Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Jabar83 napisał:

Dajesz się przepłacać za to GPU i nie udawaj mądrego, bo nikt normalny nie kupuje GPU teraz. O ile w ogóle je dostaniesz. Lol

Wybacz ale nie żyje w totalitarnym kraju niewolników tu gdzie mieszkam nie ma aż takiego problemu z kartami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu kupiłem powyższą kartę, ale mam wrażenie że coś jest nie tak z temperaturami. Przy otwartej obudowie, pulpit + uruchomiony program GPU-Z, karta pracuje z obciążeniem 1%, obniżone taktowanie chyba do minimum i po 10-15 minutach temperatura karty dochodzi do ponad 60 stopni, po czym uruchamiają się wiatraki, chłodzą kartę do około 40 stopni i wszystko się powtarza. Średnia temperatura podczas testów 3Dmark wyniosła 69 stopni, więc w normie, w grze pod maksymalnym obciążeniem temperatury dochodzą do 73-74 stopni, ale wiatraki kręcą się jak szalone - 2500 obrotów, przez co jest bardzo głośno, a to wszystko przy otwartej obudowie. Specjalnie kupiłem wersję Gaming X, bo moja poprzednia karta GTX 1660 w tej wersji była bardzo cicha. W testach piszą, że ta karta powinna być praktycznie niesłyszalna. Ogromna prośba do posiadaczy tej karty - czy u Was też tak się zachowuje? Nie wiem czy "ten model tak ma", czy raczej powinienem reklamować kartę.

Edytowane przez krzysiek77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W spoczynku to normalne zachowanie. Żeby było ciszej i chłodniej podczas grania warto pobawić się w UV - powinno się spokojnie urwać ~5 stopni. Pamiętaj też, że kiedyś Gaming X w MSI to była topowa karta a teraz jest to średnia półka (wyżej jest Trio i Suprim). 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim.

Postanowiłem zmienić GPU z MSI Gaming X Trio 3080 na Strix Gaming OC 3080TI. Nowa karta już do mnie jedzie. Zastanawiam się tylko czy mój obecny zasilacz na pewno da radę. Według kalkulatorów w internecie nie wszystko jest jednoznaczne. Dużo osób twierdzi, że kalkulatory niekoniecznie odnoszą się do prawdziwych wartości. Dlatego chce podpytać bardziej doświadczonych ludzi w tej kwestii. Chciałbym wiedzieć wcześniej, jeśli muszę odłożyć dodatkowo kasę na PSU. Z góry dziękuję za pomoc. 🙂

Mój aktualny zasilacz to Bequiet Straight Power 750W Platinum.

Specyfikacja:

Intel i7 11700k - niepodkręcony,

Navis ARGB 280,

ASUS TUF Gaming Z590 WiFi,

HYPERX Fury 16 GB DDR4 3600 Mhz CL17,

3x dysk M.2 Nvme 1TB,

1x dysk SSD 500 Gb,

1x dysk HDD 1TB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny zestaw jak Ty, poza pamięcią RAM i jadę na zasilaczu Corsair RM750x, wystarczy spokojnie. 

Swoją drogą, jakie masz temperatury pod obciążeniem jak grasz, na GPU ( na pamięciach też podaj) i CPU ? No i jakiej obudowy używasz.

Edytowane przez bastic
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bastic napisał:

Mam identyczny zestaw jak Ty, poza pamięcią RAM i jadę na zasilaczu Corsair RM750x, wystarczy spokojnie. 

Swoją drogą, jakie masz temperatury pod obciążeniem jak grasz, na GPU ( na pamięciach też podaj) i CPU ? No i jakiej obudowy używasz.

W takim razie powinno być w porządku i u mnie. 🙂

Używam obudowy Bequiet Silent Base 802 Window z siatkowym frontem. Temperatury GPU pod obciążeniem dochodziły maksymalnie do 73 stopni, z reguły było mniej. Na pamięciach były to już wyższe temperatury, w najbardziej wymagających tytułach bywało i 98 stopni. Jeśli chodzi o CPU to odkąd zamontowałem Navisa w ogóle się tym nie przejmuje. W grach praktycznie nigdy temperatura nie dochodzi nawet do 70 stopni, najczęściej jest to przedział 56-65. 

