Skocz do zawartości
Tocki

Audigy 2zs Czy Sound Blaster X-fi Xtreme Audio

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro Live24 posiada takie "super" przetworniki,to czemu potrzebny jest resampling do 48khz?.

Live24 ma 2 częstotliwości pracy przetworników: 48 i 96kHz, ustawiane ręcznie.

Prodigy ma dużo więcej wariantów zegara, pewnie kilkanaście, do tego przełączane automatycznie zależnie od potrzeby.

 

Jak częstotliwość próbkowania odtwarzanego dźwięku jest różna od zegara karty, to trzeba zrobić resampling. Może to zrobić sprzęt, sterownik lub program, np. foobar. Jeżeli orientujesz się w możliwościach swojej konfiguracji sprzętowej, to wybierasz optymalny wariant i masz topową jakość. Jeźeli nie, to albo będziesz narzekać albo kupisz droższą kartę, która potrafi przeprowadzić optymalizację automatycznie :-)

Algorytmy sprzętowe audigy nie są skopane tylko po prostu prymitywnie proste=nie dokładne ( wybitnie )

Tak dla ciekawości pomierzyłem efekt sprzętowego src w Live24 na tle src wymuszonego w Audiophile2496:

http://www.anpo.republika.pl/sb0410/SB-SRC-44.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popej mógłbyś mi powiedzieć(napisać) co i jak mam zrobić RMAA, zeby uzyskać taki coś dające wyniki?

Jak to zrobić? Pomierzyłbym wtedy SS+ALC650 i Live SB0060

On zwierał odpowiednio we z wy w sterach kx ( chyba ) - jednak taki pomiar może być odległy od praktyki. Lepiej mieć kartę hi-end jako wejście do pomiaru - wtedy będziemy na prawdę wiedzieć co mamy na wyjściu karty mierzonej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moze jednak zostane przy Audigy 4 .... a jaki byscie wzmacniacz polecili do tych moich G500.... ?:> ale nie drogi ;>? da sie 5.1 do wzmacniacza podlaczyc ?:D kurde to mowicie ze nie ma sensu zamiany a4 na 2zs ? bo czytalem ze 2zs lepsze niz a4

Edytowane przez Tocki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

starze srżety nie pociągaja, nie przepadam)

Postęp w nowych wzmakach w porównaniu do konstrukcji sprzed kilkunastu lat polega przede wszystkim na miniaturyzacji i oszczędnościach,np wiele układów robi się teraz na scalakach a kiedyś robiło sie na elementach dyskretnych czyli na normalnych częściach typu kondensatory,rezystory itp ale jest coś za coś niestety układy scalone mają gorszą jakość i wprowadzają szumy np:w dobrych audiofilskich układach przedwzmacniaczy nie ma wzmacniaczy operacyjnych, które zastępuje się elementami dyskretnymi: tranzystorami, rezystorami i kondensatorami. Wzmacniacze operacyjne są źródłem szumów, zakolorowań i szorstkości brzmienia, natomiast elementy dyskretne odpowiadają za znikomy poziom szumów i transparentne brzmienie.Starsze wzmaki np SONY z serii ES można kupić za 700~1500 z hakiem i mają mniej więcej takie konstrukcje jak nowe audiofilskie wzmaki za +-8-10 tys zł .Masowe firmy takie jak np yamaha robią teraz po 2 nowe serie wzmaków z najniższej półki i nawet w prasie audiofilskiej napisali niedawno że te wzmaki w porównaniu do wzmaków tej samej klasy sprzed kilkunastu lat nie wprowadzają żadnej poprawy i postępu jakościowego!.

Z nowych wzmaków chodzi mi po głowie SONY TA-FA1200ES :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z nowych wzmaków chodzi mi po głowie SONY TA-FA1200ES :razz:

faktycznie, fajne, nawet nie drogie :P myśle ze coś takiego sporo osob by zadowoliło (albo odpowiednik bez radia) AMPLI

 

co do tej miniaturyzacji w sprzęcie audio - ma plusy i minusy - minusem jest to ze trzeba wiecej płacić za 'małość'

 

ja tam nadal wierze ze ZS warto kupić a i Prodigy złe nie jest i może przydrogie i sie przepłaca ale jak sie ma i chce to warto dopłacić :P ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś zarówno Audigy 2 jak i X-Fi Music.Teraz mam Prodigy 7.1 Hifi i jeśli chodzi o słuchanie muzyki to miażdzy obie karty Creative-a,które nadają się tylko do gier.Różnice w dźwięku wychwycisz bez problemu.Dodatkowo można bardzo łatwo tunningować Prodigy,wymieniając w niej wzmaciacze operacyjne na lepsze,dzięki czemu możemy jeszcze bardziej polepszyć sobie jakość dźwięku.

