Skocz do zawartości
LCC

S.t.a.l.k.e.r. - Shadow Of Chernobyl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dziwną jazdę z Priboyem.

Do tej pory podczas deszczu miałem czasem drobne przekłamania w grafice. Wszedłem na oficjalną stronkę Priboya, patrze są jakieś Hotfixy dla kart Nvidia dotyczące mgły itd. Wgrałem to i obecnie STAKLER chodzi mi poklatkowo Oo. Niezły fix ;)

Czy ktoś wgrywał te hotfixy do Priboya?

 

EDIT: Dobra, nieważne. Obejrzałem sobie filmiki pokazowe z dawnej pre-alphy i ponownie zniechęciłem się do stalkera ;] Tamta koncepcja to jednak było "to" ;)

Edytowane przez Szawel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powróciłem do Stalker`a po długim czasie, kiedy to zapomniałem przed formatem skopiować sobie savow i mi sie odechciało walczyć od początku ;).

 

 

teraz jednak mam pytanie dotyczące wydajności, wiem, ze było pewnie z 50razy, ale stron jest tyle, ze ciężko wszystko przeczytać.

 

moje ustawienia są takie

http://images31.fotosik.pl/159/ac994966a36710b4.jpg

http://images26.fotosik.pl/166/544e938c646f7517.jpg

+AAx8 i AFx16

+S.W.O. (S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled) v2.0

= ponad 100FPS bez doczytywania i ścinania

 

ale czego bym nie zmienił, czy zwiększył obszar widziany, czy szczegóły tekstur to od razu ścinki straszne, nie mowie już o włączeniu dynamicznego oświetlenia, bo to już ogólnie jest po grze. Co do doczytywania i ścinek to chyba wina only 1gb ram?

co do dynamicznego oświetlenia przy takich szczegółach to już grafika sie gubi? czas chyba na zmiany, ale chce potwierdzić swoje domniemania ;).

 

Na mojej grafie nie mam co marzyć o full dynamic light +aa i af na max i jakość tekstur powyżej średnich, może wypowiedzą się właściciele tańszych kart niż 8800GTS, co by sobie poradziło, żeby mieć ładnie i sobie przyjemnie pograć.

Edytowane przez Bogos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grałem długi czas w Stalkera na karcie 7900GS + Venice @ 2,6 + 1GB ramu.

 

Rozdziałka 1280, Full Dynamic Lighting i prawie wszystko na max POZA jakością tekstur, które musiałem przyciąć (były na poziomie o '1' stopień mniejszym od maksymalnego jeżeli chodzi o suwaczek w grze). Gra była w pełni grywalna (tylko gdzieniegdzie były ścinki np. w lasku w Garbage i budynku z bandytami w Dark Valley). Oczywiście była to pogoda 'vanillowa', oraz wgrany float32 - który poprawia wydajność (w tej chwili SWOv2 nie obsługuje float32 - tzn gra uruchomi się, ale grafa będzie sporo gorsza - za ciemne niebo i czarne cienie).

 

W paczce z SWO masz kilka presetów pliku user.ltx - od low-end do high-end (na hi-end mam ok. 40 FPS na 8800 GTS 640, ale na low-end już ponad 80) - więc stestuj sobie wydajność z nimi. O AA w FDL będziesz musiał niestety na tej karcie raczej zapomnieć, ale 1280 poprawia znacznie problem 'schodków'.

 

Jeżeli chodzi o niewspółmierne spadki wydajności - to Stalker bardzo ne lubi Visty - jeśli z niej korzystasz to to może być przyczyna.

 

Na koniec - jeśli chcesz korzystać z trybu STATIC - to korzystaj również z wersji SWO dedykowanej dla trybu STATIC, jeśli oczywiście jeszcze tego nie zrobiłeś :)

 

Pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie na twoim konfigu to raczej Static. No chyba, ze jak pisze trojanuch vanilla+float. Ale moim zdaniem 1GB i 7900 to za mało do pełnych dynamicznych żeby to porządnie biegało. No i o AA w FDL zapomnij od razu.