7 godzin temu, Jabar83 napisał:

Spokojnie utrzyma. Szkoda wydawać kasy na nowe PSU. Sam polowałem na 3080, a w tej cenie sobie odpuściłem. Trzeba być desperatem by kupić kartę za tyle kasy. Ale jak się ma kasę to czemu nie 🙂

Desperatem nie jestem. Moja poprzednia karta też była bardzo dobra, więc noża na gardle nie miałem. Wychodzę z założenia, że skoro pakuje tak drogie podzespoły to chciałbym aby wszystko ze sobą odpowiednio współgrało. Stąd moje pytanie o moc zasilacza. 

Już praktycznie miałem w koszyku Bequiet Dark Power 12 Pro 1000W Titanium, ale chyba wstrzymam się z zakupem. Dziękuje za podpowiedzi. 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja wam powiem tak. Mam RTX 3090, RTX 2080ti, GTX1080ti wszystko na jednym zasilaczu 1000W i wszystko działa nonstop na 100% 24h/7d. (Koparka) Łączny pobór mocy 750W. Deklaracje producentów, że karta potrzebuje zasilacz minimum 650W a sama bierze 250W można włożyć między bajki. No chyba, że ktoś kupuje najtańsze zasilacze to te moga nie trzymać parametrów.

Zapomniałem dodać że te 750W to po optymalizacji i przycięciu mocy kart. Z pełną mocą też chodziły 900W i nic się nie działo.

FIlip

 

 

Edytowane przez takedown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez rok trzaskałem gry na konfigu z podpisuj ale z SPC Supremo 550W i nic się nie działo, pobór mocy ze ściany max 450W a więc uwzględniając sprawność zasilacza cały konfig wsysał ~420W także masz spoory zapas i nie ma się czym przejmować.

Zmieniłem PSU tylko dlatego, że planuje wstawić 5800X a to już by było na styk z mocą PSU.

Edytowane przez Ard'aenye

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co w praktyce oznacza 9 (9+2) fazowa, 45 A, sekcja zasilania karty graficznej 3070 od MSI? Konkurenci mogą zaoferować 9, 10, a nawet 12, 50 A faz. Jaki ma to wpływ na działanie karty graficznej od MSI (zarówno sama ilość faz jak i niższy amperaż)? Jakie temperatury VRM karty graficznej są optymalne i dopuszczalne? MSI notuje tu 74°C przy czym FE osiąga 6 stopni mniej na VRM. Dadam, że wymagam od karty stabilności działania na stockowych zegarach. Pozdrawiam i liczę na pomoc w rozwikłaniu moich wątpliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Problem jest taki:

-zasilanie grafiki to 2 wtyczki po 8 pin.

