Skocz do zawartości
LCC

S.t.a.l.k.e.r. - Shadow Of Chernobyl

Rekomendowane odpowiedzi

ja w tej grze w ogóle jasności nie ustawiałem [; mam ciutkę za jasno monitor ustawiony do np. CSS bo nie lubię jak kampią w ciemnych miejscach [;

 

Nie wiem co czym zastępowałem, po prostu wrzuciłem wszystkie mody razem i grałem :D dla mnie jest ok, ciemność jak i shadery mi pasują :D [;

No jeśli tak stawiasz sprawę... B-)

 

To po prostu - enjoy hehe! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A instalowałeś na viśta grę? Ja przerzuciłem tylko pliki konfiguracyjne i zapisy gry ale do tej pory nie miałem problemów w takich samych sytuacjach.

Edytowane przez qqrydza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, instalowana na tym systemie. Normalnie chodzi. Nawet się bulwersowałem, że Radek 2900XT tak marnie wypadł w tej grze na e-giełdzie i kombinowałem, że może stery do Visty lepsze ma niż na xp. Mowa tu fps'ach, ale przycinek też nie miałem i nie mam. A teraz to pikności - nowy procek ładnie podbił fps'y do góry.

Ale teraz tak zacząłem się zastanawiać, czy na którejś lokacji rzyczywiście coś nie haczyło (przy 2GB) z dyskiem...

 

Może obczaj czy pomaga wyłączenie uslugi wstępnego ładowania do pamięci.

Edytowane przez MariuszDW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę ostro bo gloss_factor na 10 poszedł ale do tej aury pasuje jak w mordę strzelił. Przecież w naturze są materiały tak mocno odbijające światło i przy takim kątem padania dają po oczach niemiłosiernie. Tylko nie pisz, że się z tym nie spotkałeś. Sam czasem dziwię się jak asfalt potrafi razić po gałach.

 

B-)

Edytowane przez qqrydza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie qqrydza zarzuć swoim cfg plus na jakich modach jedziesz ;].

 

A tak btw są jakieś mody oprócz realism mod które zmieniają postać rozgrywki ? (lepiej zbalansowane bronie, może nowe potwory, questy itp) Pytam bo chciałbym stalkera przejsc jeszcze raz przed clear sky a o modach mało wiem ;].

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat jestem na bierząco z tematem AA w Stalkerze - i po pewnym wysiłku stwierdzam, że można odpalić go jedynie na sterach 169.09 BETA - czyli dedykowanymi do Crysisa.

W najnowszych WHQL - czyli 169.21 - AA nie działa - ustawienie AA w sterach powoduje błędne wyświetlanie grafiki.

 

W sterach 169.09 - ustawiasz przez ich wewnętrzne ustawienia AAx2 w trybie 'wymuś' - i wszytko lata :) Spadek wydajności ok.20% - a efekt syci :)

 

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trojanuch dzięki zaraz zasysam 169.09 to po prostu trzeba zobaczyć dzięki za info

jak idą prace nad nową werjsą moda ?

 

edit:

Sprawdzałem na 169.21 (bo starsze się ciągną) i u mnie żadnych problemów z wyświetlaniem grafiki nie było, ale AA nie działa) jesteś pewien że stary ci knocą obraz ?

 

edit2:

Wymuszenie w sterownikach (169.09) AAx2 nic nie dało, u mnie to nie działa, nie zauważyłem żadnej różnicy, ani spadku wydajności o jakim pisałeś, ;(

 

jakieś inne wskazówki

Edytowane przez djcasey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tych sterownikach do kryzysa działało i działa na sterownikach 169.21. To, że już działa AA znalazłem w aktualizowanym przewodniku do gry stalker.

 

http://www.tweakguides.com/STALKER_1.html

 

Jeśli chodzi o mody to ostatnio wrzuciłem Weather Overhauled v2.0 i troszkę zmieniłem user.ltx.

 

Mój user.ltx. Można go bez problemu modyfikować korzystając z linka powyżej.

