Skocz do zawartości
berkut

Moj Nowy Ford Sierra

Rekomendowane odpowiedzi

hmm czy ja o czymś nie wiem ? czy wiekszość lepszych amorków wykonana jest w tech. gazowej...

http://www.ap.wtychach.pl/arts.php?id=41&a...b1248eac8f3120f przykłąd bardzo dobrego zawieszenia.

Wszstkie elementy zawieszeń Bilstein'a opierają się na sprawdzonej technologii sprężonego gazu. Technologia ta zapobiega spienianiu znjadującego się w amortyzatorze oleju.

Nie ma amortyzatorow gazowych, sa jedynie olejowo-gazowe.

 

Gwintowane zawieszenie jest bardzo dobre ale trzeba sie nameczyc zeby dobrze to zestroic. Najlepszym rozwiazaniem sa amortyzatory z regulowana sila tlumienia. Jak za twardo bedzie to zawsze mozna troche poluzowac zeby byl miekszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no przecież umieszcza :P

@berkut, mysle, że frezowanie tarcz to nie jest dobry pomysł... tarcze tracą swoje własciwosci, imho się szybko zwichrują, ale to tylko moje osobiste zdanie.

Ja bym bardziej powiedział, że toczenie, a jest to na pewno osłabienie tarcz, z tym że jeśli berkut nie zamierza w rajdach się udzielać to nic przeciwko nie mam. A przecież nowe tarcze to głupota, gdy stare są jeszcze sprawne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musze ja z rdzy obtoczyc i z minimalnego progu jaki powstal kiedy ojciec uzywal te tarcze (uzyje tarcze z cosa ojca) poniewaz bede zakladal troche inny klocek niz ojciec uzywal.

 

Koncze robic 2 zacisk, jeszcze tylko 2 tloczki przyjada i mam gotowe zaciski :) Kilka fot wrzucam

 

Przyjechaly chyba moje powerflexy, wkoncu smok bedzie sie prowadzic :)

 

We wtorek chyba jade po moj nowy silnik....

post-24-1158913927_thumb.jpg

post-24-1158913942_thumb.jpg

post-24-1158913954_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no przecież umieszcza :P

@berkut, mysle, że frezowanie tarcz to nie jest dobry pomysł... tarcze tracą swoje własciwosci, imho się szybko zwichrują, ale to tylko moje osobiste zdanie.

Frezowanie tarcz o kilka setek milimetra raczej znacząco nie wpłynie na ich żywot. One i tak się ścierają a w starszych Fordach niestety się krzywią i żeby wyeliminować najlepiej jest je przetoczyć, bo inaczej to byś na tarcze nie wyrobił. Zwyczajnie wybierasz mniejsze zło bo od wibracji dostaje wszystko po tyłku i też zmniejsza się frajda z prowadzenia auta :(

 

Wydaje mi się że własnie po to berkut to robi, ale znając jego może ma inny plan.

 

Ps. Regeneracja pierwsza klasa :) Oby tak dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@KosiMazaki, jeżeli seryjne tarcze są do pupy i się krzywią (tu już pomijam tarcze berkuta bo nie znam ich historii ani progu zużycia) to się je zastępuje bardziej wytrzymalszymi zamiennikami typu, brembo, ebc czy ate np. seria powerdisc. Inna sprawa, że każda nieumiejętnie używana tarcza się pokrzywi, tarcze jak większość podzespołów też muszą mieć swój czas na dotarcie.

Wszytko też zależy... do czego te tarcze mają być używane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

One i tak się ścierają a w starszych Fordach niestety się krzywią i żeby wyeliminować najlepiej jest je przetoczyć,

Mój znajomy ma problemy z tarczami w nowym mondeo, hamowanie, kałuża i już czepie kierownicą.

Ogólnie chamulce w fordach to ich słaba strona. Ale raczej berkut ma mocniejsze tarcze, więcz te problemy jego nie dotyczą.

 

@SlavOK, takie zamienniki to kosztują trochę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy ma problemy z tarczami w nowym mondeo, hamowanie, kałuża i już czepie kierownicą.

Ogólnie chamulce w fordach to ich słaba strona. Ale raczej berkut ma mocniejsze tarcze, więcz te problemy jego nie dotyczą.

 

@SlavOK, takie zamienniki to kosztują trochę.

ROTFL :lol2: :lol2: :lol2:

 

Niech sie cieszy ze wogole tarcze wytrzymaly a nie rozpadly w drobny mak!!

