przyczepności na trudnych warunkach. Jedynym plusem chinczyków była głośność i zużycie ale prawdopodobnie dlatego że mieszanka była twardsza co by tłumaczyło kiepska przyczepność na mokrym i w chłodne dni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki za info. Myślę, że skoro w danych ma indeks hamowania  na mokrej jest C to tragedii nie będzie z zachowaniem na drodze.
A oszczędność na paliwie przy indeksie B spalania też nie zaszkodzi. Zobaczymy, czy głośność 68 dB się potwierdzi. O ile przyślą, bo wprawdzie potwierdzili, że sprowadzają, ale wycofali z oferty ;) a w drugim sklepie są już droższe o 40 zł.
A tu polska Dębica i cichsza, lepszy indeks hamowania B i głośność 66 dB, ale gorszy poziom spalania E. No jednak droższe o 70zł.
http://www.sklepopon.com/opona-letnia/debica-presto-uhp-205-50-r17-93-w-xlfr-84524

Edited by maxymili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wierzysz w te indeksy? Całe testy Adac okazały się ustawiona fikcja, do tego akcja z VW i ich dieslami... ja bym dość sceptycznie do obrazków podchodził

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wierzę :D ale lubię sprawdzać nowe. Opinie też można zfabrykować ;)
Ale na jakieś się trzeba zdecydować więc?
Macie jakieś niezależne testy aby to zweryfikować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupohamownia i zachowanie auta na premium-yokohamach w-drive i plebejskich snowpro b2 na śniegu, asfalcie i błocie pośniegowym.

Yoko było tylko lepsze na suchym, ciepłym asfalcie. A w aucie użytkowanym codziennie mam ultragripy 8 i są syfiaste wszędzie oprocz suchego asfaltu +9 do -5.

A co do chinoli- wanli 225/40/18 onegdaj miałem. Opony z plastiku. Przyczepność 0. Efektowna podsterowność- 100. Efekty dźwiękowe- 70. Wytrzymałość- 20 (na asfalcie przejezdzily 10kkm- -1mm. 8kkm po szutrze- zostały slicki).

Share this post


Link to post
Share on other sites

a Chińczykami tak jest, że każda firma inna, każda robi zupełnie co innego. Jedna gra długofalowo na markę, druga ciuła na jednorazowej partii jakąś kwotę. Też kupiłem Imperiale dość popularne i tanie a w sumie jestem zadowolony. Wtedy dałem za zimówki 170 a inne nie chińskie kosztowały co najmniej 300./ Teraz i europejskie potaniały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja brał bym chinczyki. Ludzie jeżdżą na łysy firmowych, nalewkach itd.. Jednak ja robie 12k km rocznie głównie po mieście. ..

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie robisz przebiegi? Jakie trasy?

Ja tam bym Chińczyka nie kupił. Co ile wymieniasz opony?

Ja na swoich jeżdżę 9 rok w jednym aucie (Pirelli), a w drugim wymieniłem po 7 latach Nokiany (Focus 2.0 TDCI).

 

Naprawdę ta różnica w wydatku na lata ma sens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te 9-letnie Pirelli są gorsze niż nowe chińczyki. Już po 3 latach widać zauważalne pogorszenie właściwości opony.

 

Dlatego mój wulkanizator jeździłby na 19-letnich oponach dalej, ale mu ukradli w zeszłym roku.

 

Oczywiście, że będzie zauważalne, bo bieżnik się ściera. W pirelli mam 6mm, więc niedługo zmiana.

Stan opon, dobry. Nie ma pęknięć, rozwarstwienia i cech wskazujących na wymianę. Ot, dobra mieszanka. Ciekawe jak te chińskie sprawują się.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chodzi o grubość bieżnika ani pęknięcia czy rozwarstwienia. Guma traci właściwości i jest duża różnica w przyczepności opony nowej a takiej 3-letniej, nie mówiąc już o 9-letniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wspólne stanowisko producentów opon (dotyczy rynku niemieckiego) znajdziemyw oświadczeniu Niemieckiego Stowarzyszenia Zakładów Wulkanizacynych BRV we współpracy z producentami opon.

Wynika z niego, że nie wyklucza się sprzedaży opon jako nowych, jeśli od daty ich produkcji upłynęło mniej niż 5 lat, zakładając, że będą odpowiednio przechowywane.

BRV zaleca jednocześnie, aby opon nie montować już w ogóle na aucie, jeśli od daty produkcji upłynęło więcej niż 10 lat.

 

Ciekawe nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to być też walka z chińską konkurencją ;) protekcjonizm, walka o być lub nie być, skoro nawet Niemcy już kupują chińskie opony ;) 
chyba, że to tacy Niemcy jak Ci z Kolonii ;)
Ale ogólnie, jak bym miał do pirelli dopłacić 50zł to bym dopłacił a jak miał bym dać 100% więcej to już nie.

Najgroźniejszą sytuację miałem na oponach continental, strych zjechanych. Walnąłem piruet na E7 z trudem omijając samochód który stanął na szybkim pasie. Identyczną sytuację miałem na tanich fuldach, ale nowych i wyprowadziłem dużo słabsze auto bez poślizgu i bezpiecznie zjechałem na pobocze. Facet seatem za mną wjebał się w to auto, nie zdążył wyhamować, a miał więcej czasu jak zobaczył moje stopy, bo jednocześnie hamowałem i skręcałem. Jak bym nie wyprowadził to bym dostał z przodu i z tyłu to byśmy z rodziną na organy się już tylko nadawali. A swoją drogą niezły [ciach!] stał na szybkim bez świateł w nocy.

Z tymi starymi oponami bym więc nie przesadzał. Wolę już wymienić co 3 lata chińskie, ale stale mieć nowe o jakiś w miarę parametrach.

Edited by maxymili
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Swoją drogą, czy Wy widzicie, jak ten śp właściciel tej kamery jeździ, trzymając się na ogonie innych? Ten w białym wyrobił, bo nie siedział na tyłku innego wozu. Gdyby ten kręcący film, trzymał się tak 100 metrów dalej za białym, to też pewnie by wyrobił, bo by coś widział.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.