 

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «

_preset Extreme

ai_use_torch_dynamic_lights on

unbindall

bind left kLEFT

bind right kRIGHT

bind up kUP

bind down kDOWN

bind jump kSPACE

bind crouch kLCONTROL

bind accel kLSHIFT

bind sprint_toggle kX

bind forward kW

bind back kS

bind lstrafe kA

bind rstrafe kD

bind llookout kQ

bind rlookout kE

bind cam_zoom_in kADD

bind cam_zoom_out kSUBTRACT

bind torch kL

bind night_vision kN

bind wpn_1 k1

bind wpn_2 k2

bind wpn_3 k3

bind wpn_4 k4

bind wpn_5 k5

bind wpn_6 k6

bind artefact k7

bind wpn_next kY

bind wpn_fire mouse1

bind wpn_zoom mouse2

bind wpn_reload kR

bind wpn_func kV

bind wpn_firemode_prev k9

bind wpn_firemode_next k0

bind pause kPAUSE

bind drop kG

bind use kF

bind scores kTAB

bind chat kCOMMA

bind chat_team kPERIOD

bind screenshot kF12

bind quit kESCAPE

bind console kGRAVE

bind inventory kI

bind buy_menu kB

bind skin_menu kO

bind team_menu kU

bind active_jobs kP

bind map kM

bind contacts kH

bind vote_begin kF5

bind vote kF6

bind vote_yes kF7

bind vote_no kF8

bind speech_menu_0 kC

bind speech_menu_1 kZ

bind use_bandage kRBRACKET

bind use_medkit kLBRACKET

bind quick_save kF5

bind quick_load kF9

cam_inert 0.

cam_slide_inert 0.25

cl_cod_pickup_mode 1

cl_dynamiccrosshair off

g_always_run on

g_autopickup off

g_backrun off

g_corpsenum 10

g_eventdelay 0

g_game_difficulty gd_stalker

hud_crosshair off

hud_crosshair_dist off

hud_info on

hud_weapon on

load_last_save don bobasino_autosave

mm_mm_net_srv_dedicated off

mm_net_con_publicserver off

mm_net_con_spectator 20

mm_net_con_spectator_on off

mm_net_filter_empty on

mm_net_filter_full on

mm_net_filter_listen on

mm_net_filter_pass on

mm_net_filter_wo_ff on

mm_net_filter_wo_pass on

mm_net_srv_gamemode st_deathmatch

mm_net_srv_maxplayers 32

mm_net_srv_name DON-ZUZA

mm_net_srv_reinforcement_type 1

mm_net_weather_rateofchange 1.

mouse_invert off

mouse_sens 0.12

net_cl_icurvesize 0

net_cl_icurvetype 0

net_cl_interpolation 0.

net_cl_log_data off

net_dbg_dump_export_obj 0

net_dbg_dump_import_obj 0

net_dbg_dump_update_read 0

net_dbg_dump_update_write 0

net_dedicated_sleep 5

net_sv_gpmode 0

net_sv_log_data off

net_sv_pending_lim 2

net_sv_update_rate 30

ph_frequency 100.00000

ph_iterations 38

r1_dlights on

r1_dlights_clip 75.

r1_glows_per_frame 16

r1_lmodel_lerp 0.1

r1_pps_u 0.

r1_pps_v 0.

r1_ssa_lod_a 96.

r1_ssa_lod_b 64.

r1_tf_mipbias 0.

r2_aa off

r2_aa_break 0.800000,0.500000,0.000000

r2_aa_kernel 0.5

r2_aa_weight 0.250000,0.250000,0.000000

r2_allow_r1_lights off

r2_gi off

r2_gi_clip 0.001

r2_gi_depth 1

r2_gi_photons 16

r2_gi_refl 0.9

r2_gloss_factor 0.0001.

r2_ls_bloom_fast off

r2_ls_bloom_kernel_b 0.8

r2_ls_bloom_kernel_g 3.5

r2_ls_bloom_kernel_scale 1.

r2_ls_bloom_speed 100.

