Skocz do zawartości
Macho

Jakim wozem jeździsz? - motoryzacja

Rekomendowane odpowiedzi

hinco mysle, ze 15-16 cali jeest ok, chyba ze chcesz miec drecho-woz. Poza tym jak na swoj wiek, to masz strasznie male pojecie o samochodach, jak byles maly to sie lalkami interesowales ? ;)

 

Audi A4 1.6 - 74kW (101KM)/5300obr , 140Nm/3800obr

 

to oznacza, ze osiaga maksymalna moc przy 5300 obr, a maksymalny moment obrotowy przy 3800 obrotach. Jak to sie przeklada na przyspieszenie ? Szczerze nie mam pojecia, najsilniejszy (za sile odpowiada moment obrotowy) bedie przy tych 3800, no ale KM nie mozna ignorowac.

Natomiast nie sa ta jakies wartosci maksymalne obrotow, zapewne kreci sie do gdzies 6000-7000 obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ej mam do was pytanko czy jak mam auto na wtrysku odcięcie jest przypuśćmy przy 6000 to jak jest zgazowane na dolot gazu czyli ten najtańszy zasysany z powietrzem to na gazie ma odcięcie? Chodzi mi bez komputera i bez emulatora itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem starszą wersją MLa 270 (2004r.). To przyznam, że odniosłem wrażenie że ten silnik jest troche zamały do tego samochodu, chociaż też już całkiem nieźle sobie radzi ;]

nie to 270 to ciut mało jednak, nie wiem jak stary ale nowy na 270cdi i tak sobie w miare radzi jak z taka masa chyba ma 11-12 do 100

 

Bo masz tzw inteligentna skrzynie :wink:

 

Wiem bo moj ojciec ma cos takiego u siebie i skrzynia "dopasowuje" sie do stylu jazdy kierowcy . Jak depniesz do podlogi to ciagnie biegi do odciecia (moze nie do odciecia ale ciagnie prawie do konca)

Ta, właśnie. Do tego też jak jedziesz swobodnie i chcesz kogoś wyprzedić to redukuje jak depniesz mocno - żeby większe obroty uzyskać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj mercedes z 77 tez mial "inteligentna skrzynie" bo:

1. jak deplem do dechy i wydawalo mu sie, ze jest za wysoki bieg - to redukowal

2. jak jezdzilem na wysokich obrotach caly czas, to dostosowywal sie do tego i o wiele pozniej zmienial biegi na wyzsze

 

skad sie bierze to drugie - to nie wiem

to pierwsze to w znanych mi czterech samochodach z automatem (tzn. jakimi jezdzilem), to tzw. kick-out, ktory jest poczawszy od buicka z 57, do porche czy wspomnianego wczesniej daimlera.

Tak wiec nie koniecznie jest to jakies komputerowe wyczuwanie stylu jazdy kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj w tych nowych systemach na bank jest to sterowane komputerowo, zreszta jest to bardzo wyczuwalne. Juz sam fakt, że potrafi ominąć jeden bieg świadczy o tym, że raczej nie jest to od takie sobie naturalne. W ogóle uważam, że ta nowa skrzynia mercedesa to arcydzieło w automatach. Jak tym jade to czuje, że ona robi właśnie to co ja chce. Dziwny dla mnie jest też fakt, że samochód potrafi zapiszczeć kołami na starcie z pełnym automatem. W poprzednim jaki mieliśmy (nowy Land Crusier 90 3.0 dieselek tak nie robił - chyba ze nie byl w stanie ;-)) Jeżeli ktoś niezadowolony to i tak może na tiptronic chulać wedle uznania.

Możliwe, że kiedyś było to inaczej ustawiane ale raczej przemyślane, a nie z przypadku :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale mi głównie chodziło o spalanie

poldek nie wykorzystuje paliwa i t oznacznie :lol:

dementuje plotki abym w dzieciństwie bawił sie lalkami :P

wolałem jeździć samochodzikiem po lesie ;)

jazda nie problem dla mnie;) gorzej bedzie dostać na to papierek :P

i nie jestem stary, marne 18 lat....:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O jaa, to jakas nowosc ?

Jemu chodzi akurat o plynnosc i o to , ze potrafi np zrzucic z 5-tki na 3-ke przy powiedzmy 120km/h , w normalnych skrzyniach automatycznych owszem tez sie to tak odbywa ale uwierz mi , ze nie w ten sposob :wink:

 

Akurat pod tym wzgledem te auta sa naprawde rewelacyjnie dopracowane , z reszta chyba nie trzeba komentowac faktu , ze AMG/Brabus wypuszcza topowe modele tylko z automatem . I np taka E55 z automatem ma 4.7 do setki...

 

Ze juz nie wspomne o fakcie , ze w katalogu mercedesa mozna sobie wyczytac , ze automat ma lepszy czas do setki od maunala...

 

EDIT : montowanie automatu w takich mocnych slinikach to akurat wedlug mnie bardzo madre posuniecie... Bo raz , ze nie zarznie sie silnika a dwa , ze w takim autku co ma 700+ NM to raczej nie jest trudno spalic sprzeglo :lol:

Edytowane przez Heat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość SamoDobro

Akurat pod tym wzgledem te auta sa naprawde rewelacyjnie dopracowane , z reszta chyba nie trzeba komentowac faktu , ze AMG/Brabus wypuszcza topowe modele tylko z automatem . I np taka E55 z automatem ma 4.7 do setki...