 

Mowisz ze do gier , mp3 i filmow jest ta karta lepsza ? a takie cos jak Eax posiada ? posiadam G500 jak by to chodzilo mowisz ze lepsza od 2zs ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mowisz ze do gier , mp3 i filmow jest ta karta lepsza ? a takie cos jak Eax posiada ? posiadam G500 jak by to chodzilo mowisz ze lepsza od 2zs ?

ma chyba 2.0 eax

 

powinno w teorii lepiej grać, aczkolwiek z dyskusji może wynikać że niekoniecznie ;) chyba do muzyki beda lepsze niz do gier najnowszych. ZS moga byc do g500 lepsze niz prodigy

Edytowane przez ma1y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gra ZDECYDOWANIE lepiej niż wszystkie Creativy razem wzięte.przecież pisałem że wcześniej miałem Audigy 2 i X-Fi Music,więc wiem o czym mówię.Oczywiście chodzi mi o jakość dźwięku podczas słuchania muzyki.

Do gier i oglądania filmów DVD wybrałbym Audigy 2ZS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz do gier i filmów to kup Audigy 2ZS a jak chcesz do słuchania muzyki to Prodigy 7.1 Hifi.

 

a co w grach zle gra czy co :D? sam juz nie wiem ;/muzy slucham bardzo czesto... pare godzin dzienne :D filmy ogladam pare godzin dziennie ;D sam nie wiem nei wyrabia przy filmach czy co ?:P

Edytowane przez Tocki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopie kup Audigy 2ZS i będziesz zadowolony.Skoro potrzebujesz karty uniwersalnej,czyli do wszystkiego to Audigy jest w sam raz dla Ciebie.

Ja gram w gry może raz na tydzień,filmy oglądam na kompie jeszcze rzadziej,za to non stop słucham muzy z komputera.Dlatego wybrałem Prodigy 7.1 Hifi.

Jak bym giercował kilka godzin dziennie i oglądał filmy po kilka godzin na dobę,to NAPEWNO nie zamieniłbym Audigy 2 lub X-Fi Music na Prodigy 7.1 Hifi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopie kup Audigy 2ZS i będziesz zadowolony.Skoro potrzebujesz karty uniwersalnej,czyli do wszystkiego to Audigy jest w sam raz dla Ciebie.

Ja gram w gry może raz na tydzień,filmy oglądam na kompie jeszcze rzadziej,za to non stop słucham muzy z komputera.Dlatego wybrałem Prodigy 7.1 Hifi.

Jak bym giercował kilka godzin dziennie i oglądał filmy po kilka godzin na dobę,to NAPEWNO nie zamieniłbym Audigy 2 lub X-Fi Music na Prodigy 7.1 Hifi.

też mi się tak wydaje - mając $ brałbym Prodigy - wiecej muzyki słucham, grac rzadko, a zewnętrzny sprzęt sie zbiera (ampli + monitorki) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pisze tylko aby ostudzic zapaly niektorych ludzi dostajacych orgazmu na widok wartosci wyzszej niz 100dB dynaniki w papierach czy testach przy parametrach audio np. 24/96

 

co z tego ze karta przy 24/96 ma dynamike 110dB np. skoro sygnal jaki jej podacie to 16/44? przy ktorym maksymalna osiagalna dynamika to okolo 95-96dB?

