Skocz do zawartości
guziq

Turbo, Kompresor I Autka Z Nimi Na Pokładzie

Rekomendowane odpowiedzi

W stanach mialem przyjemnosc pojezdzic autkiem kumpla a mianowicie Audi A6 2.7 Bi Turbo Quattro. Ponad 250hp i 350nm przy 1700-1800obr. Od 0-100 w 8,4s i w automecie to banan all the time :) Jednak cos za cos, dwie turbiny trzeba czyms naopic i 17l w miescie przy dynamicznej jezdzie nie bylo zaskoczeniem. Niby na warunki amerykanskie nieduzo ale bena na dluzsza mete to hardcore.

Edytowane przez Shantillas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mało kto stosuje metode 2 turbin koło siebie (liniowo/sekwencyjnie), z racji tego, iż bardzo komplikuje to układ dolotu i wydechu. Ale o szeregowym spięciu (2 gazowych turbin) to jeszcze nie słyszałem.

No to prosze bardzo zobacz ze takie coś istnieje

Dołączona grafika

 

 

Aby uściślić, to nie łopatki turbiny (na wirniku) posiadają zmieną geometrię, tylko w środku są dodatkowe łopatki kierujące strumieniem gazów, żeby ktoś ne myślał, że to łopatki turbiny się poruszają. W tipo (chyba) też są takie łopatki tylko sterowane mechanicznie (nie elektronicznie) zależne są od obrotów, dlatego wyraźny ciąg jest od 2k. Ty masz elektronikę i po wciśnięciu gazu, komputer dostraja dawkę paliwa do doładowania, dlatego nie ma takiej turbo dziury.

BZDURA! <- teraz ja tak napisze

 

Po pierwsze jak sam zresztą u dołu dopisałeś to są turbiny z ruchomymi łopatkami, najpierw naszczekałeś a dopiero później raczyłeś sprawdzić. Pierwsze takie konstrukcje na masową skale zastowana w silnikach VAG, konkretnie w TDI 110KM.

 

Druga sprawa to to że przepustnica którą masz w środku w turbinie owszem steruje przepływem gazów robiąć wąski lub szeroki kanał w zależności od potrzeba ale sterowana jest w każdej jednej turbinie ciśnieniowo a nie żadną elektroniką.

 

Trzeci punkt tego akapitu - akurat w tym silniku to jeszcze nie komputer dostraja dawkę paliwa tylko kierowca wciskając pedał gazu.

 

Z całym szacunkiem dla Twoich wypowiedzi, owszem masz trochę wieszy ale alfą i omegą nie jesteś i nie traktuj innych z góry.

Edytowane przez Hipo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te turbiny z obrazka nie są połączone szeregowo. Dokładniej mówiąc poniżej 1800RPM i między 1800RPM a 3000RPM pracują szeregowo, powyżej 3000RPM już nie.

Ze zmienną geometrią łopatek John ma racje, na około wirnika są właśnie rozmieszczone łopatki zmieniające swoje ustawienie w zależności od obrotów.

 

Hipo: "Druga sprawa to to że przepustnica którą masz w środku w turbinie owszem steruje przepływem gazów robiąć wąski lub szeroki kanał w zależności od potrzeba ale sterowana jest w każdej jednej turbinie ciśnieniowo a nie żadną elektroniką."

 

Ta przepustnica sterowana jest podciśnieniowo w starszych konstrukcjach lub elektronicznie w nowszych, sterują nią zawór DV lub N75 o ile dobrze pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BZDURA!

 

Po pierwsze jak sam zresztą u dołu dopisałeś to są turbiny z ruchomymi łopatkami, najpierw naszczekałeś a dopiero później raczyłeś sprawdzić. Pierwsze takie konstrukcje na masową skale zastowana w silnikach VAG, konkretnie w TDI 110KM.

 

Druga sprawa to to że przepustnica którą masz w środku w turbinie owszem steruje przepływem gazów robiąć wąski lub szeroki kanał w zależności od potrzeba ale sterowana jest w każdej jednej turbinie ciśnieniowo a nie żadną elektroniką.

 

Trzeci punkt tego akapitu - akurat w tym silniku to jeszcze nie komputer dostraja dawkę paliwa tylko kierowca wciskając pedał gazu.

"Bzdura" była do farmazonów jakie raczyłeś wysunąć na temat 2,7bt.

Ad1: Daj mi zdjęcie takiej turbiny, i żeby obok miała wybite vw-audi to ci uwierzę.

Ad2: Taka przepustnica, jest w turbinie z zmienną geometrią łopatek WIRNIKA,

Czyli spotkasz to w którymś porsche, subaru, rx7(3) i suprze. Rzeczywiście masowa skala.

Edytowane przez ...John

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W stanach mialem przyjemnosc pojezdzic autkiem kumpla a mianowicie Audi A6 2.7 Bi Turbo Quattro. Ponad 250hp i 350nm przy 1700-1800obr i banan na gebie przez caly czas. Od 0-100 w 8,4s i w automecie to banan all the time :) Jednak cos za cos, dwie turbiny trzeba czyms naopic i 17l w miescie przy dynamicznej jezdzie nie bylo zaskoczeniem. Niby na warunki amerykanskie nieduzo ale bena na dluzsza mete to hardcore.

