Skocz do zawartości
Kakuś_

Które Opony Najlepsze?

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem posiadaczem Corsy C i obecnie mam zimówki 155/80/R13 - przyszła pora na przesiadkę na letnie oponki i tu mam problem. Myślałem nad szerszymi kapciami 165/70/R13 ale przy moich parametrach (silnik 1.0 i brak wspomagania) chyba jednak zostanę przy zalecanych przez producenta. Jeśli tak to zostaje wybór konkretnego modelu i tu liczę na waszą pomoc. Myślałem nad:

Uniroyal RALLYE 680 155/80 R13 79 T

 

Toyo 350 155/80 R13 79 T

 

Fulda ECOCONTROL 155/80 R13 79 T

 

Dunlop SP Street Response 155/80 R13 79 T

 

Najbardziej zastanawiam się nad dwoma pierwszymi. Dodam jeszcze że dziennie pokonuję dystans 80km.

 

Chyba że macie jakieś inne propozycję?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno kupiłem fuldy ecocontrol 175/65/r14, przejechałem trochę ponad 600km. Jeździłem po suchym, mokrym, zdarzyło się kilka razy awaryjnie hamować i nie mogę na nie narzekać. W necie jest kilka tysięcy komentarzy o tych oponkach, z czego połowa: "super oponki", a druga "beznadziejne, nie nadają się do niczego". Zaraz po założeniu myślałem, że to rzeczywiście crap, bo miałem przez jakieś dwa dni wrażenie, że przy ostrych zakrętach (>90*) tył się uślizguje (napęd na przód). Zrobiłem test: w sensie kolega patrzył z boku i to jednak było mylne odczucie. Po dwóch dniach wszystko ok i już nie mam takiego wrażenia. Może nowe oponki muszą się ułożyć albo coś w tym stylu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja polecam z autopsji GOODYEAR EAGLE F1 GSD3.

 

Pomimo tego, że zużywają się ciut szybciej niż inne opony to jazda na nich jest niepowtarzalna. Super przyczepność zarówno przy hamowaniu i przyspieszaniu jak i na boki (ciężko jest wpaść w poślizg, naprawdę).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja oddam głos na Uniroyal Rallye 680. Kupiłem takie swego czasu do Peugota 106, zastępując wysłużone Micheliny Energy. Jako ogromny plus tych opon można uznać zachowanie na mokrej nawierzchni. Na bardzo mokrej jezdni mogłem jeździć jak po suchej nawierzchni bez obaw, że stracę przyczepność. Raz nawet uratowały mnie przed stłuczką, gdy podczas ulewy, w koleinach wypełnionych wodą musiałem hamować awaryjnie. Nawet na chwile nie straciłem kontaktu z jezdnią, co nieraz zdarzało się w Michelinach. Zjawisko aquaplaningu nie występowało - oczywiście mowa o rozsądnych prędkościach, bo wiadomo, że na głupotę najlepsze opony nie pomogą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś miał styczność z Toyo 350?

Szczerze powiedziawszy najbardziej myślałem nad Uniroyal. Przeczytałem wiele pozytywnych opini ale słyszałem też głosy, że szybko się ścierają.

Ja natomiast potrzebuje oponki, które trochę mi posłużą (2500km robie miesięcznie).

 

Myślę też nad

 

Continental ContiEcoContact 3

 

Michelin ENERGY E 3B

 

ale te odpowiednio więcej kosztują i nie wiem czy jest sens dopłacać?

 

 

EDIT: Siebiek a możesz coś więcej napisać o Tych Michelinach? Wnioskuje z Twojej wypowiedzi że są gorsze od Uniroyali. Jak długo Ci wytrzymały (dystans)?

Edytowane przez Cortezon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyszła pora na zmianę opon w moim samochodzie i zamierzałem zakupić jakieś używki, których cena oscylowałaby w okolicach 70 - 80 zł/szt. Ale zacząłem się zastanawiać, czy nie zakupić nowych opon za ok 110 - 120 zł/szt. W tej cenie raczej nic ani nowoczesnego ani zaawansowanego technologicznie nie dostanę. Jednak z drugiej strony używki tym bardziej nie będą miały tych atrybutów. Co doradzacie, dołożyć kilka groszy i kupić nowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na allegro masz Yokohama A.Drive za 150zł/szt. Imho warto. Sam miałem brać ale trafiłem prawie nowe używki z alusami za cenę dwóch takich opon ;] Więc 1-2 sezony na nich sobie pojeżdżę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@St.Anger?

 

Jaki rozmiar opon... to poszuka się coś ciekawego;

 

Moim zdaniem nawet podstawowa nowa opona będzie lepsza od używanej. Chyba, że kupujesz u sprawdzonego źródła i wiesz, co z oponami się działo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

175/80 R14, coraz bardziej skłaniam się ku nowym oponom, parę sezonów powinny pojeździć. Nie mam żadnego pewnego źródła, polegam na doświadczeniu rodziców, oni zawsze kupowali używane i nie wychodzili na tym źle :) .

 

EDIT: pomyliłem wymiary, już poprawione :) .

Edytowane przez St.Anger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój nowy nabytek to Sava Effecta +, w poniedziałek będę montował. Koszt to 106 zł za sztukę - jak na nową oponę nie jest źle. Zobaczymy jak się będzie na nich jeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uniroyal rainsport: głośne jak cholera, przy 80km/h najgorzej, za to na deszczu bajka

dunlop sp sport: ciche, miękkie, dość szybko się zjechały, na deszczu gorzej niż rainsporty, na suchym git

michelin alpin a3: jak to zimówki trochę głośne, na mokrym mogłoby być lepiej, na suchym jak na zimówki jest dobrze, śnieg zjadają swoim bieżnikiem i nie ma co narzekać, nie ścierają się szybko

dunlop wintersport 3d: głośniejsze od miśków, lepsze na mokrym, gorsze nieznaczenie na suchym, na śniegu podobnie, zużycie ani szybkie ani wolne...