To nie wina fordowskich tarcz, to wina kierownika pojazdu, kazda tarcza po hamowaniu i w jechaniu w kaluze wygnie sie, nawet takie superhipertunningowe choc by nie wiem jak byly wytrzymale.

 

Jak by ktos nie wiedzial to ogrinalne tarcze dla forda produkuje ATE a telepanie kierownicy to wina albo zlego eksploatowania albo zapieczonych prowadnic zacisku. Jedno i drugie nie ma nic wspolnego z produkcja tracz. :P

 

Tarcze berkuta prawie nie maja progu a przetoczenie jest po to zeby zebrac rdze z powierzchni przylegajacej do piasty jak i z samej tarczy. Sa to tarcze Coswortha ktore lezakowaly w garazu po zamianie ich na EBC, teraz poprostu zostana uzyte ponownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@KosiMazaki, jeżeli seryjne tarcze są do pupy i się krzywią (tu już pomijam tarcze berkuta bo nie znam ich historii ani progu zużycia) to się je zastępuje bardziej wytrzymalszymi zamiennikami typu, brembo, ebc czy ate np. seria powerdisc. Inna sprawa, że każda nieumiejętnie używana tarcza się pokrzywi, tarcze jak większość podzespołów też muszą mieć swój czas na dotarcie.

Wszytko też zależy... do czego te tarcze mają być używane.

 

Tylko weź pod uwagę że mi do Skorupy z 88 roku nie opłaca się kupywać tarcz z opisem cuda wianki i laskę robi ;P... bez przesady, fura warta 4k zł a jej tarczę zapalę za przykładowo 1k zł. Marka tarcz też nie jest wykładnikiem. Można też wymienić hamulce na lepsze tylko po co? Ja używam auta do przemieszczania się i a nie do ścigania więc tak jak mówisz wszystko zalezy do czego sie auta używa.

 

@Feluke

Bez przesady niektórych sytuacji się nie uniknie, przecież jadąc drogą nie możesz uważać na każdą kałużę, tudzież podchodzić do tematu w sposób nie hamuje bo jest kałuża bo nie obejrzysz się a juz bedziesz miał auto do remontu :P. Pozatym co robisz zimą jak wszędzieśnieg i chlapa? po drugie nie uprawiam tureckiego stylu jazdy czyli strzał ze sprzegła naświatłach i zamknięcie szafy do nastepnych świateł połączone z ostrym hamowaniem. Tak to wiadomo że zakatujesz nie tylko tarcze. Mam na mysli zwykłą eksploatację.

 

A co do frezowania tomasz rację, ja jak oddawąłem do dziadziusia ;] żeby mi przetoczył to robił full serwis :))) Stąd mało precyzyjnie sie wyraziłem.

 

Poprostu Ford już tak ma z tymi hamulcami i tyle, wieloma autami jeździłem i jakos problemu nie było. Nie jest to też jakiś wielki kłopot :)

 

 

Ps. Berkut mam andzieję że Ty i moderacja wybaczy OT :)

Edytowane przez KosiMazaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moich tematach tak bywa ze jest ot, zobaczcie np. chlodzenie freonem ;) Ten temat to male forum w forum ;)

 

W kwestii tarcz + zaciski, jest mozliwosc ze dopiero w przyszlym roku na nastepny sezon je zaloze. Po prostu przekladka silnika jest tak droga ze niestety tylko to teraz chyba zrobie, rzeczy takie jak nowe hamulce, kola, amory + sprezyny musza poczekac, nie stac mnie...

 

Zeby zalozyc hamulce musze kupic felgi 16", do hamulcy nalezy doliczyc cene solidnego klocka ktory sie nie rozpadnie na 1 hamowaniu z 200.

 

Amory i sprezyny sa po prostu drogie.... Do tego wpierw musze kupic stabilizatory z coswortha.

 

Silnik.... ok. 600zl bedzie kosztowac flansza do zalozenia silnika, silnik nie powiem nawet ile + ok. 500zl zrobienie miski olejowej..

 

W poniedzialek albo wtorek bedzie pewnie nowy motor i nie moge sie go doczekac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1UZFE

 

WLASNIE WROCILEM Z PODROZY PO SILNIK!!!!!! JEST WSPANIALY !!!!!!!!!!!

 

 

4 litrowe, 300 konne V8, ~170kg masy z pelnym osprzetem

 

nie wiem co powiedziec jestem taki szczesliwy!!!!!!!!!!

post-24-1159303058_thumb.jpg

post-24-1159303071_thumb.jpg

post-24-1159303092_thumb.jpg

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...