 

Przydało by się te 2GB, ale widzę jak ja masz ból z DDR1 ;] a to trochę inne ceny jak DDR2 ;]

Edytowane przez Szawel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem sobie STALKERA na moim 7600GT na dynamic i cieszyłem się znośnym FPS (znośny to w 99% ponad granice płynności 25fps, a i tak większość to okolice 30-40fps).

Oczywiście nie na LOW ale tak pośrednio, do tego oszukując tekstury lodbiasem ujemnym.

Wyglądał 2x ładniej niż STATIC, a przyjemność z grania o wiele lepsza dzięki dynamicznym cieniom.

Oczywiście o żadnym AA czy AF nie ma mowy. Zresztą można w Stalkerze osiągnąć AA więcej niż x2 ?

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na koniec - jeśli chcesz korzystać z trybu STATIC - to korzystaj również z wersji SWO dedykowanej dla trybu STATIC, jeśli oczywiście jeszcze tego nie zrobiłeś :)

 

Pozdro!

faktycznie teraz przeczytałem dokładnie redeme i wychodzi na to, ze niby full który ściągłem nie ma tam folderu do SL, wiec ściągne i obadam.

 

 

 

a to trochę inne ceny jak DDR2 ;]

 

to znaczy sie te FDL to wsumie jest HDR, czy tak? dlatego wiadomo, że 79 nie obsługuje AA+HDR.

 

 

giga ramek i tak trzeba by zakupić, ale na 88 to już trochę braknie ;). Nic będe jeszcze później kombinował i zobacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie na twoim konfigu to raczej Static. No chyba, ze jak pisze trojanuch vanilla+float. Ale moim zdaniem 1GB i 7900 to za mało do pełnych dynamicznych żeby to porządnie biegało. No i o AA w FDL zapomnij od razu.

 

Przydało by się te 2GB, ale widzę jak ja masz ból z DDR1 ;] a to trochę inne ceny jak DDR2 ;]

O AA przy moim cfg (pliku) ja też mogę zapomnieć. FPS przy AAx4 spada z 80 do około 25-30 ;]. Katastrofalne to AA W stalkerze ale cóż ;p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

<_< witam......fajna gierka ale mam problem moj mlodszy brat mi ja skasowal moze ktos wie skad do niej ORT: ORT: ORT: ORT: ORT: ORT: <span style='color: red;'>ORT: wziasc</span> kody trainery na niesmiertelnosc bo chce dojsc szybciej tam gdzie bylem za odp z gory dziekuje B-) B-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem sobie STALKERA na moim 7600GT na dynamic i cieszyłem się znośnym FPS (znośny to w 99% ponad granice płynności 25fps, a i tak większość to okolice 30-40fps).

Oczywiście nie na LOW ale tak pośrednio, do tego oszukując tekstury lodbiasem ujemnym.

Wyglądał 2x ładniej niż STATIC, a przyjemność z grania o wiele lepsza dzięki dynamicznym cieniom.? Zresztą można w Stalkerze osiągnąć AA więcej niż x2

Owszem można, ale różnicę widać najbardziej w wydajności niestety. Na moim 8800gt @ 700/2000 AA2X jest płynne w 100%, gdzie 4X już NIE :(

Ale to niczemu nie przeszkadza,bo gra wygląda przyzwoicie :)

pzd

Edytowane przez jurek911

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Atrus

Mam taki problem z ta gra,jestem przed Czerwonym Lasem w strefie Magazyny Wojskowe. Nie przylaczylem sie do zadnej ze stron (Powinnosc, Wolnnosc) porobilem dla nich misje i dochodze do Bariery. Rozwalam zolnierzy Monolith'u i wlacza sie z automatu misja Chron Bariere. I tu sie wkurzam, zabijam zmutowane dziki niepodal. Potem wyskakuja zmutowane trzy wilki. Je rowniez kasuje i.. nic. Misja nie zaliczona,czekalem dzis jedna dobe w grze (jakies 3-5h realnego czasu) zabijalem potwory ktore atakowaly od strony bazy Powinnosc. Ale misja nadal nie zaliczona. Jest sfrustrowany kolejnym bledem w tej grze. Mial ktos podobny klopot? Jesli tak to niech da znac albo wywale ta gre i zaczne grac w Bioshock.