Osiągi jak małe autka z silnikami <1.5 ;) a spalanie hohoho jak na nasze warunki . Kolega jest z Olsztyna ;) ? Jeśli tak i chce zobaczyć co auto potrafi (lub czego nie potrafi) to zapraszam na PM :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osiągi jak małe autka z silnikami <1.5 ;) a spalanie hohoho jak na nasze warunki .

Tylko że nie każdy chce jeździć kwadratową puszką która obok komfortowego auta nawet nie leżała. Ktoś kto kupuje A6 2.7 nie przejmuje sie spalaniem tylko przyjemnością z jazdy, a ta w nie ma porównania do wszelkich Hond, Mitshubishi itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że nie każdy chce jeździć kwadratową puszką która obok komfortowego auta nawet nie leżała. Ktoś kto kupuje A6 2.7 nie przejmuje sie spalaniem tylko przyjemnością z jazdy, a ta w nie ma porównania do wszelkich Hond, Mitshubishi itp

Powiedziałem to dlatego, że mowa jest w głownej mierze o osiagach. Chciałem pokazać, ze płacąc za 7l wachy można mieć osiagi takie jak przy 17l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi tylko o spalanie to tak ;) Istatnie. No ale chbya nie jeździmy autem tylko dla szybkości prawda? ;)

A po co :blurp: ? Kanapę + TV + nagłośnienie + piwo mam w domu :twisted:

 

Tak samo można powiedzieć po co podkręcać na LN2 i FC ;) Chyba komputer ma działać bezawaryjnie, a nie być o ułamek sekundy szybszy od innego :D . A jednak jest wielu takich co kręci i kręci ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałem to dlatego, że mowa jest w głownej mierze o osiagach. Chciałem pokazać, ze płacąc za 7l wachy można mieć osiagi takie jak przy 17l

Ta 2,7-litrowa, sześciocylindrowa jednostka odznacza się potężną mocą 265 KM. Doskonałe parametry S4 zawdzięcza także momentowi obrotowemu, który w zakresie między 1800 a 3600 obr/min uzyskuje wartość aż 400 Nm. Zastosowanie Biturbo zapewnia autu sprint do setki w czasie 5,6 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Przeciętne zużycie paliwa udało się utrzymać na bardzo przyzwoitym poziomie 11,5 litra

Jest auto, które zrobi to za 7 litrów? Przemilczę już potencjał jaki ten silnik posiada, np kolejna wersja rs4 na tym samym silniku miała 380KM, a pan Oziębło ma ten motor śmignięty na 1000KM, i więcej nie wyciągnie bo nie może kupić tak mocnego sprzęgła. Co jak co ale jednostka 2,7bt jest kultowa. Edytowane przez ...John

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

guziq a nie myslales o Mitsubishi 3000GT??

Masz wersje TwinTurbo :]

Mile autko, naped na 4 kola, typowo sportowy, silnik zywotny....

 

Znajomek kiedys mnie przewiozl takowym lekko kreconym [;

Po wymianie turbin i bebechow na hamowni ukazalo sie skromne 462KM. Powiem szczerze ze start tego samochodu mozna przyrownac tylko do startu samolotu [;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja moze powiem o co MI chodzi:

- samochód ma byc w TURBO BENZYNIE

- ma miec NAPĘD NA 4 KOŁA

- spalanie NIE GRA ROLI

- ma zapierdalać jak najszybciej

 

Z samochodów o których była mowa najbardziej by mi odpowiadały:

Subaru Impreza GT (2,0 218KM), Audi S2 (2,2 230KM), Audi S4 (2,2 230KM lub 2,7 xxxKM).

Dlaczego te?

- w standardzie turbina

- w standardzie nie sa wolne

- maja zadowalajace rezerwy

- mają AWD (z tego co sie orientuje wszystkie)

 

jonathan

nie patrzyłem, juz patrze :) Ale sadze ze cena bedzie zdeka wysoka

 

EDIT

dosc zadki (bardzo zadki)

egemplarz

Edytowane przez guziq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nadaremne nazywano go "japonskim ferrari"

 

1. Duzy silnik

2. Duzo miejsca na turbiny

3. Spora zywotnosc.

4. Same bebechy wytrzymywaly wieksze obciazenia, nie wiem jaka moc byla w stanie przeniesc standartowa skrzynia biegow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od jednego z forumowiczów otrzymałem taka oto liste wozów z turbo:

- Escort Cosworth (2.0 ok 250hp)

- Sierra Cosworth (2.0 200hp)

- Celica 4WD Turbo (2.0 200hp)

- Supra Turbo (3.0 v6, moc roznie) RWD

- Lancer Evo (2.0 200hp+)

- Delta Integrale (2.0 200hp)

- Delta Integrale EVO (2.0 220hp)

- Skyline R33/R34 (2.6 250hp+)

- 3000GT TwinTurbo (3.0 250hp+)

- 350Z (3.5 v6 280hp+) - RWD

 

niektóre sa ponad moje siły (finansowe) jednak pytanie musze zadac:

który z nich ma najwieksze "rezerwy"?

