Jump to content
Sign in to follow this  
ki3x3k

Zasilacze Fortron

Recommended Posts

Tez nic o nim znalesc nie umiem ale jest to fortron wiec zly powinien nie byc a i cena przystapna jak na gold i 700w.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem ciekaw bo kupiłem zasilacz (nowy) który przyszedł do mnie w pudełku zaplombowanym naklejką "Fujitsu Siemens"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odczytaj numer Exxxxxx i wpisz w google, sprawdzisz tym sposobem kto wyprodukował zasilacz.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie odnośnie nowych modeli FSP460-60GHN - dlaczego są dostępne wyłącznie w esc.pl ? W hurtowniach komputerowych też widzę tylko model 400W oraz 500W (FSPX00-60GHN) a 460'tek nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie znajdę kondensatory typu 820uF 200v bo na allegro nie ma :/ Właśnie zreperuje uszkodzony Fortron FSP350-60MDN Rev.A.

Edited by Curly18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Własnie przestestowalem zasilacz Fortron Aurum 700W :-)

 

Co do napiec nie moge nic zarzucic ( i7 2600K @ 4 Ghz ) ale...

no własnie to jest to co sie balem SZUSZARA z tego zasilatora jest straszna :-(

 

doslownie nie da sie wytrzymac tak jest glosno :(

 

Wiec nici z taniego GOLDA i przy tym cichego :(

 

Pozostaje mi szukac cos innego CZYTAJ cichego moze jakis seasonic X lub corsar AX :)

 

Pozdrawiam

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie znajdę kondensatory typu 820uF 200v bo na allegro nie ma :/ Właśnie zreperuje uszkodzony Fortron FSP350-60MDN Rev.A.

 

Nie musi byc koniecznie 820 uF jesli nie ma ... Wstaw najblizsza wartosc np 1000uF... ( tylko wazne jest napiecie pracy kondesatora )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Planuje kupic nowy zasilacz bo moj cos pada znalazlem na allegro cos takiego:

FORTRON HEXA 500W 80+ ORYGINAŁ NOWOŚĆ NA RYNKU HIT (1761420875) - Aukcje internetowe Allegro

I mam pytanie czy to dobry zasilacz ?? Jak nie to prosze o jakies podpowiedzi co do kupna w granicach 200 zl z przesylka.

Planuje potem zakupic za jakis miesiac plyte glowna /ram /procesor i mam na to ok 900zl ... wiem ze to nie ten dzial ale moze dobierzecie cos sesownego pod zasilacz?? Karte graficzna zostawie bo byla zakupiona moze z rok temu gf 9800gt 512mb ale pozostale czesci chce zmienic. Pozdrawiam

Edited by Sublife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Własnie przestestowalem zasilacz Fortron Aurum 700W :-)

 

Co do napiec nie moge nic zarzucic ( i7 2600K @ 4 Ghz ) ale...

no własnie to jest to co sie balem SZUSZARA z tego zasilatora jest straszna :-(

 

doslownie nie da sie wytrzymac tak jest glosno :(

 

Wiec nici z taniego GOLDA i przy tym cichego :(

 

Pozostaje mi szukac cos innego CZYTAJ cichego moze jakis seasonic X lub corsar AX :)

 

Pozdrawiam

 

Model 500W zachowywał się całkiem przyzwoicie (i5 2400 @ 3,1 Ghz) jeśli chodzi o głośność. Nie sądziłem że na wyższym modelu jest tak bardzo ... inaczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

chciałem zapytać czy fortron 350w (ten z wiatraczkiem 80x80 nie pamietam dokladnie modelu hyba tha-p cos takiego lezy w szafie w Polsce :) )

pociągnie taki zestaw

 

Core 2 duo 1,86

Abit AB9 Pro

2x1Gb Geil

dysk 80gb

grafika ejszcze nie wiem jaka ale pewnie jakas syfna typu 6200 czy cos

 

ogolnie to mój komp z sygnaturki tyle ze bez grafy i niesety bez zasilacza, ktory wspanialy Topower spalil sie z blyskiem o 3 w nocy w lipcu, po powrocie z zagranicy kupuje nowego kompa a tego chce oddać mamie tylko grafike sobie zostawie no i pytanie czy Fortron

da rade :)

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Czy ten zasilacz - FORTRON FSP 350-60MDN uciągnie Phenoma x4 955 BE, albo Intela i3 2100, tudzież Intel E6600?

Oczywiście ma końcówke 20 PIN ale zamówiłem przejściówkę na Allegro na 24 piny za 1zł ;)

Czekam na odpowiedź :)

Pozdrawiam

Edited by zak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Czy zasilacz Fortron 350 FPS350-60EMDN bezproblemowo pociągnie o/c poniższego zestawu?