r2_ls_bloom_threshold 0.37

r2_ls_depth_bias -0.0003

r2_ls_depth_scale 1.00001

r2_ls_dsm_kernel 0.7

r2_ls_psm_kernel 0.7

r2_ls_squality 1.

r2_ls_ssm_kernel 0.7

r2_mblur 0.4

r2_parallax_h 0.02

r2_slight_fade 2.

r2_ssa_lod_a 96.

r2_ssa_lod_b 32.

r2_sun on

r2_sun_depth_far_bias -0.00001

r2_sun_depth_far_scale 1.

r2_sun_depth_near_bias 0.00001

r2_sun_depth_near_scale 1.

r2_sun_details on

r2_sun_focus on

r2_sun_lumscale 2.

r2_sun_lumscale_amb 1.15

r2_sun_lumscale_hemi 1.25

r2_sun_near 22.

r2_sun_near_border 1.

r2_sun_tsm on

r2_sun_tsm_bias 0.25

r2_sun_tsm_proj 0.5

r2_tf_mipbias -0.5

r2_tonemap off

r2_tonemap_adaptation 5.

r2_tonemap_amount 0.4

r2_tonemap_lowlum 0.005

r2_tonemap_middlegray 0.2

r2_wait_sleep 0

r2_zfill off

r2_zfill_depth 0.1

r2em 0.

r__detail_density 0.2

r__geometry_lod 1.2

r__supersample 1

r__tf_aniso 16

renderer renderer_r2

rs_c_brightness 1.

rs_c_contrast 1.2

rs_c_gamma 1.3

rs_fullscreen on

rs_refresh_60hz on

rs_stats off

rs_v_sync off

rs_vis_distance 1.5

snd_acceleration on

snd_cache_size 32

snd_efx on

snd_targets 24

snd_volume_eff 1.

snd_volume_music 0.7

sv_anomalies_enabled 1

sv_anomalies_length 3

sv_artefact_respawn_delta 30

sv_artefact_spawn_force 0

sv_artefact_stay_time 3

sv_artefacts_count 10

sv_auto_team_balance 0

sv_auto_team_swap 1

sv_bearercantsprint 1

sv_client_reconnect_time 0

sv_console_update_rate 1

sv_dedicated_server_update_rate 100

sv_dmgblockindicator 1

sv_dmgblocktime 0

sv_forcerespawn 0

sv_fraglimit 10

sv_friendly_indicators 0

sv_friendly_names 0

sv_friendlyfire 1.

sv_hail_to_winner_time 7

sv_max_ping_limit 2000

sv_pda_hunt 1

sv_reinforcement_time 20

sv_remove_corpse 1

sv_remove_weapon 1

sv_returnplayers 1

sv_rpoint_freeze_time 0

sv_shieldedbases 1

sv_spectr_firsteye 1

sv_spectr_freefly 0

sv_spectr_freelook 1

sv_spectr_lookat 1

sv_spectr_teamcamera 1

sv_statistic_collect 0

sv_statistic_save_auto 0

sv_teamkill_limit 3

sv_teamkill_punish 1

sv_timelimit 0

sv_vote_enabled 255

sv_vote_participants 0

sv_vote_quota 0.51

sv_vote_time 1.

sv_warm_up 0

texture_lod 0

vid_mode 1024x768

[spoiler/]

Edytowane przez qqrydza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dragonlore

poratujcie -wgralem pare modow i gra chodzila,jednak pozniej zaczela wysypywac sie do pulpitu,w plikach nic nie grzebalem.

odinstalowalem obecnie stalkera i instaluje znowu,jednak wacham sie czy wgrac patha nr 5 bo byc moze jest zbyt malo kompatybilny z niektorymi modami.

moje mody to :"faiakies v15"-najbardziej mi zalezy na dolaczonym do paczki modzie,no time limit on the quest.I teraz po instalacji stalkera wgrywac 5 patha czy jakiegos starszego??.moze cos zle robie wklejajac mody??

 

ps.nie mam spolszczenia ale mam zamiar wgrac-jakies porady co do sposobu na mody ,kolejnoscia lub poprawna lokalizacja moda/ow?

