Skocz do zawartości
guziq

Turbo, Kompresor I Autka Z Nimi Na Pokładzie

Rekomendowane odpowiedzi

wg. mnie i tak najlepszym wyborem jest Audi 100 C4/A6 C4 z silnikiem 2,2T lub 4,2V8.

Świete słowa :D

Eclipse drze się "jestem piekielnie szybka!"

Mazda.. nie podoba mi sie, zbyt niepozorne w sumie [;

 

 

Bierz któreś a6 z mocnym motorkiem, ale nie patrz na to czy to jesden czy drugi, patrz jaki jest jego stan techniczny..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie zastanowisz sie nad A6/A8 3.7 quattro?? Moze bedzie tanszy niz 4.2 :]

http://krasses-auto.de/daten/Audi/318_A6_4....7_quattro.html

Jak widac silniczek calkiem przyjemny

A to nie jest C5 ?

Wg mnie jak szaleć to szaleć ;]

A 3.7.. żadko niestety spotykany-brak części? Strzelam ; ]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze odnosnie silniak 2,2T - po modyfikacjach osprzetu - turbo, intercooler, dolot, wydech, zwiekszenie cisnienie doładowania inzynierowie Porsche wicisneli z motoru 315kucy. Wiec jakies tam potenciał silnik ma i nie konczy sie na 280KM.

Jak na nich, to słabo się starali:

http://moto.allegro.pl/item200137415_audi_...30ps_turbo.html

Myślę, że takie w zupełności wystarczy. :]

 

Odnośnie A6/A8 to imho nie ma sensu się pchać w takie "autobusy", bo żeby z nimi schodzić do 5 sekund, to trzeba w konkretne moce iść. Lepiej mniejsze - mniej nakładów będzie potrzebne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ULLISSES

gdyby jeszcze było w kombi to był cud miód ultra maryna :)

 

Odnośnie A6/A8 to imho nie ma sensu się pchać w takie "autobusy", bo żeby z nimi schodzić do 5 sekund, to trzeba w konkretne moce iść.

nie wiem czy wiesz ale s4 (a100 c4) nie rózni sie praktycznie niczym od s6 (a6 c4)? wiec autobusem jest i to podane przez Ciebie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na nich, to słabo się starali:

http://moto.allegro.pl/item200137415_audi_...30ps_turbo.html

Myślę, że takie w zupełności wystarczy. :]

 

Odnośnie A6/A8 to imho nie ma sensu się pchać w takie "autobusy", bo żeby z nimi schodzić do 5 sekund, to trzeba w konkretne moce iść. Lepiej mniejsze - mniej nakładów będzie potrzebne.

Czy ja wiem, te autobusy cale ciężkie nie są, do tego a8 to aluminium, trzeba sie nastawić na mase ok 1700 kg..

 

BTW

http://cichy.100tka.net/akp/dane.php

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ULLISSES

dzieki Ci Panie za to Legacy - wyglada bosko, silnik tez rewelka - przy kupnie (zamawianiu wozu) podam znajomemu równiez takie wozidło

 

MacOSek

S2 w Avancie, jesli juz sie trafi kosztuje min. 5000 EURO. S4 w Avancie kupi juz za 3000 EURO. Kase która sie zaoszczedzi mozna władowac w jakis delikatny tuning

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm..

A może takie kombi:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1472521

 

Tylko ta skrzynia... <_<

Co skrzynia ?? Niewazne ze automat to bardzo ladnie popierdziela. W stanach jezdzilem legacym ktory mial ponad 250tys mil i skrzynie automat, tylko nie turbo i nie pamietam pojemnosci. Ale to naprawde ladnie zasuwalo, a automaty od japoncow sa poporstu boskie i sa niezawodne :D pozatym przy automacie to wiesz, ze silnik jest dobry bo ten nie pozwoli zarznac silnika. Predzej skrzynia padnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-nie odbiera mocy silnikowi, gdyż napędzają je spaliny

:lol: chyba najwieksza bujda ze wszystkich ;) ciekawe skad sie bieze moc ktora napedza turbo jak nie z silnika? perpetum mobile? :lol:

 

podejzewam ze gdyby odlaczyc doladowanie i obciazyc kompresor tak zeby musial utrzymac ta ~1atm i zmierzyc moc, bedzie jej "odrobine" mniej niz gdyby tego turbo nie bylo. choc i tak bedzie lepiej w porownaniu do kompresora napedzanego paskiem gdyz sprawnosc turbiny jest wieksza.