 

AMD Athlon 64 3000+ Venice s.939

Asrock 939A785GMH/128M

WD 160GB

DVD-RW

1GB DDR

 

Chcę podkręcić ten procesor do wartości około 2,2-4GHz, ponieważ taką wartość uzyskałem na poprzedniej płycie z innym zasilaczem. Karta graficzna jest zintegrowana, ale podobno jest podatna na oc. Nie wiem ile uda mi się stabilnie z niej wyciągnąć. Nie zależy mi na kręceniu do granicznych wartości. Po prostu chcę zwiększyć trochę wydajność tego komputera.

 

Jeszcze jedno pytanie. Czy wartość napięcia +12V mierzona miernikiem na molexie zawsze będzie taka sama jak na złączu 4pin ? Napięcie mierzę pod obciążeniem.

Edited by anagaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Własnie przestestowalem zasilacz Fortron Aurum 700W :-)

 

Co do napiec nie moge nic zarzucic ( i7 2600K @ 4 Ghz ) ale...

no własnie to jest to co sie balem SZUSZARA z tego zasilatora jest straszna :-(

 

doslownie nie da sie wytrzymac tak jest glosno :(

 

Wiec nici z taniego GOLDA i przy tym cichego :(

 

Pozostaje mi szukac cos innego CZYTAJ cichego moze jakis seasonic X lub corsar AX :)

 

Pozdrawiam

 

Absolutne bzdury, mam go parę miesięcy - jest bardzo cichy nie mam żadnych zastrzeżeń !

Share this post


Link to post
Share on other sites

FSP600-80EMDN - coś pięknego za 115zł (w tej chwili nie widzę ich na allegro).

Miałem FSP700-80GLN który mimo moich kombinacji co by nie mówić był najgłośniejszym elementem w moim kompie (Q6600@3.6, HD4870), aż raz modernizowałem kumplowi pc i kupiłem tego fortrona 600W. Leżał mi w domu to sobie pomyślałem : a podepnę go pod swój sprzęt i zobaczymy jak działa, no i zdziwko bo zasilacz chodził naprawdę duuużo ciszej. Na drugi dzień kupiłem kolejnego FSP600-80EMDN, a FSP700-80GLN poszedł na allegro :D.

Btw gdyby jeszcze wymienić tego smoka HD4870 (choć jest lepiej niż na początku/domyślnie bo zapodałem mu w RBE - biosie 1.1V w idle to i tak za dużo w tym trybie żre) to było by rewelacyjnie, ale i tak jest bardzo dobrze.

 

Na plus :

 

  • cisza i jeszcze raz cisza (bez wymiany wentyla, rezystorów , regulatorów obrotów itp kombinacji)
  • nowoczesne wtyczki - EPS 8 pin, 2x PCIE 8pin + 2x PCIE 6pin, dużo sata/2 molexy
  • długie kable
  • wszystkie wiązki przewodów w oplotach
  • odpinany wentyl (wtyczka)

 

 

Dołączona grafika

btw tabliczkę ma od strony mobo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, mój HLN z podpisu ma już chyba z 5 lat, nigdy nie sprawiał najmniejszych problemów, choć ciągle zmieniam komponenty. Dodatkowo bardzo cichy. W tej cenie NIC innego godnego uwagi się nie znajdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie mam proste pytanie interesuje mnie zasilacz Zasilacz ATX Fortron 350W FSP350-60MDN FVAT/GW (2305513599) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. 45 zł albo Zasilacz ATX Fortron 300W FSP300-60MDN FVAT/GW (2313972909) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Czy 300 w będzie spokojnie wystarczał na mój sprzęt czy brać 350 w .Obecnie jadę na codogen 300 w i wszystko ok po za tym że podczas podłączania jacka do karty zmuzycznej nastąpiło spięcie i poszła jedna z końcówek kabla IDE .

Moj aktualny config z uwzględnieniem wszystkiego :

Athlon 2500 ,1 gb ram ,9600 pro radeon , 80 gb caviar ,audigy 4 oem , 2 napędy ,karta siecowa 2 wiatraki

 

Jeszcze ważna rzecz sprzętui nie zamierzam rozbudowywać będę korzystał ze starych komputerów platform tylu Athlon 2500 ,1800 80 gb dysk nic więcej mi nie potrzeba

 

Jeszcze jeden typ w odniesieniu do fortrona Co o nim myślicie http://allegro.pl/nowy-zasilacz-400w-thermal-noise-killer-i2271344812.html ? Ludzie kupują cena dobnra

Edited by timmon24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten ostatni odpuść całkowicie.

Cpu masz zasilanie z linii 5V czy z 12V? Jak z 5V to szukaj zasilacza z mocą ok 180W na liniach 3,3V & 5V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba zdecyduję się na zakup 350 w 8 zł więcej a zapas mocy będzie. Tak od siebie jeszcze coś powiem zraziłem się do wydawania dużo kasy na zasilacze .Wcześniej 200 zł kosztował mnie chieftec 360 w i ok 2 lata jechałem na powyższym sprzęcie 2 razy naprawiany 3 raz nie obejmowała już gwarancja a naprawa przewyższała koszta kupna nowego zasilacza . Więc mam dystans do kupowania czegoś "Dobrego " 44 zł za zasilacz nie jest to majątek dlatego fortron wpadł mi w oko.