Edytowane przez dragonlore

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli błędne wyświetalnie grafiki jak w poniższym poście:

 

I've tried every setting in the CP. The weird thing is that it works ok if I untick the fullscreen checkbox in the stalker meny. If I try to play in fullscreen it looks like this:

http://img147.imageshack.us/my.php?i...stalkerfj9.jpg

 

I'll try some other drivers after dinner.

Występuje u mnie na strach 169.21 po włączeniu AAx4 w sterach (po włączeniu AAx2 obraz 'gry' zajmuje połowę ekranu).

 

Na sterach 169.09 - AA działa i dobrze się ma :)

 

Nie wiem czemu tak jest akurat u mnie - ale fakty są takie, że tak jest B-)

Edytowane przez trojanuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wgrałem sobie (mój pierwszy mod) Weather Overhauled 2.0 Tu jest ciemniej niż w oryginalnej grze bez patch'y. Można coś zrobić żeby latarka lepiej świeciła? Moja komórka lepiej daje (SE z latarką).

W pomieszczeniach to jak cie mogę, ale na dworze to praktycznie czubki butów co najwyżej widać.

Edytowane przez MariuszDW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz dwie wersje nocy - jaśniejszą i ciemniejszą - jaśniejsza powstała właśnie po to by z nie skorzystac kiedy jest zbyt ciemno ;).

 

Dwa - to użyj quick-fixa - jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

 

Trzy - upewnij się, że nie masz zainstalowanych float32.

 

Cztery - pobaw się tochę suwaczkami gamm \ contrast \ brightness

 

To tyle - mod nie powinien być ani za ciemny, ani za jasny - ot w sam raz taki :P Noce muszą być ciemne IMO - bo takie właśnie są jak wyjedziesz sobie za miasto gdzie nie ma latarni i innych źródeł światła.

 

Jeśli jednak realizm cię nie interesuje - co jest oczywiście kwestią gustu, to tu masz instrukcję jak rozjaśnić sobie noce jeszcze bardziej:

 

Do tego czasu sprobój otworzyć plik weather_default.ltx w notatniku. Na górze tego pliku będziesz miał tabelę czasu - może z niej wyczytać które fazy (np. [weather_deafaul01], pweather_deafaul02] itd.) są nocne (od której do której) - czyli wystepują w czasie 21:00-04:00.

 

Traz jak zjedziesz w dół pliku - to pod tabelą czasu zaczynaja sie kody opisujące poszczególne fazy - interesuje cię zmniejszenie parametru [ambient] o stałą wartość - we wszystkich tych fazach które wyróżniłeś jako nocne.

 

Dodatkowo - we wszystkich fazach nocnych niebem (czyli parametr sky_texture = ) jest sky_24_cube i sky_13_cube_night - więc możesz je rozpoznać także po tym.

 

Spróbój dokonać tej przeróbki - to naprawdę nic trudnego :)

Jedyny realistyczny sposób by rozjaśnić noce - to dodać księżyc - ale ten temat jeszcze mocno WIP :)

Edytowane przez trojanuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie mówie, nic nie mówie.

Kwestia gustu/monitora/wzroku (rozpoznawanie barw).

W końcu zobaczyłem dzień i jest pięknie ;)

 

edit

Ja rozumiem, że w nocy czasami jest ciemno :lol: Mi chodzilo o samą latareczkę, chociaż pewnie nie ma opcji więcej mocy bez psucia innych rzeczy.

Edytowane przez MariuszDW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie mówie, nic nie mówie.

Kwestia gustu/monitora/wzroku (rozpoznawanie barw).

W końcu zobaczyłem dzień i jest pięknie ;)

 

edit

Ja rozumiem, że w nocy czasami jest ciemno :lol: Mi chodzilo o samą latareczkę, chociaż pewnie nie ma opcji więcej mocy bez psucia innych rzeczy.

Opcja jest :)

 

Ustawienia latarki znajdują się w gamedata > config > models > objects > light_night.ltx - znajdziesz tam wszystko - od teksturki 'reflktora' po siłę i odległość świecenia.