 

P.S. Gre mam orginalna,dostalem razem z MOBO Asus'a.

Edytowane przez Atrus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam bywalców tego wątka. Dziś nabyłem Stalkera i mam zamiar go przejść za pierwszym razem bez modów. Wyjątkiem może być coś poprawiające grafikę bo zapas mocy mam. Co polecacie do polskiej wersji 1.005 co ma najmniejszą ilość błędów i wygląda obłędnie? BTW: czy poza poprawą pogody są jakieś mody, które należy wgrać nawet jak się gra pierwszy raz? Być może jest coś strasznie denerwującego w grze, czego jeszcze autorzy w tym patchu nie poprawili? Będę wdzięczny za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://stalker.funday.pl/news.php?readmore=261

 

Kolejny odcinek z cyklu "zmodujmy sobie stalkera". Tym razem mam dla was paczkę (wykonaną przeze mnie) z najciekawszymi w mojej opinii zbiorami tekstur dla broni jakie pojawiły się w ostatnim czasie.

 

Paczka ośmiu nowych pakietów tekstur dla następujących broni:

 

[1] silver slide beretta (martha) [fishy_joe]

[2] VSS Vintorez and VAL [siro]

[3] AKm-74 [siro]

[4] An-95 Abakan [Hans 'Millenia' Palm]

[5] UDP Compact (H&K USP Compact) [siro]

[6] Makarov [siro]

[7] Groza [Hans 'Millenia' Palm]

[8] Fort 12 [Hans 'Millenia' Palm]

 

Nowe tekstury prezentują się znacznie lepiej niż ich pierwowzory zawarte oryginalnie w grze.

 

Screenshoty:

 

[1] http://stalker.funday.pl/pliki/wpn/beretta_main view.jpg

[2] http://stalker.funday.pl/pliki/wpn/vss_siro.jpg

[3] http://stalker.funday.pl/pliki/wpn/akm74siro.jpg

[4] http://stalker.funday.pl/pliki/wpn/an94_ingame.jpg

[5] http://stalker.funday.pl/pliki/wpn/usp.jpg

[6] http://stalker.funday.pl/pliki/wpn/makarov.jpg

[7] http://stalker.funday.pl/pliki/wpn/groza_ingame.jpg

[8] http://stalker.funday.pl/pliki/wpn/fort12.jpg

 

 

Plik weapons_part1 to spakowane 8 oryginalnych katalogów z wymienionymi modami. Wolałem nie kombinować z readme każdego autora stąd zostawiłem to tak jak jest.

Edytowane przez LPKorn3324

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?t=18...asc&start=0

czas na odmiane

Opis:

Jeden z poważniejszych i chyba najwięcej zmieniających modów do tej pory. Modyfikacja dodaje całkiem nową historie do gry. Zaczynamy jako żołnierz w rok po wydarzeniach z oryginalnego stalkera. Start jest w innym miejscu, dodane są nowe questy i wiele lokacji zostało przebudowanych i rozbudowanych. Oto pełna lista zmian, z braku czasu jest po angielsku ale jutro się zabiorę za tłumaczenie jej na polski:

 

- New main menu theme.

- You start the game in a different place.

- You are a Military Lieutenant.

- No "shoc" storyline (99% ripped, 1% left for old non-storyline missions)

- New story, but with freeplay from the beginning without restrictions.

- New story quests and side quests (a lot).

- Unique timed missions

- New cut-out documents.

- New hud.

- New inventory.

- Tougher enemies.