 

niektorzy widze slepo wierza w liczby

poza tym nie wszystko da sie zmierzyc

gdyby tylko to co zmierzycie w RMAA sie liczylo to live24bit uzywana by byla jako karta referencyjna a tak nie jest bo brzmi jak kmiot w porownaniu do np. emu404 czy audiophile 24/96

 

bo nie tylko typ zastosowanego dac`a jest wazny, wazna jest tez cala konstrukcja zasilania i jak zostal poprowadzony tor

 

to tak jakbyscie wsadzili silnik od porshe do poloneza, w warsztacie zmierzonoby np. max 200km/h i zablokowalibyscie np. w tym porshe silnik na 200km/h i kazali sie scigac

jak myslicie co by wygralo? i co by sie lepiej prowadzilo?

 

albo inna analogia powiedzmy ze sa 2 samochody aba waza tak samo maja takie same elementy ale jednemu dacie rozpuszczona woda i olejem rzepakowym benzyne a drugiemo 99`tke ultimate jak myslicie co lepiej pojedzie?

 

niektorzy musza w koncu otworzyc oczy i nie patrzyc krotkowzorcznie tylko na jeden rzad cyferek

audigy/live jaka mialy reklame? ze sa zajebiste karty ze maja obsluge takich czy innych bitow/probkowan? co z tego skoro jak wiecie ten resampling wewnetrzny kaszanil dzwiek

Edytowane przez Canti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

X-Fi Xtreme Audio to jest mniej więcej SB Live! 24 z nowymi driverami. Głupio za takie oszustwo płacić ponad 200zł, kiedy Live24 na Allegro chodzi za 60.

 

Popatrz sobie na zdjęcia tych kart:

http://www.anpo.republika.pl/sb0410/index.html

witam,

 

Jest jezcze jeden typ karty SB live!24bit, posiada DAC CS4382KQZ (czyli bez uzycia olowiu), uklad CA0106WATLF, oraz dodatkowe kondensatory na torze audio tak jak X-Fi Xtreme Audio, fotka w zalaczniku, jesli ktos chce moge zrobic lepsza.

post-4255-1168382494_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popej mógłbyś mi powiedzieć(napisać) co i jak mam zrobić RMAA, zeby uzyskać taki coś dające wyniki?

Zmobilizowałeś mnie do zrobienia małego wypracowania. Może i inni spróbują pomierzyć świetne swoje karty?

2461485[/snapback]

co z tego ze karta przy 24/96 ma dynamike 110dB np. skoro sygnal jaki jej podacie to 16/44? przy ktorym maksymalna osiagalna dynamika to okolo 95-96dB?

Wniosek jest prosty. Taka karta z punktu widzenia CD jest perfekcyjna. A rozważania lepsze/gorsze przestają mieć sens, bo nie dotyczą sprzętu ale upodobań.

 

niektorzy musza w koncu otworzyc oczy i nie patrzyc krotkowzorcznie tylko na jeden rzad cyferek

audigy/live jaka mialy reklame? ze sa zajebiste karty ze maja obsluge takich czy innych bitow/probkowan? co z tego skoro jak wiecie ten resampling wewnetrzny kaszanil dzwiek

Twoja karta jest lepsza od Live24? Albo masz dostęp do lepszej karty? To zaproponowałbym Ci coś takiego:

- Wybierasz sobie dowolną przykładową muzykę w formacie wave.

- Ja tę muzykę odtwarzam foobarem z pluginem src przez Live24, łącze kabelkiem wyjście z wejściem i odtwarzany sygnał nagrywam tym samym Live24. Konwertuję nagrany plik programem ssrc do pierwotnej częstotliwości próbkowania.

- Dostajesz ode mnie plik, który przeszedł przez Live i możesz sobie tego posłuchac na Twojej karcie.

 

Pytanie:

- Czy usłyszysz różnicę między oryginalnym plikiem a tym skaszanionym przez Live24? 2 razy skaszanionym, bo odtworzonym i nagrywanym :-)

- Przyjąłbyś zakład, że w ślepym teście z wykorzystaniem Twojej karty nie odróżnisz wiarygodnie tych plików samym słuchem? ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ślepy test byłby dużo trudniejszy do przeprowadzenie, ale rezultat ten sam :-)

 

 

a co w grach zle gra czy co :D? sam juz nie wiem ;/muzy slucham bardzo czesto... pare godzin dzienne :D filmy ogladam pare godzin dziennie ;D sam nie wiem nei wyrabia przy filmach czy co ?:P

A4 to jedna z najlepszych kart do gier, dokładnie tak samo jak A2 ZS.