 

Ze juz nie wspomne o fakcie , ze w katalogu mercedesa mozna sobie wyczytac , ze automat ma lepszy czas do setki od maunala...

a nie jest tak, ze jest dostepna polmanualna przekladnia (te guziczki na kierownicy, jak w F1?)

moj byly szef mial takiego Brabusa z czyms takim wlasnie. wprawdzie samochod byl z '99 roku, ale nie sadze, zeby z tego zrezygnowali.

teoretycznie byl tam automat, ale mozna bylo sobie na tego tiptronica przelaczyc.

a to, ze automat ma lepszy czas do setki? jesli jest ustawiony, zeby dobijac do maxymalnych obrotow i dopiero zmieniac biegi to nic dziwnego - automat szybciej przerzuci bieg niz najszybszy czlowiek. kwestia wyczucia odpowiedniego momentu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ej mam do was pytanko czy jak mam auto na wtrysku odcięcie jest przypuśćmy przy 6000 to jak jest zgazowane na dolot gazu czyli ten najtańszy zasysany z powietrzem to na gazie ma odcięcie? Chodzi mi bez komputera i bez emulatora itp

sprawdz na hamowni ;)

 

ciekawostka:

instalacje gazowe (sekwencyjny wtrysk) maja minimalnie wiekszy moment obrotowy niz na benzynie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie jest tak, ze jest dostepna polmanualna przekladnia (te guziczki na kierownicy, jak w F1?)

moj byly szef mial takiego Brabusa z czyms takim wlasnie. wprawdzie samochod byl z '99 roku, ale nie sadze, zeby z tego zrezygnowali.

teoretycznie byl tam automat, ale mozna bylo sobie na tego tiptronica przelaczyc.

a to, ze automat ma lepszy czas do setki? jesli jest ustawiony, zeby dobijac do maxymalnych obrotow i dopiero zmieniac biegi to nic dziwnego - automat szybciej przerzuci bieg niz najszybszy czlowiek. kwestia wyczucia odpowiedniego momentu :)

Tego akurat nie potwierdze (jesli chodzi o Brabusa) . Co do AMG to jestem w 100% pewny , ze nie mial "lopatek" za kierownica bo siedzialem w takim i powiem szczerze , ze zrobil na mnie takie wrazenie , ze mialem ciezko z niego wysiasc... :wink:

 

320km/h na liczniku tak niepozornego samochodu robi wrazenie :D

 

Sorry za OT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AMG niepozorne? ;)

No wiesz jakbys tak posciagal wszystkie oznaczenia i przypadkiem nie zauwazyl "wydechu" oraz tych małych 19" felg to mysle , ze po tym bardzo delikatnym ospojlerowaniu trudno jest zauwazyc ze ten samochod ma prawie 500KM :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj w tych nowych systemach na bank jest to sterowane komputerowo, zreszta jest to bardzo wyczuwalne. Juz sam fakt, że potrafi ominąć jeden bieg świadczy o tym, że raczej nie jest to od takie sobie naturalne. W ogóle uważam, że ta nowa skrzynia mercedesa to arcydzieło w automatach. Jak tym jade to czuje, że ona robi właśnie to co ja chce. Dziwny dla mnie jest też fakt, że samochód potrafi zapiszczeć kołami na starcie z pełnym automatem. W poprzednim jaki mieliśmy (nowy Land Crusier 90 3.0 dieselek tak nie robił - chyba ze nie byl w stanie ;-)) Jeżeli ktoś niezadowolony to i tak może na tiptronic chulać wedle uznania.

Możliwe, że kiedyś było to inaczej ustawiane ale raczej przemyślane, a nie z przypadku :-)

 

U mojego znajomego w starym Passacie na automacie jak się ostro depnie to też piszczy ale tylko przez jakieś 2 sekundy a później "odpuszcza" więc piszeczenie to pewnie zależy od konkretnego modelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość SamoDobro

mysle , ze po tym bardzo delikatnym ospojlerowaniu trudno jest zauwazyc ze ten samochod ma prawie 500KM :wink:

wlasnie to delikatne ospojlerowanie najdobitniej swiadczy o tym, ze samochod ma moc, a nie wiejski tjuning ;)

btw: wole klase jaka ma AMG niz to, co prezentuje NFS i na szczescie w NFS:MW nie mozna (chyba) ospojlerowac tego cudenka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciezko powiedziec, bo psuje mi sie czujnik przy pompie, do pelna nigdy nie mam kasy zeby zatankowac, a komputer padl i pokazuje same kreski, ale na oko to przed zima palil w miescie jakies 15L 95, teraz wydaje mi sie ze podchodzi pod 17 jak nic jesli nie wiecej :( szkoda gadac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez tak uwazam.

Najlepiej schodza lozyska do nich :D

Jak ktos wkłada do citroena łozyska od pralki, to faktycznie trza je czesto zmieniac B)

Edytowane przez Blanka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na polskie drogi najlepsze sa citroeny.

e tam, lepiej kupic sobie porzadny samochod terenowy - mniejsza szansa ze kolo urwiesz albo zderzak :lol: a i krawężniki niestraszne, że o wyrwach w jezdni już niewspomnę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przypomnij co to za fura ?

XM 3.0V6 24V. Jedyna jego wada to wlasnie to spalanie a lpg brak:[ ale nadrabia wszystkim innym.

Na polskie drogi najlepsze sa citroeny.

Dokladnie :] Szkoda tylko ze padla mi cewka w zaworze od hydro i jest twardy jak taczka, ale jutro dostaje nowa wiec wszystko wraca do normy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...