- Old cut-out stuff with different descriptions.

- New dialogs and new possibilities.

- New outlook from a different character.

- You will meet Strelok, Doc and many others from the Marked One's story.

- Food items won't restore as much health as before.

- Edited sounds (no one will call you Marked One etc.)

- New outro and new intro video (please don't use "-nointro" for the first time)

- The Military begins as friendly towards you.

- The Duty and Loners begin as neutral towards you.

- The Bandits, Freedom, Monolith, and Mercenaries begin as enemies towards you.

- Mercenary base at Agroprom (The former military base...)

- You will have a house at Cordon village with doors, furnitures, and lockers.

- New monsters and blowout descriptions.

- Full day-night cycle at Pripyat, Radar, Yantar, Stancia1 and Stancia2.

- You can go through the main gate in the Stadium at Pripyat.

- Some level changers were moved, so you can explore the levels a bit more.

- Reworked level graphics - you will notice more green stuff, flowers, and objects.

- No blowout at Stancia1, so you can explore the level a bit more.

- Random blowouts and less psy emissions.

- No dead-zone at Stancia2, so you can explore the level from the ground.

- Be aware! The radiation is your invisible enemy, you can't see it with your eyes!

- Added a lot of monsters and artifacts at Stancia2, so be prepared for fight.

- You can go back from Stancia2 to Monolith's War lab, and the Sarcophagus.

- At Stancia 2 you can use the removed ladders, so you can climb to the roofs,

or to the other chimney of the reactor block 1 & 2! (good for sniping)

- Because we thought that the teleports are a way too futuristic for this game

you can use the ladders to climb up to the roof instead of the teleports.

- From Sarcophagus, you can go back to Stancia1.

- From Stancia1 you can go back to Pripyat (as in the free play story mod)

- There was a secret monolith base at Radar level, check the PDA for a level

changer. From there you can go to X10, it's just an alternative route but faster.

- Added a lot of cut out monsters to every level.

- Added a lot of vehicles to almost every level.

- Fixed the floating vehicles issue

- New sound effects at the Sarcophagus (as in freeplay mod)

- BTR windows can be opened with "L" button

- New bar music (old radio spots and musics)

- Hidden documents! (You will have to use your wits to find them hehe.)

- Restored some code doors, and you need to find more codes to open doors.

- Edited smart-terrains.

- More "war" between the factions.

- Sleeping (With AMK sleepbag that you will need to buy from the traders)

- Detector devices and other useful stuff.

- You can sell anything to NPCs, but they will buy things for lower prices.

- You can carry barrels and explosives (grenade icon)

- Blockpost Commander, Barman and Petrenko will trade almost everything

- You can apply for tasks at the Blockpost Commander but you will get the new

storyline missions as soon as you finish the current one.

- There will be a locker for you in the bathroom, so use it to store your stuff

- Reworked PDA

- Because you are a well equipped military soldier, you will get a full Encyclopedia

section to learn things about the Zone and the factions.

- Restored the sun that was left out. (Thanks xStream for the help)

- Less generic skins for NPCs.

- Barmen, Petrenko can now repair your gear.

- Many more little changes (weapons, items, monsters...) that you will notice.

- You can sell your torch, bolt and other stuff, but then you can't use the

night vision or headlamp, until you buy a new torch, and also it's a good idea

to use the bolts, because of there are a lot of invisible anomalies...

- You can put a lot of stuff to your belt, like the carried explosives, devices,

some quest items, artifacts, and torches as in the "old stalker"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyszedl patch 1.0006 ktos juz sprawdzal?

 

edit:

~ Fixed crashes connected with memory allocation.

~ Fixed crashes upon disconnecting of the client, who didn't have the map used on the server (when using a game MOD).

~ Added uptime parameter to the dedicated server info, indicating the time of uninterrupted server functioning in days, minutes and seconds.

~ Fixed crash connected with the shooting from the grenade launcher.

~ Fixed crash connected with dropped/eaten item.