Do muzyki jest dokładnie tak dobra jak A2 ZS, X-Fi Xtreme Audio czy katowany SB Live24.

Prodigy do gier będzie słaba. Do muzyki ma zalety względem A4 i pozostałych, ale nie aż takie, żeby warto było zamieniać (IMHO).

 

Masz pieniądze, to zastanawiaj się nad czymś sensownym. Sensowne kolumny do muzyki zaczynają się od kilkuset zł sztuka. Dobre kilka razy drożej. Jak masz głośniki komputerowe, to wystarczy Ci jakakolwiek karta dźwiękowa, dopóki nie słyszysz szumów czy trzasków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1)aby porpawnie zmierzyc jakosc wyjscia karty przy sygnale audio 44/16 (nie wazne czy uzywasz resamplerow czy czegokolwiek innego) to nalezy karte zmierzyc w trybie 44/16 a nie 24/96 co da dopiero odpowiedni wynik

 

jak dostaniesz w tescie 24/96 wynik wyzszy niz dla cd-audio to:

WNIOSEK NIE JEST TAKI ZE KARTA DLA CD JEST PERFEKCYJNA

 

masz zupelnie zakrzywione pojecie o tym jak interpretowac te wyniki

kazda karta w tescie 24/96 napewno osiagnie prawie lub powyzej 100dB dynamiki

ale ta sama karta w tescie 16/44 moze nie dociagac do 92dB

praktycznia granica dynamiki dla pomiarow 16/44 to okolo 94dB

i tu masz testy LYNX TWOB

dla 44/16 i 96/24

 

http://audio.rightmark.org/test/lynx-two-b-1644.html

http://audio.rightmark.org/test/lynx-two-b-2496.html

 

jak widzisz karta innaczej zachowuje sie dla innego sygnalu

 

poza tym dlaczego slepo wierzysz w cyferki?

 

wazna jest sama konstrukcja karty

tak samo jak we wzmacniaczach 2 podobne wzmacniacze o podobnej mocy ale innaczej brzmia dlaczego? bo inne elementy uzyte i inna konstrukcja

 

2) nie mozesz kazac ludziom uzywac swoich kart do takich pomiarób bo

aby je przeprowadzic POPRAWNIE potrzebuja karty z referencyjnym wejsciem - to znaczy posiadajace conajmniej perfekcyjna dynamike i inne parametry przy konwersji z analog do digital

 

takie karty kosztuja od 1000zł wzywż np. LYNX Two

 

zamiesc gdzies te 2 pliki chetnie poslucham :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poza tym dlaczego slepo wierzysz w cyferki?

 

wazna jest sama konstrukcja karty

tak samo jak we wzmacniaczach 2 podobne wzmacniacze o podobnej mocy ale innaczej brzmia dlaczego? bo inne elementy uzyte i inna konstrukcja

chyba dobry argument to jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co tu czytam (same madre wypowiedzi :) ) chyba zostane jednak przy Audigy 4 i poczekam na cos lepszego , a kasa zostanie ....

 

Jakie sterowniki polecacie najlepiej do A4 ? obecnie uzywam youp-pax 2.32

 

 

A jeszcze jedno no skoro mam A4 na gwarancji jeszcze wiem juz wiem ze nie ma sensu wymieniac na uzywane 2zs.. po drugie nasuwa sie mysl skoro juz mial bym prac Prodigy za 350 zl to nie lepiej juz CREATIVE X-Fi XTREME GAMER - Nowe, Gwarancja ? za 330 ? Nie bede uzywam w przyszlosci zadnych ampliturow i innych. Chce poprostu wyciagniac wiecej z moich G500 5.1 :)))

Edytowane przez Tocki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co tu czytam (same madre wypowiedzi :) ) chyba zostane jednak przy Audigy 4 i poczekam na cos lepszego , a kasa zostanie ....