 

Powiedziałem to dlatego, że mowa jest w głownej mierze o osiagach. Chciałem pokazać, ze płacąc za 7l wachy można mieć osiagi takie jak przy 17l

ja mam przy srednim spalaniu 5l/100km przyspieszenie ~5s 0-100 ;)

 

 

 

teraz wracajac do tematu. kupisz jakis ~15letni wolnossacy zalozysz turbo i albo rozwalisz i tak juz zmeczony silnik(pewnie z 300k km przynajmniej), albo utoniesz w kosztach remontujac to.

 

kup jakies fabryczne turbo, doprowadz silnik do dobrego stanu i wtedy baw sie w tuning. cos co bylo przewidziane do bycia turbo latwiej zniesie wieksze doladowanie niz n/a ktory w zalozeniu nigdy nie mial byc doladowywany.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:lol: chyba najwieksza bujda ze wszystkich ;) ciekawe skad sie bieze moc ktora napedza turbo jak nie z silnika? perpetum mobile? :lol:

 

podejzewam ze gdyby odlaczyc doladowanie i obciazyc kompresor tak zeby musial utrzymac ta ~1atm i zmierzyc moc, bedzie jej "odrobine" mniej niz gdyby tego turbo nie bylo. choc i tak bedzie lepiej w porownaniu do kompresora napedzanego paskiem gdyz sprawnosc turbiny jest wieksza.

ja

Otoz jest tak ze energia ktora jest zgromadzona w gazach spalinowych (cieplo i predkosc gazow) przy silnikach wolnossacych jest bezpowrotnie tracona. Natomiast turbina wykozystuje wlasnie energie spalin do swojego napedu. Oczywiscie nie cala energie bo jest to raczej malo pradopodobne. Poprawia sie przy tym sprawnosc silnika. Turbina jest bardzo czesto stosowana w silnikach np okretowych przez co wlasnie sprawnosc ich wynosi niekiedy 50 i wiecej %.

Nie pamietam dokladnie ale byly robione testy ile wynosi tempearatura przed i za turbina. Roznica byla spora na pewno kilkadziesiat stopni.

 

Kompresor jest napedzany mechanicznie czyli musi z silnika wziac moc do swojego napedu. Kompresor ktory juz ladnym cisnieniem laduje silnik bierze 20 lub wiecej koni mocy. Pompujac w silnik 100 lub wiecej koni.

Jak dla mnie jest to mniej efektywne rozwiazanie z racji mechanicznego napedu i wiekszego obciazenia silnika.

 

 

Turbo i kompresor majac swoje wady i zalety jak wszystko. Wieksza moc moze byc generowana przez turbine, natomiast kompresor daje bardziej plaska krzywa przebiegu momentu obrotego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to powiedz mi czemu w tych mocno przerabianych n/a dazy sie do szerokiego wolnego wydechu? usuwa sie katalizator? ta turbina zeby utrzymac to cisnienie bedzie stawiala duzy opor gazom wylotowym. zupelnie jak bys zalozyl jakies zwerzenie gdzies w wydechu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to powiedz mi czemu w tych mocno przerabianych n/a dazy sie do szerokiego wolnego wydechu? usuwa sie katalizator?

Bo moc się zwiększa dzięki większej dawce paliwa, a skoro jest jego więcej, jest więcej spalin, które muszą jakoś uciekać. Tak w skrócie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to powiedz mi czemu w tych mocno przerabianych n/a dazy sie do szerokiego wolnego wydechu? usuwa sie katalizator? ta turbina zeby utrzymac to cisnienie bedzie stawiala duzy opor gazom wylotowym. zupelnie jak bys zalozyl jakies zwerzenie gdzies w wydechu.

 

N/A to zupelnie inny silniki sa. Nie mozna bezposrednio porownywac silnik turbo i N/A.

Silnik N/A bazuje na tym aby umozliwic jak najlepszy dolot i wydech. Poza tym wolny wydech poprawia charakterystyke silnika. W N/A moc jest wymuszana jak najwieksza iloscia obrotow.

Silniki turbo maja to do siebie ze turbina pompuje powietrze do silnika niejako wymuszajac przeplyw powietrza dodaje sie paliwko i mamy moc przy dosc niskich obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypowiem się na temat dwóch wspomnianych tutaj seryjnie uturbionych 4x4, gdyż sam wybierałem pomiędzy nimi:

Eclipse 2G vs Impreza GT

Jeździłem i dokładnie interesowałem się oboma i w skrócie... Eclipse to zabaweczka przy Imprezie. Prowadzi się kiepsko, może i jest szybkie ale nie czuć prędkości i drogi, układ kierowniczy jest nieprecyzyjny a silnik mimo że mocny, nie ma tego oczekiwanego od auta sportowego "kopa". Natomiast Impreza genialnie się prowadzi, jest agresywna i doskonale daje się wyczuć. Kupiłem GT i nie żałuję.