Na oponach nie ma co oszczędzać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździ tu ktoś na Bridgestone Blizzak LM30? Jestem na etapie kupowania opon 195/50 R15 lub 195/55 R15 i według testu ADAC(co prawda w innym rozmiarze) są bardzo dobre, opinie użytkowników też niezłe. Cena za sztukę(195/50) 235 zł. Jakieś lepsze propozycje w zbliżonej cenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no rainsporty to bezpieczne gumy ale kurde głośne i absolutnie nudne na suchym.. ;] na uni ale rallye latam i inna bajka - ciche jak się ciśnienie podniesie a w deszczu mija się absolutnie wszystko :)

 

Gdyby nie ten hałas na przyszły rok kupiłbym też rainsporty, ale te opony zagłuszają wszystko ;) a obawiam się, że przy 215/45/17 będzie jeszcze gorzej. Z tańszych opon mogę jeszcze polecić Daytony DW510 ze trzy lata temu płaciłem 130zł za sztuke (co prawda rozmiar 165/70/r13 czy coś takiego) i to nie przez neta, ale w serwisie, o dziwo jak za tą cenę to opony świetne do tego ścierają się bardzo wolno, napewno jeśli ktoś chce wydać z 90zł na używki lepszym wyborem jest właśnie ta opona.

@puma: jedynie nokiany mogą być jeszcze w tym przedziale, reszta już chyba droższa jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździ tu ktoś na Bridgestone Blizzak LM30? Jestem na etapie kupowania opon 195/50 R15 lub 195/55 R15 i według testu ADAC(co prawda w innym rozmiarze) są bardzo dobre, opinie użytkowników też niezłe. Cena za sztukę(195/50) 235 zł. Jakieś lepsze propozycje w zbliżonej cenie?

 

Ja na takich jeżdże (znaczy zimą w sensie ;) ), rozmiar 195/55 R15 czyli takie jakie chcesz kupić. Dużo powiedzieć nie moge, bo założyłem je dopiero w ubiegłym sezonie, ale przez zime sprawowały się bardzo dobrze tak na śniegu jak i na suchym. W połączeniu z ASR w samochodzie nie uświadczyłem żadnych poślizgów przy ruszaniu, z hamowaniem też nie było problemów (poza oczywiście wydłużoną drogą hamowania, jak to w zimie, szczególnie na śniegu). Co do ścierlaności to tak jak pisałem, za krótko je mam żeby cokolwiek powiedzieć. Są ciche jak na zimówki, napewno cichsze niż Vredestein Snowtrac które mam w drugim samochodzie.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja używam RainSport2 i dla mnie to nie są głośne opony... ba ja ich nie słyszę, a Civic Vg to ciche i wygłuszone auto nie jest...

 

Pozostaje mi pytać samego siebie, to co by było jakbym miał opony przez większość uznane za ciche?

 

Tego to nie wiem, ale ja chciałem już łożyska wymieniać przez te opony ;) na szczęście najpierw zamieniłem je tył na przód i hałas poszedł do przodu, żeby nie było że stare to są z końca 2006r i mają ze 3mm bieżnika (całe szczęscie bo kolejnego sezonu bym nie zniósł z nimi...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbliża się wiosna, więc czas zastanowić się nad doborem letnich opon. Co myślicie o oponach Barum Bravuris 2 195/60 R15? Będą zakładane do Astry G. Za 4 szt. z dostawą i wymianą zapłacę około 850zł.

 

Opony kupione w przyszłym tygodniu będą zakładane na felgi, a kiedy zmienię zimówki na nie to się jeszcze okaże.

Edytowane przez KiMR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W rocznych, przednich Goodyear'ach EfficientGrip kończy się powoli bieżnik i podczas ulewnego deszczu czuć brak przyczepności. Po wjechaniu w płytką kałużę przy 80km/h kierownica lata jak szalona :)

Dojeżdżam codziennie do pracy 50km po dość krętych, górskich drogach, które działają jak tarka (jazda zimą na kolcach robi swoje). Dlatego poszukuje opon, które będą się świetnie sprawowały podczas deszczu na krętej drodze, a przy okazji będą możliwie ciche (kiepskie wyciszenie mazdy 6) i wytrzymałe.

 

Co polecicie do ok. 250zł w rozmiarze 195/65/15"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rainsporty :) nie wiem jaka ich cena, ale na mokrym chyba nie mają konkurencji, biorąc pod uwagę nasze "lato" w przyszłym roku chyba takie zakupie, w tej chwili mam hankook ventus s1 evo, ale na mokrym to jednak nie jest to, bardziej na suche te opony są nastawione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uniroyale mają miękkie mieszanki, więc długo nie pojeżdżą;

 

Myślę że można spojrzeć na Bridgestone ER300;

Będą w miare ciche i też poradzą sobie na mokrym;

 

Ew Continental ContiEcoContact3;

 

Jeżeli rozpatrujemy też czynnik cisza/długotrwałość - poza samymi właściwościami na mokrym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uniroyale odpuszczam właśnie ze względu na poziom głośności. Miałem kiedyś Rallye 680 w Peugocie 106 i do cichych na pewno nie należały.

 

Bridgestone ER300 powinny być dobre. Wypatrzyłem jeszcze Nokiany H oraz Yokohamy C.Drive (tu podobno gorzej ze ścieralnością)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...