 

"

Ten ostatni odpuść całkowicie.

Cpu masz zasilanie z linii 5V czy z 12V? Jak z 5V to szukaj zasilacza z mocą ok 180W na liniach 3,3V & 5V. " Jak to sprawdzić ? bo nie mam aż takiej wiedzy informatycznej ,oczywiście potrafię sprawdzić napięcia w biosie na speed fanie

 

Chciałęm dodać że dziś kupiłem fortrona 350 w już zampontowany .

Edited by timmon24

Share this post


Link to post
Share on other sites

również planuje sie zaopatrzyć w jakiegoś fortrona 350W - nie wiem tylko czy brać HHN czy HLN.

HHN widnieje na stronie fsp - 15A/15A na 12v

HLN to chyba jakaś oemowa wersja GLN - (10A/15A)

http://www.fsp-group.com/english/1_product/1_list.asp?mainid=1&fid=176

 

dodam że kompletnie nie interesuje mnie okablowanie/wentylator/radiatory - i tak wymienie na własne wedle potrzeb (zasilać będzie jednostkę z 6 dyskami HDD i jakimś tycim procesorem)

 

Edit:

HHN to dokładnie http://www.koc2.com/power-supply/12658-amacrox-viking-350w-comphrensive-testing-by-chroma/

 

HLN/GLN siedział chyba w jakimś BQ

 

HHN ma mocniejsze linie 12V - ale znacznie słabsze 3.3v 5v (105W vs 150W)

 

--------------

Edit2

Zamówiłem obydwa :) potestuje troche bo strasznie mało jest o nich informacji :)

--------------

Edit3

I dostałem :)

na pierwszy rzut oka HHN wykonany jest mniej starannie -

wiązka kabli nie ma obwódki izolującej od obudowy (ale ta ma zaokrąglone krawędzie),

Wewnątrz z tego co dojrzałem przez kratke (która też jest wytłoczona z obudowy nie chromowana) cewki są nieco gorzej nawinięte.

----------------------------

 

Edit4

http://ego.comxa.com/galeria/hln/

http://ego.comxa.com/galeria/hhn/

 

macie zdjęcia :) jednak wentylator jest inny.

 

Dołączona grafika

HHN na pewno pracuje na wyższej częstotliwości - widac po rozmiarze karkasa ;>

Edited by Chemik16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem robić test na własnej stronie - ale w sumie i tak wyszedł za skąpo - potrzebuje sobie zlutowac coś do liniowego obciążania zasilacza ;) no i oscyloskop ... taaa bez niego to se moge ...

 

więc tak HHN vs HLN -

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

HLN wygląda na zdecydowanie "mocniejszy" zasilacz - śmiem twierdzić że jeżeli w ogóle HHN będzie w stanie oddać te deklarowane 336W na linii 12v to napięcie będzie na skraju normy ATX - ~12,4V. Widać taka konstrukcja, ~100kHz kluczowanie - chociaż patrząc na sam spadek napięcia to wypada lepiej od HLN - "zapasu mocy" w nim jednak nie czuje :)

 

Centralny radiator w HLN lubi się jednak nagrzać do ~50*C, prawy nie jest wiele chłodniejszy - warto wymienić te radiatory.

HHN jest za to całkowicie "zimny" - temperatura żadnego elementu nie przekroczyła 30*C (25*C w pokoju w czasie testu)

 

HHN pracuje juz nieprzerwanie od tygodnia w HTPC - na razie bez komplikacji :)

 

tak czy siak - obydwa z członkiem w kontakcie zasilą dowolny konfig z 2rdzeniowym procesorem i 48xx/gf8800 - do czasu aż nie siądzie im układ APFC :>

 

PS:

na obrazku brakuje paru - dla (-12V) - nie chce mi się już poprawiać

 

BTW - gdzieś już widziałem identyczne bebechy jak w HHN - tylko na zielonej PCB ....

Edited by Chemik16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do użytkowników Fortrona FSP300-60GTM.Mianowicie chodzi mi głównie o głośność.Czy jest on cichy?

Wiem,że "cisza" jest pojęciem względnym,i to,co dla jednego jest ciche,dla drugiego już niekoniecznie takie musi być :wink:

Może dla ułatwienia dodam,że miałem już kilka Fortronów(m.in.350 60MDN) i Delt(w tej chwili używam DPS-300MB B),i każdy z nich był bardzo cichy.Także jeżeli ten FSP300-60GTM nie będzie od nich głośniejszy,będzie bardzo dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.