 

Jakie sterowniki polecacie najlepiej do A4 ? obecnie uzywam youp-pax 2.32

A jeszcze jedno no skoro mam A4 na gwarancji jeszcze wiem juz wiem ze nie ma sensu wymieniac na uzywane 2zs.. po drugie nasuwa sie mysl skoro juz mial bym prac Prodigy za 350 zl to nie lepiej juz CREATIVE X-Fi XTREME GAMER - Nowe, Gwarancja ? za 330 ? Nie bede uzywam w przyszlosci zadnych ampliturow i innych. Chce poprostu wyciagniac wiecej z moich G500 5.1 :)))

X-Fi te 'tańsze' to zwoleników maja w centalii firmy oraz w reklamach. Zwiększanie ceny oraz zmiejszanie jakośći to ostatni polityka Creative

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1)aby porpawnie zmierzyc jakosc wyjscia karty przy sygnale audio 44/16 (nie wazne czy uzywasz resamplerow czy czegokolwiek innego) to nalezy karte zmierzyc w trybie 44/16 a nie 24/96 co da dopiero odpowiedni wynik

Po co mierzyć przy 16 bitach, jeżeli karta karta efektywnie potrafi więcej? Podałem pomiar przy 24bitach/44.1kHz. Ale jeżeli masz z tym kłopot, to tutaj jest wszystko, 16/44, 24/44 i wprost referencyjny sygnał 16/44 pomierzony bez żadnych zakłoceń:

2461819[/snapback]

jak dostaniesz w tescie 24/96 wynik wyzszy niz dla cd-audio to:

WNIOSEK NIE JEST TAKI ZE KARTA DLA CD JEST PERFEKCYJNA

Wymyśliłeś to sobie, ja mierzyłem 24/44 i z tego wyciągałem wnioski.

Nie dyskutuj sam ze sobą, bo nie wiem, czy przyznać Ci rację czy powiedzieć, że się mylisz ;-)

praktycznia granica dynamiki dla pomiarow 16/44 to okolo 94dB

Przy pomiarach ważonych z krzwyą A, przy sygnale bez ditheringu lub przy stosowaniu noise-shaping może być więcej. Pomiary RMAA wersja 4 dają nieco inne wartości niż RMAA 5. 16-bitowy sygnał referencyjny w RMAA 5 ma dynamikę 97.8dB.

jak widzisz karta innaczej zachowuje sie dla innego sygnalu

Głupio wnioskować o jakości karty przy pomiarach, gdzie limitem jest sygnał testowy, prawda?

poza tym dlaczego slepo wierzysz w cyferki?

wazna jest sama konstrukcja karty

Bo wiem jaka jest konstrukcja karty i wiem jaki jest sens tych cyfr. Potrafię to odnieść do możliwości wzmacniacza, kolumn, pomieszczenia odsłuchowego i wrażliwości ucha. Nie muszę opowiadać o 200-konnych samochodach kiedy problem dotyczy charakterystyk elektrycznych i akustycznych ;-)

tak samo jak we wzmacniaczach 2 podobne wzmacniacze o podobnej mocy ale innaczej brzmia dlaczego? bo inne elementy uzyte i inna konstrukcja

Przykro to mówić, ale podstawowa przyczyna to taka, że tego typu oceny wydają ignoranci. Każdy, kto zada sobie nieco trudu, żeby przeanalizować _dlaczego_ brzmienie jest różne, będzie wiedział że:

- Na oceny wrażeń odsłuchowych istotny wpływ ma sugestia.

- Wiarygodne i powtarzalne wyniki dają jedynie ślepe testy odsłuchowe, które usuwają wpływ sugestii.

- Mimo prób nie udało się wykazać różnic w brzmieniu między wzmacniaczami w ślepych testach (oczywiście chodzi o poprawne konstrukcyjnie wzmacniacze, jak porówna się lampowy z pofalowaną charakterystyką do współczesnego półprzewodnikowego, to różnice słychać).

2) nie mozesz kazac ludziom uzywac swoich kart do takich pomiarób bo

aby je przeprowadzic POPRAWNIE potrzebuja karty z referencyjnym wejsciem - to znaczy posiadajace conajmniej perfekcyjna dynamike i inne parametry przy konwersji z analog do digital

Nic nikomu nie każe. Testuję to co mam i wyciągam wnioski :-)

zamiesc gdzies te 2 pliki chetnie poslucham :)

Zaproponuj co mam skonwertować. Jak będę miał oryginał, to wystawię próbki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...