 

Za 20k da radę wyrwać Imprezę GT w dobrym stanie z rocznika 94-95. Najlepiej ze Szwajcarii. Po więcej info, zapraszam na PW.

 

Jeśli chodzi o uturbianie V8 to bardzo fajny projekt, ale wydaje mi się że turbina to wierzchołek góry lodowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm pierwsze lepsze ogłoszenie Impreza GT 95r

 

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «

Przez ostatni rok zrobilem nastepujace rzeczy:

 

silnik 4000

cewki 1480

świece 250

rozrząd 1000

lampy przod 500

zaciski 1000

tarcze 500

klocki 850

wydech 1500

kierownica 800

radio 450

chłodnica 450

przewody od turbo 400

filtry 200

pasek klinowy 100

 

SUMA 13480

 

jeszcze pewnie kilka rzeczy by się znalazło, w ciągu roku włożyłem w auto ok 15 000zł!!!

 

Troche trzeba w ten samochód wkładać. Ile ci pali w mieście/trasie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo, masz tutaj przekrój takiej turbiny,

Przy okazji znalazłem jeszcze wersję z elektronicznym sterowaniem jak napisał wyżej kolega Maxim

I co bardziej masowa produkcja ?

No i widzisz hipo, chciałem, abyś pokazał mi turbinę ze zmienną geometrią łopatek (wirnika), bo twierdziłeś, że takowa jest właśnie w silniku afn (110hp) kncernu vag, a ty mi pokazujesz dokładnie tą turbinę, z tym wyjątkiem, że ona ma sterowanie kierownicami takimi jak później pokazał hinco.

 

Przy okazji, znalazłeś przekrój drugiej turbiny (awx), która też niestety ma kierownice gazów, z tym wyjątkiem, że są one sterowane silnikiem krokowym.

 

W dalszym ciągu, nie udowodniłeś mi, że silnik 110hp (koncernu vag), ma zmienną geometrię łopatek wirnika, bo do tej pory strasznie przy tym obstawiałeś.

Więc, alfą i omegą może i nie, ale co innego być teoretykiem, a co innego mieć taką turbinę w rękach i wiedzieć co się pisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm pierwsze lepsze ogłoszenie Impreza GT 95r

 

[...]

 

Troche trzeba w ten samochód wkładać. Ile ci pali w mieście/trasie?

W każdy stary samochód trzeba wkładać ;). Warto szukać zadbanego egzemplarza, wtedy przytoczona przez Ciebie lista rozkłada się dłuższy okres czasu, o ile w ogóle wszystkie jej pozycje trzeba będzie robić. Lamp, zacisków czy wału korbowego się nie wymienia się w ogóle, jeśli eksploatacja przebiega bez przygód. Ja zrobiłem po zakupie tylko klocki przód i poduszki silnika, reszta igiełka.

 

Pali 15 l /100km po mieście i 10 l /100km w trasie. Z jednej strony to 2 razy więcej niż ekonomiczne wozidło, a z drugiej dwa 2 razy mniej niż Lancer Evo IX :).

 

A swoją drogą, jak się kupuje samochód dostarczający mocnych wrażeń, to chyba oczywiste że trzeba się liczyć z wysokimi kosztami utrzymania, nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Dawidsfuturx

Nie rozumiem właśnie tego typu rozumowania jak Benito, to jest chyba normalne, że kupując 2 litrowy, doładowany silnik (jak mnie pamięc nie myli chyba 218 konny) nie bedzie palił tyle ile diesel 1.6 w golfie II, jeśli ktoś szuka ekonomicznego mwiare auta (jak ja) to kupuje coś pokroju silników 1.0-1.4 i sie cieszy jak wyminie rower (mala ironia :D , a jak ktoś chce za przeproszeniem poza...rdalać, to liczy sie z kosztami utrzymania, paliwem, itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem o co ci chodzi? Masell zadał pytanie i mu odpowiedziałem. coś więcej?

 

15 litrów w mieście przy tym silniku, coś mi się wierzyć nie chce. 18-20 to bym jeszcze zrozumiał.

A ja nie widzę celu tej dyskusji o zużyciu paliwa. Najpierw zarzucanie dużego spalania, a potem zdziwienie że tylko 15... Pomijam już fakt, że stwierdzenie że samochód pali "tyle, jakbyś miał dziurę w baku" nie posiada żadnej wartości merytorycznej.

 

Warto zaznaczyć że jazda po mieście to nie jazda po torze (na którym można osiągnąć dowolnie wysokie spalanie). No chyba że komuś spieszno wysłać siebie lub/i kogoś postronnego na tamten świat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...