 

Jest duuuużo modów które poruszają temat latarki - wbij się na Stalker Files - i poszukaj sobie czegoś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propos błędów...

 

Dołączona grafika

 

... zdarzają się czasami różne błędy. Taki obraz jak pokazywałeś (trojanuch) też mi się zdarzył. Wgranie ponowne sejwu na ogół pomaga. Jakieś problemy ogólnie są z wygładzaniem, można grać godzinami i nic a może się wysypać przy pierwszym wczytywaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opcja jest :)

 

Ustawienia latarki znajdują się w gamedata > config > models > objects > light_night.ltx - znajdziesz tam wszystko - od teksturki 'reflktora' po siłę i odległość świecenia.

 

Jest duuuużo modów które poruszają temat latarki - wbij się na Stalker Files - i poszukaj sobie czegoś :)

Dzięki :)

Znalazłem sobie Flashlight Range Mod (1.0001). Zaraz obczaję jak się komponuje z twoim modem.

 

edit

Mi to pasi.

Bez latarki>latarka bez moda>latarka z modem:

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Edytowane przez MariuszDW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dragonlore

poratujcie -wgralem pare modow i gra chodzila,jednak pozniej zaczela wysypywac sie do pulpitu,w plikach nic nie grzebalem.

odinstalowalem obecnie stalkera i instaluje znowu,jednak wacham sie czy wgrac patha nr 5 bo byc moze jest zbyt malo kompatybilny z niektorymi modami.

moje mody to :"faiakies v15"-najbardziej mi zalezy na dolaczonym do paczki modzie,no time limit on the quest.I teraz po instalacji stalkera wgrywac 5 patha czy jakiegos starszego??.moze cos zle robie wklejajac mody??

 

ps.nie mam spolszczenia ale mam zamiar wgrac-jakies porady co do sposobu na mody ,kolejnoscia lub poprawna lokalizacja moda/ow?

ponawiam powyzsze pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ponawiam powyzsze pytanie

Patch'e to będziesz musiał chyba wgrać te same. Sejwy są kompatybile chyba tylko wstecz, ale do przodu to już nie. Jak chciałem wczytać sejwa z wersji 1.0004 na patchu 1.0003 to nie szło.

Ostatnio też miałem jakieś dziwne problemy (wcześnie gra nie sprawiała zadnych kłopotów). Zainstalowałem sobie czystą kopię+spolszczenie+patch1.0004 i gra zaczęła się wywalać. Głównie przy próbie zapisu stanu. Czasmi wystarczyło wcisnąć ESC by wejść do menu i się wywalała. Potem spróbowałem tego samego bez spolszczenia i było to samo. Podejrzewam, że winą był patch. Za trzecim razem zainstalowałem na czysto + patch 1.0003 i było ok. Potem dograłem kolejne patche + spolszczenie i nadal jest OK. W instrukcji polskiej wersji coś tam widziałem, żeby prawidłowo instalować po kolei patche.

 

A poza tym tylko na patchu 1.0003 miałem cienie trawy. Na kolejnych już nie ma. I widzę na screenach u innych, że też nie mają. OCB :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dragonlore

patch 1.0004 + faiakes 2.4 (-float32) + Weather Overhauled v2.0 + S.H.A.R.P.E.R-Textures.v.0.95

czyli w modzie nie dodawac float32 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli w modzie nie dodawac float32 ?

instalujesz normalnie 1.0004, potem moda faiakes 2.4, potem czytasz readme Weather Overhauled v2.0 w ktorym jest opisane jak sie pozbyc float32 i wszystko dziala :)

 

gdybys przegapil:

"DELETE the float32 shaders ([gamedata] > [shaders] folder) prior to use this version of my mod"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dragonlore

instalujesz normalnie 1.0004, potem moda faiakes 2.4, potem czytasz readme Weather Overhauled v2.0 w ktorym jest opisane jak sie pozbyc float32 i wszystko dziala :)

 

gdybys przegapil:

"DELETE the float32 shaders ([gamedata] > [shaders] folder) prior to use this version of my mod"

dzieki wielkie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...