~ Fixed crash connected with starting new game (for example, upon map changing).

~ Fixed crash connected with joining to the server upon

map changing (the client respawned on the old map, while

the other players already switched to the new).

~ Fixed bug with killing the players when too many players

appeared on the base when the round started.

~ Fixed bug with killing the player when throwing a grenade.

~ Fixed bug with player's invisibility when putting armor on.

~ Fixed bug with entering invalid commands in console.

Edytowane przez Powerslave

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo, to usprawnia tylko multiplayer i dodaje BattleEye.

Wszelkie patche powyżej 1.0004 chyba już nic w singlu nie zmieniają.

dokładnie 06 to kolejny mp-fix; w poprzednim tygodniu musiałem zrobic formata i teraz jedę na 1.0003 - zasadniczo niczym nie różni się od wyższej wersji, a za to są piękne cienie trawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie 06 to kolejny mp-fix; w poprzednim tygodniu musiałem zrobic formata i teraz jedę na 1.0003 - zasadniczo niczym nie różni się od wyższej wersji, a za to są piękne cienie trawy.

Piękne cienie które są widoczne w bardzo małym zasięgu. No chyba ze jest jakaś opcja na to aby wiekszy obszar trawy rzucał cienie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, z tego co pamiętam to "cienie traw" są dostępne w wersjach do 1.0004 włącznie w wersji 1.0005 już ich nie ma. Jak sytuacja wygląda w wersji 1.0006 nie wiem - może już ktoś sprawdził ? :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, z tego co pamiętam to "cienie traw" są dostępne w wersjach do 1.0004 włącznie w wersji 1.0005 już ich nie ma. Jak sytuacja wygląda w wersji 1.0006 nie wiem - może już ktoś sprawdził ? :rolleyes:

w 10004 też ich nie ma. Każdy patch powyżej 1.0003 je eliminował ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam ogromną prośbę, potrzebuje naprawdę wypasionego konfiga do Stalkera w związku z tym iż kupiłem sobie nowe bebechy do blaszaka, i chce z tej gry wydusić co sie da (np lepszy parallax, generowanie trawy na dalszej odległości itp

 

za diabła nie mogę wymusić AAx2 (stary 169.44)

 

póki co na 1680x1050 dynamic all FULL mam ponad 100 fps,a włączenie vsync nic nie daje z góry thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to naprawdę ważne co kto ma, celowo nie pisałem bo nie o to chodzi , zależy mi na wyciśnięciu z tej gry "wszystkich soków" poza tym jak pisałem ograniczenie do 60 fps z jakichś powodów mi nie działa wiec może dlatego tyle mi wyświetla w każdym bądź razie mam bardzo ładny fps i to sie liczy, ok koniec OT

 

Masz jakiś pomysł co do ewentualnego konfiga ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wreszcie dopadłem do STALKERA ale chciałem sobie od razu zainstalować kilka modów:

Float32_1.7112b

Improved Ground Bumpmaps

Realism_graphic_MOD_v1.2

S.W.O. (S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled) v2.0

 

i teraz mam pytanko czy trzeba je instalować w jakieś określonej kolejności czy można obojętnie jak i czy instalacja jednego z nich wyklucza instalacje drugiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chcesz ostatnie to nie instaluj pierwszego, reszty nie znam/nieuzywam

 

kawalek info z moda S.W.O. (S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled) v2.0

 

INFORMACJE TECHNICZNE:

 

OGÓLNE:

 

- TA WERSJA MOJEGO MODA PRZEZNACZONA JEST TO UżYTKU BEZ SHADERóW FLOAT32 - SKASUJ JE PRZED INSTALACJA MOJEGO MODA

 

- mod przeznaczony do użytku ze STANDARDOWYMI SHADERAMI STALKERA (bez float32)

 

- ten mod powinien być kompatybilny z każdym modem który nie zmienia cyklu pogodowego w grze

Edytowane przez Bogos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...