Jeśli grafika jest podłączona do zasilacza  2 oddzielnymi wiazkami  po jednej wtyczce na wiązkę komputer resetuje się po około 6min intensywnego grania ( ustawienia ultra w grze ETS 2) ale jeśli na tych samych ustawieniach włączę ta samą grę z tym że za pomocą jednej wiązki z dwoma wtykami 8pin wszystko chodzi jak powinno. Pytanie co jest nie tak..... Od razu mówię że wykluczam przewody i zasilacz bo  sprawdzane było  na 2 zasilaczach 850W i 1000W i nowych wiązkach zasilających. Co jest nie tak .... Płyta główna? Procesor ? Ram?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W niektórych grach zdarza się taka sytuacja (mimo że mam ustawione na sztywno obroty wentylatorów+undervolting) , że na kilka sekund wentylatory wbijają na mniemam 100% lub blisko 100%, obserwując temperatury uważam że dzieje się to niepotrzebnie i jest mega drażniące dla ucha. Niestety ten model Asusa pozostawia wiele  do życzenia w temacie kultury pracy dlatego wykonałem undervolting i zmniejszyłem obroty do 80% to jest jedyny tolerowalny poziom hałasu. Czy da się jakoś zaradzić tym boostom ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jeszcze raz gruntownie wszystko i nie wiem nadal dlaczego karta żyje swoim własnym życiem i totalnie olewa ustawienia manualne , w MSI Afterburner ustawiłem manualną krzywą gdzie przy  +80C mają się uruchamiać wentylatory na 86% i karta nadal zwalnia i przyspiesza ponad te wartości, dodam że temperatury nie przekraczają 80C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywaliłem wszystko i zainstalowałem samego GPU Tweak II od Asusa no i to samo. 2100 RPM mam ustawione na sztywno i po jakiejś chwili gry/testu syntetycznego  obroty wbijają na 3100 RPM. Strasznie mnie to drażni 😕 W mej ocenie ta karta ma uwalony jakiś czujnik albo ma override sprzętowy ustawien manualnych. Normalnie powinna throttlować a nie walczyć z temperaturą sama z siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Kupiłem sobie nowa grafikę.  MIS RTX 3080 która ma 3 wejścia displayport i jedno HDMI. Kartę łaczylem z monitorem przez HDMI 2.0, jak i również przez displayport - HDMI i przez DVI z przejściówką na HDMI.. i nie mogę uzyskać 144hz przy 1920 x 1080 (natywna). Max widzę 60hz. Wcześniej miałem GTX 1080Ti i tutaj łączyłem się przez DVI - DVI i śmigało.. a tutaj nawet z przejściówką na HDMI od strony karty nie śmiga. Monitor ma złacza HDMI, D SUB i DVI. Posiadam płytę główną MSI Z390 A Pro. Mogę prosić o jakieś dobre rady.. bo już skończyły mi się pomysły. Pozdrawiam.

Edytowane przez kidd821

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

To jest kurna jakaś magia.

Dzisiaj próbowałem podłączyć kompa do TV (Samsung Qled q77A).

Do karty graficznej (RTX3080 ROG Strix) wpięty Display Port, HDMI od strony TV.

Włączam kompa i echo, staje na logo American Megatrend i POSTa nie przechodzi.

No to podpiąłem z powrotem monitor (Display Port z obu stron) i komp wstaje normalnie.

WTF?

Płyta główna to B550 Aorus Elite + Radek 5 3600.

Dziwne, jeszcze się z czymś takim nie spotkałem.

Edytowane przez Pron!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pron! napisał:

Cześć.

To jest kurna jakaś magia.

Dzisiaj próbowałem podłączyć kopa do TV (Samsung Qled q77A).

Do karty graficznej (RTX3080 ROG Strix) wpięty Display Port, HDMI od strony TV.

Włączam kompa i echo, staje na logo American Megatrend i POSTa nie przechodzi.

No to podpiąłem z powrotem monitor (Display Port z obu stron) i komp wstaje normalnie.

WTF?

Płyta główna to B550 Aorus Elite + Radek 5 3600.

Dziwne, jeszcze się z czymś takim nie spotkałem.

Witam

twój TV ma rozpoznawanie mowy , to może powiedz mu kilka ciepłych słów XD

a tak na poważnie, to nie ty pierwszy i nie ostatni zmagający się z podłączaniem TV pod kompa, w nowych płytach głównych, bios sprawdza połączenie elektryczne pomiędzy wyjście wideo, w twoim przypadku jest to karta dedykowana a odbiornikiem TV,  może by spróbować połączyć PC z TV  kablem HDMI-HDMI 2.1

tak na szybko znalezione można poszukać w innym sklepie czy kabel innego producenta

https://www.x-kom.pl/p/511171-kabel-hdmi-unitek-kabel-hdmi-21-hdmi-15m-8k-60hz-4k-120hz.html   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Raptor napisał:

Tv i komp na tym samym gniezdzie zasilania?

 

A ma to jakieś znaczenie?

Zastanawia mnie to - w instrukcji mojego monitora cooler master 34 napisali, żeby nie używać jednego gniazda zasilania do monitora i odbiornika. Kompa i monitor mam wpięte do jednej listwy. Przy połączeniu kompa z monitorem przez hdmi-hdmi wszystko hula, ale już pod kablu dp nie za bardzo. Czasami monitor odpala, a czasami nie, a komp działa.    

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...