 

Cenowo bardzo ciekawie wyglada Celica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1400KM to widziałem z Mpower wyciśnięte. ;)

Nic mi jednak nie wiadomo na temat skrzyni i napędu - generalnie od serii to tylko buda pewnie została. :]

 

Delta Integrale to dość rzadkie autko. Może być nieciekawie z częściami do takich drobiazgów jak skrzynia, 4x4. Swoją drogą, że generalnie takie rzeczy nie są specjalnie tanie i popularne niezależnie do marki i modelu wozu.

 

Nie wiem, ile chcesz mieć docelowo w tym wozie mocy, ale Impreza/Evo wydają się być jednymi z rozsądniejszych wyborów w powodu sprawdzonej technologii 4x4. Tyle doświadczenia z takim napędem nie mają chyba pozostałe wozy.

 

Skyline ma AWD? Amerykaniec? Ten od jazdy na wprost? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że coś podłubiesz to:

BMW E34 540i / M5 - 6.3 / 5.9

BMW E36 M3 sedan / coupe - 5.5 / 6

BMW E39 540i / M5 - 6.2 / 5.3

BMW E46 M3 - 5.2

BMW E46 330xi (3.0 4x4!) - 6.6

 

IMO najciekawsza opcja to 330xi. Tylko nie wiem, jak zareaguje kontrola trakcji na takie małe zmiany. No ale to się wyłączyć da. :]

 

Reszta to tylko opcje do przekładki do E34 525ix. Tylko czy nie zmieli tam napędu, to już nie wiem. ;)

 

A tak przy okazji, to o jakim przedziale cenowym rozmawiamy? Pytam, bo w sumie nie wiedziałem, co mogę wpisać na listę, a co nie. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nissan Skyline [;

 

Byla wersja RWD ale czesciej pedzone byly na wszystkie kolka

Hehe, w sumie racja - Nissan. Ale pojechałem... :oops:

Tylko czemu one głównie w USA występują? Do Europy daleko nie mają, a u nas można ich na palcach policzyć. Przez to właśnie jak słyszę Skyline, to USA jest pierwszym skojarzeniem. ;)

Jak się ogląda filmiki, to ciężko zauważyć AWD. :]

 

Wracając jeszcze do BMW, to można dłubać wersję E34 525ix, ale to "tylko" 2.5 R6, więc za mały potencjał na takie osiągi. No chyba że chcesz mieć typowe auto wyścigowe - 1 sezon i remont generalny. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad1: Daj mi zdjęcie takiej turbiny, i żeby obok miała wybite vw-audi to ci uwierzę.

Proszę bardzo, masz tutaj przekrój takiej turbiny,

 

Dołączona grafika

 

dalej w tekscie pisze o tym ze jest to w silniku Audi, mi się osobiscie nie chce ale jeśli raczysz się poświęcić i poszperać w sieci to napewno znajdziesz coś na ten temat. Turbina obok nie bedzie miałą wybite VW-A bo VAG nie produkuje turbosprężarek. Natomiast z tego co mi wiadomo to KKK, Garret nie markują logiem producenta samochodów, swoich produktów.

 

Ad2: Taka przepustnica, jest w turbinie z zmienną geometrią łopatek WIRNIKA,

Czyli spotkasz to w którymś porsche, subaru, rx7(3) i suprze. Rzeczywiście masowa skala.

A o co wogóle biega w tym fragmencie bo nie za bardzo rozumiem ? szukasz turbiny o zmiennej geometrii łopatek ? proszę bardzo np silniki VAG czy koncernu PSA.

 

 

edit

Zapomniałem źródła skad pochodzi zdjęcie i gdzie znajduje sie opis -> http://www.tas-moto.org/opcja.php?kat=leksykon&id=510

 

Przy okazji znalazłem jeszcze wersję z elektronicznym sterowaniem jak napisał wyżej kolega Maxim

 

Dołączona grafika

 

Żródło - > http://www.motofakty.pl/artykul/regulowane_turbo.html

 

I co bardziej masowa produkcja ?

Edytowane przez Hipo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to teraz pytanka:

AUDI S2 zawsze maja QUATTRO?

2,7 Bi-Turbo zawsze ma QUATTRO?

Jestem za dwa razy tak ;)

S-ki zwykle są najwypaśnymi pojazdami, no a quattro to podstawa, a 2.7BiT to spotkasz tylko w S4/6 i RS4/6 które jak z nazwy sa S-kami więc mają Q ;)

 

Co do tych łopatek..

Dołączona grafika

Kliknąć na fotke i czekać aż się łaskawie ten gif załaduje..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sama fura maksymalnie 20 000

w tym przedziale najlepiej wypada S4 w budzie AUDI 100 C4 z silnikiem:

od razu z turbo R5 20V 2,2 230KM - 6,8 do 100 i bez turbo 4,2 V8 280KM (chyba) i tu nie wiem czy jest automat czy manual i jakie sa osiagi.

Najlepiej wypada bo jest bardzo praktyczne (w kombi) i nie rzuca sie w oczy ani troche :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...